نفوذ مافیای خودروسازی در شورای رقابت و مجلس

منتخب مردم ورزقان و خاروانا در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا عرصه را بر دیگران تنگ و در شورای رقابت هم نفوذ کرده اند، گفت: این دو خودروساز، کمیسیون صنایع مجلس را نیز به دست گرفته اند.
کد خبر: ۹۷۹۲۸۴
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 18 May 2020
|
17212 بازدید
|
۵

به گزارش تابناک به نقل از فارس: الله وردی دهقانی منتخب مردم ورزقان و خاروانا در مجلس یازدهم در یک برنامه رادیویی، شورای رقابت را تشکیلات فراقوه‌ای معرفی کرد که در آن از همه قوا حضور دارند و برای انحصار شکنی و مبارزه با هر موضوع ضد رقابت و دفاع از حقوق مصرف کنندگان تصمیم می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مشکلات صنعت خودروسازی مسبوق به سابقه است، افزود: خودروسازان در کشور ما به مافیا تبدیل شده اند. دو خودروساز عمده در ایران عرصه را بر دیگران تنگ کرده و متاسفانه در شورای رقابت هم نفوذ کرده و کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی را هم به دست گرفته اند.
دهقانی با بیان اینکه شورای رقابت موظف به شفاف سازی، قیمت گذاری و مبارزه با انحصارگرایی است، اظهار کرد: این شورا باید احساس مسئولیت کند و انحصار را بشکند.

*شورای رقابت بخش خصوصی واقعی را وارد بازار خودرو کند

نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم از این شورا درخواست کرد که بخش خصوصی واقعی را وارد بازار خودرو کند.

دهقانی گفت: اگر این خودروسازان قادر به تامین کمیت و کیفیت خودروی مطلوب مردم نیستند باید زمینه واردات خودرو را فراهم آوریم و مافیا را جمع کنیم.

* اگر شورای رقابت، رفاقت نکند قیمت خودرو در بازار ثابت می‌شود

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو نیز در این مورد گفت: اگر شورای رقابت، نقش رفاقتی بازی نکند و قوانین را به درستی اجرا کند قیمت خودرو در بازار ثبات پیدا خواهد کرد.

وی با انتقاد از وقفه در اعلام قیمت خودرو طی ۱۰ روز گذشته گفت: این وقفه‌ها باعث به هم ریختگی بازار می‌شود و در مقابل، اعلام سریع قیمت‌ها منجر به ایجاد تعادل در بازار و جلوگیری از آشفتگی آن خواهد شد.

* حذف ماموریت شورای رقابت اشتباه بود

موتمنی، ممنوعیت شورای رقابت برای اظهار نظر درباره قیمت خودرو از سال ۱۳۹۷ را سیاست اشتباهی خواند و گفت: در جایی که انحصار است باید ناظر هم وجود داشته باشد تا امکان بررسی عملکرد خودرو سازان و قیمت‌ها و نهایتاً اظهارنظر درباره قیمت تمام شده کالا را پیدا کند.

این مقام مسئول با گلایه از عملکرد سازمان حمایت مصرف کنندگان در این زمینه اظهار کرد: قیمت گذاری خودرو کار بسیار ساده‌ای است، اما مشخص نیست که چرا قیمت‌ها اعلام نمی‌شوند تا بازار هم از بلاتکلیفی نجات پیدا کند.

*شورای رقابت باید بازار را رصد کند

موتمنی بر این باور است که شورای رقابت طبق قوانین حرکت و باید بازار را رصد و قیمت‌ها را آنالیز کند و قیمت‌ها را نسبت به تورم در جامعه افزایش یا کاهش دهد تا خودروسازان هم ضرر نکنند.
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با تأکید بر اینکه قیمت تمام شده و قیمت مصرف کننده باید اعلام و سقف قیمتی تعیین شده هم از سوی سازمان حمایت اجرا شود، گفت: این اقدام موجب فروکش کردن تقاضای کاذب و دسترسی مصرف کننده به قیمت منطقی کالا خواهد شد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
30 ساله که کمکاری نظام در بخش خودرو را به گردن مافیا و ... می اندازن.آخرش میشه اینکه خودرو 40 سال پیشه کشور کره برای مردم ایران بهش رویا.
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
مملکت فقط دست سرمایه دار است و اکثر مسئولین هم سرمایه دار و کارفرما هستند بیچاره مردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
در ديماه 1397 و مراجعه تعدادي از مجلسيها جهت بازديد از ايرانخودرو به هر کدامشان حواله دنا پلاس و رئيسشان حواله خودروي ديگري دادند عليرغم افزايش قيمت فقط در مجلس عنوان شد بايستي کيفيت خودروها بالا رود و انتقادي از قيمت و ... نشد و چند روز بعدش قيمت خودرو به صورت رسمي افزايش يافت البته رانت و انحصار خودرو وابسته به قدرت و حاکميت بوده و خيلي زا مجلسيها در ايرانخودرو و سايپا مديراني وابسته به خود دارند که اين مديريتها گاه براي تعداد 15 نفر بوده و الزامي نمي باشد يعني هزينه تراشي و سفرهاي خارجي با خانواده و ... .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
"انحصار شکنی و مبارزه با هر موضوع ضد رقابت و دفاع از حقوق مصرف کنندگان" مشتی شعار عوامفریبانه است تا وقتی که در اقتصاد این مملکت چیزی بنام "اتحادیه صنف فروشندگان ..." وجود دارد. کارتل دلالان بدترین آفت اقتصاد است جایی که هم تولیدکننده و هم مصرف کننده ضرر می کنند.
اما سود سرشار این دلالان تریلیاردر کجا می رود؟ خب، مملکت را که به خاک سیاه نشانده است، قاعدتا باید در خارج از کشور سرمایه گذاری کند و ملک بخرد! اینان اند که بطور انبوه ارز و دلار و یورو از کشور خارج می کنند و اقتصاد را کوچکتر می کنند.
ترامپ، نعمت بود. باعث شد چشم مان باز شود و گرنه 1000سال دیگر هم وضع به همین منوال می گذشت.
نقد و پرسشگري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
بازار خودرو «درانحصار یک عده» است. مافيا
بازار مرغ «درانحصار یک عده» است. مافيا
بازار میوه «درانحصار یک عده» است.
بازار گوشت «درانحصار یک عده» است.
بازار دارو «در انحصار یک عده» است.
بازار ارز «درانحصار یک عده» است.
بازار دان و نهاده های دامی «درانحصار یک عده» است.

این پاسخ ثابت مسئولان به گرانی‌هاست.

یک کلام بگوید
«اینجا ایران ؛ کشورِ یک عده است»... و خلاص!!!
بگين همه اينجا مقصرن به غير مسئولين
آقاي رئيسي اومد و يه بگير و ببند برپا شد و حتما مافيا هم در آناجا رسوخ كرد و ...
روز از نو روزي از نو
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟