به اتاق سرنشینان پورشه ، یعنی جایی بین ستون جلو تا ستون عقب خوب نگاه کنید .. خودروهای مدرن و ایمن روز (تقریبا تمام خودروهای تولیدی اروپایی و کره ای و ژاپنی و آمریکایی) دارای نقاط شکست در شاسی هستند که در تصادفات به سرعت شکسته شده و ضربه را جذب میکنند تا ضربه به محل سرنشینان وارد نشود .. به همین دلیل است که جلوی پورشه جمع و مچاله شده ولی کوچکترین آسیبی به ستون جلو و تا ستون عقب وارد نشده است .. ولی به درب راننده وانت پیکان تولید وطنی نگاه کنید که مشخص است که ضربه دیده چون خودروهای وطنی با تکنولوژی عهد بوقی ساخته شده اند و در آنها ، تکنولوژی های ایمنی روز از جمله نقاط شکست جلو و عقب در شاسی وجود ندارد که ضربه را جذب و به اتاق سرنیشنان منتقل نکند . به همین دلیل در تصادفات بخش زیادی از جلو و موتور خودرو سالم می ماند ولی سرنشینان له می شوند چون از نظر خودروساز وطنی ، موتور و کاپوت بیشتر از جان سرنشینان ارزش دارد !!!