بازدید 5030

نقاشی ساختمان با سنجاق: چگونه لبه‌ها را رنگ کنیم؟

تصور کنید که می‌خواهید لبۀ پنجره را یک رنگ کاملاً تیره و در تضاد با دیوار بزنید. یکی از روش‌ها، پوشاندن لبه به کمک نوار چسب و رنگ زدن دیوار است. بعد از اینکه رنگ زدن دیوار تمام شد، نوار چسب را جدا و قسمت رنگ نشده را رنگ می‌کنید. با تکنیکی که در ادامه با آن آشنا خواهید شد .
کد خبر: ۱۰۸۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱ 02 November 2021

اگر قصد رنگ کردن خانه‌تان را دارید، احتمالاً یکی از کارهایی که چندان به مذاقتان خوش نمی‌آید؛ آماده سازی سطح و سایر کارهای جزئی است. کارهایی نظیر پوشاندن زمین و وسایل منزل، جدا کردن کاور پریزهای برق و سایر اقدامات جزئی قبل از شروع به کار، ممکن است خسته‌کننده و یکنواخت به نظر برسند و تمایلی به انجام دادنشان نداشته باشید ولی در هر صورت ناگزیر از انجام دادنشان هستید تا نتیجۀ نهایی تمیز و یکدست از آب دربیاید. یکی دیگر از اقدامات اولیه قبل از نقاشی ساختمان، چسباندن نوار چسب مخصوص به قسمت‌هایی است که نمی‌خواهید رنگ زده شوند. از این قسمت‌ها می‌توان به چارچوب در و پنجره، بالای طاقچه، زیر گچ‌بری‌ها و سایر قسمت‌های دیگر اشاره کرد. در ادامه می‌خواهیم شما را با روشی آشنا کنیم که دیگر نیازی به چسباندن چسب به این قسمت‌ها نباشد. در این تکنیک، به کمک قلم مو و کمی تمرکز، لبه‌ها را رنگ می‌زنید بدون اینکه سطوح دیگر رنگی شوند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه نقاشی ساختمان را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن نقاش ساختمان در تهران باشید می‌توانید سفارش برای نقاشی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

نقش رنگ آمیزی لبه ها در تمیزی نقاشی ساختمان

تصور کنید که می‌خواهید لبۀ پنجره را یک رنگ کاملاً تیره و در تضاد با دیوار بزنید. یکی از روش‌ها، پوشاندن لبه به کمک نوار چسب و رنگ زدن دیوار است. بعد از اینکه رنگ زدن دیوار تمام شد، نوار چسب را جدا و قسمت رنگ نشده را رنگ می‌کنید. با تکنیکی که در ادامه با آن آشنا خواهید شد، دیگر نیازی به صرف وقت بیشتر برای چسباندن چسب و جدا کردن آن نیست. همانطور که اشاره شد، علاوه بر لبۀ پنجره، لبۀ قفسه‌ها و طاقچه‌ها و گوشه‌های دیوار نیز از جمله مواردی هستند که افراد دوست دارند رنگ متفاوتی به آن بزنند. تکنیک پیش رو، مزیت‌های زیر را دارد:

  1. کمترین نیازی به آماده سازی سطح دارید.
  2. از آنجایی که سریع‌تر از روش چسباندن نوار چسب، نتیجه را می‌بینید؛ در صورت تمایل می‌توانید رنگ را عوض کنید.
  3. هزینۀ کمتری صرف نقاشی می‌شود زیرا مجبور به تهیۀ نوار چسب گران‌قیمت نیستید.
  4. نیازی نیست که مدت زمانی را منتظر خشک شدن رنگ و سپس جدا کردن نوار چسب صرف کنید.

تنها ابزاری که برای این تکنیک نیاز دارید،‌ یک قلم مو با قطر 5 سانتی‌متر و یک سطل است. افراد حرفه‌ای از قلم‌موهای زاویه دار استفاده می‌کنند امّا اگر چنین قلم‌موهایی در دسترس ندارید می‌توانید از انواع معمولی آن استفاده کنید. سطل مخصوص این کار، یک سطل معمولی رنگ است که لبۀ داخلی ندارد. هم چنین می‌توانید از سطل‌های معمولی کوچک نیز بهره بگیرید.

مواد و ابزار مورد نیاز برای نقاشی ساختمان:

  • قلم‌مو
  • سطل
  • رنگ
  • پارچۀ تمیز

مراحل انجام نقاشی ساختمان:

نقاشی ساختمان با سنجاق: چگونه لبه‌ها را رنگ کنیم؟

  1. سطل را از رنگ پر کنید:

تا حدود دو سانتی متری سطل، در آن رنگ بریزید. مقدار زیاد رنگ در سطل باعث می‌شود که قلم‌مو بیش از حد رنگ بگیرد و کار سخت شود. کناره‌های سطل را تمیز کنید تا بتوانید رنگ اضافی قلم‌مو را خارج کنید.

  1. قلم‌مو را به رنگ آغشته کنید:

نقاشی ساختمان با سنجاق: چگونه لبه‌ها را رنگ کنیم؟

فقط سر قلم‌مو را به درون رنگ وارد کنید و سپس به لبۀ سطل بکشید تا رنگ اضافی آن خارج شود. قلم‌مو نباید خیلی خیس و رنگی باشد زیرا می‌خواهیم فقط لبه‌ها را رنگ کنیم و رنگ زیادی احتیاج نیست.

  1. شروع به انجام تکنیک کنید:

نقاشی ساختمان با سنجاق: چگونه لبه‌ها را رنگ کنیم؟

جوری قلم‌مو را در دست بگیرید که انگار مداد گرفته‌اید. قلم‌مو را طوری روی سطح قرار دهید که v تشکیل دهید. به آرامی قلم‌مو را روی سطح تکان دهید. با تکان دادن قلم‌مو، شکلی شبیه بادبزنی مشاهده می‌کنید. حالت بادبزنی قلم‌مو را حفظ و آرام آرام سطح را رنگ کنید. به آرامی می‌توانید شکل‌های هلال مانند بکشید. این شکل‌های هلالی شکل به دنبال هم، سطح را می‌پوشانند و قسمت بالایی هر هلال، اقلاً چندین میلی متری از قسمت‌های دیگر که نبایند رنگ بگیرند؛ دور است. هرچقدر که حرفه‌ای‌تر می‌شوید، هلال‌هایتان صاف و صاف‌تر می‌شود تا جاییکه دیگر می‌توانید با یک حرکت دست، خطی صاف رسم کنید و طول یک لبه را در یک حرکت، رنگ کنید.

  1. فاصلۀ بین دو قسمت را بیشتر کنید:

اگر دارید دیواری را با کمک غلطک رنگ می‌کنید، سعی کنید که فضای بیشتری را بین رنگ اصلی و لبۀ موردنظر در نظر بگیرید. با این کار، دستتان برای رنگ کردن لبه بازتر است و با خیال راحت‌تری رنگ می‌کنید. حتی می‌توانید به جای استفاده از لبۀ قلم‌مو، عرض قلم‌مو را روی لبه بکشید و سریع‌تر کار را تمام کنید.

  1. حالا وقت از بین بردن اشتباهات است!

نقاشی ساختمان با سنجاق: چگونه لبه‌ها را رنگ کنیم؟

پارچۀ تمیز را با کمک آب، کمی مرطوب کنید و اگر جایی از خط اصلی بیرون زده بود یا قسمت‌های دیگری جز لبه رنگ شده‌ بودند؛ آن‌ها را پاک کنید. اگر سریعاً این کار را انجام دهید، رنگ بدون هیچ دردسری از روی سطح پاک می‌شود. دست روی دست گذاشتن و اقدام به پاک کردن رنگ، حتی برای چندین دقیقه، کار را سخت‌تر می‌کند و ممکن است رنگ اصلاً پاک نشود. به همین دلیل توصیه می‌شود که همیشه یک دستمال نم دار، دم دست داشته باشید.


انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات