تابناک گزارش می دهد؛

کدام کشورهاکمترین و بیشترین گمرکی در دنیا برای واردات خودرو را دارند؟/ جای ایران کجاست؟

عوامل مؤثر بر تعرفه‌های واردات خودرو عبارتند از توافقنامه‌های تجاری، یعنی کشورهایی که عضو توافقنامه‌های تجاری هستند ممکن است تعرفه‌های کمتری برای واردات خودرو از کشورهای عضو این توافقنامه‌ها اعمال کنند.از سوی دیگر، سیاست‌های حمایتی برخی کشورها منشاء تعرفه‌های بالابرای حمایت از صنایع خودروسازی داخلی است. مالیات‌های داخلی مانند مالیات بر ارزش افزوده (VAT) نیز می‌توانند هزینه نهایی واردات خودرو را افزایش دهند.
کد خبر: ۱۲۸۲۶۸۸
|
۲۲ دی ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱ 11 January 2025
|
5184 بازدید
|

به گزارش تابناک، تعرفه‌های واردات خودرو در کشورهای مختلف به شدت متفاوت است و بسته به سیاست‌های اقتصادی، حمایت از تولید داخلی، و قوانین گمرکی هر کشور تعیین می‌شود. 

کدام کشورهاکمترین و بیشترین گمرکی در دنیا برای واردات خودرو را دارند؟/ جای ایران کجاست؟

کمترین تعرفه‌های واردات خودرو:

    اتحادیه اروپا: تعرفه واردات خودرو معمولاً حدود ۱۰٪ است. این نرخ برای اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا یکسان است.

    ایالات متحده آمریکا: تعرفه واردات خودروهای سواری معمولاً ۲.۵٪ است، اما برای خودروهای تجاری مانند وانت‌ها ممکن است تا ۲۵٪ افزایش یابد.

    کانادا: تعرفه واردات خودرو از کشورهایی که با کانادا توافقنامه تجاری دارند (مانند ایالات متحده و مکزیک) ممکن است صفر باشد. برای سایر کشورها، این تعرفه معمولاً ۶.۱٪ است.

    استرالیا:  تعرفه واردات خودرو در استرالیا معمولاً ۵٪ است.

بیشترین تعرفه‌های واردات خودرو این کشورها هستند:

    هند: تعرفه واردات خودرو در هند می‌تواند تا ۱۰۰٪ یا بیشتر باشد، به ویژه برای خودروهای لوکس. این تعرفه بالا به منظور حمایت از تولیدات داخلی و کاهش واردات اعمال می‌شود.

    برزیل: تعرفه واردات خودرو در برزیل می‌تواند تا ۳۵٪ باشد. علاوه بر این، مالیات‌های داخلی نیز می‌توانند هزینه نهایی را به طور قابل توجهی افزایش دهند.

    ترکیه: تعرفه واردات خودرو در ترکیه می‌تواند تا ۴۰٪ باشد، به ویژه برای خودروهایی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا وارد می‌شوند.

    چین: تعرفه واردات خودرو در چین معمولاً ۱۵٪ است، اما برای خودروهای لوکس این تعرفه می‌تواند تا ۲۵٪ افزایش یابد.


کمترین تعرفه واردات خودرو:

سنگاپور: برای خودروهای برقی، به منظور تشویق به استفاده از وسایل نقلیه سبز، تعرفه‌ها می‌توانند به طور قابل توجهی کمتر باشند یا حتی به صفر برسند. اما برای خودروهای بنزینی و دیزلی، هزینه‌های ثبت و مالیات‌های بالایی وجود دارد که تعرفه گمرکی به تنهایی ممکن است کم باشد.
هنگ کنگ: هنگ کنگ تعرفه گمرکی برای واردات خودرو ندارد، اما هزینه‌های اولیه و مالیات بر ارزش افزوده بالایی برای خودروها اعمال می‌شود.

بیشترین تعرفه واردات خودرو:

ایران: تعرفه واردات خودرو در ایران بسیار بالا است و می‌تواند تا ۱۰۰٪ یا بیشتر باشد. این تعرفه‌ها به دلیل سیاست‌های حمایت از تولید داخلی و محدودیت‌های وارداتی اعمال می‌شوند.در ایران، تعرفه‌های واردات خودرو  به ویژه برای خودروهای لوکس یا با حجم موتور بالا. برای مثال، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی می‌تواند تا ۹۵ درصد برسد. همچنین، تعرفه‌های واردات خودروهای کارکرده ممکن است بین ۲۰ تا ۱۷۰ درصد باشد.

آرژانتین: آرژانتین نیز تعرفه‌های بالایی برای واردات خودرو دارد، گاهی تا ۳۵ درصد برای خودروهای جدید، با هدف حمایت از صنعت داخلی.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۲
حمایت از تولید داخل یا حمایت از ثروت یه سری افراد خاص دارای مصونیت ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۲
ما نخواییم از تولید داخل ماشین سوار شیم باید کار کنیم ؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۲
اقای عزیزثبت نام ماشین وارداتی برای همه ازاده،بفرماتولیدخارج بخر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۲
اقای تابناک. هنوز فکر می کنید که مشکل مردم اتومبیل است :؟
لطفا چشم باز کنید و مردم را با این اخبار سرگردان نکنید
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۲
باید میرسلیم ببینی. اجازه بگیری به جای لندکروز ۲۰۶ سوار سوار بشی
صداقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۲
خواستم چیزی بنویسم گفتم ننویسم بهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۲
اگر ۲۰ سال پیش عوارض ورود خودرو را سالی ۵ درصد کاهش می دادند ، خودرو سازان شاید یه تکانی به خودشان می دادند و یه فرصت حداقل ۱۰ تا۱۶ ساله داشتند که خودشان را به روز کنند اما قضیه چیز دیگری هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۲
این عوارض نیست چپاول جیب ملت است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۲
فقط آدم یاد عدالت میوفته.
پاسخ ها
سید رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۲
درود به شرفت
نا اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۲
دقیقا اتفاقی که برای شوروی افتاد ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۲
ما هم بالاترین تعرفه را داریم هم محدودیت واردات داریم و هم فقط چینی وارد یا مونتاژ میکنیم. یعنی همه جوره ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۲
بیست هزار کشته و چندین هزار مصدوم سالانه.هنر خودرو سازی بی کیفیت ایران و حامیان دولتی شورای رفاقت
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۲
هنررانندگی توکشورمون هست.هرکی ماشین سوارمیشه فکرمیکنه خدای رانندگیه،فرهنگ رانندگی نداریم ،ماشین ایرانی یاخارجی بهانه هستش
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
کدام وزیر دولت پزشکیان تاکنون عملکرد ضعیف تری داشته است؟