خواص خمیر دندان ذغالی بنسر

شرکت بنسر اولین تولید کننده خمیر دندان ذغالی در ایران و خاورمیانه در راستای ارتقا سلامت دهان و دندان با توجه به شرایط و هزینه های بالای دندانپزشکی،خانواده ی محصولات کربن اکتیو را معرفی کرده است.
کد خبر: ۱۰۷۳۳۲۲
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹ 31 August 2021
|
7578 بازدید

خواص خمیر دندان ذغالی بنسر

جناب دکتر میثم مه منش مدیرعامل شرکت بنسر بر این باور است که جامعه ایرانی لایق بهترین ها بوده و برای تحقق این امر،تمام تلاش و دانش خود را به کار بسته است.در این راستا ایشان به دنبال تولید محصولاتی جدید ،منحصر به فرد،مرغوبترین و با کیفیت ترین مواد اولیه است تا به واسطه آن مصرف کننده ، علاوه بر رفع نیاز های خود ،کیفیت و هیجان استفاده از محصولات خاص را احساس نماید.

طیف وسیعی از محصولات بنسر با مضامین کربن اکتیو مانند مسواک،دهانشویه،نخ دندان و خمیر دندان زغالی تولید و به بازار عرضه شده است .استفاده از محصولات خانواده کربن اکتیو خصوصا خمیر دندان ذغالی بنسر به سفید کنندگی و درخشندگی هرچه بیشتر دندان ها کمک میکند.خمیر دندان حاوی کربن فعال دارای بالاترین حد سفید کنندگی بوده و به عنوان تمیزکننده ای کامل باعث حذف گسترده ی لکه های مواد غذایی مانند چای ، قهوه و لکه های ناشی از مصرف دخانیات و ... می شود.

همچنین محصولات دیگر حاوی زغال فعال برند بنسر مانند مسواک،نخ دندان،پاک کننده زبان و دهانشویه در کنار خمیر دندان ذغالی به شما کمک می کند از خمیردندانی که استفاده می کنید بیشترین بهره را ببرید و لبخندی سفید و براق داشته باشید.

خواص خمیر دندان ذغالی بنسر

ذغال فعال

زمانی که اسم زغال را می‌‍‌شنوید، احتمالا به این فکر می‌کنید که با ذغال مورد مصرف در پخت و پز مواجه هستید. اگرچه ذغال فعال در برخی از متریال اولیه منشاء مشابهی دارد، اما پردازش آن متفاوت از نمونه معمولی است. زغال فعال، پودری سیاه و بسیار ریز است که از پوسته نارگیل، هسته زیتون، خاک اره، چوب و یا سایر مواد مختلف به دست می‌آید. وقتی این موارد در معرض حرارت زیاد قرار می‌گیرند، ساختار آن‌ها تغییر پیدا می‌کند که باعث متخلخل شدنشان می‌شود و مواد اضافی که می‌تواند برای انسان مضر باشد را از بین می‌برد و ذغال فعال بدست می آید. از این فرآیند به عنوان "فعال سازی" یاد می‌شود.

سموم و گازهای مضر دارای بار مثبت هستند، در حالی‌که ذغال فعال بار منفی دارد. بنابراین، زغال چوب قادر به جذب این سموم از جمله رادیکال‌های آزاد است.

تاریخچه استفاده از زغال فعال در صنعت بهداشت دهان و دندان

اگرچه زغال فعال ممکن است یک ایده جدید و مرسوم باشد، اما در واقع مدت‌هاست که در زمینه پزشکی استفاده می‌شود. در سال 1834، یک پزشک در ایالات متحده برای نجات جان فردی که به اشتباه کلرید جیوه مصرف کرده بود، زغال فعال تجویز کرد. از آن زمان، این دارو برای جلوگیری از مصرف بیش از حد داروهای بدون نسخه استفاده می‌شود. در حقیقت زغال تبدیل به داروی معمول برای مسمویت اورژانسی شد. در برخی از مطالعات انجام شده به این نتیجه رسیده اند که ذغال فعال می‌تواند جذب دارو را تا 74 درصد کاهش دهد.

نقش زغال فعال در خمیردندان و محصولات بهداشتی دهان و دندان

استفاده از زغال به عنوان روشی برای تمیز کردن دندان موضوع جدیدی نیست. در حقیقت، رومیان باستان از زغال یا وست درخت برای تمیز کردن دندان‌هایشان استفاده می‌کردند. این پودر سیاه را حتی می‌توان در دستورالعمل‌های مراقبت دندان در راهنمای خانه‌داری انگلیسی از قرن نوزدهم تاکنون یافت!

طبق مقاله‌ای که در مجله انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) منتشر شده است، دهه گذشته شاهد بروز مجدد انواع خمیر دندان‌های مبتنی بر ذغال با خاصیت سفید کنندگی، ضد باکتری، ضد ویروس، ضد قارچ و خوشبو کننده دهان بوده‌ایم.

امروزه افزودن ذغال فعال به محصولات بهداشتی دهان و دندان امری متداول و لازم است. محصولاتی مانند پودر‌های سفیدکننده دندان، دهانشویه، نخ دندان و خمیردندان ذغالی، همچنین مسواک‌هایی با برس آغشته به ذغال فعال که همگی تاثیر بسزایی در سفید کنندگی دندان دارند.

فواید استفاده از خمیردندان ذغالی

فواید استفاده از محصولات خانواده کربن اکتیو و خمیردندان ذغالی همراه با عادات منظم بهداشت دهان و دندان، مانند مسواک‌زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم، بسیار آشکار است.  بنابراین یک خمیردندان گیاهی و عاری از هرگونه مواد آسیب رسان به بدن تاثیر شگفت انگیزی بر سلامت و زیبایی دهان و دندان می گذارد.

  • باعث جلوگیری از ایجاد لکه در دندان بدون فرسایش سطح دندان می‌شود.
  • ارزان است: هزینه آن نسبت به دیگر درمان‌های سفید کننده کم‌تر است.
  • زغال فعال با جذب ذرات بسیار ریز خوراکی از روی زبان و بین دندان‌ها به کاهش هالیتوز مزمن(بوی بد دهان) و کاهش بار میکروبی بر روی سطح دندان و لثه می‌شود.
  • سطح PHدندان را تنظیم می‌کند و به جلوگیری از ایجاد انواع حفره و خوردگی دندان کمک می‌کند.

خواص خمیر دندان ذغالی بنسر

نحوه استفاده از محصولات مرتبط با دهان و دندان حاوی ذغال فعال

اگر می‌خواهید از مزایای خمیر‌دندان ذغالی، پودر‌دندان، نخ‌دندان یا یک محصول مشابه دیگر بهره‌مند شوید، گزینه‌های مختلفی در دسترس است که بسیاری از آن‌ها دارای مواد مضاعف مفید دیگر و یا عاری از موادی است ، با این حال  اگر می‌دانید که مستعد پوسیدگی دندان هستید، باید اطمینان حاصل کنید که از خمیر دندان‌های حاوی فلوراید معمولی نیز استفاده می‌کنید.

علاوه بر زغال‌فعال، بسیاری از محصولات سفید کننده حاوی مواد دیگری مانند جوش شیرین، روغن نارگیل، طعم دهنده‌های نعناع و و در برخی موارد فلوراید هستند. زغال فعال معمولاً در محصولات مراقبت از دهان و دندان طبیعی یافت می شود که از مواد شیمیایی یا طعم دهنده‌های مصنوعی استفاده نمی کنند.

اگرچه ممکن است تصور کنید که خمیردندان حاوی زغال سیاه مزه یا حس خوبی ندارد، اما اصلا اینطور نیست. قوام آن مشابه بی کربنات سودا است و از نظر طعم، بسیاری از این خمیر دندانها با نعناع یا اسانس‌های دیگر طعم دار می‌شوند که در بهبود بوی دهان نیز موثر است. با توجه به اینکه از زمان روم باستان خمیردندان ذغالی مورد استفاده و توجه است، بعید است به این زودی ها به طور کامل از قفسه‌های فروشگاه‌ها محو شود. این در حالی است که تحقیقات در مورد خواص جدیدتر آن هنوز  هم در حال ظهور است، بسیاری از مردم می‌دانند که خمیر دندان ذغالی ارزش امتحان کردن را دارد.

سفید کننده و درخشان کننده دندان

طیف وسیعی از محصولات بنسر با مضامین کربن اکتیو، مانند مسواک، دهانشویه، نخ دندان و خمیردندان ذغالی تولید و به بازار عرضه شده است. استفاده از محصولات ­­خانواده کربن اکتیو خصوصا خمیردندان ذغالی بنسر به سفیدکنندگی و درخشندگی هرچه بیش‌تر دندان‌ها کمک می‌کند. خمیرداندن حاوی کربن فعال دارای بالاترین حد سفیدکنندگی بوده و به عنوان تمیزکننده‌ای کامل باعث حذف گسترده‌ی لکه‌های مواد غذایی مانند چای، قهوه و لکه‌های ناشی از مصرف دخانیات و ... می‌شود.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟