حقایقی جالب درباره گجت‌های هوشمند

کد خبر: ۸۷۴۹۴۴
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸ 02 February 2019
|
2295 بازدید

گجت‌های هوشمند یکی از آن دسته از محصولات فناوری محوری هستند که این روزها از از استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران در سراسر جهان روبرو شده اند.

به گزارش ایسنا، این روزها گجت‌های هوشمند مختلفی در زمینه‌های گوناگون توسط شرکت و استارتاپ‌هایفعال در حوزه تکنولوژی توسعه یافته و به‌منظور تسهیل کار و فعالیت افراد و کاربران معرفی و به بازارهای جهانی هرچند محدودی، عرضه می‌شوند.

بر اساس گزارش وب سایت telecompetitor ، محققان و پژوهشگران فعال در مؤسسه تحقیقاتی IDC پیش‌تر پیش‌بینی کرده بودند که بالغ بر ۱۹۰ میلیون دستگاه گجت پوشیدنی هوشمند در سال ۲۰۲۲ میلادی به فروش خواهد رسید، این در حالیست که بازار گوشی‌های هوشمند به شدت در حال رفتن به سمت و سوی رکود است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده نیز این روند کم و بیش ادامه پیدا کند.

حالا تحقیقات و پژوهش‌های جدیدی صورت گرفته است که حقایق جالبی را در مورد رواج گجت‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر اینترنت اشیا نشان می‌دهد که در زیر به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  • ۲۶ درصد از مردم جهان هم اکنون حداقل یک گجت هوشمند و دستگاه الکترونیکی مبتنی بر اینترنت اشیا در خانه و محل کار خود دارند.
  • ۴۶ درصد از مردم جهان از یک گجت هوشمندی که وضعیت سلامتی کاربران را بررسی می‌کند، بهره می‌برند.

  • در صورتی که زنان خانه دار یک گجت هوشمند خریداری کنند و از تجربه استفاده از آن رضایت کافی را داشته باشند، احتمال خریداری یک گجت هوشمند دیگر بعد از آن به شدت افزایش پیدا می‌کند.

  • آن دسته از کاربرانی که از دستیارهای صوتی موجود در گوشی‌های هوشمند خود نظیر گوگل اسیستنت و سیری اپل استفاده می‌کنند، احتمال بسیار بیشتری وجود دارد تا به خریداری اسپیکر های هوشمند مجهز به دستیار صوتی همچون گوگل هوم و اکو آمازون روی بیاورند.

  • تجهیز منازل مسکونی و ادارات به گجت‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر اینترنت اشیا در سال‌های آینده رواج بسیار بیشتری خواهد یافت.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟