صفحه نخست

آی تابناک

تابناک با تو

تابناک جوان

استان ها

صفحات داخلی

۳۶۴۲۷بازدید
آخرین به روز رسانی، عصر چهارشنبه؛
در عملکرد مسئولان و نمایندگان مردم در قبال حال و هوای تیره و تار این خطه، قصور و کوتاهی به وضوح مشهود است، زیرا اگر غیر از این بود، حالا اخبار پر شده بود از سفر مسئولان مختلف به منطقه برای بازدید از حال و روز ساکنان دیاری که از دل خاکش ثروتی بی‌همتا استخراج می‌شود، ولی بر خاکش عده‌ای زندگی می‌کنند که سهمشان تنها خاک خوردن شده است.
اگر زلزله، سیل، رانش زمین و هر حادثه غیر مترقبه دیگری در شهر و دیاری رخ دهد، واکنش مسئولان به آنچه خواهد بود؟ اعزام گروه‌های امدادی؟ تشکیل کارگروه ویژه در دولت، مجلس یا نهادهای استانی و کشوری؟ به صف کردن نهادهای امنیتی و انتظامی یا راهکارهای دیگر؟ حال اگر اتفاق رخ داده از نوع زلزله و سیل نباشد، چه؟

به گزارش «تابناک»، در روزگاری که بسیاری از هموطنانمان در حسرت بارش برف زمستانی هستند و نگرانی‌ها در باره شدت بحران خشکسالی در سال آینده خیلی شدید‌تر از آنچه تصور می‌شد، بروز کرده است، در جنوب غربی کشورمان آن چنان اوضاع وخیمی حاکم است که خیلی‌ها نمی‌دانند آیا تا سال آینده عمرشان به دنیا هست که نگران خشکسالی و بحران آب باشند یا خیر؟!


نزدیک یک هفته است، گرد و غبار غلیظ خوزستان را در بر گرفته؛ آنقدر که از آسمان خاک می‌بارد، امور روزمره مختل شده، نفس‌ها به شماره افتاده و سلامت عموم به خطر افتاده، ولی هیچ بحرانی شناسایی نشده که برای رفع و رجوعش، کارگروه شکل گیرد، دولت و مجلس جلسه اضطراری تشکیل دهند، تیم‌های امدادی به منطقه اعزام شوند و...!

این را به گواه اخبار و شواهد می‌توان دریافت که هرچه زیر و رویشان کنیم، ممکن است از برهم خوردن زندگی روزمره مردم فلان شهر در فلان کشور در آن‌ها اثر و نشانه‌ای بیابیم؛ اما از خوزستان، از پاره تن ایران خیر. نه اینکه هیچ کسی ندیده باشد، که برخی رسانه‌ها دیده‌اند، اما ظاهرا هنوز چیزی به چشم مسئولان نرسیده است.


چند روزی است، اهواز و برخی دیگر از شهرهای خوزستان اسیر گرد و غباری هستند که سال هاست ریه‌های ساکنان این خطه را هدف قرار داده، چشمانشان را آلوده، زندگی شان را مختل کرده و همه هست و نیستشان را تحت الشعاع قرار داده؛ اما جز وعده‌های سرخرمن، واکنشی از جانب مسئولان رخ نداده تا این ابهام در ذهن مردم منطقه شکل گیرد که «نکند ما شهروند درجه دو هستیم که دردمان دیده نمی‌شود و برای درمانش اقدامی صورت نمی‌گیرد»؟

شاید اگر منصفانه هم به ماجرا بنگریم، طرح چنین ابهامی چندان بی‌راه هم نباشد، چون مگر می‌شود مدعی سرآمد بودن کشور در عرصه‌های پژوهشی و علمی شد و برای بحران گرد و غبار در خوزستان هیچ تلاشی نکرد؟ مگر می‌شود در دیپلماسی آنقدر خوب عمل کرد که کشورهای ۱+ ۵ را وادار به تأیید صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان کرد، ولی نتوان مسئولان عراقی را به انجام تعهدات زیست محیطی شان مجاب کرد تا مالچ پاشی حوزه‌های تولید گرد و غبار از سر گرفته شود؟


مگر می‌شود شعارهای زیست محیطی سر داد و برای احیای حوزه‌های آبگیری چون هورالعظیم که گفته می‌شود نقش بسزایی در تولید گرد و غبار دارد، هیچ کاری نکرد؟ مگر می‌شود مدعی دستیابی به فن آوری بارورسازی ابر‌ها بود، ولی برای باریدن باران گل و پاک شدن هوایی که خوزستانی‌ها ناگزیر به دم و بازدمش هستند، هیچ کاری نکرد؟ آیا بیماری‌هایی که تنفس در هوای پر غبار می‌تواند به همراه داشته باشد، آنقدر بی‌اهمیت هستند که در خوزستان «پیشگیری بهتر از درمان» نیست و دست روی دست گذاشته‌ایم تا سونامی بیماری‌های تنفسی از راه برسد؟

مگر می‌شود درد روزافزون مردم خوزستان را دید و دست کم به قدر تشکیل کارگروه‌های بحران در دولت و مجلس یا تصویب مصوبات و اختصاص بودجه برای یافتن راهکار برون رفت از این بحران هم کاری نکرد و منتظر ماند تا آسمان خوزستان خود به خود پاک شده و مطالبات بحق خوزستانی‌ها تا فرا رسیدن موج بعدی گرد و غبار (بخوانید خاک!) فروکش کند؟


آنچه روشن است، در عملکرد مسئولان و نمایندگان مردم در قبال حال و هوای تیره و تار خوزستان، قصور و کوتاهی به وضوح مشهود است، زیرا اگر غیر از این بود، حالا اخبار پر شده بود از سفر مسئولان به منطقه برای بازدید از حال و روز ساکنان دیاری که از دل خاکش ثروتی بی‌همتا استخراج می‌شود، ولی بر خاکش عده‌ای زندگی می‌کنند که سهمشان از منافع آن ثروت، خاک خوردن شده است.

اینجاست که مجاب می‌شویم برای پیگیری حقوق این هموطنانمان، نه در خبر و تحلیلی گذرا، که در مطلبی که به روز رسانی خواهد شد، اوضاع خوزستان را لحظه به لحظه رصد کرده و واکنش‌های شکل گرفته به بحران حاکم بر این دیار را به اطلاع عموم برسانیم؛ شاید کارگر واقع شده و موجب شکل گیری واکنش‌هایی شود که در ‌‌نهایت امر، اندکی از رنج هموطنان خوزستانی مان کاسته شود.

تصمیم گیری عجیب؛ هوا خوب خواهد شد؟!

شب گذشته، زمانی که به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان اعلام شد، «مدارس ۱۲ شهر خوزستان فردا (دوشنبه) در نوبت صبح تعطیل است و ساعت کاری ادارات در این شهر‌ها از ساعت ۱۰ صبح شروع خواهد شد». هرچه مردم به آسمان نگاه می‌کردند، نمی‌دانستند چگونه قرار است تا فردا نوبتِ عصر مدارس، آسمان صاف شود و حتی قبل از آن، هوا برای تردد کارمندان مساعد شود!

این خبر از این روی عجیب‌تر به نظر می‌رسید که مردم اخبار ساعاتی قبل‌تر (در روز یکشنبه، مورخ نوزدهم بهمن ماه) را به یاد می‌آوردند که بر اساس آن، مدارس نوبت بعدازظهر شهرستان‌های اهواز، آبادان، هندیجان، دشت آزادگان، ماهشهر و امیدیه در همه مقاطع تحصیلی تعطیل اعلام شده و به گفته معاون اداره کل هوا‌شناسی خوزستان، این وضعیت موقتی بود؛ موقتی بود چون گفته می‌شد، «از اواخر وقت امروز [یکشنبه] با فعالیت سامانه جنوبی، شاهد افزایش ابرناکی در خوزستان و بارش باران تا روز چهارشنبه خواهیم بود».


گردو غبار ۶۶ برابر حد مجاز

روز گذشته، شهریار عسکری، مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست خوزستان در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه گرد و غبار در استان رو به افزایش است، گفت: میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان ماهشهر در جنوب خوزستان به بیش از ۱۰ هزار میکروگرم بر متر مکعب یعنی ۶۶ برابر حد مجاز رسید.

وی افزود: پنجشنبه دو هفته پیش نیز اهواز برای نخستین بار غلظت بالای ۶۶ برابری حد مجاز را در مدت چند سالی که خوزستان با پدیده گردوغبار روبه روست تجربه کرده بود. تا ساعت ۱۳ روز یکشنبه میزان غلظت گردو غبار در اهواز به هشت هزار و ۱۱۰میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.

عسکری در ادامه با تأکید بر اینکه «میزان طبیعی وجود ذرات معلق در هوا حدود ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است» گفت: میزان گرد و غبار در شهرستان آبادان تا این ساعت به ۴۸۶ میکروگرم، در شادگان ۲۲۶ میکروگرم، اندیمشک ۱۱۴ میکروگرم، بهبهان ۲۸۶ میکروگرم و در شوش به ۲۶۰ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.


کمپین اینترنتی خوزستانی ها علیه توفان خاک

تعدادی از مردم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان با انتشار عکس‌هایی از توفان خاک یکشنبه، خواستار چاره اندیشی برای این مشکل بزرگ شدند.

شمار زیادی از ساکنان اهواز و دیگر شهرهای خوزستان که با توفان خاک روبه رو شده‌اند، عکس‌هایی از وضعیت خاکی هوا تهیه و در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک و اینستاگرام منتشر کرده‌اند.

 «خاک شش» و «ما زنده‌ایم» و «اهواز» نام برخی از این کمپین‌های اینترنتی است.


بستری شدن كودكان به علت گرد و غبار در بیمارستان

حکیمی، رئیس بیمارستان ابوذر اهواز در گفت‌وگو با مهر از بستری شدن کودکان به علت آلودگی ناشی از گرد و غبار در این بیمارستان خبر داد و گفت: پس از وقوع پدیده گرد و غبار و آلودگی‌های ایجاد شده در استان و شهرستان اهواز، روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ نفر بیمار تنفسی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی افزود: برای نمونه، می‌توان به تعداد مراجعان روز یکشنبه به این بیمارستان اشاره کرد که از این تعداد مراجعه کننده، عده‌ای سرپایی و تعدادی هم پس از بستری شدن مداوا شدند.


تعطیلی ها به سه شنبه هم رسید؛ خبری از خوب شدن هوا نیست!

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان در حالی خبر تداوم تعطیلی مدارس، ادارات و دانشگاه های 12 شهر خوزستان به دلیل تداوم و شدت پدیده گرد و غبار در روز سه شنبه (21 بهمن ماه) را اعلام کرد که برخی از اطلاع رسانی های ضعیف در این باره گلایه دارند.

این نارضایتی از آنجا نشات گرفته که می‌بینند اخبار هواشناسی استان مبنی بر وقوع بازندگی و پاک شدن هوا، به حقیقت نپیوسته، بر این اساس گاه تعطیلی مدارسِ نوبت صبح، تعطیلی مدارس نوبت عصر، تاخیر در ساعت آغاز به کار ادارات و تصمیم هایی از این دست به اجرا در می‌آید که همگی سلیقه‌ای به نظر می‌رسند!

در خراب بودن اوضاع اطلاع رسانی در استان همین بس که مرجعی رسمی برای اطلاع از تعطیل بودن/نبودن وجود ندارد و عجیب اینکه در سایت اداره کل مدیریت بحران استان، هیچ مطلبی در این باره نمی‌توان یافت، چه برسد به سایت استانداری خوزستان!


تعطیلی سلیقه‌ای به بانک‌ها هم رسید

در حالی که همه شاخص های اندازه گیری شده حکایت از چندین برابر بودن میزان آلودگی هوای شهرستان های خوزستان دارد، هنوز هستند کسانی که بر سر کار حاضر می‌شوند؛ از جمله این افراد، کارمندان بانک ها بودند که تازه دیده شدند!

رييس كميسيون هماهنگي بانك​هاي خوزستان از تعطيلي امروز بانك​هاي استان به دليل وقوع گردوخاك شدید خبرداد و گفت: فعالیت تمام شعب بانك​هايی که شهرستان​هاي آن‌ها توسط فرماندار مربوطه تعطیل اعلام شده است، تعطيل است.

با این حساب می‌توان پرسید چگونه کارمندان بانک های این شهرها در روزهای غبار آلود و تیره و تاری که سپری شد، بر سر کار حاضر شده و کسی نگران سلامتی شان نشد؟


پیش بینی هواشناسی: امروز و فردای خوزستان خاکی و بارانی است

مديركل هواشناسي خوزستان درباره وضعيت هواي امروز و فردا در استان گفت: در حال حاضر در سطح استان با پدیده گرد و خاك روبرو هستيم و وزش باد به 50 كيلومتر در ساعت خواهد رسيد.

كوروش بهادري افزود: امروز (21 بهمن ماه) پدیده گرد و خاك در برخی نقاط خوزستان مشاهده مي‌شود و همزمان در برخی نقاط ديگر بارش باران خواهيم داشت. اين بارشها بیشتر در مناطق شمالي و شرق استان خواهد بود.

مديركل هواشناسي خوزستان افزود: از فردا (22 بهمن ماه) نيز به صورت مقطعي پدیده گرد و خاك وجود خواهد داشت ولي از ظهر به بعد انتظار بارشهاي گسترده را تا پايان روز پنجشنبه داریم.


سکوت مسئولان چه زمانی خواهد شکست؟

خوزستان در حالی روز خاک آلود دیگری را پشت سر می‌گذارد که هنوز واکنش درخوری از جانب مسئولان درباره اوضاع وخیم این استان مشاهده نشده است؛ نه سفر ویژه ای به این خطه صورت گرفته، نه کارگروهی در مجلس یا دولت یا نشست ویژه ای در این نهادها برای بررسی موضوع تشکیل شده و نه حتی شیوه قدیمی «وعده درمانی» به کار گرفته شده است.

با این حساب هنوز انتظار برای شکسته شدن سکوت مسئولان درباره وضعیت وخیم خوزستان و نفس های به شماره افتاده ساکنانش شکسته نشده است؛ انتظاری که نه تنها معلوم نیست چه زمانی سر می‌آید، بلکه کسی نمی‌داند آیا به پایان خواهد رسید و امید احیای هوای پاک این دیار را زنده خواهد کرد یا... ؟!


آیا واقعا قرار بود دو معاون رئیس جمهور به خوزستان بروند؟!

در حالی که گرد و غبار آسمان خوزستان را گرفته و پروازهای وروردی و خروجی به شهرهایی چون اهواز و ماهشهر و برخی دیگر از شهرها چند روزی است انجام نمی‌شود، شنیدن خبر سفر دو معاون رئیس جمهور به منطقه برای ارزیابی اوضاع، خبر خوشی بود که به گوش خوزستانی ها رسید.

بر اساس اخبار رسیده، قرار بود نوبخت و ابتکار راهی خوزستان شوند تا اوضاع منطقه را مورد ارزیابی قرار دهند اما این سفر تنها در حد خبر ماند چراکه ظاهرا دولت مردان فراموش کرده بودند گرد و غبار غلیظ موجب کاهش عمق میدان دید شده و پروازها را لغو می‌کند!

بدین ترتیب سفر ایشان به همین سادگی لغو شد تا برای شهروندان خوزستانی این سوال پیش آید که آیا سفر زمینی به این منطقه یا اتخاذ راهکارِ پرواز تا شهرهای مجاور و عزیمت زمینی از آنجا ممکن نبود که مسئولان قید بررسی اوضاع وخیم خوزستان را زدند؟!


اعتراض اهوازی‌ها مقابل استانداری

مردم اهواز در اعتراضی خودجوش نسبت به آلودگی هوای استان ناشی از گرد و خاک و عدم تحرک مسئولان کشور روبروی درب استانداری خوزستان تجمع کردند.

به گزارش فارس، در این تجمع مردم اهواز با ماسک در مقابل استانداری خوزستان تجمع و نسبت به این پدیده شوم گرد و غبار اعتراض خود را بیان کردند.

مردم بعد از شنیدن خبر لغو پرواز رئیس سازمان محیط زیست کشور به اهواز به دلیل گرد و غبار غلیظ خواستار عزیمت فوری معصومه ابتکار از طریق زمینی به خوزستان شدند.

هیات دولت جلسه ویژه خواهد داشت و وزیر بهداشت راهی اهواز می‌شود

بعد از آنکه سفر دو معاون رئیس جمهور لغو شد، اعلام سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خرسند کننده ترین خبری است که تا کنون درباره اوضاع وخیم خوزستان مخابره شده.

دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی از سانتریفیوژهای طراحی و ساخته شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان سازمان انرژی اتمی و انستیتو پاستور ایران، ضمن اشاره به برگزاری جلسه فوری در دفتر معاون اول رییس جمهور جهت بررسی موضوع آلودگی هوای اهواز، گفت: سعی می‌کنیم امشب به اهواز برویم.

وی افزود: امروز اطلاع یافتیم که وضعیت هوا در این مناطق مجددا نامناسب شده است. بنابر تماس تلفنی معاون اول رییس جمهور تعدادی از اعضای دولت امروز جلسه داریم. سعی می‌کنیم که امشب نیز به اهواز برویم. البته حتما مسئولان دیگری هم خواهند آمد.

وزیر بهداشت در این باره ادامه‌داد: مسلم آن است که اداره شرایطی مشابه آنچه که در خوزستان شاهد آن هستیم، به سرعت امکان‌پذیر نیست، اما کمک به مردم و ارائه تسهیلات به آنها کاری است که باید به سرعت انجام شود. بنابراعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز تمام مراکز اورژانس در این مناطق در آمادگی کامل به سر می‌برند و ماسک‌های مناسب نیز میان ساکنان این مناطق توزیع شده است. البته این کار باید روزانه انجام شود. تا زمان آسیب‌شناسی کامل، این اقدامات باید ادامه یابد.

ابراز هم نفسی اینستاگرامی!

به فاصله کوتاهی از اعلام خبر تشکیل جلسه اضطراری دولت برای بررسی معضل خوزستان، صفحه اینستاگرام منتسب به روحانی متنی در این باره منتشر کرد که بدین شرح است:

با شما هم‌نفس‌ام...‌‌ ‌ دلاوران جنوب، خوزستانی‌های خونگرم، مرزبانان غیور؛

باز هم نفس‌هایتان از میهمانِ شومِ گردوغبار به شماره افتاده است. اینکه شما هموطنان عزیزم، گاه به گاه در برخی استانها و این روزها در خوزستان و اهواز دلاور، به جای هوای پاک، حتی خاک تنفس کرده‌اید، دردی مشترک و اولویتی جدی است.

با شما هم‌نفس‌ام... چنانچه هم قسم بوده و هستیم... تا مشکلی را که سالیان دراز ایجاد شده، گام به گام از میان برداریم...تا برای همیشه غبار از پیکرِ عروس کارون بزداییم.

کارگروه رفع آلودگی هوا در دولت، به ریاست رییس سازمان محیط زیست و حضور تعدادی از وزرا، لحظه به لحظه پیگیر کاهش آلودگی هوا و ارائه گزارش اقدامها در این زمینه هستند.

از استاندار خوزستان خواسته‌ام ضمن مشارکت همه دستگاهها و صاحبنظران، با کارگروه دولت در تماس و همکاری باشند و پیشنهادهای عملی ارائه کنند.

از وزیر بهداشت هم خواسته ام که به بیماران و آسیب‌دیدگان رسیدگی ویژه کنند. سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم موظف شده اعتبارات ویژه را تخصیص دهد.

برای پاکیزگی هوا، عزمی تازه لازم است. با هم همت کنیم تا فضای تنفس بگسترانیم.


اعلام آماده‌باش به استان‌های همجوارِ خوزستان

چرخ ساز، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام این که تیم‌های امدادی به منظور ارائه خدمات به مردم متاثر از گرد و غبار و ریزگردها در خوزستان، در حال خدمت‌رسانی هستند، از آماده‌باش استان‌های همجوار خوزستان خبر داد و گفت: تا کنون میان ۲۲۰ هزار تن از مردم استان خوزستان ماسک و در میان ۲۰۰ هزار تن دیگر بروشورهای آموزشی و هشدار دهنده درباره ریزگردها، توزیع شده است.

وی که به همراه وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به منظور بررسی شرایط استان از نظر مواجهه با ریزگردها به خوزستان سفر کرده است، افزود: مقرر شده است تا گزارش سفر اعضای دولت به خوزستان به منظور بررسی شرایط این استان از نظر مواجهه با پدیده گرد و غبار و ریزگردها روز شنبه به دولت ارائه شود.


گفتگوی تلفنی رییس جمهور با استاندار خوزستان

رییس جمهوری در گفت​وگویی تلفنی با استاندار خوزستان، در جریان آخرین تلاش ها و اقدامات برای کاهش آلودگی هوا و کنترل اثرات آن در این استان، به​ویژه شهر اهواز قرار گرفت و دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این گفت​وگو از "عبدالحسن مقتدایی" استاندار خوزستان خواست تا ضمن همکاری مستمر با کارگروه رفع آلودگی هوا در دولت، پیشنهادهای لازم راپس از مشورت با نخبگان و مدیران دستگاه​ها برای مقابله با بروز و آثار این پدیده زیست محیطی ارائه دهد.

رییس جمهوری در این گفت​وگو بر ضرورت تامین و عرضه نیازهای فوری مردم از قبیل ماسک، تمهیدات امدادی و فوریت های پزشکی تاکید کرد و افزود: بایستی علاوه بر انجام اقدامات لازم در این مرحله؛ برای نیازهای پس از گرد و غبار، نظیر نظافت و خدمات شهری و همچنین غبارزدایی و حفظ محیط شهری از آلودگی ریز گردها نیز پیش بینی های لازم صورت گیرد.

درمان رایگان بیماران تنفسی ناشی از گردو خاک


سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهارشنبه در نشست بررسی علل و عوامل بروز پدیده گرد و خاک های اخیر خوزستان در محل استانداری گفت: تا کنون چندین جلسه در هیات دولت در این خصوص برگزار شده و تمامی مسایل مربوط به این پدیده بررسی شده است.

وی که به نمایندگی از دولت در این نشست شرکت کرده بود افزود: روز گذشته (سه شنبه)نیز با دستور رهبر معظم انقلاب ،جلسه ای ویژه با حضور معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از وزیران برگزار شد تا اقداماتی فوری برای کاهش اثرات گردو غبار انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بدترین اتفاق، دادن اطلاعات اشتباه به مردم است، گفت: باید اطلاع رسانی به مردم در خصوص بروز پدیده گرد و غبار به موقع انجام شود تا مردم قبل از این پدیده برای مقابله با آن آمادگی داشته باشند.

هاشمی بیان کرد: یکی از دلایل اصلی بروز گردو غبار ،خشکسالی های اخیر در کشور و خوزستان است و بر اساس آمار میزان بارش ها در خوستان نسبت به سال گذشته کاهش بسیاری داشته است.

وی بیان کرد: مسوولان ارشد نظام و دولت در جریان کامل مشکلات گرد و خاک در خوزستان هستند و نسبت به این مشکلات نیز بی تفاوت نبوده اند؛ در صورت تشدید پدیده گرد و خاک در خوزستان، استان های مجاور آمادگی دارند که با ارایه و جابجایی خدمات به مسوولان استان کمک کنند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
لبیک یا خامنه ای
|
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
فقط میتوانیم بگوييم اللهم عجل لوليک الفرج
مطمئن باشید هیچکس به داد ما نخواهد رسید به جز امام زمان فرستاده های رئیس جمهوری هم فقط برای گمراهی ماست
اهواز خاک خورده
|
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
حالا اگر تهران یا اصفهان بود باس میدیدی چکار میکردن اما ما بیچارها ن
اب رودمون رو ک برون برا اصفهانیها
نفت هم بردن ما موندیدمو خاک خوردن یکی هم نگران نیس...
هم وطنی از اصفهان
|
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
هم میهنان عزیز خوزستانی
با شما در شرایط سخت آب و هوایی که دارید از صمیم قلب احساس همدردی میکنم
سالیانی است که ماهم معنی هوای پاک را درک نمیکنیم که البته بشدت بحران هوای شما نیست
به امید روزی که هیچ یک از هم میهنان ما در شرایط بحرانی زندگی نکنند.....
محمد
|
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
بعضی ها یه جوری موضع گیری میکنند که انگار در 8 سال پیش هیچ ریز گرد و آلودگی نبوده و همه جا هوای پاک بوده.انگار که مثلا دولت این گردو خاک رو آورده تو خوزستان.
صبا
|
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
ما خوزستانی ها در حال انقراض هستیم اونوقت خانم ابتکار به دنبال پیشگیری از انقراض گربه سانان است!
ناشناس
|
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
طاقت بیار خوزستان البته بهتر بگم خاکستان هوای پاک حق مسلم ماست
mohsen
|
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
اقا بحث رو عوض نکنید بحران اروپا و امریکا را فرا گرفته است ...
ناشناس
|
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
من فکر کنم این فکر که خوزستانی ها فکر می کنند نفت ارث باباشونه و اصفهان و تهران حقوق اونا را خوردند حسابی مشکلات روانی براشون اینجاد کرده.
خو عزیز من پیشرفت با شلوار جین و عینک ریبون نمیاد که با فعالیت و کار حاصل میشه.
می دونم مسولان خوزستانی تابناک این را پخش نمی کنند اما حداقل برای اطلاع خودشون خوبه.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
اینقدر این نظر ناشناس 22:39 احمقانه است که ادم میمونه چی بگه!!!!
صادقی
| |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
پاسخشو من دادم ولی متاسفانه بعضی از متصدیای تابناک با غرض کار میکنند ...!!تابناک اگه مردی اینوبذار!
صادقی
|
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
برای آخرین بار به همه آنهایی که میگویند این خاک منشا خارجی داردویابدلیل زمین گرم و... عرض میکنم جهت باد در طول روزهای گذشته از جنوب شرقی بوده است که ساکنین اهواز با کمی دقت در جهت باد می توانستند تشخیص بدهند واین یعنی منشا داخلی ... ضمن اینکه توقع ما خوزستانیها در درجه اول بیابان زدایی با کمی هزینه درداخل استان است نترسید از اعتبار ات تهران و... کم نخواهد شد
ناشناس
|
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
بابا هزینه کنید این معضل درست بشه.من از یارانه ام میگذرم.تو رو خدا فکری به حال هموطنانمان بکنید.مدیریت هزینه کنید بودجه تامین بشه.
رضامیانه
|
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
اینها از اثار مخرب 8سال جنگ بر محیط زیست است
ناشناس
|
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
اينها همه شعار كه ما به فكر همه هستيم ؟ آيا اگر تهران يا تبريز و... چنين گردو و خاكي را تجربه مي كرد باز هم اينگونه بي تفاوت بوديد.چرا درامد خوزستان خرج خودش نمي شود كه مردم آن بايد با چنين مشكلاتي دست و پنجه نرم كنند.آقايان حتما خوزستاني ما بين شما ها نيست كه خوزستاني ها اين همه زجر مي كشند و يا اگر هست ديگه از خوزستان رفته جاي خوش آب و هوا؟.
فرشاد
|
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
ما اینقدر سرباز تو خوزستان داریم که صبح تا شب همش کارهای تکراری انجام می دهند اگر هر سرباز روزی 10 عدد درخت بکارد ببینید روزانه چقدر فضا سبز ایجاد می شود با ور کنید خود سرباز ها بیشتر مشتاقند نه هزینهای نه پیمانکاری که بخورد و در ررود لازم به ذکر است مگر یک لوله کشی 6 اینچی از کارون تا اطراف اهواز چقدر هزینه دارد که می گویند هزینه داره ...خواهشمند است نظر را پخش کنید ممنون
ناشناس
|
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
دیگر چه اتفاقی باید بیفتد تا متوجه شرایط اضطراری خوزستان شویم؟!
...
رویای آرامش در خوزستان
|
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
اهواز و کلا خوزستان دقیقا زیر پونز هستن:
امنیت شهر: هزار ماشاالله
آب و هوا: الحمدالله
آب شرب: شکرالله
امکانات شهری: انشالله
رفاه و حقوق شهروندی: .....
ماندن یا نماندن، مسئله این است...
ناشناس
|
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
تمامی کارشناسان هواشناسی و محیط‌زیست دارن میگن، ریزگرد های دو هفته اخیر هیچ ارتباطی با عراق و عربستان نداره چون ریزگردهای عربی با بادهای جنوب غربی به شمال شرقی میان ولی جهت باد در دو هفته اخیر از جنوب شرق به شمال غرب هست که نشون میده منشاء این ریزگردها از تالاب نیمه خشک شده شادگان در جنوب خوزستان هست. دلیل خشک شدن تالاب های شادگان و هورالعظیم هم فقط و فقط پروژه های انتقال آب از سرشاخه های رودخانه های خوزستان به سمت فلات مرکزی هست. ریزگرد های عربی در دو سال اخیر فعالیت چندانی نداشتند و خیلی کم شده بودند. تنها راه آبگیری مجدد تالاب های خوزستان هم حذف برخی از سدها به ویژه سد کرخه هست و بازگرداندن آبهای منتقل شده از سرشاخه های کارون، دز، کرخه و... است
احمد
|
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
برف ، باران ، و خاک
حالت های آب و هوا
ناشناس
|
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
بی مزه
صادق
|
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
اینجا اهواز است شهر خون شهر گلوله و رگبار شهر جسدهای افتاده در گوشه خیابانها که هر سال با افتخار مراسم میگیرید و میگوید یاد شهیدان را زنده باید نگه داشت شهری که هنوز بعد از 36 سال اباد نشد ، توقع بی جای است ترمیم هم نشده شهری که نفت و گاز ایرانیان را تامین میکند و مملکت را اباد کرده ولی خود مادری میکند و هیچ برای خود ندارد پول تعرفه اب شیرین میدهد ولی اب شور و الوده صنعتی میخورد گرمای 50 درجه تحمل میکند پول تعرفه برق کشوری میدهد و دم نمیزند وووو.....مادری که حجب و حیا دارد و به فرزندان خود نمیگوید من خسته هستم و دیگر نمیتوانم نفس بکشم، ملت ایران امروز ما داریم زنده به گور میشویم ، مایحتاج خود را نمیتوانیم فراهم کنیم ،فرزندان ما سرفه های بدی میکنند خیلی دلمان میشکند و نمیتوانیم کاری کنیم مادر من آسم گرفته و نفس نمیتواند بکشد پدرم هنوز مغرور است و سرفه هایش را پنهان میکند و مجبور است در این هوا شیفتی کار کند وووو.... هموطن مشکلات ما خیلی فراتر از زبان قاصر من است و خاک بر سر ما سرازیر شده و نفسمان به تنگ امده....
ما را دریابید و همه اهوازی باشید همانگونه که ما ایرانی هستیم
ناشناس
|
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
خخخخخخ آخر کامنتی به خدا مه صفا ماندم در مهارتت که از یک مطلب کاملا جدی کانال میزنی به بذله گویی و مرتبط با موضوع حرف اصلیتو با مزاح میزنی خیلی با حالی
شاهرخ
|
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
سلام همه جای ایران سرای من است من خوزستانیم حومه شهر دزفول الان 22بهمن ساعت 14:30 است هوا بشدت خاک آلود است بخدا تنفس سخت است حتی در خانه خودم هیچ سلامتی بچه های معصوممان بشدت تهدید میشود این مشکل مثل زلزله وجنگ است مردم شریف ایران بدادمان برسید خفه شدیم تورا بخدا .......
مه صفا
|
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
خب همه علما نظرشون رو دادند! تابی جان شما هم چشمات خسته نباشه از این همه ممیزی.....

الحق که کار سخت و دشواریه چشم دوختن به صفحه و خواندن و ممیزی کردن نظرات ....

مسلمه که بر طرف کردن این معضل در خوزستان و استانهای غربی کار یکی دو روز نیست و سالهاست که این پدیده به وجود اومد بزرگ شده و نمیشه به راحتی و فقط توسط دولت ایران حل بشه....اونچه که به منبع داخلی مربوط میشه رو مسئولین خیلی خوب میدونند از کجاست و میتونند به مرور و با تغییر اکوسیستم نواحی تغییر یافته حلش کنند و بقیه اش هم مربوط به کشورهای هم جواره یعنی یک پروژه فراملی میشه ....ولی اونچه که الآن خیلی خیلی ضروریه
جارو و خاک اندازه !!!! این خیلی مهمتر از کمک رسانی های درمانی به مردم اهوازه....!!!!!!
ناشناس
|
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
دولت،صداوسیما و رسانه ها به فریاد هم وطنانتان در خوزستان بشتابید
سالمندان و کودکان در حال مرگ تدریجی هستند
ناشناس
|
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
پس نماینده های خوزستان تو مجلس چه کارن؟ صداشون هم در نمی آید.
علیزاده
|
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
رها سازی آب از سدها ی کرخه وکارون ومارون همانند گذشته واحیای تالابهای هور الهویزه وشادگان واراضی اطراف ماهشهر، امیدیه وهندیجان سریعترین راه ممکن برای رفع این فاجعه زیست محیطی است.ضمنا این گرد وخاکها منشا افزیقایی وعراقی نداشته وداخلی است.وجود زیوپلانتگتونها که زیستگاه آنها در هورها است در خاکهای اخیر آن را ثابت کرده است.
ناشناس
|
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
دوستان از استانهای دیگر اگر تمایل به پیست اسکی خاکی دارند میتونند تشریف بیار اهواز بیش از 1 متر خاک نشسته رو زمین!!!
ناشناس
|
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
شاید این آخرین پیامی باشه که بتونم توی تابناک بنویسم:
نفسم گرفــــــــــــــــــــــــــــــــــــت ............ به دادم برسید ...
عزت اله الهی فرد
|
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
سلام به همه ملت شریف ایران
از بعضی از نظرات هم استانی های عزیزم ناراحت نشین اگه در مقام قیاس قرار گرفتین درک کنین که فشار زیادی رو تحمل میکنیم.
حالا که کسی کاری از دستش بر نمیاد شما برامون دعا کنید
ناشناس
|
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
بچه هاشون آسمی میشن
پیرمرد پیرزناشونم زودتر میمیرن
خودشونم با هزار بدبختی بگذرون می کنن
ناشناس
|
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
....نفت خوزستان سلامت باشد ,مردم خوزستان چه اهمیتی دارند؟
ناشناس
|
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
اگر دولت نمی تواند مشکل را حل کند بگذارد مردم خوزستان خود دست به کار شوند و مشکل را حل کنند این نسل کشی نیست ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
امیدوارم روزی این مشکل حل بشه
ایرانی
|
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
دیروز انگار یه سنگ روی قفسه سینه ام بود.نمی تونستم درست نفس بکشم.در حالی به علت تعطیلی و گرد و غبار از روز یکشنبه از خونه بیرون نرفته ام.تلفنی یک دستگاه تصفیه هوا خریدم950 هزارتومن.......دستگاه تصفیه آب هم که داریم.......دستگاه خنک کننده که نه,ایرکاندیشن هم داریم........حقوق یک سالمون باید خرج این تجهیزات بشه....حق بدی آب و هوا هم نداریم...اگه هم باشه یه مبلغ ناچیز خنده دار که اگه همش رو جمع کنی پول یه آب تصفیه کن هم نمیشه...............
ناشناس
|
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
داریم خفه میشیم داریم مرگ خاموش ....در خانه هامان هم ماسک میزنیم...خاک برسرمان شده
یک شهروند بهبهانی
|
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
پیام یک شهروند بهبهانی درباره گردوخاک خوزستان:

من خودم امروز بین جاده اهواز تا رامهرمز شاهد بودم باد شدید تمام گردوخاک از منطقه غیزانیه که 40 کیلومتری اهواز است را به سمت اهواز میفرستاد.اصلا گردوخاک ربطی به عراق و عربستان نداره.
اصلا گردوخاک ربطی به دولت و خانم ابتکار و استاندار ندارد.
گردوخاک یک پدیده زیست محیطی است که بر اثر کاهش بارندگی در دشت خوزستان و بسیاری از مناطق کشور پدید آمده که متاسفانه خوزستان به علت خشکسالی چند سال اخیر این پدیده بیشتر به چشم میخورد.
ایراداتی که من به مسئولیین دارم این است:
1)چرا پیش بینی هواشناسی از گردوخاک را از یک روز قبل به صورت گسترده به اطلاع مردم نمیرسانند تا لااقل مسافرین شهرستانی در سطح شهر حیران و آوره نشوند!!
2)چرا یک روز قبل از گردوخاک تعطیلی فردای آن روز را اعلام نمکنند تا شاهد رفت و آمد بیخودی در سطح شهر نباشیم!!
3)چرا ماسک بصورت گسترده و رایگان لااقل بین بیماران سالمندان دانش آموزان اطفال کودکستانها ترمینالها و رهگذران بدون ماشین و زنان و بازاریان از چند روز قبل یا همان روز توسط جوانان هلال احمر و بسیج توزیع نمیگردد!!
4)چرا برنامه های جانبی مثل تشویق مردم به مسافرت بیرون استانی و تفریحی مثل برنامه های صداوسیما برای مردم برای این چند روز گردوخاکی در نظر نمیگیرند!!!
5)چرا در مسیرهای اهواز به غیزانیه/اهواز رامشیر امیدیه/اهواز بندر امام ماهشهر/اهواز شادگان آبادان/ درختاری گسترده به کمک بسیج و هلال احمر و جهادسازندگی و محیط زیست و روستانشینان همین مسیرها صورت نمیگیرد.
حتمن منعکس کنید

از طرف یک مسافر بهبهانی که امروز از نزدیک شاهد گردوخاک خیابانهای اهواز و دهیاری غیزانیه بودم.شاهدم لباسهای سرتاپا خاکیم است و ناتمام ماندن کار امروزم در اهواز به علت تعطیل شدن ادارات بدون اطلاع قبلی در ساعت 11 بود.
Ebi
|
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
مطمءن باشیداگرکاری انجام نشد این غبار تاخود اصفهان وتهران میره حکایت همون دوتادرخت کاجه کنارخطوط سیم پیام نوبت خودتون هم میرسه که بچه هاتون از سرفه زیاد نفس تنگی بگیرنوشما هم فقط نتونید کاری بکنید اسیاب به نوبت
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
آقا ebi مطمین باش که این غبار تا همه جای ایران میرسه ولی منشا آن جنوب عراقه.
علی
|
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
بازهم. خاک .........خدایا به ما رحم کن.....
ناشناس
|
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
از الان باید کولر ماشین هارو روشن کرد تا حداقل بتونیم به امور زندگی برسیم،کولر هم یعنی بنزین بیشتر.
مگه چقدر حقوق میگیریم که بخواهیم همش رو خرج بنزین کنیم،اونایی که ماشین ندارن باید چکار کنن؟
رضا از اهواز
|
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
امروز، 22 بهمن، دوباره خاک شدید شده، تابناک بروزرسانی کن
ناشناس
|
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
تابناک و دوستن عزیز آلودگی و گرد غبار فقط برای خوزستان نیست سایر استانها و شهرهای غربی هم همینطور هستن.

آقا هم دستور ویژه دادن که مساله آلودگی هوای غرب فورا حل بشه و نه فقط خوزستان!!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
یا اهواز تا بفهمی آلودگی چیه!
ناشناس
|
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
برای کسانی که دنبال مدرک مستند برای منشا ریز گردها هستند در گوگل جستجو کنند با عنوان sources of middle east dust storm در قسمت image که نقشه کاملا نشان میده که منشا ریز گردها کشور عربستان است.
رضا
|
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
سهم مردم مظلوم خوزستان از آزادی فقط و فقط خون بوده و خاک هست .
رضا
|
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
اگه منشاء گردوخاک به قول توآفریقابود،اگه بایدتاشمال ومشهدهم میرسیدچطوراین همه مسافت روازآفریقا طی میکنه وتوخوزستان متوقف میشه.وبه مشهدوشمال نمیرسه؟بگذریم که بعضی وقت هابقیه استان های غربی روهم فرامیگیره ولی اکثرانصیب خوزستان میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
آقا رضای عزیز:متاسفانه این ریز گردها همانطور که گفتی منشا آن از صحرای شمال آفریقا وشمال غربی عربستان و جنوب عراق است.و اما چرا خوزستان بیشترین نصیب را از ریز گردها دارد بخاطر این است که در اولین مسیر حرکت ریز گردها قرار دارد.شما می توانید از شیراز-اصفهان -زنچان -لرستان-کرمانشاه-ایلام-و....شهرهای دیگر خبر بگیرید که ریزگردها به آنجا هم رسیده اند اما به دلیل دوری کمتر از خوزستان بوده است.یک عامل دیگر وجود رشته کوه زاگرس است که مقداری از ریزگرد ها را مهار می کند.
irani
|
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
نتيجه تحقيقات دانشگاه اهواز چه بوده ؟
منشا ريزگردها از کجاست ؟
ناشناس
|
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
برف اومد کی به داد ما رسید .....هیچکس!!!!!
ناشناس
|
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
کسی هست ما را یاری کند؟؟؟؟زنده زنده به گور شدیم....
ناشناس
|
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
اهواز به لطف طرح های کارشناسی انتقال آب !!! خاک انداز شد
داود
|
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
مردم خوزستان تا کی این همه بیداد را تحمل می کنید. آخر این همه زندگی است که شما دارید؟ چرا هیچ واکنشی نشان نمی دهید؟ چرا؟
ali
|
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
وقتي در اثر تعطيلي ادارات و كارخانه ها چاه هاي نفت خوزستان بسته شود مسئولين تلنگر خواهند خورد و شايد فكري كنند
ناشناس
|
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
واقع مطلب این است که استاد ما روش مبارزه با ریزگردهارا ابداع کرده و تا جاییکه من میدانم ارائه هم داده بودند که با کم لطفی بعضی مسئولین روبرو شده بود و استاد ما هم دیگه صحبتش را نکردند تا این روزها که هوای اهواز آلوده شد . من و چند دانشجوی دیگه خدمت استادمان رفتیم و با ایشان صحبت کردیم که یکبار دیگر مجددا طرح را به مسئولین ارائه دهند که خدارا شکر ایشان پذیرفته و پرپوزال اجرای طرح را به مسئولین استان خوزستان و مرکز دادند . از حالا دیگه اگر اجرا نشد مقصر صددرصد آقایان مسئولین هستند .
ناشناس
|
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
عکسهارا که میبینم ینظرم بایدبنویسید ملتی که خاک بر سر شد
پاسخ ها
علی
| |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
به قول فردوسی :
چه کردیم کاینگونه خاک بر سر شدیم.
محمد
|
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
...کویرهای قم, اصفهان ,یزد وکرمان با نفت وآب مردم بیچاره خوزستان بهشت شده ودشت سرسبز خوزستان جهنم.
ناشناس
|
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
تابناک این صفحه رو لطفا بالا نگهدار. چرا صدا و سیمای ملی هیچی نمیگه؟
پاسخ ها
علی
| |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
موافقم
شهاب
|
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
همه میدونن خوزستان مشکل داره شما بهتره راه حل ارایه بدی
یه راه حلی که سریع این مشکل حل کنه اقای معترض
ناشناس
|
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
برای صدا و سیمای ملی متاسفم که هیچ خبر و گزارشی از این شرایط پخش نمیکنه. و برای نماینده های اهواز و خوزستان متاسف تر.
ایرانی
|
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
الان شب شده وزیر اومد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگه قرار باشه کار مثبت انجام بدن نیازی به اومدنشون نیست.ولی دقیقا هر وقت قرار کاری انجام نشه سرو کله اشون پیدا میشه.......... آب و بردید,نفت رو بردید ولی خاکش رو جا گذاشتید..................
فرشاد
|
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
بالای 20نفر کشته شدن ساعت 11 صبح تو جاده اهواز ....
ببینید چند خانواده عزا دار شدن
خون اینها گردن ندانم کاریهای خیلی هاست تا برسد روز حساب
dariush
|
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
سلام
واقعا متاسف هستم که مناطق غربی کشور با این مشکل مواجه هستند من از تبریز همدردی خودم را با مردم خوب این مناطق اعلام می کنم. آرزو میکنم با تلاش دولت تدبیر و امید این معضل بزودی این مشکل حل شوذ.
یاشاسین خوزستان
پاسخ ها
علی
| |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
عزیزم ممنون.باز هم غیرت شما ترکها.
ای مردم تهران چرا ساکتید بابت این زندگی های مرفه شما ، ما مردم بدبخت خوزستان داریم آلودگی های نفتی را تحمل میکنیم .
هزینه پارکها ، بیمارستانها و خیلی امکانات دیگر شما از جیب مردم خوزستان خرج میشود.
اللهم اللعن قوم الظالمین
شاهرخ
| |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
سلام تشکر ازهمدردی شما هموطن عزیز وغیور وباصفای آذری خدایش تو جنگ هم شما غیورمردان خیلی کمک وجهاد کردید تشکر یاشاسین ایران یاشاسین آذربایجان شاهرخ از خوزستان
از اصفهان
| |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
من هم واقعا متاسف هستم امیدوارم هز چه زودتر این مشکل حل شود به امید خدا.
ناشناس
|
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
ما می توانیم!!!!!!!
اکسین
|
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
زیر خاک مدفون شدیم ...... همین
ali
|
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
آقای ناشناس که میگویی(خوزستانیهای عزیز،برای تهران هم هیچ کاری نکرده اند.)
...چون خوزستان هر روز این خاک را دارد حالا کمی کتر کمی بیشتر.در حال حاضر تهران باران است ولی خوزستان از اول زمستان تا حالا دریغ از یک باران ....
ناشناس
|
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
من خوزستانیم :جانداران از این پس بر سه گونه اند ششدار ، آبشش دار وخاک شش دار که موجودات خوزستان جزء سومی هستند . حالا روحانی متشکریم
خطاب به بعضیها
|
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
اگر برخی مسئولان رده بالا کشور که اصیلتا خوزستانی هستند یا بزرگ شده خوزستان هستند الان غیرت از خود نشان ندهند بهتر است بعد از این دیگه در عمر خود ادعای هیچ غیرتی نکنند
پاسخ ها
علی
| |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
بخدا قسم بنده خوزستانی هستم ولی در شهری دیگر ساکن هستم ولی همیشه دلم برای خوزستان عزیزم می تپد برای مردمم برای نجابتشان برای مظلومیتشان برای شهیدانشان برای .....
مردم عزیزم از ماست که برماست.
ناشناس
|
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
نکند ما شهروند درجه دو هستیم؟ در اين مملكت مردم خوزستان شهروند در جه بيست به بالا هستند كاشكي فقط شهروند درجه دو بوديم
صدای حق
|
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
من که به عنوان یک جوان خوزستانی که مادر خود را از سرطان از دست داده ام که یکی از احتمالات منشا بیماری ایشان همین گرد و خاک بود از کسانی که باعث و بانی این اوضاعند و مسئولین پایتخت نشینی که در حل مشکل اهمال کاری می کنند به هیچ وضع نمی گذرم امیدوارم خدا هم از آنها نگذرد.
پاسخ ها
علی
| |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
خدایا همین دردهای ما خوزستانیها رو به جون فرزندان کسانی بنداز که میتوانند کاری بکنند ولی بخاطر منافعشان نمی کنند ساکتتند مرفه بی دردند
هواشناسی خوزستان
|
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
سلام
منشا تمام گردوغبار های دو هفته اخیر خوزستان داخلی بوده ولی تاسف که صدا سیما بجای اینکه طی گزارش سریع از ما مردم را مطلع کند بیشتر تبلیغ چیپس و پفک براش مهمه
پاسخ ها
علی
| |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
صدا و سیما تسلیت.
ناشناس
|
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
تاسف برای تمام مسولین..خدایا خودت کمک کن
اعتیاد به خاک
|
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
خانم ابتکار . لطفا استعفا بدهید و
ناشناس
|
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
هر دم از این باغ بری میرسد.
ناشناس
|
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
لرستان در حال حاضر از نظز الودگی وگرد وغبار دست کمی از خوزستان نداره مردم در سختی وتنگنا هستند چرا از لرستان چیزی نمیگویید
طیب
|
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
سلام تابناک لطفا این صفحه تون را باز نگه دارید که معلوم نیست تا کی این وضع بحرانی ادامه داشته باشه.خیر سر صدا وسیم که اگه در اونور دنیا یه اتفاقی بیفته برنامه زنده چند روز داره ولی بیخ گوشش 1 هفته این ریزگرد ها بشدت افزایش داشته انگار که نه انگار!!!!!!!!
پاسخ ها
علی
| |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
نگهدار.
ناشناس
|
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
خوزستانیهای عزیز،برای تهران هم هیچ کاری نکرده اند.
پاسخ ها
علی
| |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
برای ایران کاری نکردند ولی دوست عزیز نهایت بی انصافی این حرف.
یه کمی فکر کن.وجدان داشته باش.
محمد
|
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
خففففففففففففه شدم............
عدالت کجاست؟؟؟؟
مهدی
|
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
کسی نیست به داد ما برسه خفه شدیم ملت...
امیرمهدی
|
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
این چه هوایی، در این موقع سال همه جا باید باران و برف باشه و هوا تمیز باشه ولی هوای خوزستان خاک و کثیف مسئولان باید برای این مشکل یک فکری کنند این چه هوایی اصلا نمیشه نفس کشید
نیلا
|
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
ریه هامون دیگه جواب نمیده .داریم زنده زنده میریم زیر خاک.ما هم ادمیم ،ماهم نیاز داریم نفس بکشیم ،ماهم خانواده داریم،و نگران سلامتی عزیزانمون هستیم.ولی برای کسی اهمیتی نداره چون ما توی خوزستان زندگی میکنیم،کل کشور جونش به نفت خوزستانه و جون مردم خوزستان هیچ اهمیتی نداره.
ناشناس
|
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
بخدا داخل خونه هستیم ماسک هم زدیم ولی نفس کشیدن سخته خیلی خاکش زیاده 'الغوث الغوث الغوث یا صاحب الزمان
پاسخ ها
علی
| |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
الغوث نگو حرکت کن .
حق گرفتنیه نه دادنی.
همینجوری
|
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
حالا معنی «خاکبرسر مان» شد را می فهم . واقعاً که خاک برسر همه ی ما
فرجام
|
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
حتما باید تو فرگوسن امریکا میبود تا رسانه ای بشه؟!
ناشناس
|
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
خدا مگه ما ادم نیستیم هرچی بدبختیه مال ماست اصلا میدونید چیه خلایق هر چی لایق
پاسخ ها
علی
| |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
خدایا ما را خلق کردی که فقط بدبختی به ما بدهی؟
آخرت ازت شکایت می کنم.
خدا ازت شاکیم.
امیرمهدی
|
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
در زمستان شهر های ایران همه برف و باران میاد به جوز شهر های استان خوزستان وقتی این شهر ها برف و باران میاد در خوزستان خاک میاد. مسئولین باید یک فکری برای این مشگل بکنند
ناشناس
|
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
بدانيد تير نفرين مردم خوزستان شكارتان خواهد كرد
كساني كه كاري از دستتان ساخته است و انجام نميدهيد از خدا شرم كنيد
پاسخ ها
علی
| |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
برادرم نفرین نکن حرکت کن.
ناشناس
| |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
علی آقا به کدوم طرف حرکت کنه؟لطفا جهت حرکت را توضیح دهید .شمال -جنوب-شرق-غرب.
ناشناس
|
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
استان خوزستان که بیشتر نفت کشور از این استان تامین می شود نباید در چنین وضعیتی رها شود عدم توجه و رسیدگی به این مشکلات قابل حل باعث ایجاد مشکلات بزرگتر و غیر قابل حلی مانند مهاجرت های جمعیتی گسترده از این استان برای کشورمان خواهد شد.
ناشناس
|
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
نمردیم شهروند درجه دو هم شدیم
مجید
|
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
هوا بس ناجوانمردانه خاک است ..
ناشناس
|
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
دارم خفه میشم یکی به دادم برسه.
رئوف
|
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
خدا را هزار مرتبه شکر میکنم که توی منطقه من این اتفاق نیافتاده. مگرنه مطمئن هستم که هیچ یاری گری پیدا نمی شد چون منطقه من خارج از تهران و اصفهان و بسمنان و کرمان و.... واقع شده است. خدا صبر به مردم مظلوم اهواز بدهد. خیلی ناراحت شدم.
ناشناس
|
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
نه دولت و نه مجلس وقت ندارند به این مسائل پیش پا افتاده توجه کنند دنبال مسائل مهمترشونند.
محمدرضا
|
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
متاسفانه این داستان تا 25 سال آینده ادامه داره.
شهروندی ازدزفول
|
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
باسلام ازتوجه!!!! همه مسئولین محترم کمال تشکرراداریم-ازتبعیض قائل نشدن آنهابین تهران وسایرشهرها!!!واقعاممنونیم-گاهی اوقات تهران هم همین هواروتجربه میکنه و شاهدرفت وآمدهمه مسئولین توخیابون بخاطرهمدردی بامردم هستیم-اینهاروکه میبینیم کمی امیدوارمیشویم!!!!
عباس
|
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
حالا فعلا بگذارید دریاچه ی ارومیه را احیا کنند بعد.....
ناشناس
|
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
دیگه توی خونه هم نمی شه نفس کشید«
داریم زیر خاک دفن میشیم
کمککککککککککککککککک
حسن علی
|
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
ما رکورد زدیم
مردم خوزستان
|
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
خوزستان داره خفه میشه.دولت کمک کنید.الآن وقت خواب نیست
نیما
|
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
ظاهرا فقط تهرانیا و اصفهانیا و چند شهر دیگه شهروند این مملکت هستند...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
آقا نیما لطفا تشریف بیارین اصفهان و وضع هوا را ببینین که بعد از اهواز دومین آلودگی هوا را در سطح استانی دارد.
مهران
|
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
قبول داریم که منشاء این مشکل مربوط به تصمیمات و کارهای غیرکارشناسی و عدم انجام پروژه های بیابان زدایی است اما از دولت محترم خواهشمندیم با استفاده از دانش متخصصصان امر ،درکوتاهترین زمان ممکن این موضوع رو حل کنه
عدول
|
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
سلام تابناک خواستم یک خسته نباشد محکم و قشنگ یه این نمایندگان اهواز بدم فقط بگن چطوری باید این محبتشونو که به این شهر روا میدارن جبران کنم وبگم بهشون اهواز شهری هستش که درجنوب غربی ایران واقع شده.ومن الله توفیق
ناشناس
|
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
سلام .دوستان منشاء این خاک داخلیه بخاطر اینکه باد جنوی شرقیه نه شمال غربی که بخاد از عراق یا عربستان بیاد ذهنتونو مشغول بیرون کشور نکنید که فکر کنند اطلاع نداریم.یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
ناشناس 13:46 پیداست که از اقلیم و آب و هوا هیچی سرت نمیشه!!!همیشه جهت باد از غرب به شرق یا از غرب به شمال شرق است.آپولو که نمی خواد هوا کنی برو بیرون و به حرکت ابرها نگاه کن ببین به چه سمتی حرکت می کنند.
امین
|
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
مسئولین عزیز تو رو خدا فکری به حال خوزستان بدبخت کنید نمی تونیم از شدت خاک نفس بکشیم.همه تنگی نفس گرفتن.خوزستان مگه جز این کشور نیست دزفول ما فقط 2600 شهید داده.
ناشناس
|
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
...افسوس! افسوس
نظر شما
تعداد کاراکترهای مجاز:1200