رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در مورد جریمه سرمربیان تیمها به خاطر غیبت در نشستهای خبری گفت: ما دقیقاً به تمام باشگاهها نامه زدیم و برابر بند ۵ ماده ۳۱ آییننامه اجرایی همه سرمربیانی که در نشست خبری حاضر نشده بودند، جریمه خواهند شد. تاکنون سرمربیان تیمهای پارس جنوبی، تراکتورسازی، استقلال، پرسپولیس، نفت مسجدسلیمان، فولاد خوزستان و سپاهان را جریمه کردیم.
به گزارش تابناک ورزشی، اولویت اول حضور سرمربی است و اگر مشکلی باشد و امکان حضور سرمربی نباشد با هماهنگی با سازمان لیگ مربی تیم میتواند در نشست خبری حضور پیدا کند.
وی ادامه داد: وقتی هواداران بلیت را با کد ملی و به طور الکترونیکی خریداری میکنند این موضوع خیلی میتواند به امنیت ورزشگاهها کمک کند. از تمام برنامههای تلویزیونی، رادیویی و مطبوعات نیز تشکر میکنم که کمک میکنند این فرهنگ جا بیفتد. این کار برای رفاه حال تماشاگران است تا بتوانند برای تماشای بازی دقایقی قبل از بازی به ورزشگاه بیایند.
فتاحی درباره اینکه خبرنگاران طی نامهای گله داشتند که در مسابقات فوتبال، افراد غیرمرتبط زیادی در جایگاه خبرنگاران حضور دارند، اظهار کرد: در این مورد دوستان ما در روابط عمومی در همه بازیها کاملاً حضور دارند و این موضوع را رصد میکنند. یکی از اقدامات ما در این زمینه این بود که در بازیهایی مثل پرسپولیس - سپاهان که پیشبینی میشود، خبرنگاران زیادتری حضور داشته باشند کارت مکمل صادر کنیم تا مشکلات کمتر شود.
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در پاسخ به این پرسش که «جریمه بازیکنان و مربیان تیمها به حساب چه نهادی واریز میشود؟»، گفت: پولها به حساب سازمان لیگ واریز میشوند. جریمهها نه برای فدراسیون است و نه سازمان لیگ، بلکه برای باشگاههاست. طبق قانون و با توجه به اینکه نهادهای نظارتی ورود کردند و از این به بعد هر شخصی حتی مدیرعامل باشگاه اگر جریمه شود باید شخصاً خود او مبلغ جریمه را واریز کند و فیش آن را تحویل دهد، چون دیوان عدالت این موضوع را بررسی و رسیدگی میکند.
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره این موضوع که سامانه بلیتفروشی الکترونیکی که در روز مسابقه پرسپولیس - سپاهان ساعت هشت صبح بسته شد و نارضایتی هواداران را در پی داشت، تصریح کرد: این مشکلی است که شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی مشغول رفع آن است و در زمان بین بازی و بسته شدن سایت اگر جا در ورزشگاه باشد مردم باید بتوانند بلیت بخرند. به طور مثال من در یکی از بازیهای رئال دیدم در ساعات نزدیک به آغاز بازی بلیت ۶۰ یورویی ۳۰ یورو فروخته شد تا مردم بتوانند به ورزشگاه بیایند. این سیستمها جدید است و زمان میبرد تا فرهنگ آن جا بیفتد.