به بهانه استعفای پورسید آقایی؛

خداحافظی با «مدیر پر تنش» شهرداری تهران!

شاید عده‌ای تصور می‌نمایند که بنده مدیری پرتنش هستم، اما این عزیزان باید بدانند که در شرایطی که سازمان‌ها ناکارآمد و اغلب مدیران بی‌انگیزه هستند و هیچ‌کس حاضر به از دست دادن اختیارات و منافع خود نیست، کار کردن و نوآوری چالش‌برانگیز است و البته خسته‌کننده و طاقت‌فرسا، ولی ...
کد خبر: ۹۴۴۱۹۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 15 December 2019
|
25457 بازدید
|
محسن پورسید آقایی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران پس از دو سال و نیم، روز گذشته با استعفا از شهرداری تهران رفت؛ رویدادی که به بهانه آن قصد داریم نگاهی به کارنامه وی بیاندازیم.

به گزارش «تابناک»، متن استعفای دکتر سید محسن پورسیدآقایی از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به شرح ذیل است:

بسمه‌تعالی
جناب آقای دکتر حناچی – شهردار محترم تهران

با سلام و احترام، اکنون نزدیک دو سال و اندی است که در خدمت شهرداری و شهروندان عزیز و گرامی تهران هستم و از جان‌ودل و بدون هیچ چشم‌داشتی تلاش کردم تا حداقل در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک و آلودگی هوا مشکلات شهر را کاهش داده و شرایط زندگی در پایتخت را بهبود بخشم. شاید عده‌ای تصور می‌نمایند که بنده مدیری پرتنش هستم، اما این عزیزان باید بدانند که در شرایطی که سازمان‌ها ناکارآمد و اغلب مدیران بی‌انگیزه هستند و هیچ‌کس حاضر به از دست دادن اختیارات و منافع خود نیست، کار کردن و نوآوری چالش‌برانگیز است و البته خسته‌کننده و طاقت‌فرسا، ولی چاره‌ای نیست، چون قبول این سمت‌ها برای خدمت و کار کردن است نه نشستن و از مزایای آن استفاده بردن.
 
با این نگاه و با همکاری همه مدیران و کارکنان دلسوز معاونت و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه طرح‌های مختلفی در این مدت به اجرا گذاشته شد ازجمله طرح ترافیک هوشمند تهران با رفع تبعیض‌های گذشته که بدون شک جزو افتخارات بین‌المللی کشور می‌باشد، حذف طرح زوج و فرد، کاهش سرفاصله قطار‌های مترو به ۳.۵ دقیقه و افزایش اعزام قطار‌ها به میزان ۵۰درصد نسبت به سال ۹۶، راه‌اندازی خطوط ۶ و ۷ مترو، راه‌اندازی دوچرخه‌های اشتراکی، اجرای پارک حاشیه‌ای هوشمند، عقد قرارداد و همکاری با شرکت‌های تاکسی اینترنتی پس از چندین سال اختلاف و درگیری، اجرای فاز دوم طرح LEZ و کنترل معاینه فنی در سطح کل شهر با نصب سامانه‌های جدید دوربین‌ها، کنترل خودرو‌های دیزلی دودزا، نصب فیلتر دوده در برخی از اتوبوس‌ها، و نهایتا کاهش ترافیک و تولید آلاینده‌ها نسبت به سال ۹۶ و قبل از آن و این‌همه باوجود مخالفت و عدم همکاری برخی از افراد و نهاد‌ها و تغییرات مکرر مدیریتی در شهرداری تهران صورت پذیرفت و قطعا قضاوت در مورد کارایی این طرح‌ها با کارشناسان و عموم مردم خواهد بود. البته کار‌های زیاد دیگری نیز مانند نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی، قانون‌مدار نمودن موتورسواران و نوسازی و برقی نمودن موتورسیکلت‌ها بودند که به دلیل بضاعت اندک بنده موفق به اجرای آن‌ها نشدیم و امیدوارم که افراد توانمندتر از بنده این مسئولیت خطیر را بپذیرند و راه‌های نرفته را طی نمایند.
 
در پایان ضمن تشکر از جنابعالی و همه مدیران و کارکنان شهرداری و اعضای محترم شورا که در این مدت بنده را همراهی و تحمل فرمودید با توجه به شرایط فعلی و خستگی مفرط این‌جانب درخواست دارم که از ادامه خدمت حقیر را معاف و با استعفای این‌جانب موافقت فرمایید. ان‌شاءالله خداوند به جنابعالی و اعضای محترم شورای شهر و همه کارکنان خدوم شهرداری توفیقات روزافزون در خدمت به مردم عنایت نماید. محسن پورسید آقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک ۹۸.۰۹.۱۸


محسن پور سید آقایی کیست؟


محسن پورسیدآقایی متولد ۱۳۴۰ و مشهدی است که ۶ سال تا بازنشستگی راه دارد. او مهندس و مدیر اجرایی بوده است که از ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ به سمت مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران و معاون شهردار از سوی نجفی منصوب شده‌است. او از سال ۱۳۹۲ تا آذر ۱۳۹۵ مدیرعامل راه‌آهن ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی بود. وی پس از فاجعهٔ برخورد قطار در محور سمنان–دامغان در ۶ آذر ۱۳۹۵ در برنامه زندهٔ اخبار سراسری صدا و سیمای جمهوری اسلامی از مردم ایران عذرخواهی کرد و گفت: استعفایش از سوی وزیر راه پذیرفته شده‌است. این استعفا مورد توجه خبرگزاری‌ها قرار گرفت.

او در سال ۱۳۶۶ مدرک کارشناسی مهندسی صنایع و در سال ۱۳۶۹ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع را از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرد. وی در سال ۱۳۷۸ مدرک دکترای مهندسی صنایع را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت می‌کند. پور سید آقایی در سال ۱۳۸۳ از محمد خاتمی نشان لیاقت و مدیریت دریافت کرد و در بازه زمانی ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی شرکت مپنا بوده است.

او پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، ابتدا به همکاری با جهاد سازندگی، نهضت سوادآموزی، امور تربیتی مدارس جنوب تهران، جهاد دانشگاهی و دانشگاه صنعتی شریف روی آورد. سپس او از سال ۱۳۶۸ وارد شرکت راه‌آهن ایران شد. برخی از سوابق او می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد. از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰: کارشناس مرکز تحقیقات راه‌آهن ایران، از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۷: مدیرکل نیروی کشش راه‌آهن ایران، از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۶: معاون ناوگان راه‌آهن ایران و امضاکننده قرارداد راه‌آهن با شرکت ژک آلستوم فرانسه، عضو هیئت مدیره راه‌آهن، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت قطار‌های مسافری رجاء و عضو هیئت مدیره شرکت راه‌آهن، از سال ۷۸ تا ۸۶: استاد دانشگاه علم و صنعت ایران، از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲: مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی شرکت مپنا، از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن ایران و از شهریور سال ۱۳۹۶ تا کنون: معاون شهردار تهران بوده است.

 

خداحافظی با «مدیر پر تنش» شهرداری تهران!


عملکرد آقای معاون چگونه بوده است؟


نحوه عملکرد محسن پور سید آقایی موافقان و مخالفان بسیاری داشت در این میان منتقد‌ترین فرد در شورای پنجم به عملکرد آقای معاون از همان روز‌های اول محمد علیخانی بود. محسن پور سید آقایی از ابتدا تعامل خوبی با شورای شهر نداشت و حتی از روز‌های اول تلاش زیادی کرد تا در جلسات کمیسیون حاضر نشود که با انتقاد‌های رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل مواجه شد؛ و در روز‌های پایانی هم عنوان شد که او از حضور در جلسات سر باز می‌زد.

این در حالی است که برخی موافقان پور سید آقایی در شورای پنجم از او با عنوان خط قرمز یاد کرده اند.


مخالفان معاون شهردار چه می‌گویند؟


مخافان محسن پور سید آقایی عقیده دارند که او به کار‌های غیر اساسی پرداخته و از طرفی مصوبات شورای پنجم را رعایت نمی‌کند و دچار خود رایی است.

عدم اجرای پارک‌های حاشیه‌ای با درآمد ۷ هزار میلیاردی، اجرای طرح کاهش آلودگی هوا بدون پیوست‌های اجتماعی و محیط زیستی، تاکید بر طرح ترافیک جدید که تنها به ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت تهران اختصاص دارد، عدم توجه به سیستم ناوگان حمل ونقل عمومی مانند عدم توجه به نوسازی اتوبوس‌ها و وجود اتوبوس‌های از رده خارج شده در این سیستم، عدم توجه به موتورسیکلت‌ها و گسترش موتور سیکلت‌ها در شهر پس از اجرای طرح ترافیک جدید، عدم توجه به موتورسیکلت‌های برقی، افزایش نارضایتی و ایجاد حاشیه در اجرای طرح ترافیک جدید، عدم توجه به گره‌های کور ترافیکی، وجود آمار‌های ساختگی در خصوص طرح کاهش آلودگی هوا، وضعیت بحرانی در ناوگان اتوبوسرانی و مترو از جمله انتقاد‌های مخالفان این معاون شهردار تهران است. اما با وجود همه این انتقادها، پور سید آقایی با حمایت برخی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در جای خود ماند و هیچ شهرداری نتوانست او را از این جایگاه حذف کند. او با نظر محمد علی نجفی، شهردار اسبق تهران به میدان رفت و حالا استعفا کرده است.


موافقان پور سید آقایی چه می‌گویند؟


معاون شهردار تهران نیز دارای موافقان سر سختی است. از نظر این افراد مقابله با رانت در طرح ترافیک، اجرای طرح ترافیک جدید و حذف طرح زوج و فرد نیز از جمله اقدامات مثبت او بوده است. این افراد آقای معاون را فردی قوی و سالمی می‌دانند که دست به اقدامات زیر ساختی زده است.

جانشین پور سید آقایی کیست؟

یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شد. پیروز حناچی، شهردار تهران در شب گذشته در توئیت خود ضمن تائید استعفای معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سرپرست این مجموعه را معرفی کرد.
 
شهردار تهران در توئیتر خود نوشت: مدیری زحمتکش پس از دو سال خدمت صادقانه جای خود را به برادر متخصص دیگری داد. برای دکتر پورسیدآقایی که تهران، فعالیت‌های مجدانه‌ی وی را از یاد نخواهد برد آرزوی بهروزی دارم و برای دکتر یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مسئولیت تازه، آرزوی موفقیت.
 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۹
حامدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
سلام، معمولا در کشور برای افرادکارامد مجال خدمتگزاری نیست...همین و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
این‌مدیران اینقدر از این اداره به ان اداره و از این کارخانه به ان کارخانه و از این نهاد تولیدی .....اینقدر جابجا شدند خودشان را فرتوط کردند . دود این فرتوطی جسم و فکر و سیاست مردم را گرفتار کردند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
ایشان وظیغه مدیریتی خود را در شهرداری انجام دادند ایجاد طرحی برای درآمد شهرداری از مردم بدبخت با بهانه آلودگی هوا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
خداحافظی با «مدیر پر تنش» سابق راه آهن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
او که متخصص ترافیک نبود با اخلاق و دافعه اش از تعامل و استفاده از خردجمعی همکارانش عاجز بود و بلکه اعتقادی به توانایی های کارشناسان خبره این کار نداشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
تصور نمی کنند مطمعنند..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
مقصر اصلی حادثه قطار تهران مشهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
خدا کنه زودتر بازنشست بشه و دیگه بر نگرده به مناصب دولتی ما شا الله هر جا بوده با دگماتیسمش و عدم شنیدن حرف منتقدین طرحاش کاملا ناوفق بوده مثل طرح ترافیک جدیدش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
جالبه بعد از 32 سال سابقه کار تازه 6 سال تا بازنشستگی راه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
واقعا جالبه و جای سوال دارد یعنی تا هفتاد سالگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
بد نیست یک سری هم به دکتتتر نجفی بزند
کارشناس ارشد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
به نظر شما در این پست مهندس حمل و نقل و ترافیک باید باشد یا مهندس صنایع .!!!!!
شاید این از خاصیتهای کشور ما است .!!!
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟