ذبیحی ناگفته هایش را پس از برکناری گفت

زمانی که مجلس لایحه دوفوریتی تصویب کرده و اساسنامه سازمان تغییر می‌کند و سپس هیئت امنای تامین اجتماعی به آن شیوه چیده شده و فشارهای سیاسی از کانالهای مختلف وارد می‌شود، طبیعی است که رئیس جمهور هم نمی‌خواهد در مملکت و در این سازمان مردمی چالش ایجاد شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۸
|
۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۳ 07 August 2010
|
17866 بازدید
مدیرعامل سابق صندوق تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا برکناری شما با هماهنگی رئیس جمهور انجام شد گفت: بالاخره رئیس‌جمهور را برای برکناری من تحت فشار قرار دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ذبیحی روز شنبه در حاشیه مراسم تودیع خود در جمع خبرنگاران افزود: زمانی که مجلس لایحه دوفوریتی تصویب کرده و اساسنامه سازمان تغییر می‌کند و سپس هیئت امنای تامین اجتماعی به آن شیوه چیده شده و فشارهای سیاسی از کانالهای مختلف وارد می‌شود، طبیعی است که رئیس جمهور هم نمی‌خواهد در مملکت و در این سازمان مردمی چالش ایجاد شود.

وی ادامه داد: شاید رئیس جمهور من را دوست داشت و خواست تا از این همه فشار نجاتم دهد.

رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی موجود در تامین اجتماعی بستگی به سیاستهای جدید، مدیریت جدید صندوق و حساسیت دستگاههای ذیربط دارد.

مدیرعامل سابق صندوق تامین اجتماعی در مورد تعداد پرونده‌های تشکیل شده مفاسد اقتصادی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: واقعیت این است که فرصت نکردم تا تمامی این پرونده‌ها را بررسی کنم. این در حالی است که در معاونتهای مختلف گزارشها و پرونده‌های مختلفی در این مورد پیش می‌آمد، اما اجازه دهید تا دستگاههای ذیصلاح با وارد شدن به این موضوع آن را بررسی کنند چرا که به محض اعلام اسامی متهم می‌شوید.

وی در مورد هیئت تحقیق و تفحص صندوق تامین اجتماعی گفت: آن گونه که اعضای این هیئت در رسانه‌ها مطرح کردند، هدف آنها ایجاد فشار برای برکناری من از سمتم در سازمان بود، حال که من نیستم از این به بعد، گذشته و مدیریتهای گذشته سازمان را بررسی کنند.

ذبیحی با بیان اینکه من از تغییر و تحولات خبر داشتم، به وجود اخبار و شایعاتی که همواره از طریق رسانه‌ها در این باره منتشر می‌شد اشاره کرد و گفت: همواره این برنامه دنبال می‌شد و من نیز آماده بودم و همیشه نیز اعلام می‌کردم معلوم نیست فردا من در صندوق تامین اجتماعی باشم یا خیر.

سمت دولتی قبول نمی کنم

مدیرعامل سابق تامین اجتماعی در مورد پستهای پیشنهادی دولتی به وی اظهار داشت: سمتهای دولتی به من پیشنهاد شده اما قبول نکردم، این در حالی است که پیشنهاد استاندار مرکزی در حد شایعه بوده و آن را رد می‌کنم. به دلیل آنکه فردی دانشگاهی هستم به دانشگاه می روم.

ذبیحی در ادامه بزرگترین اقدام انجام شده در دوران مدیریتش را تغییر سمت و سوی سازمان از حالت بحرانی به حالت عادی و ایجاد شرایط نسبتا مناسب برای آن ذکر کرد و گفت: این بدان معنا نیست که تمامی مشکلات سازمان حل شد، بلکه تنها از بحران نجات یافت و این همچون مسکنی برای صندوق بود و اگر به صندوق توجه نشود ممکن است در سال‌های آتی بحران مجددا افزایش یابد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟