پیمانه اقتصادی؛

وزیر صنعت: خودروسازان باید عذرخواهی می‌کردند و قول جبران می‌دادند/ هشدار کویت نسبت به کمبود نفت در بازار/ کسی پاسخگوی گرانی گوشت نیست

این پیمانه تیتر‌هایی همچون اینستکس ارتباطی به افزایش فروش نفت ایران ندارد، بنزین یا باید گران شود یا سهمیه بندی، بنزین در ونزوئلا سهمیه‌بندی شد، در مبادلات مالی با ایران بر «ریال» و «روبل» تمرکز می‌کنیم، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۵۱ واحد رشد کرد، اوج «تسه‌ها» در بهمن و ادامه دردسر‌های برگزیت برای خودروسازی جگوار را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۶۲۶۲
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 06 February 2019
|
9519 بازدید
|
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.      

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون اینستکس ارتباطی به افزایش فروش نفت ایران ندارد، بنزین یا باید گران شود یا سهمیه بندی، بنزین در ونزوئلا سهمیه‌بندی شد، در مبادلات مالی با ایران بر «ریال» و «روبل» تمرکز می‌کنیم، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۵۱ واحد رشد کرد، اوج «تسه‌ها» در بهمن و ادامه دردسر‌های برگزیت برای خودروسازی جگوار را در بر دارد.

اینستکس ارتباطی به افزایش فروش نفت ایران ندارد

بیژن زنگنه، وزیر نفت در نشست خبری در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینستکس گفت: آن قدری که می‌دانم این سازوکار اروپایی ها، ارتباطی به افزایش فروش نفت ایران ندارد و صرفا به جابجایی پول ارتباط دارد. بانک مرکزی در این زمینه اطلاعات دقیق تری دارد و امیدوارم گشایشی حاصل شود.

وزیر صنعت: خودروسازان باید عذرخواهی می‌کردند و قول جبران می‌دادند

رضا رحمانی، وزیر صنعت در گفت وگو با «ایران» در خصوص این پرسش که وقتی با افزایش قیمت خودرو موافقت شد، خودروسازان از مردم طلب پول کردند و در پی تحصنی که شد، دستور برگشت قیمت برای مردم تا دی ماه را دادید. این دستور از نظر کارشناسان و فعالان صنعت خودرو اشتباه بود، چون اجازه دادید خودروسازان همچنان زیان‌ده باشند؛ هر چند این اتفاق برای مردم خوشایند بود. اکنون که از این دستور فاصله گرفتیم چه نگاهی دارید، پاسخ داد: باید کارمان به دور از جوسازی‌ها باشد و امور قاطعانه پیگیری شود. تصمیم ما در مورد خودرو درست بود. خودروسازان باید از مردم عذرخواهی می‌کردند و توضیح می‌دادند که تحریم‌ها با این صنعت چه کرده و قول می‌دادند جبران می‌کنند. از آن‌ها خواسته‌ام محکم باشند و بگویند به همه تعهدات خود عمل می‌کنند. مردم باید بفهمند ما کنارشان هستیم. هیچ گونه مماشاتی از سازمان حمایت در برابر احقاق حقوق مردم پذیرفته نیست و باید روزمره دستورهای صادره را پیگیری کند. اطلاع‌رسانی از نحوه واگذاری و اطمینان بخشیدن به مردم نسبت به احقاق حقشان، موضوعی است که هم خودروسازان و هم سازمان حمایت باید جدی در آن بکوشند.

بنزین یا باید گران شود یا سهمیه بندی

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت عرضه بنزین در سال آینده، گفت: بنزین یا باید افزایش قیمت پیدا کند یا سهمیه‌بندی شود. من در هفته‌های اخیر در مورد این موضوع صحبت کرده بودم و دیدم در فضای مجازی برخورد‌های بدی با صحبت‌های من شد و ظاهراً صحبت‌های من را متوجه نشده بودند. منظورم از افزایش قیمت این بود که اگر مردم قیمت را قبول دارند بالا ببریم و اگر قبول ندارند که دست به آن نخواهیم زد. زنگنه گفت: در مورد نحوه عرضه بنزین در سال ۹۸ تا کنون ۱۰ سناریوی مختلف در کمیسیون تلفیق مطرح شده که هیچ یک نیز رأی نیاورده است. دیروز هم طرح دیگری در کمیسیون انرژی مجلس رأی‌گیری و با بیش از ۹۰ درصد مخالف رد شد.

بنزین در ونزوئلا سهمیه‌بندی شد

شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا سهمیه‌بندی بنزین در جایگاه‌های سوخت برخی از مناطق این کشور را آغاز کرد. این اقدام به دنبال پایان سوخت بسیاری از جایگاه‌های سوخت در کاراکاس صورت گرفت، زیرا بسیاری از مردم با پیش‌بینی کمبود احتمالی، باک بنزین خودروهایشان را پر کردند.

به گزارش ایسنا، یکی از مقامات انجمن Fenegas که مایل نبود نامش فاش شود، به پلاتس گفت: عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت نزدیک به بزرگراه‌ها در اولویت است، ولی دیگر نقاط کشور شاهد سهمیه بندی خواهند بود. ایوان فریتس، رهبر اتحادیه در شرکت PDVSA نیز گفت: در شرایطی که پالایشگاه‌ها در شرایط احتیاطی به سر می‌برند و به محصولات پالایشی وارداتی دسترسی وجود ندارد، این شرکت ناچار است سوخت را در بازار‌های داخلی سهمیه‌بندی شده به فروش رساند.


شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۵۱ واحد رشد کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با افزایش ۳۵۱ واحدی معادل ۰۲۲ درصد به رقم ۱۵۸ هزار و ۳۹۴ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۰۱ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۹۱۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز بر خلاف روز قبل، با افت ۸ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۴۲۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۶۸۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۹۱ واحد افزایش معادل ۰.۳۴ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۳ هزار و ۵۷۱ واحد رسید. شاخص بازار اول با ۳۳۲ واحد افزایش معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۱۱۷ هزار و ۸۳۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۴۵ واحد افزایش معادل ۰.۱۱ درصد همراه بود و عدد ۳۱۰ هزار و ۳۸ واحد را به نمایش گذاشت.

وزیر صنعت: خودروسازان باید عذرخواهی می‌کردند و قول جبران می‌دادند/ هشدار کویت نسبت به کمبود نفت در بازار/ کسی پاسخگوی گرانی گوشت نیست

سهام آسیایی به رشد خود ادامه داد

روز سه‌شنبه، به دنبال تقویت سهام وال‌استریت در معاملات و با وجود مواضع محتاطانه فدرال‌رزرو که تقاضا برای دارایی‌های ریسک‌دار را بالا برده است، سهام آسیایی به رشد خود ادامه داد؛ دلار نیز در سطح بالایی ماند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، ۰.۵ درصد رشد کرد و نزدیک به بالاترین سطح ۴ ماهه خود باقی ماند. شاخص نیکی ژاپن توانست در معاملات به بالاترین سطح هفت هفته‌ای خود برسد، اما در پایان معاملات، ۰.۲ درصد پایین‌تر از سطح دیروز بسته شد. شاخص سهام استرالیا، با مشخص شدن نتیجه تحقیقات دولت در مورد بخش مالی این کشور، ۲ درصد جهش کرد. در مناطق دیگر آسیا تجارت سهم رونق چندانی نداشت؛ بازار‌های سهام در چین، تایوان، کره‌جنوبی، سنگاپور و اندونزی، به علت تعطیلات سال نو، بسته بودند.

هشدار کویت نسبت به کمبود نفت در بازار

هاشم هاشم، مدیر شرکت دولتی کویت پترولیوم روز سه شنبه در کنفرانس انرژی در کویت گفت: پس از اعمال تحریم‌ها علیه شرکت ملی نفت ونزوئلا (PDVSA) با هدف کاهش صادرات نفتی این کشور عضو اوپک احتمال کمبود و کاهش نفت در بازار جهانی این محصول در سال ۲۰۱۹ وجود دارد. وی افزود، مسأله مهم دیدگاه بازار درباره کمبود احتمالی عرضه ناشی از فشار‌های ژئوپلیتیکی است که باعث اختلالات عرضه در گذشته شده؛ بنابراین، تهدیدی جدی برای سال ۲۰۱۹ به شمار می‌رود.

ونزوئلا از ۲۳ ژانویه گذشته (سوم بهمن ماه) و پس از اینکه 'خوان گوایدو' خود را رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد، دچار ناآرامی است. اختلال در عرضه نفت از سوی ونزوئلا و همچنین کند شدن آهنگ رشد اقتصادی در جهان و کاهش میزان عرضه از سوی تولیدکنندگان موجب شد، قیمت نفت برنت در نخستین روز کاری هفته با افزایش ۰.۵ درصدی به هر بشکه ۶۳ دلار و ۹ سنت برسد. به نقل از ایرنا، آمار‌های منتشره از سوی اوپک نشان می‌دهد، تولید این گروه در ماه ژانویه با بیشترین میزان کاهش خود در دو سال اخیر رو به رو شده و در این میان، کاهش تولید روسیه، بسیار کمتر از پیش بینی‌ها بوده است.


در مبادلات مالی با ایران بر «ریال» و «روبل» تمرکز می‌کنیم

سفیر روسیه در تهران در گفت‌وگویی از حذف «دلار» از چرخه مبادلات مالی بین ایران و کشورش خبر داد. «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران در گفت وگو با خبرگزاری «تاس» با اشاره به حذف دلار از مبادلات مالی بین دو کشور و استفاده از ارز‌های ملی گفت: «برای روسیه مهم است که پرداخت‌های مالی با ایران را با ارز‌های ملی انجام دهد. ما از تمام ابزار‌های موجود برای آوردن شاخص‌های ذکر شده به بالاترین سطح ممکن استفاده خواهیم کرد.» وی افزود: مسکو در همکاری با ایران عملا استفاده از دلار را کنار گذاشته است. جاگاریان توضیح داد: «ما بر روی "روبل" روسیه و "ریال" ایران تکیه خواهیم کرد و در صورت لزوم و فقدان گزینه‌های دیگر از "یورو" استفاده می‌کنیم.» دیپلمات روس افزود: «هرچند که اعتقاد دارم ساختار بانکی دو کشور توانایی لازم برای موفقیت در انجام این وظایف را دارد، اما این یک کار چالشی است.»

بازار اوراق مسکن؛ اوج «تسه‌ها» در بهمن

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) طی جلسه داد و ستد روز سه‌شنبه ضمن ثبت رشد ۶/ ۲ درصدی به بهای ۵۶ هزار و ۹۵۲ تومان معامله شد. سومین صعود متوالی این اوراق بهای تسه اسفند ۹۵ را به بیشینه خود در بهمن ماه رساند. به غیر از پنج مورد سایر سررسید‌های وام مسکن در محدوده مثبت معاملاتی روز خود را به پایان رساندند. برخی رونق نسبی بازار تسه‌ها در مدت اخیر را حاصل خبر افزایش سرمایه بانک مسکن از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها می‌دانند. افراد دیگری نیز معتقدند که با فاصله گرفتن بازار سهام از روز‌های اوج خود در اوایل پاییز، بخشی از جریان نقدینگی وارد بازار‌های موازی از جمله اوراق تسهیلات مسکن شده است. با این حال ذکر این نکته ضروری است که عوامل بنیادی که منجر به شرایط رکود تورمی در بازار معاملات مسکن شده‌اند، همچنان پا برجا هستند.

ادامه دردسر‌های برگزیت برای خودروسازی جگوار

ظاهرا شرکت خودروسازی جگوار لندروور نیز اعلام کرده تحت‌تأثیر وضعیت نامعلوم توافق برگزیت و همچنین احتمال خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا که تبعات منفی گسترده را در پی خواهد داشت، تولید برخی محصولات خود را در ماه‌های آینده متوقف خواهد کرد. این شرکت که محصولاتش را در کارخانه‌های کسل برومویچ و سولیهال به تولید می‌رساند، به ‌دنبال تشدید و افزایش نگرانی بسیاری از سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف به‌ویژه خودروسازی، در نظر دارد، همچون برخی دیگر از خودروسازان، توقف تولید خودروهایش در کارخانه‌های فعال در بریتانیا را رسما اعلام کند. این خودروساز در بیانیه‌ای اعلام کرده که از هشتم تا دوازدهم آوریل و پس از خروج بریتانیا از اتحادیه ‌اروپا فعالیت این دو کارخانه متوقف خواهد شد؛ اما برگزیت تنها چالشی نیست که جگوار لندروور با آن دست و پنجه نرم می‌کند. به‌دلیل کاهش تقاضای خودرو‌های دیزلی، این شرکت سال گذشته هزاران تن از کارکنان خود را تعدیل کرده است. /دنیای اقتصاد

کسی پاسخگوی گرانی گوشت نیست

یحیی آل اسحاق، وزیر بازرگانی کشور در دوره جنگ گفت: هم اکنون التهاباتی در بازار گوشت به وجود آمده که نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. البته اطلاع دارم که دولت یک میلیارد دلار برای تأمین گوشت تخصیص داده که این رقم بسیار بالایی است و نباید نگرانی و التهاب در بازار ایجاد شود. درباره کالا‌های اساسی هم ۱۴ میلیارد دلار کنار گذاشته شده که مقدار زیادی از این رقم تخصیص داده شده است. هر چند دولت ارقام قابل توجهی را برای نیاز بازار تامین و تخصیص داده، آنچه در عمل می‌بینیم آن که قیمت گوشت در بازار به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسیده و از وضعیت کنجاله، یونجه و ذرت، بوی خوبی به مشام نمی‌رسد و در تأمین این اقلام هم به مشکل برخورده‌ایم.

مشکل این است که برای رسیدگی به مسائل موجود در این زمینه وقتی به سراغ وزارت صمت می‌رویم، می‌گویند موضوع تأمین، ارتباطی با وظایف تعریف شده برای ما ندارد و مرتبط با جهاد کشاورزی و دامپزشکی است. وقتی به وزارت کشاورزی اعتراض می‌کنیم و مشکل را جویا می‌شویم، می‌گویند مشکل در نظام توزیع است. امور اصناف و قیمت گذاری بر عهده این مجموعه نیست. در میان این کشمکش‌ها، فشار بر روی مردم است. البته این فرایند شامل برنج، روغن، ذرت، کنجاله و ... می‌شود و تنها مختص گوشت و مرغ در بازار نیست. متأسفانه در حال حاضر این موضوع بین وزارت صمت و زیر مجموعه‌های آن و وزارت کشاورزی گیج است و کسی پاسخگو نیست و تا زمانی هم که این فرایند ادامه داشته باشد، امکان سوءاستفاده وجود دارد. حال اینکه در این میان، سوءمدیریت‌ها باعث ورود دلالان به این سیستم هم می‌شود. /ایلنا

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۷
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مردم از خودروسازارن عذرخواهی میکنند. چراکه باید شکر کرد، همین هم هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
.وزیر صنعت میگوید خودروسازان باید قول جبران می‌دادند
چه جبرانی ؟ با کدام قطعه ؟ اکثر قطعه سازان داخلی ورشکست شدند و تحریم اجازه ورود قطعات اصلی را نمیدهد . پژو و رنو و ولوو و نیسان و .... رفتند . خودرو سازها با چی میخواهند جبران کنند ؟ اوضاع تحریم و دلار میلیاردها به خودروسازان و قطعه سازان داخلی زیان رسانید و میلیاردها نصیب دلالان کرد . خودرو سازها حقوق کارکنانشان را ندارند بدهند .
سیاست های غلط همین وزارت صمت موجب ورشکستگی خودرو سازها شده است .
.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
قانونی بوده که این اتفاق نیفتد ولی متاسفانه توسط خودرو سازان رعایت نشده و نهادهای نظارتی هم کم کاری کرده اند
قانونش هم این بوده که خودرو ساز اول قطعه را بخرد و در شرکت انبار کند بعد اگهی پیش فروش بزند
اگر این قانون درست رعایت شده بود اکنون سر سوزنی هم مشکل نداشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
شرکتهای خودروی 40 سال است به مردم وعده دروغ خودکفایی و ساخت موتور ملی را میدهند ولی در عمل هیچ کاری انجام ندادند وهمیشه دست هایشان به سوی بیگانگان دراز کردند.40 سال است آب درهاون میکوبند در صورتیکه ساخت تسلیحات نظامی که پیچیده ترین صنعت جهان است پیشرفت کردیم در ساخت کوچکترین قطعه خورو چه کنم چه کنم سر میدهیم از انیجا مشخص است در ساخت سلاح دفاعی دلسوزان کشور کار کردند ولی در صنعت خودرو سازی فقط به فکر رانت خواری بودند تا زمانی که شرکتهای خودرو سازی خصوصی نشوند ویا به افراد دلسوز واگذار نگردد صد سال دیگر شرکتهای خودروی پیشرفت نمیکنند وچشمشان بیشتر به سوی بیگانگان دوخته میشود دلیل آن را هم همه مردم ایران میدانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
کلا کسی پاسخگ.یی گرانیها نیست نه گوشت نه چزای دیگر ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
کشور گرفتار یک سیستم دلالی نظام یافته و قدرتمند است که در همه زمینه ها ورود کرده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مردم را سر كار نذارين با اين خبراتون كه چرا كسي پاسخگوي گراني گوشت نيست. همه ميدونن چون به دلار براي گرداندن مملكت نيازه و دلار كمه خود دولت داره گوسفند را قاچاق ميكنه و مي فروشه و دلار مي گيره و گوشت كم ميشه و در نتيجه قيمت ميره بالا . مهم اون دلاره هست كه تو خزانه باشه تا مملكت را بچرخونه حالا به مردمم كمي فشار بياد خدا بزرگه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
عزیز جان نصفشو کاملا درست گفتی . منتهی مشکل اونجاست که دلار نمیگیره . کل گوسفند و گوساله تولیدیمون داره میره عراق اونم بجاش دینار میده ، دیناررررررررررر
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
سال گذشته یک دستگاه النترای مونتاژ از شرکت ... موتور خرید قطعی برای تحویل امسال انجام دادم که خرداد ماه به بهانه شروع تحریمها گفتند نمی تونیم تحویل بدیم و مجبورمون کردن به جک اس ۵ تبدیل کنیم و ۹۰ درصد کسانی که پیش خرید کردند تبدیل کردند یا انصراف دادند. من هم تبدیل کردم و جک رو فروختم و یک النترای ۲۰۱۴ کارکرده خریدم دویست میلیون! اما دی ماه شروع کردن به عده ای از مشتریان که به دلایلی (رانت اطلاعاتی و یا سماجت در عدم تبدیل) اقدام به تبدیل نکرده بودن النترا به قیمت ۱۵۶ میلیون تحویل دادند که الان تو بازار ۳۵۰ میلیون تومنه! الان من موندم و حسرت به خاطر فریبی که خوردم. اونایی هم که سماجت کردند و النترا تحویل گرفتند ۶ ماه تمام دنبال شکایت بودند و استرس کشیدند تا به حقشون برسند. حالا می خوام از مسئولین از مردم بپرسم که:
۱- پاسخگوی ضرر و زیانی که به امثال من وارد شد کیه؟
۲- تا کی باید حسرت بخوریم و آه بکشیم؟
چرا کاری کردید که از فقیر تا پولدار( به جز دلالها و آقازاده ها) همه در حسرت و آه باشند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
داداش اگر از اول یه سرچ ساده تو اینترنت میزدی میدیدی قیمت النترا همه جا حدود۱۵ هزار دلاره که وقتی میرسه ایران بقول تو میشه ۳۵۰ میلیون.بجاش میرفتی از همون شرکت یه لیفان ایکس ۶۰ میگرفتی که اونم تو دنیا همون حدود ۱۵ هزار دلاره ولی در ایران قیمتش نسبت به النترا مفته. قبول کن خودت هم دوست داشتی به هر قیمتی که بشه النترا سوار شی.خوب در بازار انحصاری خودرو ساز دنبال مشتری مثل شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
داداش هر کسی حق داره هر چیزی می خواد سوار بشه و اوضاع باید طوری باشه که همه چیز عادلانه و بدون دزدی و رانت خواری در اختیار همه باشه
الان مقصر ایشونه که دلش می خواسته پول بده هر چیز می خواد سوار بشه یا اوضاع فشل مملکت ؟
ناشناس
| Poland |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
در اینکه اوضاع مملکت هر کی به هر کیه فهمیدنش هوش بالا نمیخواد.مساله اینه که ما هم مردمی هستیم که این اوضاع رو بدتر میکنیم .اگر یکم اهل مطالعه و تحقیق و سوال کردن باشیم کسی نمیتونه راحت سرمون رو کلاه بزاره دوست گرامی .جای دیگه مردمش وقتی میبینن یه بخشی گرونفروشی هست خودشون اقدام میکنن.اگر گوشت نخوریم سلامتیمون بخطر میفته ولی بعضیا میگن نخورین وقتی گرونه.اما هیچکس نمیگه ماشینی که تو دنیا ۶۰۰میلیونه اینجا میشه دو میلیارد چرا میخرین؟ایشون با خودش عهد کرده حتما النترا سوار بشه.خوب در اینصورت اگر ازش سو استفاده بشه مقداری هم مقصر خودش هست.این گفته بمعنی این نیست که خودرو ساز یا دستگاههای نظارتی بی تقصیرن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
ناشناس 9:26 کاری که شما میگی کار دلالهاست . یعنی بررسی کنی ببینی توی بازار الان چه خودرویی پرسود تره .
مصرف کننده اینطوری نمیبینه . مصرف کننده میخواد النترا سوار بشه . نمیتونی بهش بگی فلان ماشینو میخریدی سودش بیشتر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
شاید بعضی ها واقعا به یک ماشین زیر پا نیاز داشته باشند اما من سراغ دارم آقا،خانم،پسر یا دختر بزرگشان ماشین دارند.(یعنی 3 دستگاه خودرو در یک خانواده)خودم الان یک ماشین ...بوق سوار میشم ولی نه الان و نه پارسال که امکان خرید نقد یا ثبت نامی رو داشتم،اقدام نکردم.زمانی که رب گران شد یکی از دوستان خودم که در سال شاید یک شل رب هم استفاده نمیکردند شاهد بودم 3 عدد شل رب رو تو صف وایستاد تا مثلا تعاونی خرید کند....امثال چنین رفتاری در ایران زیاد دیده میشود.تا افرادی باشند که در چنین ثبت نامهایی شرکت کنند سیستم خودرو ساز ها هم همینه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
کلا چیزی بنام عزرخاهی در قاموس اینها وجود ندارد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
چیزی بنام "عزر خاهی " البته در هیچ جا نیست خصوصا در ادبیات فارسی
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اخوی خودروساز چه کاره است که عذر خواهی کند،فرافکنی تا کجا؟چه کسی به صورت دستوری 15 سال قیمت خودرو را سرکوب کرد و این صنعت سود اور را بدهکار و ورشکسته کرد؟چه کسی خودروساز را وادار کرد که در هر ده کوره ای سایت بزند و نیرو استخدام کند به نحوی که 4 برابر نیاز واقعی کشور ظرفیت مونتاژ داشته باشد؟چه کسی به مدیر وقت سایپا اجازه داد که برای مقاصد سیاسی هزاران میلیارد تومان از سرمایه این شرکت را صرف خرید سهام سایپا و بن رو بکند؟و......این بلا را دولت ها، وزیران و نمایندگان مجلس ادوار به سر این صنعت دراوردند وگرنه مدیران خودروسازی در حد یک منشی هستند.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
متاسفانه همه دلالان خودرو بصورت مبایعه نامه (قولنامه) خرید و فروش میکنند تا هزینه سند و تعویض پلاک ندهند. دولت و دستگاه قضایی باید جلوی معاملات دلالان را بگیرد و هرگونه معامله را قدغن نماید. کافیست در سایت دیوار و شیپور بروید ببینید هر دلالی دهها خودروی صفر و کارکرده در اختیار دارد. دستگاه قضا باید اموال این اشخاص را مصادره نماید و به جرم احتکار و اخلال در اقتصاد کشور اینها را مجازات نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
حسین آقا حرف شما کاملا صحیح است شما فکر میکنید بازاریها ودلالان آن چه کسانی هستند آنها هم از خودشان هستند که ازطرفی سهم ملت را به آنها واگذار میکنند وبازار سیاه در ست میکنند و از طرفی برای ملت هم اشک تمساح میریزند که قظعه نیست اگز قطعه نیست پس چرا در بازار آزاد به فور فراوان خودرو دیده میشود؟ از طرفی مگر نه اینکه دولت وناظرین وتعزیرات وبازرسی کل کشور ووو وظیفه دارند جلو گرانی بیرویه را بگیرند پپس چرا در مورد گرانی خودرو در بازار هیچ کاری نمیکنند. از این قضیه شما باید بهتر بدانی که در گرانی خودرو در بازار هم دولت نقشی دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
فارغ از همه مطالب سیاسی اجتماعی و خبری خواستم بگم طراحی سایتتون خیلی عالیه من هر سایت خبری میرم دوباره برمی گردم تابناک چون هم طراحی خوبی داره هم نظرات را می گذارید و آدم کلا متوجه میشه خط فکری مردم چه جوریه. همین فرمون برید جلو دمتون گرم
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
دست روي هرچي ميذاريم فساد توشه
دولت و بانك مركزي هر كاري ميكنه فساد را باعث ميشه
پس ايشان بفرمايند !!! اگر اسم اين فساد سيستماتيك نيست اسمش چيه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
جناب اقای وزیر باتشکرازاینکه به فکرمردم هستید ,کاش زمان ثبت نام خودروراملاک قرارمیدادید تاتعدادبیشتری ازمردم خوشنودمیشدندد,,
پاسخ ها
.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
جهت اطلاع شما عرض کنم اتفاقا از لحاظ قانونی همین است
شما دستور العمل الزامات آیین نامه اجرایی قانون حمایت از خریداران خودرو را ملاحظه کنید
طبق این بند خودرو ساز مکلف بوده قبل از ثبت نام قطعات خودرو را خردیاری نماید
امفهومش اینسا قعات خودروی شما به صورت امانت نزد خودرو ساز است
و در نتیجه قیمت خودرو باید قیمت زمان ثبت نام باشد
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟