جزئیات جلسه انتقال پایتخت با حضور جهانگیری

کد خبر: ۸۸۳۱۱۷
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 05 March 2019
|
3353 بازدید
|
۴

رئیس شورای شهر تهران گفت: در همه دنیا از سوخت مالیات می گیرند و به حمل و نقل عمومی کمک می کنند در حالی که ما به سوخت یارانه می دهیم و کمکی هم به توسعه حمل ونقل عمومی نمی کنیم.

به گزارش مهر، محسن هاشمی در حاشیه جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران در خصوص جلسه روز گذشته با معاون اول رئیس جمهور با موضوع انتقال پایتخت گفت: در این جلسه موضوع انتقال پایتخت مطرح نبود و در خصوص ساماندهی تهران بزرگ بحث شد که اولین موضوع ساماندهی حمل و نقل عمومی ریل پایه بود.

وی افزود: در گزارشی از مشکلات حمل و نقل غرب تهران ارائه شد و اعلام شد روزانه ۱۳۰۰ خودرو از حومه و شهرهای اقماری به تهران سفر می‌کنند هرچند این مشکل در شرق تهران نیز وجود دارد. در این جلسه عنوان شد برای ساماندهی خودروهای تک سرنشین که روزانه به تهران سفر می‌کنند باید از روش حمل و نقل ریل پایه و انبوه بر همانند متروی کرج- تهران استفاده شود.

هاشمی با اشاره به سخنان خود در این جلسه گفت: من نامه‌ای که به رئیس جمهور در خصوص مترو نوشته بودم را مطرح کردم که تهران ۵۰۰ کیلومتر ریل آماده دارد و می‌توان از این ریل‌ها برای افزایش ظرفیت مسافران مترو به ۱۰ میلیون سفر در روز استفاده کرد. البته برای افزایش ظرفیت از ناوگان اتوبوسرانی به عنوان مکمل استفاده می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید موضوع حمل و نقل ریل پایه را برای شهرهای اقماری جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: از مزیت‌های تهران استفاده نمی‌کنیم در حالی که می‌توان با تأمین منابع و مواردی که در قانون پیش بینی شده مانند وظیفه وزارت نفت در خصوص کمک به مترو در ازای هر سفر ریلی و یا قوانین حمایتی دیگر استفاده کرد.

هاشمی تأکید کرد: توسعه حمل و نقل ریلی حومه در تمامی کلان شهرها به زودی مورد نیاز است و دولت باید قوانین حمایتی را اجرایی کند.

وی یادآور شد: مترو برای دولت و شهرداری به طور غیرمستقیم سودآور است در حال حاضر تعداد کسانی که از آلودگی هوا می‌میرند از تعداد کسانی که در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، بیشتر شده است. در حالی که در همه جای دنیا از سوخت مالیات می‌گیرند ما در ایران به سوخت یارانه می‌دهیم و به حمل و نقل عمومی نیز چیزی نمی‌دهیم. در حالی که برای توسعه حمل و نقل عمومی نیاز به حمایت‌های دولت داریم که این حمایت‌ها در قانون نیز پیش بینی شده است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: بر اساس قانون باید یک سوم از یارانه بلیت مترو را دولت پرداخت کند که در حال حاضر چنین نمی‌کند. ما این را در بدهی‌هایشان منظور کرده و در تهاترها از آن استفاده می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه نتیجه انتقال پایتخت در جلسه دیروز به کجا رسید؟ گفت: قرار شد کمیته‌ای کارشناسی بررسی‌های خود را ادامه دهد و در صورت رسیدن به نتیجه، این نتایج دنبال شود.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
آقای جهانگیری وضع اقتصاد مملکت را گل و بلبل کرد حالا رفته سراغ طهرانی آنها را بدبخت کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
بسیارخوب شما که مقایسه میکنید فقط مالیات سوخت را نبینید همه جوانب را با هم ببینیدومقایسه کنید.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
آقای برادر!
شهر جدید هشتگرد بیش از ۲۰ سال پیش تاسیس شد. آیا ساکنان آن میتوانند هم اکنون با یک خط قطار به تهران رفته و برگردند؟ ۲۰ سال دولتهای چپ و راست و میانه (یعنی همه آنچه در کشور موجودند) برسرکار بودند یعنی کسی هم نمیتواند اعتراض کند که اگر من بر سر کار بودم چنین و چنان کرده بودم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
قضیه انتثال پایتخت را نباید بی توجه از کنار آن گذشت ولی اینکه سمنان پایتخت شود مخالفم اولا این شهر از کم آبی رنج می برد در ثانی نزدیکی به تهران باعث دوباره کاری و افزایش جمعیت آن خواهد شد ثالثا سمنان روی گسل زلزله است
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟