بازدید 9032
۱

رئیس‌جمهور چین: آمریکا بزرگترین تهدید علیه ما است

رئیس‌جمهور چین در اظهاراتی آمریکا را منشأ هرج و مرج در دنیای امروز دانسته و این کشور را بزرگترین تهدید برای امنیت و توسعه کشور خود توصیف کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۹ 04 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، در ادامه تنش‌های لفظی میان مقام‌های چینی و آمریکایی این بار «شی جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین در اظهاراتی آمریکا را بزرگترین تهدید برای امنیت کشور خود دانسته است.

رئیس‌جمهور چین در این خصوص گفت: «آمریکا بزرگترین تهدید برای امنیت و توسعه کشور‌مان است.»

وی همچنین در ادامه افزود: «بزرگترین منشأ هرج و مرج در دنیای امروز آمریکاست.»

شی‌جین‌پینگ همچنین در خصوص چشم‌انداز اقتصادی کشورش هم اظهاراتی را بیان داشت و گفت که «شرق رو به رشد و غرب در حال افول است.»

نشریه «نیویورک پست» به نقل از روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش کرده که این اظهارات شی جین پینگ در یک وبسایت دولتی منتشر شده است.

تنش‌ها بین آمریکا و چین طیف گسترده‌ای از موضوعات شامل مسائل اقتصادی، تجاری، ژئوپلیتیکی و استراتژیک را در بر می‌گیرد و با مداخله‌جویی‌های مکرر واشنگتن در اموری از قبیل هنگ‌کنگ، تایوان و اختلافات ارضی در دریای چین جنوبی و شرقی شدت گرفته است.

علی‌رغم برخی حدس و گمان‌ها از احتمال تغییر رویکرد واشنگتن نسبت به پکن با روی کار آمدن جو بایدن اظهارات اخیر تعدادی از مقام‌های دولت بایدن درخصوص چین و روسیه نشان داد آن‌ها نیز همان سیاست‌های سرکوبگرانه دولت پیشین به ریاست ترامپ را دنبال می‌کنند.

تاکنون برخی از مقام‌ها و گزینه‌های پیشنهادی «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارات خود سخنانی ضدچینی را مطرح کرده‌اند؛ از جمله «آدواله والی آدیمو» گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای قائم مقامی وزارت خزانه‌داری که گفته با اقدامات و رویه‌های «غیرمنصفانه» اقتصادی چین مقابله خواهد کرد.

«آدام فیلیپ دیویدسون» فرمانده نیرو‌های نظامی آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام موسوم به «ایندوپاکام» هم روز گذشته خواستار افزایش بازدارندگی آمریکا در برابر چین شد.

دیویدسون بامداد سه‌شنبه طی سخنرانی در همایشی گفت: «بزرگترین تهدید برای آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام، کاهش بازدارندگی معمول در برابر چین است. این یک حقیقت بنیادین است».

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا هم اوایل اسفند‌ماه در سخنانی گفته بود که چین نخستین چالش است که آمریکا با آن مواجه است.

وی که در اولین کنفرانس خبری خود از زمان تصدی پست وزارت دفاع صحبت می‌کرد، افزود: «باید در برابر روسیه و چین، تروریسم و وضعیت افغانستان متحد شویم.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱
فقط آمریکا نیست. کل دنیا نمیخواد سر به تن شما کثافت خورها باشه مخصوصا ایرانیها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر