بازدید 5073

افزایش شمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ در انگلیس

در انگلیس تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹، از دومین افزایش متوالی آمار روزانه پس از کاهش موارد ابتلا به کرونا در هفته گذشته حکایت دارد.
کد خبر: ۱۰۶۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 30 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز از لندن، براساس اطلاعات دولتی منتشر شده، انگلیس روز پنجشنبه از ابتلای ۳۱ هزار و ۱۱۷ تن دیگر به کووید-۱۹ خبر داد. در مقایسه با ۲۷ هزار و ۷۳۴ مورد ابتلایی که روز قبل گزارش شده است، این رقم نشان دهنده افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا است. این میزان همچنین به معنای دومین افزایش متوالی آمار روزانه پس از کاهش موارد ابتلا به کرونا در هفته گذشته است. انگلیس همچنین از مرگ ۸۵ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داده است. این در حالی است که این رقم روز قبل ۹۱ مورد بود.

همچنین مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرده است از ۱۵۰ هزار و ۶۱۵ نفری که به علت ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان باخته اند، ۵۵ هزار و ۴۰۷ نفر (۳۷ درصد)، از ابتدای سال جدید میلادی، قربانی کووید-۱۹ شده اند. ایوینینگ استاندارد نوشت: بیشترین شمار قربانیان کووید در انگلیس، در ۱۹ ژانویه، ۳۰ دی ماه قربانی این همه گیری شدند که در آن روز هزار و ۴۶۹ نفر جان باختند. تاکنون بیش از ۳۱.۶ میلیون نفر در انگلیس، دوز اول واکسن کرونا و حدود ۵.۵ میلیون نفر نیز هر دو دوز این واکسن را دریافت کرده اند. بدین ترتیب بیش از نیمی از جمعیت انگلیس، علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

با وجود این مقاومت برخی از انواع ویروس جهش یافته در برابر واکسن، موجب تداوم نگرانی‌ها در میان افراد واکسینه شده در برابر کرونا در این کشور شده است. انگلیس با وجود قرنطینه سراسری و اجرای واکسیناسیون، همچنان دارای بیشترین جان باختگان از کرونا در قاره اروپاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری