به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: حسین صبوری با اشاره به هدف ارسال پیامکهایی درخصوص قطع برق به مشترکان، اظهار کرد: به منظور آگاهی بیشتر مشترکان از شرایط کلی و منطقهای شبکه تهران به شکل لحظه ای، از ۲۵ تیرماه در تلاش هستیم تا با همکاری یک شرکت معتبر دانش بنیان، روزانه پیامکهایی هدفمند با هدف ایجاد آگاهی در مخاطبان از وضعیت لحظهای مصرف برق در هر منطقه ارسال کنیم.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با تاکید بر اینکه با این اقدام سعی شده ضمن جلب همکاری هرچه بیشتر مشترکان تهرانی، فشار وارد بر شبکه را، کاهش داده و مانع از بروز خاموشی در تهران و همچنین کشور شویم، تصریح کرد: این اقدام در راستای اجرای طرحی با عنوان تجمیع کنندههای بار اجرایی شده و برای نخستین بار در کشور، بر اساس تصمیم وزارت نیرو و شرکت توانیر، طی فراخوان هایی، مدیریت و کنترل بار در دوران پیک مصرف به خارج از مجموعه صنعت برق و شرکتها و افراد علاقهمند در این حوزه برون سپاری شده است.
به گفته صبوری شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با امضای قرارداد با شرکتی دانش بنیان و استفاده از فناوریهای پیچیده مبتنی بر هوش مصنوعی، پیامکهای ارسالی را در تعامل با میزان مصرف برق ثبت شده در پستهای فشار متوسط، طراحی و با هدف جلب توجه مشترکان به اهمیت همکاری در کنترل پیک، ارسال خواهد کرد.
وی با بیان اینکه ۴.۵ میلیون مشترک برق در تهران وجود دارد که مدیریت مصرف این تعداد مشترک قطعا بر میزان مصرف کل کشور تاثیر میگذارد، اظهار کرد: در شرایط فعلی لازم است تا مشترکان همکاری لازم را با صنعت برق داشته باشند تا تمام مشترکان از این نعمت بهرهمند شود.