امیر خجسته:

خودروسازی‌ها به باتلاق تبدیل شده است

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس می‌گوید ۸۰ هزار خودرو به دلیل کسری قطعات سطحی و جزیی در انبارها دپو شده است که باید هرچه سریعتر تکلیف تعیین شود.
کد خبر: ۹۱۰۱۸۷
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 08 July 2019
|
3169 بازدید
|
۲

امیر خجسته عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به برخی زمزمه ها مبنی بر اینکه در صورت تامین نشدن تسهیلات موردنیاز قطعه سازان احتمال گرانی خودرو وجود دارد، گفت: ادعای قطعه سازان بهانه جدیدی است که قیمت خودرو را افزایش دهند در حال حاضر مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان آشفتگی زیادی در صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی ایجاد کرده است.

پرداخت تسهیلات به خودروسازان خروجی ندارد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به خودروسازان خروجی نخواهد داشت، افزود: خودروسازان بدهی‌های بسیاری دارند در نتیجه با وجود این بدهی‌ها نباید به آنها مجددا تسهیلاتی پرداخت شود.

شرکت‌های خودروسازی به حیات خلوت عده‌ای تبدیل شده است

وی اظهار کرد: شرکت‌های خودروسازی به حیات خلوت عده‌ای تبدیل شده است که فقط به دنبال منافع مادی خود هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه شرکت‌های خودروسازی حدود 400 هزار دستگاه معوق باید به مردم تحویل دهند اما براساس گزارش‌های رسیده تلاش و اقدامی برای عملی شدن این مهم در این شرکت‌ها صورت نمی گیرد.

خودروسازی‌ها به باتلاق تبدیل شده است

وی با بیان اینکه خودروسازی‌ها به باتلاق تبدیل شده است، ادامه داد: بهترین راهکار برای ساماندهی مشکلات خودروسازان خصوصی سازی واقعی است این در حالی است که پشت صحنه اکثر واگذاری‌ها تبانی و زدوبندهای بسیاری وجود دارد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت عدم پرداخت بدهی خودروسازی‌ها این صنعت در آینده به یکی از ابرچالش‌های ما تبدیل می‌شود، ادامه داد: برای واگذاری موفق خودروسازی‌ها باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران واقعی استفاده کرد.

خجسته بیان کرد: خودروسازان باید قیمت تمام شده تولید را محاسبه کرده و با 10 درصد سود خودرو را به فروش رسانند اگرچه مقرر شد؛ خودروسازان نحوه محاسبه قیمت خودرو را شفاف اعلام کنند اما از این اقدام سرباز می‌زنند چراکه با شفاف سازی دستشان برای مردم رو می‌شود.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس با بیان اینکه در ایران آب، برق و گاز با قیمت‌های ناچیزی در اختیار صنایع قرار می‌گیرد بنابراین افزایش قیمت خودرو براساس رشد نرخ دلار پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: 80 هزار خودرو به دلیل کسری قطعات سطحی و جزیی در انبارها دپو شده است که باید هرچه سریعتر تکلیف تعیین شود، اگرچه خودورسازان با بهانه‌هایی مانند نبود قطعه، عدم عرضه به بازار را توجیه می‌کنند اما این موضوع از نظر ما احتکار است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
آقای نماینده مجلس
اصولا در این کشور هر اتفاقی که می افتد می گوییم قبلش نباید این کار رو می کردیم . مثلا گرانی مسکن و خودرو و ...رو می گوییم بخاطر افزایش نقدینگی یا رانت ارزی رو می گوییم ضرر ارز چند نرخی ...می گوییم نباید این کار رو می کردیم و چون کردیم نتیجه اش شد این ...حالا هم می گویید به خودروسازها نباید پول می دادیم ..باید خصوصی سازی واقعی بشه و چه و چه ...بعد اگر خصوصی سازی هم بکنید لابد می گویید نه نباید این کار رو می کردیم
این وسط کی ضرر دیده .....مسلما مردم بینوا ...
Asd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
چند ماه بیشتر به انتخابات نمونده.نمایندگان برای رای جمع کردن دارند آخرین تلاشهایشان را میکنند.
گوش مردم دیگه از این حرفها و وعده ها پر شده. نماینده ها اول کاری انجام بدهند که مردم اثار مثبتش را در زندگیشون احساس کنند بعد مردم را به پشتوانه کارنامه شان به شرکت در انتخابات دعوت کنند نه فقط وعده و حرف و .. و در عمل صفر و زیر صفر!....
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟