به گزارش ایسنا، اندی جاسی، مدیرعامل آمازون در یادداشتی به کارمندانش اعلام کرد این شرکت تصمیم گیری درباره این که کارمندان چند روز در هفته در محل کار حاضر شوند را به مدیران تیم هایش واگذار می کند. جاسی نوشت: انتظار داریم تیمهایی باشند که غالبا به طور دائم دورکار باشند در حالی که بعضی دیگر از تیمها به شکل ترکیبی از دورکاری و حضور در محل کار به فعالیت ادامه می دهند. سایر تیمها هم بیشتر در محل کار حضور خواهند داشت تا بهتر به مشتریان خدمات رسانی کنند. ما چه تعداد روز یا چه روزهایی را توصیه نمی کنیم و بر عهده مدیران است که این موضوع را برای لیدرهای ارشد و تیمهایشان مشخص کنند.
آمازون مشخص نکرد چه تعداد افرادی در سطح مدیریت کار می کنند.
این اقدام نشان دهنده فاصله گرفتن از برنامههای اولیه بازگشت به کار است که بر اساس آنها، اکثر کارمندان آمازون از ۲۳ ژانویه سال ۲۰۲۲ به محل کار برمی گشتند. آمازون سه روز در هفته حضور در محل کار را تعیین کرده و گزینه دورکاری در دو روز در هفته را برای کارمندانش گذاشته است.
مدیرعامل آمازون گفت: این شرکت دریافته که یک نسخه را نمی تواند برای کار در شرکتی با این گستردگی تجویز کند. آمازون اکنون ۱.۳ میلیون کارمند در سراسر جهان دارد که صدها نفر از آنها سمت اداری دارند.
در راستای تغییرات خط مشی کاری، آمازون به کارمندان اداری خود گزینه بیشتری برای دورکاری به مدت چهار هفته در سال در هر منطقه ای که در آن مشغول به کار هستند، خواهد داد.
جاسی گفت: اگرچه آمازون درباره حضور کارمندان در محل کار آزادی عمل بیشتری به آنها می دهد اما انتظار می رود اکثر کارمندان به حد کافی به تیمشان نزدیک باشند تا بتوانند در جلسات کاری که از یک روز قبل اعلام می شوند، حضور پیدا کنند.
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، سایر غولهای فناوری هم الگوی دورکاری را دنبال می کنند. مایکروسافت در سپتامبر بازگشت کارمندان به محل کار را به مدت نامعلومی به تعویق انداخت. فیس بوک و گوگل هم پیش بینی می کنند بخشی از کارمندانشان در مشاغلی که امکان دورکاری کامل دارند، به دورکاری از خانه ادامه دهند. توییتر حتی سال گذشته به کارمندانش اعلام کرد می توانند اگر بخواهند برای همیشه به دورکاری از خانه بپردازند.