دریافت گواهی ارزش افزوده

در این مقاله به بررسی نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده آنلاین می‌پردازیم. با خواندن این مطلب کلیه راه‌های دریافت و استعلام گواهی ارزش افزوده را یاد خواهید گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۸۴
|
۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴ 12 October 2022
|
8854 بازدید

دریافت گواهی ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده یکی از رایج‌ترین انواع مالیات بر مصرف است که در بسیاری از کشورهای جهان از مصرف‌کنندگان دریافت می‌شود. احتمالا کلمه ارزش افزوده را روی کالاها مشاهده کرده‌اید. این اصطلاح درواقع همان تفاوت بین قیمت واقعی کالا و قیمت دریافتی از مصرف‌کننده است. شرکت‌ها این مبلغ را از مشتری دریافت کرده و به دولت می‌دهند. اگر شما نیز مالک یک شرکت یا کارخانه هستید، حتما باید با گواهی ارزش افزوده آشنا باشید.

گواهی ارزش افزوده چیست؟

گواهی ارزش افزوده یک مجوز برای کسب‌وکارها است که به آن‌ها اجازه می‌دهد مالیات بر ارزش افزوده را از مشتری بگیرند. بدون دریافت یا تمدید گواهی ارزش افزوده به صورت آنلاین و حضوری اگر شرکتی از مشتریان مالیات بگیرند، مرتکب تخلف شده و باید جریمه بپردازد. ازهمین‌رو کلیه مدیران و صاحبان کسب‌وکارها باید اعتبار گواهی ارزش افزوده مجموعه خود را به‌صورت دوره‌ای بررسی کنند. استفاده از یک سیستم حسابداری فروشگاهی یا شرکتی به شما کمک می‌کند تا کارهای مالی و مالیاتی خود را با نظم بیشتری انجام دهید.

مدارک لازم برای دریافت گواهی ارزش افزوده با کد اقتصادی

برای ثبت نام گواهی ارزش افزوده باید مدارک موردنیاز را تهیه کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن کارتان انجام شود. برای دریافت گواهی ارزش افزوده شرکتها باید دو بار ثبت‌نام انجام دهید؛ ثبت نام اولیه و ثبت نام نهایی. مدارک لازم برای دریافت گواهی ارزش افزوده با کد اقتصادی در ثبت‌نام اولیه عبارت‌اند از:

  • کد اقتصادی
  • کد پستی محل کار
  • کد پستی و آدرس پیمان‌کار
  • کپی مدارک شناسایی کلیه اعضای شرکت
  • آگهی تاسیس شرکت همراه با آخرین تغییرات
  • گواهی صلاحیت یا نام شرکت در سایت رتبه‌بندی
  • وکالت‌نامه معتبر
  • شماره تلفن همراه متقاضی و پیمان‌کار

با بارگذاری این مدارک برای دریافت گواهی ارزش افزوده شرکت، رمز عبور برایتان ارسال خواهد شد. حالا نوبت به ثبت نام نهایی است. مدارک لازم برای این مرحله عبارت‌اند از:

  • نام بانک شرکت
  • نام و کد شعبه بانک شرکت
  • شماره حساب
  • آگهی آخرین تغییرات شرکت
  • مدارک، آدرس و تلفن آخرین اعضا

بعد از بارگذاری این مدارک و انجام بررسی‌های لازم توسط کارشناس‌های مربوطه، پرینت گواهی ارزش افزوده برایتان ارسال خواهد شد.

دریافت گواهی ارزش افزوده

نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده؛ آموزش گام به گام

حالا که با مدارک لازم برای دریافت گواهی ارزش افزوده از سایت آشنا شدید، وقت آن است که نحوه انجام آن را به شما آموزش دهیم. با انجام مراحل زیر می‌توانید نسبت به دریافت گواهی ارزش افزوده از سایت دارایی اقدام کنید:

  1. وارد سایت evat.ir شوید.
  2. در قسمت ورود به سامانه، نام کاربری و کلمه عبور را وارد کنید و وارد صفحه شخصی خود شوید. اگر تاکنون در سامانه ثبت‌نام نکرده‌اید، باید از طریق گزینه «مراحل انجام ثبت نام» نسبت به ثبت‌نام اقدام کنید تا نام کاربری و رمز برایتان ارسال شود.
  3. بعد از وارد شدن به سایت، از منوی سمت راست گزینه «درخواست گواهینامه ثبت نام» را انتخاب کنید.
  4. در صفحه جدید باید «کد رهگیری سامانه شماره اقتصادی» و «توضیحات جهت درخواست گواهینامه» را وارد کرده، سپس روی گزینه «ثبت درخواست» در پایین همین صفحه کلیک کنید. به‌این‌ترتیب فرایند دریافت گواهی ارزش افزوده اشخاص حقوقی و حقیقی انجام خواهد شد.
  5. در این مرحله اطلاعات خود شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، کد اقتصادی، آدرس و شماره پیگیری را مشاهده خواهید کرد. در این زمان مراحل دریافت گواهی ارزش افزوده الکترونیکی به اتمام خواهد رسید. این برگه را باید تا موقع دریافت گواهی ارزش افزوده نگه دارید.

با انجام مراحل بالا، نوبت به بررسی‌ کارشناسان اداره مالیات خواهد رسید. بعد از چند روز پرینت گواهی مالیات بر ارزش افزوده از سمت سازمان مالیات برایتان ارسال خواهد شد. توجه به مهلت اعتبار آن از مهم‌ترین نکاتی است که باید در نظر بگیرید. انجام امور مالیاتی حتی برای کسب‌وکارهای کوچک و مغازه‌ها همواره با پیچیدگی‌های خاصی همراه است؛ بنابراین برای تسهیل این کارها توصیه می‌کنیم از نرم افزار حسابداری سوپرمارکت یا هر نرم‌افزار دیگر مرتبط با کارتان استفاده کنید.

دریافت گواهی ارزش افزوده

اعتبار گواهی ارزش افزوده چقدر است؟

اعتبار گواهی ارزش افزوده معمولا ۶ ماهه یا یک ساله است. درصورتی‌که مدت اعتبار این گواهی تمام شود، باید از طریق سامانه مربوطه اقدام به تمدید آن کنید. توصیه می‌کنیم بررسی منظم گواهی مالیات بر ارزش افزوده را حتما در دستور کار خود قرار دهید تا از جریمه‌های سنگین ناشی از پرداخت نکردن مالیات به دولت در امان بمانید.

سپیدار سیستم؛ همراه کسب‌وکارهای ایرانی در انجام امور مالیاتی

در این مقاله به بررسی نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده پرداختیم و مدارک لازم و مهلت اعتبار آن را بررسی کردیم. انجام امور مالیاتی و حسابداری برای همه کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دغدغه‌آفرین است؛ مخصوصا که کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند با جریمه‌های سنگین همراه باشد. از این رو توصیه می‌کنیم استفاده از یک نرم‌افزار جامع و کاربردی برای حسابداری را در دستور کار خود قرار دهید.

سپیدار سیستم با سال‌ها سابقه و تجربه طراحی و عرضه انواع نرم‌افزارهای مالی و حسابداری، نامی آشنا برای همه کسب‌وکارهای ایرانی محسوب می‌شود. با استفاده از برنامه‌های جذاب و کاربردی سپیدار سیستم خیالتان بابت دقت و صحت کارهای مالی راحت خواهد بود. درصورت تمایل به خرید نرم‌افزار یا دریافت مشاوره با شماره تلفن ۰۲۱۸۱۰۲۲۰۰۰ تماس بگیرید یا به سایت این مجموعه به آدرس sepidarsystem.com مراجعه کنید. کارشناسان ما همواره مشتاق شنیدن صدای گرم شما عزیزان هستند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟