رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، ضوابط و مقررات جذب سرباز امریه در سازمان های دولتی را تشریح کرد.
به گزارش ایلنا، سردار "تقی مهری"اظهار داشت: براساس ماده 66 قانون خدمت وظیفه عمومی، نیروهای مسلح می بایست تعدادی از کارکنان وظیفه را بنا به درخواست دولت، در امور امدادی، تولیدی، جهاد کشاورزی، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی، بهداشتی و درمانی، مشروط بر این که به آمادگی رزمی نیروهای مسلح آسیبی وارد نشود در اختیار دولت قرار دهند.
وی با بیان اینکه هدف از به کارگیری سربازان امریه، افزایش مشارکت در برنامه های مذکور به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و بهره گیری از توانمندی های علمی و تخصصی کارکنان وظیفه است، گفت: دستگاه های امریه دهنده صرفا میتوانند مشمولان غیر غایب متخصص را متناسب با نوع وظایف و فعالیت های مورد نیاز سازمان مربوطه پذیرش کنند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: مشمولان متقاضی امریه سربازی، علاوه بر تخصص مرتبط با نیاز دستگاه های دولتی، می بایست یکی از شرایط تاهل، معافیت از رزم، عضو خانواده ایثارگران، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، مشمولان تحت پوشش بهزیستی و ... را نیز داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: مشمولان متقاضی می بایست حداقل سه ماه قبل از اتمام مهلت یک ساله تعیین تکلیف وضعیت خدمتی، برای اعزام به خدمت اقدام کنند و با برگ آماده به خدمت بدون غیبت، از طریق سایت فراخوان سازمان امریه دهنده و یا با پیگیری حضوری از آن سازمان، مراحل کاری را انجام دهند.
بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، سردار مهری بیان داشت: دستگاه های دولتی مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، وزارت کشور و ... بر اساس سهمیه اختصاصی ستاد کل نیروهای مسلح، نسبت به پذیرش مشمولان اقدام و اسامی مشمولان واجد شرایط، از سوی ستاد کل به سازمان وظیفه عمومی ناجا برای تعیین مرکز آموزش رزم مقدماتی اعلام می شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه مدت خدمت این دسته از مشمولان، 24 ماه است، گفت: حقوق و مزایا و بیمه درمانی این دسته از مشمولان، در دوران آموزشی به عهده نیروی به کار گیرنده بوده و بعد از اتمام دوره آموزش رزم مقدماتی با سازمان امریه دهنده می باشد.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار داشت: اطلاعات کارکنان وظیفه منقضی خدمت از سازمان به کارگیرنده به نیروی مربوطه اعلام شده و اطلاعات آنان توسط یگان مورد نظر در سامانه مشترک نیروهای مسلح ثبت و سازمان وظیفه عمومی پس از بررسی اطلاعات و تایید آن، کارت هوشمند پایان خدمت را صادر می کند.