پیامرسان سیگنال اخیرا برای تقویت امنیت کاربران، نام کاربری عمومی را معرفی کرده است و اکنون واتساپ در حال طراحی نامهای کابری کانال برای راحتتر کردن اشتراکگذاری و یافتن کانالهاست.
به گزارش ایسنا، کپی برداری شرکتهای فناوری از یکدیگر، نباید مایه تعجب باشد. حتی اگر ایدهها به طور همزمان و بدون تاثیرگذاری از شرکت دیگری، کار شوند، اگر یک برند ابتدا یک ویژگی خاص را معرفی کند، همه احساس میکنند که آن برند بوده که این ویژگی را ارائه کرده است. این موضوع ممکن است درباره نامهای کاربری در سیگنال و واتساپ صدق کند. چند روز پیش، سیگنال نام کاربری عمومی را به منظور تقویت ناشناس ماندن کاربران، معرفی کرد. اکنون طراحان واتساپ نشان دادند که روی ویژگی مشابه اما کمی متفاوت، کار میکنند.
پیش از این گزارش شده بود واتساپ سرگرم آزمایش ابزارهایی برای فراهم کردن نام کاربری برای کاربران خود است، اما این اتفاق محقق نشد. این دقیقا همان ویژگی است که سیگنال به تازگی برای پلتفرم خود اعلام کرده است. طبق گزارش وب سایت معتبر WABetaInfo واتساپ اکنون در حال طراحی ویژگی نامهای کاربری کانال است تا اشتراک گذاری و یافتن کانالها را آسانتر کند. تصور میرود که کانالها، یک لینک شخصیسازی شده بر اساس نام کاربری آنها دریافت خواهند کرد که باعث میشود وارد شدن مستقیم افراد از سایر برنامههای شبکه اجتماعی به این پلتفرم، راحتتر شود.
افرادی که در برنامه نسخه بتای واتساپ برای اندروید از طریق گوگل پلی هستند، هنوز به این ویژگی جدید دسترسی ندارند، اما بررسیها نشان میدهد که این ویژگی در دست کار است. جدیدترین نسخه بتای واتساپ، 2.23.24.17 است و از آنجا که شش ماه از گزارش درباره طراحی این ویژگی توسط واتساپ گذشته، ممکن است کاربران مدت بیشتری منتظر بمانند.
نامهای کاربری کانال، احتمالا هر گونه ابهامی که افراد در زمان اشتراکگذاری کانالهایی با نام طولانی دارند را برطرف میکند. در آینده، هنگامی که علاوه بر کانالها، کاربران عادی هم نام کاربری دریافت کنند، یافتن هر فردی در این اپلیکیشن راحت خواهد شد.
متا که مالک واتساپ، فیس بوک، اینستاگرام و اپلیکیشنهای دیگر است، در افزودن نام کاربری، تجربه دارد. این شرکت در سال 2016، این ویژگی را به فیس بوک مسنجر افزود و دنبال کردن لینکهای مرتبط با پروفایل افراد را راحت کرد.
بر اساس گزارش اندروید پلیس، واتساپ مدام در حال افزودن ویژگیهای جدید است و شرکت متا با معرفی تبلیغات در کانالها، بالاخره راهی برای درآمدزایی از این پیامرسان پیدا کرده است.