عضو کمیسیون برنامه و بودجه پاسخ داد:

آیا بورس کالا زیر مجموعه وزارت صمت شود، تصمیم درستی است؟

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به بحث جدا کردن بورس کالا از مجموعه وزارت اقتصاد و بازار سرمایه گفت: اینکه بخواهیم بورس کالا را زیر مجموعه وزارت صمت قرار دهیم اشتباه است و قطعا مجلس با چنین طرحی مخالفت می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۱۲
|
۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ 13 July 2022
|
3124 بازدید

به گزارش بورس تابناک، جبار کوچکی نژاد در گفتگو با مرضیه یاسی خبرنگار بورس تابناک با اشاره به نامه ریاست سازمان بورس به رئیس مجلس در مورد خروج طرح تنظیم بازار کالا‌های مشمول الزام به عرضه در بورس‌های کالایی از دستور کار مجلس اظهار داشت: ما معتقدیم سیاست‌های اقتصادی باید در وزارت اقتصاد تعیین شود همان مقدار که به استقلال بانک مرکزی اعتقاد داریم مخالف جداکردن سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اقتصادی ذیل وزارت اقتصاد از این وزارتخانه هستیم، حضور سازمان بورس و بازار سرمایه ذیل وزارت اقتصاد امری ضروری است، چراکه با این روش تصمیم گیری منسجم‌تر و بهتری اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه انتزاع بورس کالا از بازار سرمایه و مجموعه وزارت اقتصاد باعث هرج و‌مرج در بازار سرمایه می‌شود، افزود: اینکه بخواهیم بورس کالا را زیر مجموعه وزارت صمت قرار دهیم اشتباه است و کار کارشناسی نیست، وزارت صمت باید به سمت تولید برود. اگر بازار سرمایه و بورس کالا زیر مجموعه این وزارتخانه قرار گیرد باعث نابودی این بازار می‌شود چراکه اینقدر گرفتاری در وزارت صمت هست که بورس کالا فراموش می‌شود.

وی با بیان اینکه نامه رئیس سازمان بورس به رئیس مجلس به موقع و خوب بوده است گفت: قطعا این طرح در صحن هم مطرح شود رای نمی‌آورد چراکه این طرح باعث از بین رفتن بورس کالا می‌شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟