جایزهی انرژی globe با بیش از 180 کشور شرکت کننده، امروز یکی از با ارزشترین و در عین حال معتبرترین جایزههای زیستمحیطی است. جایزهی انرژی گلوب در سال 1999 توسط ولفگانگ نویمان، پیشگام انرژی، که نمایشگاه صرفهجویی انرژی Energiesparmesse را در سال 1985 تأسیس کرده بود، عنوان شد و در ادامه به ایجاد مراکز مشاورهی انرژی در سراسر اروپا کمک کرد. سالانه در طی مراسمات مختلف در کشورهای زیادی، به پروژهها و طرحهایی که با رویکرد افزایش آگاهی در زمینهی حفظ محیطزیست ارائه میشوند، جوایز تعلق میگیرند.
دلفین در این رویداد با معرفی کامل 3 راهکار اصلی خود یعنی کنترل رفتار راننده، مدیریت سوخت مصرفی و اعلانهای سرویسهای تعمیرات و نگهداری و همچنین یکپارچه شدن این ماژولها با ردیاب خودرو دلفین، جایزهی انرژی گلوب در حوزهی هوای پاک را از آن خود کرد.
یکی از روشهایی که به طور غیرمستقیم بر کیفیت هوا تاثیر میگذارد، حذف گزارشات کاغذی است. سازمانها همچنان بهشدت به کاغذ متکی هستند. تحول دیجیتال به معنای حذف هزینهی استفاده از منابع غیرضروری با ارسال فاکتورها، گزارشها و موارد دیگر از طریق ایمیل یا خدمات اشتراک فایل به جای چاپ است. شما همچنین میتوانید با به حداقل رساندن زمان صرف شده برای کاغذبازی، در هزینههای سازمانی صرفهجویی کنید. هوشمندسازی ناوگان خودرویی به شما این امکان را میدهد که دادهها را بهصورت خودکار ثبت کنید. این موضوع باعث میشود که رانندگان زمان خود را برای ثبت داده، تلف نکنند.
ایجاد هوای پاک، با چندین مورد ایجاد میشود. با ماژول کنترل رفتار راننده و کاهش میزان رفتارهای تهاجمی، سوخت با کیفیت بیشتری میسوزد در نتیجه آسیب کمتری به محیط زیست وارد میکند. با نگهداری و تعمیرات پیشبینی شده هزینههای ناشی از عدم تعمیرات بهموقع کاهش مییابد همچنین با به موقع بودن تعمیرات، دیگر خودروها با موتوری که میزان انتشار گازهای گلخانهای را افزایش میدهد، در مسیرها عبور و مرور نمیکنند. با ماژول کنترل سوخت مصرفی خودرو هزینههای مربوط به سرقت سوخت و یا مصرف سوخت اضافی در کمترین حالت قرار میگیرد. نتیجه نهایی این است که این سه ماژول علاوه بر اینکه به صورت مستقیم میزان مصرف سوخت را به حداقل میرسانند، به صورت غیر مسقیم نیز با بریده شدن تعداد درختهای کمتر به دلیل حذف شدن کاغذ از گردونهی ادارات و سازمانها، به بهبود هوا و پاک بودن آن کمک میکنند.
دلفین با این سه راهکار اصلی که به طور کلی میتوان آنها را مدیریت هوشمند خودرو نامید، توانسته است برترین و معتبرترین جایزهی جهانی را دریافت کند. این جایزهی منحصر به فرد در قالب یک مراسم به صورت منطقهای در کشور موسس یعنی اتریش (همه ایالتهای فدرال)، به صورت ملی در بیش از 90 کشور شرکت کننده (همهی برندگان سایر کشورها به صورت آنلاین) و تا حدی به صورت گسترده در جهان ارائه می شود.
امروزه هر سازمانی علاوه بر ایجاد شرایط شغلی و سود مالی، باید به رسالتهای زیستمحیطی خود نیز عمل کند. شرکت دلفین با اولویت قرار دادن این مهم، در طراحیهای خود توانسته است نقش مثبتی در حفظ زمین برای نسلهای بعدی داشته باشد. ما در دلفین به خوبی آموختهایم که این زمین امانتی است در دستان ما و باید در حفظ آن بکوشیم.
انتهای رپرتاژ آگهی/