راهکاری برای روزهای آلوده به جای تعطیلی مدارس

کد خبر: ۸۴۸۳۳۶
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 03 November 2018
|
6787 بازدید
|
۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه امسال ۷۲ ساعت قبل از اضطراری شدن آلودگی هوا اقدامات کنترلی را شروع می‌کنیم، گفت: قصد داریم در شش ماه دوم سال‌ جاری به جای تعطیلی مدارس، فعالیت‌های آلاینده را متوقف کنیم و کمتر دنبال متوقف کردن امور روزمره شهروندان و دانش‌آموزان باشیم.

به گزارش ایسنا، کیومرث کلانتری با بیان اینکه خوشبختانه امسال برای رفع معضل آلودگی هوا در تهران، شهرداری و محیط زیست همکاری‌ خوبی با یکدیگر دارند، اظهار کرد: بازسازی و توسعه ایستگاه‌های سنجش آلایندگی تهران در دستور کار قرار گرفته است. بخشی از ایستگاه‌های سنجش آلایندگی باید تعمیر و مجهز شوند و در برخی شهرستان‌های استان تهران لازم است که ایستگاه‌های جدیدی ایجاد کنیم.

تجهیز و توسعه ایستگاه‌های سنجش آلایندگی هوا در استان تهران

وی با اشاره به اینکه در سند برنامه محیط زیست استان تهران تجهیز و توسعه ایستگاه‌های سنجش آلایندگی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: ایستگاه‌های محیط زیست و شهرداری تهران مکمل یکدیگر هستند و امیدواریم بتوانیم اطلاعات هوای استان تهران را به‌طور دقیق و ۲۴ ساعته در اختیار مردم قرار دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: بخش زیادی از آلودگی هوای تهران به دلیل شرایط اقلیمی و آب‌ و هوایی است چرا که تهران از شمال و شرق در محاصره ارتفاعات است. سال گذشته متاسفانه از ابتدای آبان ماه وارونگی دما آغاز شد. امسال با توجه به اقدامات مفید انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوا پیش‌بینی می‌کنم شرایط آلودگی هوا طی شش ماه دوم امسال بدتر از سال گذشته نباشد.

کلانتری با اشاره به اقدامات انجام شده برای کنترل آلودگی هوا در تهران گفت: شهرداری تهران از ابتدای مهر ماه در شرکت واحد اتوبوسرانی از تردد هر گونه اتوبوس فاقد معاینه فنی در تهران جلوگیری کرد همچنین اقدامات خوبی برای کاهش آلایندگی خودروهای حمل پسماند انجام شده است.

۷۲ ساعت قبل از اضطراری شدن آلودگی هوا اقدامات کنترلی را شروع می‌کنیم

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات محیط زیست برای کنترل آلودگی هوا این بود که به سازمان هواشناسی اعلام کردیم که ۷۲ ساعت قبل از اضطراری شدن وضعیت آلودگی هوا آن را به ما اعلام کند تا از همان لحظه ورود کامیون‌ها به تهران را ممنوع اعلام کنیم چرا که کامیون‌ها ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون زیادی تولید می‌کنند که در شرایط آلودگی هوا می‌تواند اوضاع را بدتر کند.

کلانتری با بیان اینکه امسال دستگاه‌های مختلف منسجم تر از سال‌های گذشته برای کاهش آلودگی هوا در شش ماه دوم سال کار می‌کنند، اظهار کرد: آلودگی هوا را با مدیریت مناسب می‌توان بیش از ۹۰ درصد کنترل کند. بخش‌ها و سازمان‌های مختلف باید وظایف خود را به درستی انجام دهند چرا که سازمان حفاظت محیط زیست فقط دستگاه نظارت کننده و هماهنگ کننده است. برای مثال پلیس باید درباره موضوع معاینه‌فنی‌ها جدی عمل کند و لازم است بخش صنعت واحدهای مختلف و آلاینده را کنترل کند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان نیز باید در شرایط اضطرار آلودگی هوا با ما همکاری کنند، گفت: اگر برای مثال یک روز را به دلیل آلودگی هوا تعطیل می‌کنیم مردم باید با ما همکاری کنند و برای حفظ سلامت خود در منزل بمانند نه اینکه با خودروهای خود به خیابان بیایند و شرایط آلودگی هوا را بدتر کنند.

برای محیط زیست باید سرمایه‌گذاری کنیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه اظهار کرد: شهر تهران در حال حاضر به ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس احتیاج دارد و متاسفانه بیش از ۷۶ درصد اتوبوس‌های درون شهری عمر مفید خود را سپری کرده‌اند. ناوگان حمل و نقل عمومی باید هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی توسعه پیدا کند. ما باید برای محیط زیست سرمایه‌گذاری کنیم و اگر این کار را انجام ندهیم نباید انتظار داشته باشیم که وضعیت آلودگی هوا بهبود یابد.

کلانتری در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۴۲ واحد صنعتی در استان تهران گازسوز شده‌اند، تاکید کرد: روند گازسوز شدن واحدهای صنعتی باید ادامه پیدا کند. امیدوارم با توجه به هماهنگی‌های شکل گرفته بین دستگاه‌های مختلف بتوانیم امسال آلودگی هوا را بهتر از هر سال دیگری کنترل کنیم.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
شما هم با شهروندان همکاری کنید بسیار خوب است
کامیون استاندارد گازوئیل استاندارد فراهم کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
دوچرخه
محمد شریفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
تنها راه کم کردن تعداد اتومبیلها برای رفت و آمد روزانه خط کمربندی مترو است به طوری که خطوط 8 گانه را در دایره ای به هم متصل کند! تمام!
کافیه نگاهی کنید ببینید در مسیرهایی که در مبدا و مقصد مترو قابل دسترس است چند درصد مردم از مترو استفاده می کنند.
مترو در تمام تهران قابل دسترس نیست و مشکلش به خاطر شکل ستاره ای ای است که از مرکز به همه جا پخش شده است.
اتصال کمربندی باعث می شود مترو برای مکانهایی که امروزه (نه 50 سال پیش) مردم در حال زندگی هستند قابل دسترس شود...
راهکارهای دیگر مسکن است یا شبه دارو است!
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟