آیا با دسترسی هوش مصنوعی به داده های شخصی، شیوه های جلب و جذب کاربران با رویکردهای شخصی سازی و...تغییر خواهند کرد؟
آیا در بستر رسانه های نوین تر و نقش آفرینان، تولیدکنندگان وعرضه کنندگان جدیدتر، شاهد شکلهایی خاص تر از محتوا خواهیم بود؟ آیا در همین بستر، نحوه تعامل و بازخوردگیری نیز تغییر خواهد کرد و تعاملات ما به لحاظ شکلی و ابزاری وسعت بیشتری خواهد گرفت؟
آیا معیارهای جلب و جذب افراد یا حتی معیارهای زیبایی شناسی تغییر خواهند کرد؟ آیا با اتحاد و همگرایی پلتفرمها و دسترسی بیشتر به انواع داده های شخصی، تکنیکها و شیوه های اثرگذاری متفاوت تری خلق خواهند شد؟ آیا با نفوذ در مغز و احتمال هک یا دستکاری داده های آن، پسندها، علایق، سلایق، باورها، نگرشها، علایق و... تغییر خواهند کرد؟
آیا روزی خواهد رسید که چیزهایی را دوست بداریم یا دنبال کنیم در صورتی که خواست قلبی ما نباشند؟ فرجام ما با این تغییرات چه خواهد شد؟
شما چه فکر می کنید؟
اثری از مریم سلیمی