مهلت بارگذاری مدارک رتبه بندی در حال اتمام است

طبق اعلام مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، سامانه وزارت آموزش و پرورش برای بارگذاری مستندات رتبه‌بندی برای ۱۰ استان از روز ۱۸ فروردین فعال شده و تا چهارم اردیبهشت ماه باز است.
کد خبر: ۱۱۷۱۹۷۹
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ 19 April 2023
|
41763 بازدید
|

مهلت بارگذاری مدارک رتبه بندی در حال اتمام است

به گزارش تابناک به نقل از ایمنا– مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که مرحله دوم بررسی نتایج رتبه‌بندی و بارگذاری مدارک و مستندات از روز گذشته، هجدهم فروردین ماه تا روز چهارم اردیبهشت به مدت ۱۰ روز کاری برای استان‌های تهران، شهرستان‌های‌تهران، مرکزی، خراسان‌رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، خراسان شمالی و خراسان‌جنوبی فعال است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است که بارگذاری مستندات برای سایر استان‌ها در روزهای آتی فعال و از کانال اطلاع‌رسانی مرکز به اطلاع همکاران خواهد رسید.

فرهنگیان در استان‌های مذکور می‌توانند با مراجعه به درگاه my.medu.ir از قسمت نتایج رتبه‌بندی نسبت به بارگذاری مدارک در بندهای مورد اعتراض خود اقدام کنند.

همچنین ۱۹ فروردین محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش نیز درباره آخرین وضعیت رسیدگی به اعتراضات معلمان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ۹۳۳ هزار و ۵۰۸ همکار شاغل و بازنشسته ما مشمول رتبه‌بندی بودند و رتبه‌بندی برایشان اجرا شده است. از این میزان حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد معلمان نسبت به رتبه خودشان اعتراض داشتند، تاکنون اعلام احکام و دریافت اعتراضات انجام شده بود و از ۱۹ فروردین نیز رسیدگی به اعتراضات آغاز می‌شود، دسته‌بندی اعتراضات متفاوت است؛ به طوری که برخی فرهنگیان نسبت به رتبه خود معترض هستند و برخی دیگر نیز نسبت به نحوه رسیدگی و عده‌ای دیگر معتقدند نتوانسته‌اند مستندات را بارگذاری کنند، در این زمان رسیدگی به تمام فرایند انجام کار در اختیار همکاران قرار گرفته و می‌توانند نسبت به هر بخشی که احساس می‌کنند، حقشان تضییع شده اعتراض خود را اعلام کنند.

بررسی بیش از ۵۴ میلیون سند رتبه‌بندی معلمان

رضا مراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این زمینه اظهار کرد: اولین جلسه خود را برای درک بیشتر مسائل آموزش و پرورش و معلمان به تشکل‌های فرهنگیان اختصاص داده‌ام، زیرا می‌دانم تشکل‌ها با کف مدرسه و معلمان ارتباط نزدیکی دارند.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های وزیر پیشین آموزش و پرورش که در یک سال و نیم گذشته زحمت‌های زیادی برای نظام تعلیم و تربیت کشیدند، افزود: یکی از افتخاراتم تحصیل در دانشسرای تربیت معلم و خدمت به عنوان معلم در نظام تعلیم و تربیت کشور است و سطوح مختلف معلمی را طی کرده‌ام، به همین دلیل آموزش و پرورش را به خوبی می‌شناسم و آموزش و پرورش را دوست دارم و به دلیل همین شناخت و دوست داشتن بود که مسئولیت سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را با مشکلات بزرگی که این دستگاه عظیم پیش رو دارد، پذیرفتم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت یکی از بزرگترین دستگاه‌های کشور است و کسی که عهده دار این دستگاه را بر عهده می‌گیرد، مسئولیت بسیار سنگینی خواهد داشت، اضافه کرد: یکی از وظایف تشکل‌ها امید دادن است. بن مایع و ذات انقلاب، امید دادن است و مادامامی که انسان امید داشته است به خواسته‌های خود خواهد رسید، رابطه بین امکانات و پیشرفت، یک به یک نیست، اما رابطه بین امید و پیشرفت یک به یک است، لذا آموزش و پرورش ما به امید نیاز دارد. ممکن است، جایی امکانات باشد، اما بدون امید با وجود امکانات نیز به خواسته‌ها نخواهیم رسید، لذا امید مهم‌ترین نکته‌ای است که باید بر آن تاکید نمائیم و در این راستا باید دستاوردهای انقلاب در حوزه تعلیم و تربیت بیان شود.

باید شأن معلم حفظ شود و مسائل معیشتی آنان را حل کنیم

وی ادامه داد: معلمی مسئولیت سنگینی است و دارای جایگاه ویژه ای است، نباید شأن معلم به فهم دیگران مرتبط شود، شأن معلم مربوط به مأموریت معلم است، لذا نباید شأن معلم به حقوق و دریافتی معلم متصل شود، بنابراین باید به عنوان متولی نظام تعلیم و تربیت شأن معلمان را حفظ و مسائل معیشتی آنان را حل کنیم و باید رسالت خود را ایجاد و ارتقای شأن معلم بدانیم.

صحرایی با بیان اینکه امام علی (ع) می‌فرمایند، جهل ریشه هر مصیبت و بلایی است و در جایی دیگر می‌فرمایند درد بی درمان جهل است، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات ما ناشی از جهل است، معلمان مسئولیت رسالت و آگاهی مردم را برعهده دارند، لذا معلمان مسئولیت و جایگاه خاصی دارند، زیرا معلم بر جهل نور می‌تاباند و به همین علت پیکان همه حملات دشمنان به سمت مدرسه است.

وی با بیان اینکه مدرسه و معلم جایگاه ویژه‌ای در حکمرانی آموزش و پرورش دارند، گفت: حکمرانی آموزش و پرورش فقط از خیابان سپهبد قرنی تهران میسر نمی‌شود، حکمرانی با خرد جمعی به نتیجه می‌رسد. حکمرانی در آموزش و پروش بدون مشارکت معلمان و خانواده‌ها و شنیدن صدای آنها به سرمنزل مقصود نمی‌رسد. باید مشکلات نظام تعلیم و تربیت از نگاه مدرسه بررسی شود و از جایگاه مدرسه برای آن راه حل ارائه شود، زیرا اگر معلمان همراهی نکنند، هیچ برنامه‌ای قابلیت اجرایی سازی پیدا نخواهد کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نظام پیشرفت هر کشور در مدرسه شکل می‌گیرد و بر این اساس باید مدارسی را طراحی نمائیم که پیشرفت کشور را رقم می‌زند. وزیری خوب است که آموزش و پرورش را به مساله اول آن کشور تبدیل نماید و هر کشوری که مساله اول آن آموزش و پرورش باشد، پیشرفت خواهد یافت، زیرا بذر پیشرفت در مدرسه کاشته خواهد شد.

وی در مورد اجرایی سازی سند تحول بیان کرد: مدرسه قرارگاه تحول است، لذا اجرایی سازی سند تحول باید مستقیماً از داخل مدرسه شروع شود. به دلیل اینکه برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش از ستاد و ادارات شروع می‌شود، معلمان از برنامه‌ها بی اطلاع هستند و بر این اساس آغاز هر برنامه تحولی باید از مدرسه باشد.

یکی از مسائل فوری و جاری آموزش و پرورش رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی است

صحرایی با اشاره به اینکه یکی از مسائل فوری و جاری آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان است، اظهار کرد: دولت گذشته به دلیل مشکلاتی که رتبه بندی داشت و ما با آن مواجه هستیم، رتبه بندی معلمان را به مدت ۳ سال اجرایی نکرد، اما وجود اعضای جوان در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم باعث شد تا همت کافی برای اجرای رتبه بندی ایجاد شود.

وی ادامه داد: بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه بندی معلمان بررسی شد که این مقدار سند آمار بسیار زیادی است و نشان از کار بزرگی است که در اجرای قانون رتبه بندی معلمان انجام شد.

هدف در بررسی اعتراضات رتبه بندی کمک به معلمان از طریق مسیرهای قانونی است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تبیین سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در مورد رتبه بندی معلمان در سه مسیر، اظهار کرد: رسیدگی به اعتراضات معلمان درباره رتبه‌های اعلام شده یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش است که در این مسیر نیز هدف، کمک به معلمان در کسب رتبه‌های خود البته بر اساس قانون خواهد بود، کارگروه نظارت تشکیل خواهد شد تا ویژگی‌های متعارف رتبه‌ها مشخص شود و با هدف صحت‌سنجی و اعتبار بخشی، رتبه‌ها سنجیده خواهد شد تا کیفیت رتبه‌بندی افزایش یابد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی رتبه بندی بهبود کیفیت مدارس است، لذا باید مسیر رشد معلم را ترسیم کنیم، آموزش‌های خاصی برای توسعه شایستگی‌های معلمی باید برگزار شود و معلم باید دائم به روز شود. دانش آموزان ما تغییرات بسیاری را تجربه می‌کنند، لذا باید برای به روزآوری معلمان در راستای هدایت نسل تلاش کنیم و تا زمانی که این کارها را انجام ندهیم، تحول اتفاق نخواهد افتاد.

صحرایی با بیان اینکه تشکل‌ها در تدوین برنامه هفتم توسعه، به آموزش و پرورش کمک کنند، اظهار کرد: برنامه‌های جاری نباید با سندهای بالادستی ابلاغی نظام به آموزش و پرورش، مغایرت داشته باشد.

وی اظهار کرد: اگر با هم کار کنیم، تکثیر می‌شویم و باید اصلی‌ترین دغدغه ما نظام تعلیم و تربیت باشد، به ویژه به کودکان و نوجوانان که در دوره‌ای زندگی می‌کنند که سرعت تغییرات زیاد است، لذا باید به آنها کمک کنیم که در این دنیای به سرعت در حال تغییر مسیر رشد صحیح خود را پیدا کنند.

 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۲
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
سلام
اکثر فرهنگیان بدلیل عدم آگاهی کافی موارد اعتراض را اشتباه ثبت کرده اند لطف کنید سامانه اعتراض را دوباره فعال کنید تا حقی ضایع نشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
بیشتر آنها ترسیدن همان رتبه پایین هم پس بگیرم که اعتراض نزدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
بااين همه اعتراضات معلمان بازم حرف حرف خودتون هست بارگذاری مدارک چراسابقه معیارنیست پس معلم بادوسال سابقهچرا رتبه۳ بابیست سال رتبه یک لطفا ارزیاباتون رو بررسی کنیدببینیدچه شون هست چرا آخه من معوقه نگرفتم حقم بود مناها دادید به معلم کم سابقه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
برای من هنوز کارنامه نیومده....
نجمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
اول اعلام می کنید ۹ اردیبهشت الان ۴ شد .درضمن به تعطیلات جمعه و روز عیدفطر این روزها تقارن پیدا کرده است .لطفا درک‌کنید .با ۷۶۰ امتیاز کل و سی سال سابقه که رتبه یک دادید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
کارنامه من هنوز نیومده
فاطمه امیدعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
سلام
واقعا باید گل گرفت آموزش و پرورش را مگر معلمان ارزشیابی سالانه نداشتن
این بار گذاری ها دیگر چه صیغه ای است که هر دفعه معلمان را به سخره می گیرند ، چرا دوایر دولتی دیگر اینطور نیستند ؟ مگر نه اینکه آنها کارمند هستند ؟
پس معلوم است این جنگ روانی علیه معلمان است که دائما با روح و روان آنها بازی میکنند تا تمرکز روی تربیت بچه ها نداشته باشند پس باید برای معلمان کشور گریست .
معلم
|
United States of America
|
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
لطفا سامانه اعتراض را دوباره فعال کنید
م از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
با سلام من سوالی از وزیر محترم داشتم مگر قانون رتبه‌بندی در سال 1400تصویب نشده؟پس چرا به ماکه در مهر ۱۴۰۱بازنشسته شده ایم مزایای رتبه بندی نصف تعلق گرفته است ؟
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
با سلام لطفا سامانه را دوباره برای ثبت اعتراض باز کنید چون ما همگی بلد نبودیم و وزارتخانه هم راهنمایی کامل و جامع از فرهنگیان نکرد ...اگر سامانه را جهت اعتراض باز نکنید حقمون ضایع میشه و در پیشگاه خداوند قابل بخشش نیست ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
چرا معلم ها رو مجبور به انجام کنااه کردید همه مدارک در پروندته هیت چرا اکثرا مفاله را خریداری کرده اند لطفا امتیاز مقاله رو پاییو بیاورید واین امتیاز رو برای دفه بعد بگذارید تا معلم خودش به فکر نوشتن نقاله وتایید ان توسط مفام های مربوطه شود نه بدون تایید مقاله رو پذیرفتید
رحمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
معلم :دانش آموزان عزیزم فرزندان گلم میانگین اعداد ۴؛۴؛۴؛۲؛۴ میشه=۳.۶
وزیر :معلمای ذلیل م کارمندای خلم میانگین اعداد ۴؛۴؛۴؛۲؛۴ میشه =۲
این است دست پخت وزیر دانشگاه امام صادقی... در مورد رتبه بندی .
افتضاحی که صدا و سیما هم جرات پیگیری ندارد..
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟