تابناک: نجمه بسنه- سریال خانگی «در انتهای شب» با بازی پارسا پیروزفر و هدی زین العابدین، به تهیهکنندگی محمد یمینی و کارگردانی آیدا پناهنده در ژانر درام-رمانتیک ساخته شده است. این سریال که بر اساس فیلمنامه مشترک آیدا پناهنده و ارسلان امیری نوشته شده، داستان جدایی زوجی به نامهای ماهرخ و بهنام را پس از ۱۰ سال زندگی مشترک، با داشتن یک فرزند، روایت میکند.
پخش این سریال از ۳ خرداد ماه ۱۴۰۳ آغاز شد و در ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۳ با پخش قسمت آخر خود به پایان رسید. «در انتهای شب» در ۹ قسمت منتشر شد و بهویژه در میان مخاطبان شبکههای اجتماعی ، بسیار مورد توجه قرار گرفت و باعث ایجاد بحثهای فراوانی شد. در طول پخش، بیش از ۵۳۳۰ توییت یکتا درباره این سریال منتشر شد و ۶۸۸۶ کاربر نیز درباره آن به گفتگو پرداختند، که نشاندهنده میزان استقبال و تأثیرگذاری آن است.
مضامین توییتهای پرلایک منتشر شده در مورد سریال را میتوان به چند دسته تقسیم کرد:
تحسین و نقد فیلم
بسیاری از بینندگان، سریال را به دلیل فیلمنامه قوی، پلانهای جذاب و طراحی صحنه حرفهای تحسین کردند. این عناصر به گونهای به کار رفتهاند که اذعان کردند که به فیلم کیفیتی بینالمللی بخشیدهاند. بازیهای قدرتمند هدی زین العابدین و پارسا پیروزفر نیز از نکات مثبت سریال برشمرده شد. کاربران در توییتر دیالوگهای مفهومی فیلم را به اشتراک گذاشتند.
موضوعات محتوایی و پیامهای فیلم
کاربران توئیتهایی از داستان سریال با موضوعاتی چون همزادپنداری، عشق یکطرفه و زنان مستقل منتشرکردند و بیان کردند که سریال نشان میدهد که چگونه زنان میتوانند مستقل باشند و در عین حال به مردانی اشاره میکند که تمایل به زنان ضعیف دارند. همچنین، طلاق و روابط پیچیده پس از آن به گونهای غیرواقعگرایانه و مصالحهآمیز و عدم تطابق با طلاق در ایران به تصویر کشیده شده است را در توئیتها عنوان کردند.
مباحث اجتماعی و فرهنگی
در توئیتهای پرلایک بیان کردند که سریال به مسائلی مانند مهریه بدون توجه به ارزش آن بخوبی پرداخته است. این رویکرد باعث شده تا بحثهای بسیاری در مورد ارزشهای اجتماعی و فرهنگی در بستر داستان سریال شکل بگیرد. دوستیهای بین کارمندان، مانند رابطهی حکیمه و ماهی، نیز به عنوان جنبههای پنهان جامعه کارمندی مورد توجه قرار گرفتهاند. برخی کاربران، این سریال را به عنوان یکی از آثار مهم تاریخی نمایش خانگی معرفی کردند که توانسته است تأثیر قابل توجهی در جامعه بگذارد.
نقدهای عمومی و فرهنگی
در میان تحسینهای گسترده، برخی مخاطبان نسبت به اغراق در تحسینها واکنش نشان دادهاند و این را به حساب پروژههای تبلیغاتی یا سطح پایین سایر فیلمها در ایران گذاشتهاند. این دیدگاهها نشاندهنده وجود طیف گستردهای از نظرات درباره سریال است.
به طور کلی، «در انتهای شب» با پرداختن به موضوعات حساس اجتماعی و فرهنگی و ارائه داستانی که به دغدغههای روزمره افراد نزدیک است، توانسته است نه تنها مخاطبان خود را جلب کند بلکه بحثها و گفتوگوهای گستردهای را نیز در فضای مجازی به راه اندازد. این امر نشاندهنده اهمیت و تأثیرگذاری این اثر در جامعهی امروز است.