محبوبیت نیسان لیف کم شده؟

کد خبر: ۹۵۰۶۷۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ 08 January 2020
|
2011 بازدید

فروش خودروی برقی نیسان لیف در بازار ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ میلادی با ۱۶ درصد کاهش روبرو شده است.

به گزارش ایسنا، نیسان لیف بدون شک یکی از محبوب‌ترین خودروهای الکتریکی در جهان به شمار می‌رود که از زمان عرضه سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده است.

از دیگر رقبای قدرتمند نیسان لیف در بازار خودروهای برقی آمریکا، می‌توان به تسلا مدل ۳، هیوندای کونا الکتریک (Hyundai Kona electric) و کیا نیرو (Kia Niro) اشاره کرد که از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی مشتریان آمریکایی برخوردار شده‌اند.

فروش خودروی برقی نیسان لیف در دسامبر با ۲۶ درصد کاهش به یک هزار و ۲۲۷ دستگاه و مجموع فروش آن در سال ۲۰۱۹ میلادی با ۱۶ درصد کاهش به ۱۲ هزار و ۳۶۵ دستگاه در بازار ایالات متحده آمریکا رسیده است.

کارشناسان و تحلیلگران بازار خودرو بر این باورند که می توان گفت به طور میانگین نیسان لیف در ماه یک هزار دستگاه فروخته است و این از میزان پیش بینی شده در گزارش های منتشر شده پیشین پایین تر است.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولتهای بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟