جین مونستر از تحلیلگران موسسه لوپ ونچرز Loup Ventures می گوید: «تسلا به این دلیل تقاضا را هنوز از دست نداده که در مقایسه با رقبای برقی و بنزینی بهتر عمل کرده و این بهتر بودن قابل اندازهگیری است.»گزارشی که تسلا از عملکرد فصل اول سال ۲۰۲۰ منتشر کرده، رقم مورد انتظار را برای کل سال مالی ۲۰۲۰ اعلام نکرده برای همین مقایسهای با سال مالی گذشته وجود ندارد که در آن رقم تحویل از ۵۰۰ هزار دستگاه عبور کرده، حتی برای فصل دوم نیز پیش بینی نکرده است. شاید دلیل این است که آثار پاندمی کرونا هنوز بهطور دقیق برآورد نشده است.با این حال مونستر برآورد خود را از وضعیت بیان کرده و میگوید: مقایسه عملکرد اتفاقا در شرایط فعلی اهمیت بیشتری دارد تا در حالت کلی، به احتمال زیاد در سه فصل باقیمانده سال تسلا بین ۱۵ تا ۲۵ درصد بهتر از سایر خودروسازان عمل خواهد کرد. این شرایط دشوار برهمه صنعت خودرو حاکم شده است.اگر تا پایان تابستان بساط این ویروس برچیده شود و آثار این پاندمی فروکش کند، تسلا در فصل پاییز یعنی فصل چهارم ۲۰۲۰ با جهش به حالت عادی بازخواهد گشت.مهمترین بخشی که هنوز برآورد آن چندان آسان نیست، تولید تسلا در شانگهای است که فعلا در فاز اولیه افزایش تولید است.فعلا کارخانههای فرمانت و نیویورک تعطیل هستند تا آنکه مسوولان محلی اجازه شروع به کار را صادر کنند. در گیگافکتوری نوادا هم چراغ کارخانه نیمه روشن است.