تابناک بررسی کرد

سایپا صورت مساله را پاک کرد؛ هزینه تبلیغات صفر ریال است؟!

شرکت سایپا در حالی هزینه تبلیغات خود را صفر اعلام کرده است که اخبار مثبت پیرامون این شرکت روی خروجی بسیاری از رسانه های رسمی کشور که بی شک بی هزینه نیست، دیده می شود. پذیرش هزینه صفر تبلیغاتی در شرایط کنونی کشور و از یک خودروساز، حقیقتا برای هر اهل فکری، دشوار است.
کد خبر: ۱۲۵۸۶۲۴
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳ 10 September 2024
|
6193 بازدید
|

سایپا صورت مساله را پاک کرد؛ هزینه تبلیغات صفر ریال است؟!

محمد امیر زاده کمند؛ به گزارش خبرنگار تابناک، دومین خودروساز بزرگ کشور در اقدامی عجیب و قابل تامل، در صورت‌های مالی خود اعلام کرده که ریالی بابت تبلیغات هزینه نکرده است! این در حالی است که نگاهی گذرا به فضای مجازی به ویژه در برخی خبرگزاری های رسمی کشور که طبق قوانین بازرگانی خود بدون دریافت هزینه، خبر مثبتی پیرامون شرکت های خودرویی منتشر نمی کنند، تبلیغات سایپا را به چشم می‌بینیم. اما این خودروساز در صورت‌های مالی خود تأکید دارد که نه‌تنها در سال جاری، بلکه طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ نیز ریالی بابت تبلیغات هزینه نکرده است! مقوله ای که پذیرش آن راحت نیست!

این در شرایطی است که قطعا تبلیغات سایپا طی این سال‌ها رایگان نبوده و مجموعه های رسانه ای و تبلیغی مطابق قوانین بازرگانی داخلی خود قطعا هزینه ای جهت بازتاب اخبار این خودروساز دریافت کرده اند، در نتیجه هزینه تبلیغات سایپا باید از محلی پرداخت شده باشد. حال این خودروساز زیان‌ده ترجیح داده است که در مقابل افکار عمومی و مطالبه رسانه‌ای مبنی بر هزینه‌های تبلیغاتی، عدد صفر ریال را درج کند تا با این کار صورت‌مسئله را پاک کند، هرچند این رویه باعث شده تا ابهامات بیشتری برای هزینه‌های تبلیغاتی سایپا مطرح شود.

سایپا صورت مساله را پاک کرد؛ هزینه تبلیغات صفر ریال است؟!

سایپا صورت مساله را پاک کرد؛ هزینه تبلیغات صفر ریال است؟!


سایپایی‌ها در حالی از عدم پرداخت هزینه تبلیغاتی خبر می‌دهند که در کنار تبلیغات محتوایی و تصویری، مشغول تولید زیان در جاده مخصوص هستند. به‌گونه‌ای که تا پایان خرداد امسال بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان زیان انباشته روی دست سهامداران گذاشته است و از سوی دیگر مجموع بدهی هایش با رشد ۳ درصدی به بیش از ۱۲۸ هزار میلیارد تومان تا پایان بهار رسیده است. این دو شاخص منفی برای سایپا و مدیرانش در شرایطی است که حال و روز تولید خودرو در خط تولید سایپا نیز چنگی به دل نمی‌زند، تا جایی که آخرین آمار تولید سایپا تا پایان مردادماه از ادامه روند نزولی در مقایسه به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

حق جلسه ۵ میلیونی برای مدیران سایپا

خروجی مجمع‌عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام سایپا برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹، تصمیم گیری برای افزایش یک میلیون تومانی حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره بوده است تا از این به بعد حق حضور در جلسات، ۵ میلیون تومان باشد. همچنین بر اساس مصوبه مجمع، حق حضور اعضای هیات مدیره عضو کمیته حسابرسی و حق حضور اعضای هیات مدیره عضو کمیته انتصابات، مبلغ ۴ میلیون تومان تعیین شده است.

سایپا صورت مساله را پاک کرد؛ هزینه تبلیغات صفر ریال است؟!

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
با تعطیلی ایرانخودرو سایپا اتفاقات زیبایی رخ میدهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
بله مصرف بنزین به شدت کاهش میابد و در تصادفات ایمنی
بیشتر میشود وغیره
اما تعطیل نمیشود میدانی چرا ؟ چون مردم میخرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
۱۲:۲۹
جمله آخر شما 100 درصد اشتباه بود و بنده اصلاح میکنم:
میدانی چرا؟ چون مافیا نمیخواهد و افراد خاص سود سرشار میبرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
خیابونا هم زیباتر میشه
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
این دو تا لگن سازی مگه چیزی غیر دروغ و دو دره بازی هم بلدن؟
پرسنل سایپا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
مدیرعامل سایپا که مدرکش لیسانس کامپیوتر هستش و هیچ ارتباطی به صنعت خودرو نداره برای جلیلی خودش و کارخانه رو کلی هزینه کرد.... حالا با چه رویی میخواد در دولت پزشکیان همچنان ادامه بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
ببخشید واسه چی باید تبلیغ کنن؟ وقتی بازار انحصاریه و مردم انتخابی ندارن و همینه که هست، دلیلی برای تبلیغ میبینید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
هزینه سازی این شکلی،راهکاری برای دور زدن قانونه تا راحت بشه آش با جاش خورد،چون اگه احیانا دستگاه نظارتی یا یک رسانه متعهد خواست پیگیر بشه،شکل قانونی داشته باشه.بیشتر شرکتهای تبلیغاتی،پیمانکاری ،قطعه ساز هم مال خود مدیران و اعضا هیات مدیره است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
مگه فولاد مبارکه چند هزار میلیارد صرف تبلیغات نکرده؟ واسه اینکه جیب نزدیکان پر بشه دیگه. میلگرد و آهن تبلیغ داره؟
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
ه نظرتون کسی که بنجل هایش رو تا دو سال دیگه پیش فروش کرده نیاز به تبلیغات داره؟! تبلیغات اینها لابی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
تیمداری‌ فوتبال و ... پس چیست؟ مگر نگفتند داریم برند سازی می کنیم!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
بعد این همه تبلیغ از کجا پولش را میدن؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
سری به فضای مجازی بزنید ببینید چه تعداد پیج برای بریانس چینی با موتور تنزل یافته تیبا (شاهین) در حال تبلیغ هستند، مدیون هستید اگه فکر کنید پولی این کار رو می کنند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
مشخصه که یک جای کار ایراد داره و داره تخلف و یا فسادی رخ میده.
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟