با صد و هشتاد و چهارمین روز حمله روسیه به اوکراین

جهان در آستانه فاجعه اتمی/ شکست اقدامات اروپا علیه روسیه/ هشدار درباره زمستان سخت و ترسناک در اوکراین/نشست ترکیه، فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو

صد و هشتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۱۲
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ 26 August 2022
|
39115 بازدید
|

هشدار درباره زمستان سخت و ترسناک در اوکراین

بین الملل تابناک: صد و هشتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

جنگ اوکراین برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم بود
۱۴۰۱/۰۶/۰۴ - ۲۳:۳۳

«دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز جمعه گفت که عدم پیوستن اوکراین به ناتو یک شرط ضروری اما ناکافی بوده و روسیه نیازمند تضمین‌های دیگر است.

وی در ادامه سخنانش هشدار داد در صورت اقدامات بیشتر اروپا علیه روسیه، این قاره به مقدار گاز مورد نیاز خود دست نخواهد یافت.

مدودف اضافه کرد: «گفت‌وگوهای سطح عالی میان روسیه و اوکراین بر اساس تحولات اوضاع و تنها بر اساس شرایط خاص امکان پذیر است».

وی افزود: عملیات نظامی روسیه در اوکراین برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم ضروری بود».

سفر بازرسان آژانس انرژی اتمی به زاپوروژیا
۱۴۰۱/۰۶/۰۴ - ۲۱:۳۲

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال خبر داد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خود را برای بازدید اضطراری از نیروگاه اتمی زاپوروژیا طی هفته آینده آماده می‌کنند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که خبرگزاری ریانووستی امروز گزارش داد که در پی بمباران نیروهای اوکراینی، چهار راکت به منطقه رادیوایزوتوپ های نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا برخورد کرده است.

لوکاشنکو: جنگنده‌های بلاروسی آماده حمل سلاح اتمی هستند
۱۴۰۱/۰۶/۰۴ - ۱۸:۰۹

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس امروز (جمعه) از آمادگی جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور برای حمل تسلیحات اتمی خبر داد.

لوکاشنکو طی گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران گفت: «آنها (غرب) باید درک کنند که هیچ بالگردی و هیچ جنگنده‌ای، اگر وارد تشدید تنش شوند، آنها را نجات نخواهد داد. یک بار به پوتین در سن‌پترزبورگ گفتیم که هواپیماهای سوخو-۲۴ بلاروس را نیز تبدیل خواهیم کرد تا آنها بتوانند سلاح‌های هسته‌ای حمل کنند. همه چیز آماده است!»

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی با بیان اینکه بلاروس اقدامات غرب در مرزهای این کشور را زیر نظر دارد، گفت که مینسک آماده پاسخگویی مناسب به تهدیدات غرب است.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد: «من به آنها (غرب) هشدار دادم؛ خدای ناکرده تحریکات جدی علیه بلاروس انجام شود، ما اهداف مشخصی داریم».

لوکاشنکو همچنین افزود: «باید صادقانه بگویم که در حال حاضر آنها (ارتش کشورهای غربی) اوضاع را در مرز تشدید نمی‌کنند. هر چه باشد، همه در لهستان دیوانه نیستند؛ اگر دودا (رئیس جمهور لهستان) مغز خود را حرکت داد، نمی‌توان گفت ارتش هم اینطور نیست».

زلنسکی: جهان در یک قدمی فاجعه هسته‌ای است
۱۴۰۱/۰۶/۰۴ - ۱۸:۰۴

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با اشاره به قطعی نیروگاه اتمی زاپروژیا تحت کنترل روسیه از شبکه سراسری، جهان را در یک قدمی فاجعه هسته‌ای دانست.

به گزارش روزنامه انگلیسی "ایونینگ استاندارد"، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین پس از ساعت های قطعی برق نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا گفت که جهان در یک قدمی فاجعه هسته ای است.

زلنسکی در اظهاراتی گلوله باران یک نیروگاه زغال سنگ در مجاورت زاپروژیا را عامل بروز قطعی این بزرگترین تاسیسات هسته ای اروپا از شبکه سراسری دانست و گفت اگر نیروهای اوکراینی حاضر در این تاسیسات وارد عمل نمی شدند، اکنون باید با عواقب تشعشعات اتمی زاپروژیا مقابله می کردیم.

از سوی دیگر، «ولادیمیر روگوف» مقام منصوب دولت روسیه در شهر "انرهودار" که نیروگاه زاپروژیا در آن واقع شده، ارتش اوکراین را مسئول آتش سوزی در جنگل های نزدیک این نیروگاه دانست و گفت دیروز پنجشنبه برق شهرهای اطراف این منطقه نیز برای چند ساعت قطع شد.

شکست اقدامات اروپا علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۶/۰۴ - ۱۶:۲۹

وزیر امور خارجه استونی دراظهاراتی به شکست اقدامات اروپا علیه روسیه اذعان کرد.

 به نوشته خبرگزاری تاس، اورماس رینسالو، وزیر امور خارجه استونی در اظهاراتی بیان داشت، تاکتیک‌های اروپا برای منزوی کردن روسیه نتایج مطلوب را به رغم تمامی تلاش‌هایی که کشورهای اروپای بر سر آنها به خرج دادند در پی نداشته‌اند.

رینسالو در بیانیه‌ای که از سوی دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه استونی منتشر شد، گفت:‌ چندین مثال هستند که عدم موفقت سیاست انزوا (علیه روسیه) را نشان می‌دهند یا اینکه در چندین مورد بنا به دلایل فرآیندی جلوگیری از فعالیت‌های روسیه در سازمان‌ها ممکن نشد. هزینه این جنگ برای روسیه هنوز به حد کافی بالا نرفته است.

این وزیر دولت استونی متذکر شد، کشورش فعالانه حامی ابتکار عمل‌هایی با هدف منزوی کردن فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی بوده است. با این وجود او اضافه کرد، کشورهای غربی باید حتی تلاش‌های بیشتر در زمینه سیاست‌های ضد روسیه خود به خرج دهند.

این در حالی است که کشورهای غربی چندین دور تحریم را علیه روسیه در پاسخ به شروع جنگ روسیه در اوکراین که مسکو از آن به عنوان "عملیات ویژه" توصیف می‌کند، اعمال کرده اند. ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهور روسیه اظهار کرد، هدف این تحریم ها مطرود کردن روسیه است.

دستگیری جاسوس اوکراینی توسط روسیه
۱۴۰۱/۰۶/۰۴ - ۱۶:۲۸

رسانه‌های روسیه گزارش کردند، مقامات سرویس اطلاعاتی این کشور یک جاسوس اوکراینی را در یکی از شهرهای روسیه دستگیر کرده‌اند.

خبرگزاری‌های تاس و ریا نووستی روسیه گزارش دادند، سرویس امنیتی فدرال روسیه (اف.اس.بی) اعلام کرد که یک شهروند اوکراینی ساکن شهر کورسک را به جرم فعالیت به عنوان مامور اطلاعاتی اوکراین دستگیر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها، مقامات روسیه از خانه این جاسوس اوکراینی تجهیزات فنی ویژه ای که از سوی سرویس های ویژه اوکراین به او داده شده را کشف و ضبط کردند.

سرویس اف.اس.بی روسیه اعلام داشت، که سری کتب مخصوص آموزش تک تیراندازی، زنده ماندن در شرایط سخت، جنگ چریکی، فعالیت‌های خرابکارانه و براندازانه و فعالیت سرویس‌های ویژه در کامپیوتر و تلفن همراه این اوکراینی بازداشت شده پیدا شد.

بر اساس این گزارش، سرویس اف.اس.بی روسیه همچنین ظن آن را دارد که این فرد در جمع آوری و انتقال اطلاعات درباره تاسیسات وزارت دفاع روسیه دست داشته است.

پرونده‌ای علیه وی به جرم جاسوسی در روسیه باز شده است.

بررسی مذاکره با اوکراین از سوی روسیه
۱۴۰۱/۰۶/۰۴ - ۱۴:۳۷

یک نماینده رده بالای مجلس دومای دولتی روسیه، در اظهاراتی تاکید کرد،‌ مسکو امکان مذاکره با کی یف در هر سطح را در صورت دریافت سیگنال مربوطه از سوی "رژیم اوکراین" در نظر گرفته و مورد بحث قرار خواهد داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اوکرانیوز، لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین الملل مجلس دومای دولتی روسیه گفت که شخصاً درک نمی‌کند چگونه می‌توان با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مذاکره کرد و مسکو حاضر به بررسی این احتمال است.

اسلوتسکی خاطر نشان کرد: "اما این تصمیمات در مجلس دومای دولتی روسیه اتخاذ نمی‌شوند، بنابراین اگر طرف اوکراینی اعلام کند که برای مذاکره در هر سطحی و در هر قالبی آماده است، در این صورت نسبت به آن بحث و واکنش نشان خواهیم داد."

میخایلو پودولیاک، مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین اخیرا این گونه موضع گرفت که مذاکرات با روسیه اکنون نه برای اوکراین و نه برای اروپا سودی ندارد.

زلنسکی در ۱۸ اوت شرط گذاشت که مذاکرات با روسیه پس از خروج کامل نیروهای این کشور از اوکراین امکان پذیر است.

نشست ترکیه، فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو
۱۴۰۱/۰۶/۰۴ - ۱۴:۳۶

مقاماتی از ترکیه، فنلاند، و سوئد امروز جمعه در فنلاند با هم دیدار خواهند کرد تا درباره نگرانی‌های امنیتی رایزنی و گفت‌وگو کنند که ترکیه به عنوان پیش‌شرط پیوستن این دو کشور به سازمان نظامی ناتو، اعلام کرده بود.

به نوشته رویترز، هنوز محل دقیق این نشست سه‌جانبه اعلام نشده است. «پکا هاویستو»، وزیر خارجه فنلاند پیش از برگزاری این نشست گفته بود که مقامات سه کشور با هم دیدار خواهند کرد تا نحوه ارتباطات و تعیین اهدافی را مشخص کنند که سه کشور اواخر ماه ژوئن در نشست مادرید، با امضای یادداشت تفاهمی سه‌جانبه، توافق کردند که با همکاری کنند.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (اسفند ۱۴۰۰) دو کشور سوئد و فنلاند درخواست رسمی عضویت در ناتو را ارائه دادند که پس از کش‌وقوس‌های فراوان و مخالفت‌های ترکیه، سرانجام ترکیه و سران ناتو اوایل تیرماه به پیوستن این دو کشور به این سازمان نظامی موافقت کردند و روند تصویب عضویت این دو کشور به ناتو در پارلمان‌های کشورهای عضو ناتو آغاز شد.

ترکیه موافقت خود با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را منوط به پذیرش شروط خود در زمینه مبارزه با تروریسم از سوی این دو کشور کرده است. پارلمان ترکیه، برخلاف دیگر کشورهای عضو ناتو، هنوز پروتکل الحاقی سوئد و فنلاند را تصویب نکرده است.

اعلام حمایت بایدن از اوکراین در تماس با زلنسکی
۱۴۰۱/۰۶/۰۴ - ۱۴:۳۲

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که در یک تماس تلفنی با جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش درباره «اهمیت پاسخگو کردن روسیه درباره جنگ اوکراین» گفت‌وگو کرده و از حمایت نظامی خود صمیمانه تشکر کرده است.

به گزارش آرتی، زلنسکی در توییتی نوشت: «گفت‌وگوهای خوبی با رئیس‌جمهور آمریکا داشتم و از او به خاطر حمایت بی‌دریغ آمریکا از مردم اوکراین در زمینه حمایت‌های امنیتی و مالی تشکر کردم».

به نوبه خود، کاخ سفید اعلام کرد که بایدن امروز با زلنسکی صحبت کرد و استقلال اوکراین را تبریک گفته و بار دیگر بر حمایت مستمر ایالات متحده از اوکراین تاکید کرد.

بایدن و زلنسکی همچنین از روسیه خواستند تا کنترل کامل نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را به اوکراین بازگرداند و به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه ورود به این نیروگاه را بدهد.

کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که انتظار می‌رود بایدن پنجشنبه، ۲۵ اوت، در پی اعلام واشنگتن در مورد بسته کمک نظامی جدید به اوکراین به ارزش حدود ۳ میلیارد دلار، با زلنسکی تماس بگیرد.

هشدار درباره زمستان سخت و ترسناک در اوکراین

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در یک سخنرانی برای مردم کشورش گفت که زمستان پیش رو به علت قیمت بسیار بالای گاز، سخت‌ترین زمستان در تاریخ اوکراین خواهد بود.

زلنسکی در ادامه سخنانش ضمن این هشدار، وضعیت عرضه گاز در کشورش را «بسیار خطرناک و بسیار سخت» توصیف و خاطرنشان کرد: قیمت گاز در اروپا به بیش از ۳۳۰۰ دلار در هر هزار متر مکعب افزایش یافته است.

رئیس جمهور اوکراین به شهروندان کشورش اطمینان داد که مقامات کی یف در این شرایط تلاش می‌کنند حداکثر تلاش خود را به منظور آماده سازی کشور برای زمستان آینده انجام دهند ولی در عین حال تأکید کرد که این زمستان، سخت‌ترین زمستان در طول تاریخ اوکراین خواهد بود.

پیش از این، سایر مقامات اوکراینی اعلام کرده بودند که انتظار دارند در زمستان آینده این کشور با مشکلات گرمایشی مواجه شود. به عنوان مثال، شهردار کی یف به ساکنان پایتخت اوکراین در مورد احتمال قطع برق هشدار داد.

شهردار کی یف تأکید کرد: مسئولان برای مقابله با چنین وضعیتی آمادگی دارند و سوخت لازم را ذخیره کرده‌اند ولی این ذخیره‌ها تنها برای مدت کوتاهی کفایت می‌کند. وی خاطرنشان کرد که دمای خانه‌ها در پایتخت کمتر از حد معمول خواهد بود، بنابراین از ساکنان کی یف خواست تا لباس‌های گرم و پتو تهیه کنند.

قابل ذکر است که نه تنها اوکراین که در خط مقدم عملیات ویژه نظامی روسیه قرار دارد، بلکه حتی کشورهای غرب قاره اروپا نیز از پیامدهای این عملیات بر عرضه گاز روسیه به این قاره نگران هستند و از هم اکنون در حال فراهم کردن زمینه برای سپری کردن زمستانی هستند که به اذعان مقامات این کشورها، سخت و دشوار خواهد بود.

حذف میراث روسیه با تغییر نام خیابان های اوکراین 

شهردار کی یف پایتخت اوکراین یک روز پس از سی و یکمین سالگرد استقلال اوکراین اعلام کرد که به عنوان بخشی از تلاش برای پاکسازی مکان‌های روسی و شوروی، نام ۹۵ خیابان را تغییر داده است.

به گزارش رویترز، ویتالی کلیچکو در پیامی در تلگرام نوشت: (اسامی جدید) باید خاطره وقایع تاریخی مهم اوکراین و همچنین شخصیت ها و قهرمانان مشهوری که برای اعتلا و استقلال کشور تلا کردند، ثبت و ماندگار شود.

شهردار کی یف در ادامه افزود: روند تغییر نام خیابان ها هنوز به پایان نرسیده است و قول داد که این کارزار را ادامه دهد.

اوکراین از زمان جنگ در فوریه (اسفند سال گذشته) به آنچه که آن را "ساختار زدایی" می نامد و کارزاری برای از بین بردن میراث صدها سال حکومت مسکو می باشد، سرعت بخشیده است.

اعلام تاریخ بازدید بازرسان انرژی اتمی از نیروگاه زاپوریژیا

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل، تاریخ احتمالی بازدید کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از نیروگاه اتمی زاپوریژیا را اواخر اوت یا اوایل سپتامبر اعلام کرد.

به گزارش تاس، پولیانسکی گفت: دشوار است که بدانیم این سفر به چه چیزی منجر خواهد شد، من مطمئن نیستم که آژانس بین المللی انرژی اتمی نتایج مورد انتظار از آن را ارائه دهد.

پولیانسکی همچنین خاطرنشان کرد که ماموریت آژانس، ارزیابی وضعیت و ایمنی ایستگاه است.

روسیه اخیرا اعلام کرد آماده است تا با بازرسان آژانس انرژی اتمی برای بازدید از نیروگاه زاپوریژیا همکاری کند.

این نیروگاه تاکنون چندین مرتبه هدف بمباران قرار گرفته و روسیه و کی‌یف یکدیگر را به حمله به این نیروگاه در جنوب اوکراین که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا است متهم می‌کنند.

 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۵۳
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
خنده داره دوستان اوکراینی ببخشید این را میگم روسیه از کشور شما درست شد پایتخت شما اولین پایتخت تاریخ روسیه است هم شما و هم بلاروسی ها و روس ها از یک ریشه هستید بجای این رفتار ها که قطعا نشانه از نژاد پرستی رییس جمهور شما دارد بهتر نیست صلح را برقرار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
خوب‌ مرد‌ حسابی‌ اینها را باید‌ به‌ عمو‌ ولادیمیر‌ جونت‌ بگی که به هم نژاد حمله کرده دیگه‌ بقیه که توی خونه خودشون‌ هستند‌ !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
اینجا مگه اکراینی تردد می کنه :))) اینا هر چی غرب بگه عین طوطی تکرار می کنن اگه فردا امریکا با کره شمالی رفاقت کنه اینا می شن سینه چاکان رهبر کره
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
در این بازی بازنده اصلی مردم بیچاره اوکراین و اروپا هستند. برنده این بازی قطعا انگلیسی و امریکا است که خودشان انرژی دارند. روسها هم از این جنگ بجایی نمی رسند ولی همه چیز را نابود می کنند
حجه الاسلام داوودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
باید هر دوطرف با بمب اتم همدیگر را منهدم کنند تا زودتر جنگ تمام شود و صلح و امنیت و آرامش برقرار شود و همه به خانه و کاشانه خود برگردند ان شاله تعالی

ارادتمند شما حجه الاسلام داوودی مشاور ریاست جمهوری
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
تا آنجا که من می‌دانم این دولتمردان اوکراین بودن که اول به مناطق روس ها حمله کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
شمابایدم بخندی اوکراین حمله کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
مقصر تمام فحایع دنیا ناتو و در رأس آن آمریکا است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
روس جنگ رو آغاز کردند اونوقت اوکراین شده جنگ طلب؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
عجب زمستونی بشه امسال
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
معلومه زمستان سختی خواهد بود زمان به ضرر اوکراین است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
چشم انداز جنگ در اوکراین هر روز بدتر از دیروز با آینده ای نامعلوم است
ولی چیزی که معلوم و حتمی است نابودی اوکراین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
نخیر‌

اشتباه‌ نکن‌ !
این حاشیه که آمریکا برای‌ عمو ولادیمیر‌ کله هر متکبر پخته تا در اثر جنگ فرسایشی در اکراین‌ تموم بشه‌ !
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
زمستونو قشنگی برای اروپای بد عهد دنباله رو کروکور امریکا هست . از اول جنگ عمله های امریکا هر روز میگند امروز و فردا کار پوتین تمام هست . ارزو بر اینها عیب نیست فعلا بلرزید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
زمستان امسال اروپا شاید سخت باشه ولی راه حل خروج از این سختی به برجام گره نخورده!نهایتا انرژی ایران که شامل نفت و گازاست،تولیدنفت بعد از برجام در خوشبینانه ترین حالت یک میلیون بیشتر خواهد شد که آن هم با تخفیف به چین خواهد رسید،گاز ایران هم که در زمستان جوابگوی نیاز داخل هم نیست چه رسد به صادرات.پس الکی دلخوش به اهرم انرژی برای فشار به غرب برای پذیرش برجام نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
چشم . عرض دیگه ای نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
توافق با ایران رو هم برای همین زمستان می خوان . . بعد دوباره می زنن زیرش . دنبال ورود انرژی ایران به بازار جهانی برای کاهش قیمت ها هستند
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
اروپا جون فعلا امسال را بلرز تا سال دیگه دوست داشتیم مذاکره میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
البته آمریکا همین حالا بزرگترین تولید کننده گاز در جهانه . بعید نیست بخواد روسیه رو حذف کنه تو صادرات گاز دست خودش باشه
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
آیا رفتار های الان این دوستان اوکراینی از سر وفاداری است یا نژاد پرستی بیشتر کشورهای جهان که الان در حال موجودیت هستند ریشه تاریخی مستقل ندارند یا بخشی از خاک یک کشور دیگر بودند یا توسط همون کشور تأسیس شدند کشوری به اسم اوکراین و بلاروس تا اینجا که من تحقیق کردم وجود ندارد البته حکومتی در دوران انقلاب کمونیستی شوروی بود به اسم جمهوری سوسیالیستی اوکراین که بعد چند سال توسط شوروی اشغال شد که البته این حکومت توسط لنین ایجاد شد رهبر شوروی سابق اگر قرار بود دنیا با کشورهای ریشه دار و هم نژاد باقی بماند حدود سی کشور میشد نه دویست کشور آیا کشوری به اسم افغانستان وجود دارد یا تاجیکستان تا آنجا که من میدانم کشور روسیه حدود هزار یا هزار دویست سال قبل در جایی که الان اوکراین خوانده می شود تأسیس شد و پایتخت آن شهر کی‌یف بود نام اون حکومت روس کی‌یف بود که توسط مغولان اشغال شد و مردم روس که شامل اوکراینی ها و بلاروس ها که تیره ای از قوم روس هستند که اسلاو شرقی بودن توسط ایوان چهارم ملقب به مخوف دوباره تاسیس شدند در حدود هفتصد سال قبل تاسیس شد پایتخت شهر کرملین بود که الان شده محله کرملین که بخشی از شهر مسکو است سن پترزبورگ هم پایتخت خاندان رومانف بوده که حدود صد هفتاد سال بر روسیه حکومت میکردند پتر کبیر کسی است که روسیه را از کشوری کوچک به کشوری پهناور تبدیل کرد از نظر من بلاروس و اوکراین حکم ناموس روسیه را دارند پس روسیه حق دارد سر خاستگاه خود غیرت داشته باشد نباید تاریخ اوکراین تحریف بشه من بشخصه این تهاجم را محکوم میکنم هم از طرف روسیه و اوکراین قضیه این رفتار اوکراین مثل قضیه خاندان بارکزی در افغانستان است که قوم هزاره را نسل کشی کرد و تمام آثار تاریخی این قوم را نابود کرد چرا چون این قوم ریشه ای ایرانی داشتند مثل تاجیک ها و نمی‌خواستند مردم افغانستان بدونند که ایرانی هستند و این شد که طالبان هم همین کار را میکند قضیه روسیه و اوکراین و بلاروس مثل قضیه ما و افغانستان و تاجیکستان است فرض کنید طالبان اعلام کنه کسی در افغانستان حق ندارد پارسی صحبت کند یا همه باید پشتونی صحبت کنند یا در تاجیکستان دولتی بیاید و خواستار روسی تکلم کردن مردم تاجیکستان باشد واکنش ایران و ایرانی ها چی خواهد بود و یا اینکه قصد تهاجم علیه ایران را داشته باشند من از روسیه حمایت نمیکنم فقط از تمامیت ارضی کشور ها حمایت میکنم لطفاً چاپ کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
زلنسکی: قهرمانی که کشور ملت خود را به خاطر منافع آمریکا و انگلیس به نابودی و فلاکت رساند.
هدف او از عضویت در ناتو چیزی جز امنیت برای کشورش بود!!؟ حال با نابودی کشورش آیا چیزی به نام امنیت می تواند مفهوم داشته باشد. اگر چه بیشتر مناطق درگیری مناطق روس تبار هست و او برای این مردم هیچ ارزشی قائل نیست
پاسخ ها
نامی
| Slovakia |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
زلنسکی کسی هست که حاضر شد کشورش رو از زیر یوغ روسیه تمامیت خواه خارج کنه و اوکراین رو وارد مناسبات جهانی کنه. محبوبیت زلنسکی نزد مردم کشورش روز به روز بیشتر میشه حتی اگر ورد قبول شما ها نباشه.
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
بدون انکه طرفدار روسها باشم این شخص قطعا مامور است و با هدف نابودی اوکراین و روسیه به اینجا امده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
زلنسکی مامور بود و معذور . بهش گفتن تو برو با با روسیه شاخ به شاخ شو ما هوات رو داریم . ولی دیدن هوا پسه الان مثل قضیه کریمه دارن ماستمالی می کنن . بدبخت اکراین که با طناب پوسیده امریکا و ارو پا رفت تو چاه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
روسیه و اوکراین و بلاروس باید یک کشور بشوند
پاسخ ها
معلم اخلاق ۹۹
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
درودبرروسبه ،درودبرپوتین قهرمان که یکجابا۸۰کشورمیجنگدوبه ۸۰دزصدازاهدافش رسیده بایددومباس وکریمه ودونتسک ولوهانسک ۴رسماخاک روسیه باشدحق روسهاست واینچتین خواهدشد،،،،،درودبرپوتین وحامیانش لعنت بردشمنان پوتین ،مردکه معتاد زلنسکی یک روانی ودلقک ومعتادمیباشد وارزش بحث کردن نداردواخرش سقط خواهدشد وبزودی خواهیددیدف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
قطعا روسیه بازنده این تجاوز هست و بنظر تمام کارشناسان این هجوم پوتین به خاک اوکراین باعث نابودی او می‌شود کشورهای غربی حتی اگه سختی بکشند عوضش دنبال تسلیحات بیشتر می‌روند چون دیگه به روسیه اعتمادی ندارند تحریم های که وضع شده در بلندمدت مسکو را به زمان فلاکت بار شوروی باز خواهد گشت باتلاق اوکراین با شجاعت ملت اوکراین تازه شروع شده الان این کشور چندین برابر بیشتر از هجوم پوتین دارای تسلیحات غربی شده و محتاج غرب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
ملت اکراین که همه فرار کردن کدوم شجاعت منظورته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
اون شجاعت رو خوب اومدی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
اوضاع شوروی کجا فلاکت بار بود؟؟؟؟؟
پوتین مثل اردوغان در فکر ایجاد یک امپراطوری
که احتمالا هم بهش میرسه
دوستان لطفا فراموش نکنید روسیه بزرگ ترین و قدرتمند ترین نیروی زمینی دنیا و بزرگترین زرادخانه هسته ای رو داراست و متحد ارزشمندش چین قدرتمند ترین قدرت موشکی جهان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
سازمان ملل بیخودی داریم وگرنه شبهه جزیره کریمه را روسیه باید پس بده آمریکا تو هر کشوری رفت هیچ سرزمینی را تجزیه نکرد البته شرق زده ها تاریخ نخوندن شایدم از خاندان ترکمنچای باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
داری از کشوری صحبت می کنی که بیشتر از مدت زمان بوحود امدنش ، در جنگ بوده .‌
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات