بازدید 20711
با دویست و نود و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

دیدار مهم زلنسکی با بایدن در کاخ سفید/ بلاروس در حمایت از روسیه وارد جنگ می‌شود؟ / موافقت آمریکا با ارسال سامانه پاتریوت به اوکراین/کرملین: دیگر شانس صلح با اوکراین وجود ندارد

دویست و نود و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳ 21 December 2022

موافقت آمریکا با ارسال سامانه پاتریوت به اوکراین 

بین الملل تابناک: دویست و نود و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

نظامیان اوکراین در آلمان کار با پاتریوت را آموزش می‌بینند
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۲۲:۱۷

یک مقام آمریکایی چهارشنبه شب در گفت وگو با یک رسانه منطقه گفت که آموزش سامانه پاتریوت به نظامیان اوکراینی در آلمان و کشور ثالثی انجام خواهد گرفت.

 این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به بخش عربی "الجزیره" قطر گفت که بسته کمک های جدید به اوکراین شامل گلوله سیستم راکتی پرتاب چند گانه هیمارس و موشک های ضد رادار خواهد بود.

این سخنان درحالی است که آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا نیز ساعاتی پیش گفت که بسته جدید کمک به اوکراین برای نخستین بار شامل سیستم دفاع هوایی پاتریوت است.

وی افزود: کمک های نظامی جدیدی به اوکراین ارائه خواهیم کرد و بسته جدید، مجموع کمک های ما به دولت کی‌یف را به ۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار خواهد رساند.

اذعان آمریکا به کمک های نظامی به اوکراین درحالی است که واشنگتن همواره منتقد کشورهای دیگر از جمله چین برای کمک به روسیه جهت دور زدن تحریم های ایالات متحده است.

سوئیس ، ۱۴۱ فرد و ۴۹ شرکت روسی را تحریم کرد
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۲۱:۳۴

دولت سوئیس روز چهارشنبه ، فهرست جدید تحریمی را علیه روسیه ارایه کرد که در این فهرست نام ۱۴۱ فرد و ۴۹ شرکت دیده می شود.

 وزارت امور اقتصادی، آموزش و تحقیقات فدرال سوئیس در بیانیه ای اعلام کرد: در ۲۱ دسامبر، وزارت امور اقتصادی فدرال که مسئولیت تحریم ها را بر عهده دارد، فهرست تحریم ها علیه روسیه را افزایش داد.

در ادامه بیانیه آمده است که سوئیس تغییراتی را که اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است در رابطه با وضعیت نگران کننده در اوکراین ایجاد کند، می پذیرد.

هفته گذشته اتحادیه اروپا نهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب کرد که ۱۴۱ شخص حقیقی و ۴۹ شخص حقوقی از جمله رسانه ها و شبکه های تلویزیونی را هدف قرار می دهد.

آخرین اقدام اتحادیه اروپا شامل محدودیت‌های صادراتی جدید برای کالاها و فناوری‌های دارای کاربرد دوگانه (نظامی و غیرنظامی) و همچنین محدودیت کالاها و فناوری‌هایی می‌شود که می‌توانند در بخش دفاعی و امنیتی مورد استفاده قرار گیرند.

این تحریم ها همچنین صادرات مواد شیمیایی مهم، گاز اعصاب، تجهیزات دید در شب و ناوبری رادیویی و همچنین قطعات الکترونیکی و فناوری اطلاعات را هدف قرار می‌دهد.

دیدار مهم زلنسکی با بایدن در کاخ سفید
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۲۰:۱۲

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در دیدار ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در حالیکه قرار است سامانه موشکی پاتریوت را به کی یف ارسال کند، ادعا کرد: به دنبال یک صلح عادلانه برای اوکراین هستم.

زلنسکی که برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین به آمریکا سفر کرده است، در دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: جنگ خاتمه نیافته است. بایدن نیز ادعا کرد: به دنبال صلحی عادلانه برای اوکراین هستم.

بایدن خطاب به رئیس جمهور اوکراین افزود: برای من افتخار که در کنار شما باشم. مردم اوکراین همچنان الهام بخش جهان هستند. شما مرد سال در آمریکا هستید.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد که مردم آمریکا، چه دموکرات ها و چه جمهوری خواهان، در کنار اوکراینی ها ایستاده اند.

بایدن با متهم کردن ولادیمیر پوتین همتای روسی خود گفت که پوتین حملات خود علیه غیرنظامیان را شدت بخشیده و به دنبال آن است که از زمستان به عنوان یک سلاح استفاده کند.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: ایالات متحده به افزایش حمایت نظامی از اوکراین از جمله تامین سیستم های دفاع هوایی ادامه خواهد داد.

زلنسکی نیز خطاب به بایدن گفت: باعث افتخار من است که در اینجا حضور دارم.

رئیس جمهور اوکراین یک هدیه از سربازان اوکراینی به بایدن اهدا کرد و گفت سربازان اوکراینی این هدیه افتخاری را به شما اهدا کرده اند.

بایدن در واکنش به هدیه از سوی سربازان اوکراینی گفت: لایق این هدیه نیستم اما بسیار تشکر می کنم.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در بدو ورود به واشنگتن گفت که آماده مذاکره با رهبران این کشور برای تقویت توان دفاعی اوکراین است.

 زلنسکی چهارشنبه شب در پیام تلگرام نوشت: "من امروز در واشنگتن هستم تا از مردم آمریکا، رئیس جمهور و کنگره برای حمایت بسیار مورد نیاز اوکراین تشکر کنم.

وی در ادامه افزود: برای ادامه همکاری و نزدیک‌تر کردن پیروزی‌مان، یک سری مذاکرات برای تقویت انعطاف‌پذیری و قابلیت‌های دفاعی اوکراین برگزار خواهم کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته پاتریوت را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

بلینکن اعلام کرد: ایالات متحده ۱.۸۵ میلیارد دلار کمک نظامی دیگر از جمله سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین اختصاص می‌دهد. بسته جدید کمک نظامی آمریکا به اوکراین، برای اولین بار شامل سیستم دفاع هوایی پاتریوت خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن کمک‌های نظامی جدیدی را به کی یف ارائه خواهد کرد، گفت که کل کمک های آمریکا به اوکراین به ۲۱.۹ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

این مقام آمریکایی ادامه داد: ما تا زمانی که لازم باشد از اوکراین حمایت خواهیم کرد تا کی یف بتواند از خود دفاع کند و زمانیکه لازم باشد، در پای میز مذاکره در قوی ترین موقعیت باشد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد به وزیر امور خارجه آمریکا این اختیار را می دهم که یک میلیارد دلار به صورت کمک امنیتی مستقیم به اوکراین اختصاص دهد.

مقام‌های آمریکایی همزمان با سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به واشنگتن از یک بسته کمک نظامی به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار به کی‌یف خبر داده بودند که برای اولین بار سامانه موشکی پاتریوت و بمب‌های هدایت شونده دقیق را نیز شامل می‌شود.

مقام‌های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود امروز چهارشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که این بسته حدود ۱ میلیارد دلار تسلیحات موجود در انبارهای پنتاگون و ۸۰۰ میلیون دلار کمک مالی از طریق «ابتکار کمک امنیتی اوکراین» را شامل می‌شود.
این بسته کمکی نشان‌دهنده گسترش تسلیحات پیشرفته ارسالی به اوکراین به‌منظور تقویت سامانه‌های هوایی کی‌یف مقابل حملات گسترده موشکی روسیه است.

این اولین سفر رئیس جمهوری اوکراین به خارج از کشور از زمان شروع جنگ با روسیه، به حساب می‌آید که می‌تواند نشانگر تداوم حمایت‌های آمریکا از این کشور باشد.

با توجه به اینکه زلنسکی امروز به واشنگتن خواهد رسید، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که او با رهبران کنگره و قانونگذاران ارشد کمیته امنیت ملی دیدار خواهد کرد و از همین رو پلیس کنگره تدابیر امنیتی را افزایش خواهد داد.

زلنسکی و دیگر مقام‌های اوکراینی رهبران غربی را برای ارسال تسلیحات بیشتر به کی‌یف از جمله پاتریوت تحت فشار قرار دادند تا تسلیحات جدید بتواند آنها را در تقابل با مسکو کمک کند.

پاتریوت پیشرفته‌ترین سامانه موشکی سطح به هوا خواهد بود که بمنظور دفع حملات هوایی در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت.

حضور افسران ناتو در منطقه جنگی اوکراین
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۸:۰۶

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت ارتش این کشور در جریان عملیات نظامی در اوکراین، در مقابل نیروهای ترکیبی غرب قرار دارد.

وی در ادامه سخنانش، ضمن بیان این که افسران ناتو در منطقه جنگی اوکراین هستند، گفت بیش از ۲۵ کشور ۹۷ میلیارد دلار برای تامین تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

به گفته وی، «غرب تمام تلاش خود را می‌کند تا عناصر باج‌خواهی هسته‌ای کی‌یف از جمله تحرکات در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را نادیده بگیرد».

او در ادامه گفت که اظهارات اخیر آنگلا مرکل صدراعظم پیشین آلمان نشان می‌دهد که فدراسیون روسیه منشأ درگیری در اوکراین نبوده است. وزیر دفاع روسیه در سخنانش، نیروهای کی‌یف را به حملات تروریستی، قتل‌های قراردادی و گلوله‌باران غیرنظامیان با تسلیحات سنگین متهم کرد.

وی افزود: بسیج نسبی نیروها برای تثبیت وضعیت و حفاظت از سرزمین‌های جدید انجام شد و امکان افزایش توان رزمی و تشدید عملیات‌ها را فراهم کرد.

شویگو توضیح داد: «آب به کریمه بازگردانده شد و خطوط تامین آب برای دونتسک و لوهانسک در حال تعمیر است. روند بازسازی زیرساخت‌های شهری و امکانات اولیه رفاهی در مناطق آزاد شده در جریان است. بیش از ۲۷ هزار هکتار از مناطق آزاد شده از مین پاکسازی شده است». به گفته وی، اولین گروه از خلبانان زن برای سال ۲۰۲۲ فارغ‌التحصیل شده و آماده اقدام هستند.

کرملین: دیگر شانس صلح با اوکراین وجود ندارد
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۸:۰۳

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین امروز چهارشنبه گفت که هیچ نتیجه خوبی از سفر ولودیمر زلنسکی به واشنگتن حاصل نخواهد شد و روسیه شانسی را برای مذاکرات صلح با اوکراین نمی‌بیند.

پسکوف درباره ادامه صدور تسلیحات به کی‌یف هشدار داد که تداوم ارائه تسلیحات غربی منجر به تعمیق منازعه شده و نتیجه معکوس برای اوکراین خواهد داشت.

زلنسکی در اولین سفرش به خارج از کشور از زمان شروع جنگ، امروز چهارشنبه قرار است در واشنگتن با جو بایدن همتای آمریکایی خود و رهبران کنگره، دیدار و گفتگو کند.

پسکوف به این سوال که آیا مسکو انتظار نتیجه مثبتی از سفر زلنسکی دارد، پاسخ منفی داد.

در جریان سفر زلنسکی، آمریکا قرار است تحویل سامانه‌های موشکی پیشرفته پاتریوت را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۱.۸ میلیارد دلاری به اوکراین، تایید کند.

در میانه حمایت‌های غرب به ویژه آمریکا از اوکراین و تلاش آنها برای تغییر نظم موجود در نظام بین‌الملل سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم اظهاراتی را مطرح کرده است.

وی امروز عنوان کرد: تلاش‌هایی انجام می‌شود تا قوانین بین‌المللی به مقررات نوشته شده توسط غرب مخصوصا آمریکا، تغییر کند.

وی توضیح داد که در این شرایط واشنگتن در حال «شکل دادن» مجموعه غرب است که در آن اروپا استقلال خود را از دست می‌دهد و به سختی می‌تواند ادعا کند که بخشی مستقل در یک جهان چند قطبی است.

بلاروس در حمایت از روسیه وارد جنگ می شود؟
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۷:۴۴

اندیشکده آمریکایی «مطالعات جنگ» در یک ارزیابی که در پی سفر رسمی اخیر «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به بلاروس منتشر کرد، پیوستن این کشور به جنگ در اوکراین را بعید دانست.

نشریه «نیوزویک» که ارزیابی این اندیشکده آمریکایی را در گزارشی انعکاس داده در ابتدای این گزارش خود نوشت: «به دنبال عقب‌نشینی‌های اخیر نیروهای روسیه در جبهه جنوب و شمال شرق اوکراین، گمانه‌زنی زیادی مطرح شده که انتظار می‌رود ولادیمیر پوتین نزد آلکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود برای جلب کمک‌های بیشتر او به روسیه در جنگ اوکراین لابی کند. بلاروس هم با روسیه و هم با اوکراین دارای مرز مشترک است و طول مرز این کشور با اوکراین به ۷۰۰ مایل می‌رسد.»

این نشریه آمریکایی در ادامه این مطلب به تحلیل خود درباره چگونگی حمایت بلاروس از عملیات نظامی ارتش روسیه در اوکراین پرداخته و نوشته است، تا کنون بلاروس در راستای حمایت از روسیه برای اجرای عملیات نظامی در اوکراین بخش‌هایی از خاکش را در اختیار روسیه برای اجرای حملات زمینی قرار داده است. بر اساس این گزارش، این کشورهمچنین در راستای حمایت از عملیات مسکو در اوکراین، فرودگاه‌هایش را برای اجرای حملات موشکی و پهپادی روسیه اختصاص داده، از پایگاه‌های نظامی میزبانی کرده و از بیمارستان‌هایش برای درمان سربازان مجروح استفاده کرده است.

به نوشته نیوزویک، انستیتوی مطالعه جنگ روز سه‌شنبه در یک ارزیابی روزانه درباره وضعیت جنگ در اوکراین نوشت: «شرکت بلاروس در جنگ پوتین علیه اوکراین بعید است. این حقیقت که ولادیمیر پوتین ظاهرا نکات صحبت‌های لوکاشنکو را بدون قانع کردن او برای تنظیم کردنشان پذیرفته به طور غیرمستقیم از این ارزیابی پشتیبانی می‌کند.»

این اندیشکده آمریکایی در ادامه ارزیابی خود مدعی شد: «لوکاشنکو احتمالا گفتمانش را به نحوی تنظیم خواهد کرد تا توضیحی قابل قبول به مردمش درباره رویگردانی ناگهانی خود از تهدید موهوم حمله ناتو ارائه کند؛ تهدیدی که او برای پیوستن به حمله فاجعه‌ّبار پوتین به اوکراین ساخته است.»

همچنین انستیتوی مطالعه جنگ ادعا کرد، کرملین تلاش کرده تا «مقاصد احتمالی» پوتین را با هدف تحت فشار گذاشتن لوکاشنکو برای دادن امتیازهای بیشتر در زمینه یکپارچگی با روسیه، پنهان کند.

بلاروس از زمان استقلال پیدا کردن در سال ۱۹۹۱ روابط سیاسی و اقتصادی نزدیکی را با روسیه حفظ کرده است. اخیرا مقامات اوکراینی و مقامات غربی حامی این کشور شروع به جوسازی بر مبنای نگرانی از اینکه روسیه در تدارک برای اجرای حمله جدیدی از مبدا بلاروس در اوکراین است کرده‌اند.

«یِوهِن ینین»، معاون وزیر کشور اوکراین روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت، این کشور به دلیل نگرانی از بابت احتمال تدارک روسیه برای اجرای حمله‌ای جدید از مبدا بلاروس، به تقویت مواضع دفاعی در محل مرز شمالی خود با بلاروس پرداخته است.

همچنین ژنرال «والری زالوژنی»، فرمانده ارشد اوکراینی نیز چند روز پیش در مصاحبه‌ای با نشریه «اکونومیست» ادعا کرد، روسیه در تدارک برای اجرای حمله‌ای جدید با به کارگیری ۲۰۰ هزار سرباز دیگر است و احتمال انجام آن در ماه ژانویه آتی وجود دارد اما به احتمال بیشتر در بهار بعدی آن را اجرا می کند.

«کارین ژان پی‌یر»، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید نیز روز دوشنبه در راستای این جوسازی به ابراز نگرانی از حضور نظامی روسیه در خاک بلاروس پرداخت.

موافقت آمریکا با ارسال سامانه پاتریوت به اوکراین 

به رغم هشدارهای روسیه به غرب درباره هدف قرار دادن تسلیحات و مهمات ارسالی آنها به اوکراین، رسانه‌های آمریکایی خبر دادند، واشنگتن برای اولین بار قصد دارد به اوکراینی‌ها سامانه پاتریوت بدهد.

«نیویورک تایمز» در گزارشی به نقل از مقام‌های ارشد دولت جو بایدن گزارش داد، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه (امروز) در جریان سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن، بسته کمک‌ها به این کشور را اعلام خواهد کرد که شامل سامانه پدافندی پاتریوت هم می‌شود.

مقامات دولت بایدن به این روزنامه آمریکایی خبر دادند، بسته کمک ۱.۸ میلیارد دلاری شامل مهمات هدایت شونده برای جت‌های جنگنده و همچنین سلاح‌های دیگر خواهد بود اما مهم‌تر از همه، آمریکا در پاسخ به درخواست فوری اوکراین برای کمک به دفاع در برابر حملات موشکی و پهپادی روسیه، برای اولین بار به اوکراین پاتریوت خواهد داد.

طبق این گزارش، مقامات آمریکایی به شرط عدم انتشار نام و هویتشان به نیویورک تایمز گفتند، لوید آستین وزیر دفاع این کشور، یک سامانه پاتریوت را که قبلاً در خارج از آمریکا مستقر بوده به اوکراین می‌فرستد. به گفته آنها، بایدن چند روز قبل انتقال پاتریوت به اوکراین را تایید کرده است.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود نوشت: «پاتریوت یکی از پیچیده‌ترین تسلیحاتی است که ایالات متحده در اختیار اوکراین قرار داده است. این موشک بر خلاف سایر سامانه‌هایی که غرب ارائه کرده است، می‌تواند موشک‌های بالستیک روسیه را نابود کرده و اهداف بسیار دورتر را هدف قرار دهد.»

در ادامه گزارش آمده است: «بسته کمک‌ها به اوکراین ـ که قرار است چهارشنبه اعلام شود ـ شامل حدود یک میلیارد دلار تسلیحات از انبارهای وزارت دفاع و ۸۰۰ میلیون دلار بودجه اضافی از طریق یک برنامه دولتی دیگر است که برای آموزش سربازان اوکراینی جهت استفاده از برخی تسلیحات فراهم می‌کند.»

روزنامه نیویورک تایمز افزود: «مربیان آمریکایی باید به نظامیان اوکراینی نحوه استفاده از سامانه پاتریوت را نشان دهند و انتظار می‌رود این آموزش در آلمان انجام شود.»

به گفته مقام‌های دولت جو بایدن، در بسته کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین، کیت‌های مهمات حمله مستقیم مشترک نیز وجود دارد که آنها روی جت‌های جنگنده نصب خواهند شد تا امکان حملات دقیق و هدف‌مندتری را فراهم کنند.

تدارک آمریکایی‌ها برای ارسال بسته تازه‌ای از تسلیحات پیشرفته به اوکراین در شرایطی انجام شده که مقام‌های روسیه بارها به غرب درباره تبعات این اقدامات هشدار داده‌اند.

بنابراین، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به قصد آمریکا برای ارسال سامانه پدافندی پاتریوت به اوکراین، هشدار داد همه تسلیحات ارائه‌شده به اوکراین توسط غرب، یا نابود می‌شوند یا مصادره.

درخواست ماکرون برای ارائه «تضمین‌های امنیتی» به روسیه

رئیس‌جمهور فرانسه گفت، بحران اوکراین بی‌شک از طریق مذاکرات مرتفع خواهد شد و همچنین غرب و ناتو باید تضمین‌های امنیتی را نه تنها به کی‌یف بلکه به مسکو هم ارائه دهند تا صلحی با دوام ایجاد شود.

به گزارش راشا تودی، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ با کانال‌های TF۱ و LCI عنوان داشت: برای رسیدن به صلح باید گفت‌وگوها آغاز شوند. اول از همه باید به اوکراین برای تمامیت ارضی و امنیت بلندمدتش تضمین‌هایی داده شود، اما از طرفی روسیه هم به عنوان طرفی در این معاهده صلح، به چنین تضمین‌هایی نیاز دارد.

رئیس‌جمهور فرانسه مساله "تضمین‌های امنیتی" برای روسیه را برای نخستین بار در اوایل ماه جاری میلادی، عنوان و استدلال کرد، نزدیک شدن ناتو به روسیه و استقرار تسلیحات که تهدیدی برای مسکوست، از نکات ضروری هستند که این ائتلاف نظامی باید آنها را در نظر بگیرد.

در آن زمان، اظهارات امانوئل ماکرون با انتقادات فراوانی نه تنها از سوی کی‌یف بلکه از جانب برخی رهبران کشورهای اتحادیه اروپا از جمله لهستان، اسلواکی و کشورهای حوزه بالتیک مواجه شد.

ماکرون در تازه‌ترین مصاحبه خود از منتقدان خواست تا توضیح دهند چه جایگزینی به جای گفت‌وگو با مسکو پیشنهاد می‌دهند.

وی در پایان افزود: عدم انجام مذاکرات به منزله ایجاد یک جنگ تمام عیار است که کل اروپا را درگیر خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مساله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند. از طرفی، روسیه هم در "اقداماتی تلافی‌جویانه" تحریم‌ها و ممنوعیت‌هایی را علیه ایالات متحده، کشورهای غربی و کشورهای اتحادیه اروپا اعمال کرده است.

پوتین: توانایی نظامی ناتو علیه روسیه استفاده می‌شود

رئیس‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) در سخنانی گفت که کشورش به تقویت قوای نظامی خود ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت که روسیه از تمام اطلاعات مربوط به نیروهای ناتو و ابزارهای مقابله مورد استفاده آنها در «عملیات نظامی ویژه» روسیه در اوکراین آگاه است. به گفته او، روسیه آمادگی رزمی سه‌گانه هسته‌ای را حفظ و بهبود خواهد بخشید.

رئیس‌جمهوری روسیه در هیات وزارت دفاع کشورش گفت، این عامل اصلی تضمین‌کننده حاکمیت کشورش است.

پوتین می‌گوید که توسعه و استفاده از پهپادها در نیروهای مسلح روسیه ضروری است و آنها باید همه جا باشند. او همچنین گفت که ناوچه روسی آدمیرال گورشکوف با جدیدترین موشک‌های کروز «زیرکن» در ژانویه برای استفاده نظامی وارد میدان می‌شود. او گفت که روسیه تجربه خوبی در زمینه توسعه پهپادهای زیرآبی دارد و صنعت قادر به توسعه پهپادهای هوایی و زمینی است.

رئیس‌جمهوری روسیه در سخنان امروزش از سامانه‌های موشکی مافوق صوت مستقر در دریا موسوم به زیرکن به عنوان سامانه‌هایی که هیچ مشابهی در جهان ندارند، یاد کرد. رئیس‌جمهوری روسیه افزود که قرار است تجهیز نیروهای راهبردی روسیه به جدیدترین انواع تسلیحات ادامه یابد.

پوتین گفت: تمام اطلاعات مربوط به نیروهای ناتو، ابزارهایی که فعالانه در عملیات ویژه نظامی و مقابله با آن استفاده می‌کنند، برای ما کاملاً شناخته شده است. شما همه اینها را دارید، همه اینها باید به دقت تجزیه و تحلیل شود، برای ساخت نیروهای مسلح ما، برای افزایش توانایی‌های رزمی نیروهای ما و همچنین برای خدمات ویژه داخلی استفاده شود.

پوتین گفت که روسیه آمادگی رزمی خود را حفظ خواهد کرد و سه‌گانه هسته‌ای را که «تضمین اصلی حاکمیت روسیه است» بهبود خواهد بخشید. او تاکید کرد: ما به حفظ آمادگی رزمی و بهبود سه‌گانه هسته‌ای ادامه خواهیم داد. این تضمین اصلی حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی، برابری استراتژیک و توازن عمومی قدرت در جهان است.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود که تسلیحات مدرن، ۹۱ درصد نیروهای استراتژیک هسته‌ای روسیه را تشکیل می‌دهند. پوتین گفت که جدیدترین موشک بالستیک قاره پیمای روسیه (ICBM) به نام سارمات در آینده نزدیک وارد وظیفه رزمی خواهد شد.

رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به ادامه تقویت قوای نظامی کشورش گفت: نیروهای مسلح و توانایی‌های رزمی نیروهای مسلح ما مداوم و هر روز در حال افزایش است و البته ما این روند را تقویت خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۶
بلاروس هرگز وارد جنگ نخواهد شد؟؟چون وضع اقتصادیش اجازه همچنین کاری را به این کشور نمی دهد؟مگر جنگ در اکراین توسعه پیدا کند و به کشورهای همسایه کشیده شود؟
مرگ بر پوتین
اوکراین باد روسیه و پوتین رو خالی کرد الان دیگه نه لاوروف رو جایی راه میدن نه اربده کشی اتمی مدودوف رو کسی به حساب میاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
تنهایی میگی یا با کمک ناتو
روسیه فکر کرده که میتواند اوکراین را مجبور به آتش بس کند !!!!

وقتی پوتین می خواست به اوکراین حمله نظامی و اشغال

کند ،

باید فکر اینجایش را میکرد که شروع جنگ ، شاید با تو

بوده است ، ولی اتمام جنگ و آتش بس با شما نیست !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
کل اروپا و امریکا و ناتو دارند زور میزنند دلقک را نگه دارند این عمله های امریکا اظهار نظر خنده دار میکنند
آره وارد جنگ بشه!! بلاروس و البته اوکراین موشک باران میکنه ، هسته ای که نداره ، دخالت ام کرده تو جنگ ، غربی ها بدجور میترکونندش....عالی میشه! جمعیت ام نداره ، عالی میشه خلاصه...یک تیر چند نشون میشه
روسیه امروز تنها در برابر اوکراین نمی جنگد بلکه در برابر غرب و آمریکا (ناتو) می جنگد و با توجه به این که اقتصاد روسیه اقتصادی شکننده است، تحریم هایی که از طرف کشورهای غربی و آمریکا بر روسیه اعمال شده و ادامه دار شدن جنگ که خود هزینه های زیادی بر اقتصاد روسیه تحمیل می کند، در آینده مسکو را با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه خواهد کرد که خارج شدن از آن هزینه های سنگینی بر کاخ کرملین خواهد گذاشت، این وسط تنها آمریکایی ها با فروش تسلیحات نظامی به کشورهای غربی و فروش گاز مایع از آب گل آلود ماهی گرفتن و سود خوبی بردن با این اوصاف آمریکایی ها چندان بدشان هم نمی آید که جنگ حداقل برای زمستان طولانی شود تا گاز مایع و تسلیحات نظامی بیشتری به غرب بفروشند و اقتصاد خود را سر و سامان بیشتری دهند وگرنه به جای فرستادن تسلیحات نظامی اگر با زبان گفتگو و دیپلماسی های فشرده وارد میدان می شدند شاید جنگ به این درازا نمی کشید ولی هر دو طرف چه روسیه و چه آمریکا باید بدانند که طولانی شدن جنگ در اوکراین ممکن است مقدمه ای برای شروع جنگ جهانی ای دیگر آن هم با چاشنی اتمی شود که تبعات جبران ناپذیرش برای تمام کشورها خواهد بود.
«پسکوف درباره ادامه صدور تسلیحات به کی‌یف هشدار داد که تداوم ارائه تسلیحات غربی منجر به تعمیق منازعه شده و نتیجه معکوس برای اوکراین خواهد داشت.» آره دیگه هرچی اوکراین قوی تر بشه باعث میشه حمله ما به اوکراین بیشتر با مشکل بر بخوره و نتیجه اش برای اوکراین برعکسه! ای کاش اوکراین کل کشورش رو دست بسته تقدیم ما میکرد تا نتیجه و سرنوشت خوبی براشون رقم بخوره!!! قربون این منطق روسها!
مرگ بر پو تین جنایتکار کثیف
دخالت بلاروس چرت محض است
بلاروس همین حالا هم پوتین را در جنگ با اکراین همراهی می کند چون دوسال پیش پوتین مانع سقوط دیکتاتور بلاروس در مقابل مردم آن کشور شد .
بلاروس مجبور به حمایت از پوتین است چون می داند با سقوط پوتین سقوط او هم حتمی است.
سلبریتی دلقک اوکراین رو واسه منافع غرب و ناتو به باد داد
با تحویل سیستم دفاع هوایی پاتریوت از طرف امریکا به اوکراین، روسیه عملا یک قدم دیگر به شکست نهایی نزدیکتر شد
پوتین بدعت خطرناکی را شروع کرده اول به گرجستان حمله کرد الان به اوکراین ولی مثل اینکه این لقمه بدجوری گیر کرده اینجا باید از ملت و دولت اوکراین بخاطر مقاومت در برابر تجاوزگری روسیه خدارا بسیار بسیار شاکر بود
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات