بازدید 8115

تولید ماهانه یک میلیون دُز واکسن پاستور در ایران

رئیس انستیتو پاستور ایران از اهداف صادراتی واکسن پاستور به دیگر کشورهای جهان خبر داد و گفت: بعد از دریافت پاسخ مثبت مطالعات واکسن پاستور در خردادماه، به طور ماهانه یک میلیون دُز واکسن در کشور تولید خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ 01 May 2021

به گزاش «تابناک» به نقل از تسنیم، علیرضا بیگلری در زنجان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار داشت: فعلا منتظر کارآزمایی واکسن ‌پاستور هستیم. قبل از اینکه تولید انبوه واکسن داشته باشیم باید از نتایج مثبت آن مطمئن شویم.

وی با بیان اینکه فعلا برای خرداد ماه یک میلیون واکسن‌ پاستور تولید خواهد شد، گفت: پس از آنکه جواب مطالعات کارآزمایی واکسن در خردادماه با موفقیت مشخص شد، برنامه ما این است که هر ماه یک میلیون دُز واکسن در سطح کشور تولید کنیم.

رئیس انستیتو پاستور ایران با تاکید بر اینکه واکسن پاستور مورد حمایت 100 درصد دولتی قرار دارد، افزود: یکی از کم‌خطرترین واکسن‌هایی که امروزه در دنیا وجود دارد واکسن پاستور محصول مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا است.

وی با بیان اینکه در انستیتو پاستور ایران یک مرکز قدیمی و با قدمت 100 ساله است، گفت: این مرکز همواره ثابت کرده که یار دیرین کشور و ملت بزرگ ایران است. نمی‌توانستیم نام و اعتبار انستیتو پاستور را بر روی هر واکسنی قرار دهیم. در واقع باید از کیفیت و قابلیت یک واکسن، مطمئن می‌شدیم.

بیگلری ادامه داد: در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، شرایط دنیا همانند روز محشر و قیامت بود و هیچ کشوری در زمینه تولید واکسن راضی نبود به دیگر کشورها کمک کند؛ بنابراین با دانش فنی ایرانی سعی کردیم واکسنی تولید کنیم که عوارض کمتری داشته باشد. ایران و کوبا در زمینه تولید واکسن همکاری دیرینی دارند و خوشبختانه این‌بار هم این همکاری منجر به تولید واکسن مهم کرونا شد.

وی در پایان به موضوع صادرات واکسن پاستور اشاره کرد و افزود: قرار ما با کشور کوبا این بوده است که بعد از آن که واکسیناسیون کرونا در 2 کشور ایران و کوبا به اتمام رسید، این محصول را به دیگر کشورها صادر کنیم. بر اساس پروتکل‌های جهانی واکسن پاستور یکی از قوی‌ترین واکسن‌های کرونا در دنیا محسوب می‌شود‌ و قابلیت استفاده در کل کشورها را دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
تاواکسن شما بخواهد آماده بشود سویه جدید ویروس آمده که واکسن شما روش موثر نیست. نوش دارو بعد مرگ سهراب
یا احتساب ماهی یک میلیون دوز چهارده سال طول میکشه بتونید جمعیت فعلی ایران رو یک دور واکسینه کنید. امیدوارم در جریان باشید که با این مقدار تولید حتی اگه واکسن کیفیت صد درصدی هم داشته باشه هیچچ وقت زنجیره بیماری قطع نمیشه!
اول از فاز مطالعاتی به فاز تولیدی و موفقیت آزمایشهای برسید بعد لاف بیایید
باز هم حرف الکی و دروغ و شعار
خودشون رو لو داده اند! آنجا که گفته اند: "نمی‌توانستیم نام و اعتبار انستیتو پاستور را بر روی هر واکسنی قرار دهیم". فقط نام پاستور را روی آن قرار داده اند و ایرانیان داوطلب برای آزمونهای بالینی را در اختیار واکسن کوبایی، تامین کرده اند!
در حالی که دیگر کشورها روزانه میلیون ها و یا صدها هزار دوز واکسن میزنن به مردمش

ما همچنان این ماه اون ماه میکنیم و واکسن اضطراری روسی که هنوز مجوز بداشت جهانی رو نگرفته اونم به تعداد بسیااار محدود و البته بعد از مسئولین میزنیم !!!!
این همه بوق و کرنا ... بعد این همه مدت ....یعنی معتبر ترین مووسسه واکسنه کشور 160 ماه طول میکشه تا ملتو و اکسینه کنه...؟؟
فقط همینو بلدین که حواله بدین به چند ماه دیگه
بزك نمير بهار مياد
اینهمه سر و صدا بخاطر تولید ماهانه یک میلیون دز؟ تازه اونم میخوان صادر کنن؟ مردمو مسخره کردن؟
آناناس
سلام
با حساب ماهی ا میلیون برای هشتاد میلیون نفر هشتاد ماه میشه تولید بشه ۸۰ ماهم طول میکشه تزریق بشه خدا به خیر کنه فاتحه مع صلوات!
به به
اگر قرار باشه ماهی یک میلیون دوز واکسن تولید بشه برای واکسینه کردن کل جمعیت ایران به 180 ماه(معادل تولید 180 میلیون دوز واکسن ) زمان نیاز هست یعنی حدود 15 سال دیگه ایشالا بعد از اون میتونیم صادر کنیم.
ظاهرا اینا ملت رو ... گیر آوردن
لااقل نام بگذارید
واکسن‌ ایران پاستور
فک نکنم از مدرنیتتون چیزی کم بشه
برا صادرات هم نام ایران هست
برای واکسینه کردن حداقل 60 میلیون ایرانی که به نزدیک مصونیت گروهی برسیم در طول 6 ماه، نیاز است که روزانه نزدیک به 700 هزار دوز واکسن تزریق بشه. حالا شما واکسن حیاتی برای ملت وارد نکردید و ما را معطل "افتخار ملی" نگه داشتید و حالا وعده 1 میلیون دوز در ماه با واکسن هنوز آزمایشی کوبایی میدهید! با ماهی یک میلیون 10 سال طول می کشه تا 60 میلیون نفر را واکسینه کنید.
خودتان یک ضرب و تقسیم کنید و ببینید بر فرض صحت ادعای مطروحه و صفر شدن نرخ رشد جمعیت و محاسبه مرگ و میر روزانه ۴۰۰ نفر چند سال طول خواهد کشید باقیمانده ملت واکسینه شوند اونهم در صورتی که واکسن موثر باشد نه آب مقطر.
وااااااااااااااااااااااکسن بدون تائیدیه سازمان بهداشت جهانی ارزشی نداردددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج