ایران زمین در پی رسیدن به بانکداری دیجیتال

بانک ایران زمین در تلاش است که خدمات نوینی را برای جلب نظر مشتریان خود ارائه دهد؛ چرا که مدیران این بانک به این مهم پی بردند که خدمات الکترونیک شاه‌کلید توسعه و جذب مشتریان است.
کد خبر: ۱۰۸۱۴۳۶
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴ 11 October 2021
|
3839 بازدید

به گزارش خبرنگار« تابناک» امروزه موضوع بانکداری دیجیتال یا بانکداری نوین یکی از مباحث کلیدی در توسعه صنعت بانکی تمام کشورها به حساب می‌آید به گونه‌ای تمامی بانک‌های جهانی سعی دارند با استفاده از فناوری و تکنولوژی نوین گوی سبقت را از همدیگر بربایند. چرا که استفاده از خدمات الکترونیک و دیجیتال طی روزهای اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا در اکثر کشور نمود پیدا کرده است. در همین راستا بانک‌های کشور منجمله بانک ایران زمین در تلاش است که خدمات نوینی را برای جلب نظر مشتریان خود ارائه دهد؛ چرا که مدیران شایسته این بانک به این مهم پی بردند که خدمات الکترونیک شاه‌کلید توسعه و جذب مشتریان است.

باید به این نکته کلیدی اشاره کرد و گفت متاسفانه عدم شفافیت در برخی از بانک‌های دولتی باعث شده بانکداری الکترونیک یا دیجیتال (بحث " شفافیت تراکنش‌هایی که مبدا و گردش مشخصی در سیستم بانکی دارند و از ابتدا تا انتهای آن می‌تواند برای مشتریان بانک مشخص و پیدا باشد" ) در آنها بطور کامل تعریف شدنی نباشد؛ این در حالیست که در بانک‌های خصوصی از جمله بانک ایران زمین در بخش شفافیت با توجه به در دسترس بودن آمار و اطلاعات بانکی یک قدم جلوتر از برخی از بانک‌های با سابقه کشور باشند، بنابراین میل بیشتری برای پیاده‌سازی بانکداری الکترونیک دارند.

در همین رابطه عبدالمجید پورسعید مدیرعامــل بانک ایران زمین معتقد است که بانکداری دیجیتال بر پایه تحولات عمیق فرهنگی و پذیرش مدرنیزاسیون در تمام لایه‌های مدیریتی، فرایندی، عملیاتی و فناوری استت، بنابراین بانکداری دیجیتال محقق نمی‌شود مگر اینکه زاویه دید ما از محصول‌گرا بودن به مشتری و خدمت‌رسانی با کیفیت و متنوع به او تغییر کند که این روند در بانک ایران زمین دنبال می شود.همچنین در عصر دیجیتال آگاهی از نیازهای مشتریان ملاک تصمیم‌گیری در بانک است، ازاین‌رو در این بانک تلاش می‌شود با تحلیل رفتار مشتری، خدمات موردنیاز او همراه با ارزش افزوده قابل قبول، عرضه شود.

باید یادآور شد که بانکداری دیجیتال موضوع بسیار گستردهای است و جنبه های زیادی را در بانک ایران زمین تحت الشعاع قرار می دهد. بطور کلی بانکداری دیجیتال به معنای، ارائه محصولات و خدمات مناسب، شخصی سازی شده، سفارشی سازی شده، در زمان مناسب و به طور آنی از طریق ابزارها یا کانالهای متناسب و یکپارچه سازی شده مبتنی بر تحلیل های پیشرفته از داده های مشتریان است.

می‌توان گفت که در بانکداری دیجیتال انتظارات مشتریان متفاوت از انتظارات کنونی است. با ظهور پدیده هایی چون اینترنت و شبکه های اجتماعی ارتباطات بیشتر می شود و مشتریان نیز ماهیت ویژه پیدا می کنند و باید نیازهای روزانه آنها را هم بصورت شخصی سازی شده برطرف شود. بانکداری دیجیتال به معنای سازماندهی بانکداری خرد است چون باید به نیازهای روزانه افراد پاسخگو باشد. بنابراین با سازماندهی بانکداری الکترونیک و حرکت از ساختار و کالبد فیزیکی به سمت دیجیتالی از مشخصه های آن است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟