بازدید 59245
قرار ساعت 17 با محمدحسین رنجبران/

ناگفته‌های آقای خبرنگار از صداوسیما؛ چرا تلویزیون به این روز افتاده است؟

محمد حسین رنجبران خبرنگار/مجری پرسابقه تلویزیون که صدا و سیمایش برای مردم آشنا است، تصمیم گرفت که همه ناگفته هایش از حضور دو دهه ای در صداوسیما را از طریق "تابناک" برای اولین بار و بی پرده و بی سانسور با صاحبان اصلی صداوسیما، یعنی مردم درمیان بگذارد، روایت رنجبران از صداوسیما، هم حکایت افول رسانه ملی است و هم بازخوانی مقاطع مهم تاریخ بیست سال اخیر از ماجرای خاتمی و احمدی نژاد و سال پرحادثه 88 و مذاکرات هسته ای و سنگ اندازی های "اتاق فرمان" تا ماجرای رد صلاحیت لاریجانی.
کد خبر: ۱۲۴۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵ 27 June 2024

رنجبران

صداوسیما، رسانه ملی نامیده شده است، رسانه ای که با پول هشتاد میلیونی ایرانی، جان گرفته است و رشد و نمو کرده، قابی به گستره ایران که قرار بوده دانشگاه عمومی باشد و "خانه" دوم هر ایرانی، رسانه ای که تک تک ایرانی ها، به حق منتقد و صاحب و ولی نعمت آن هستند، اما تحولات سالهای اخیر، رسانه ملی را زخمی و مخدوش کرده است، اتفاقات بزرگ و خوب و ملی در آن کمتر دیده می شود و انگار تبدیل به تریبونی خشن برای اقلیتی نامهربان با مردم شده است، چرا صداوسیما به این روز افتاده است؟ چه کسی می تواند به این سئوال جواب بهتری بدهد؟

محمد حسین رنجبران خبرنگار/مجری پرسابقه تلویزیون که صدا و سیمایش برای مردم آشنا است، تصمیم گرفت که همه ناگفته هایش از حضور دو دهه ای در صداوسیما را از طریق "تابناک" برای اولین بار و بی پرده و بی سانسور با صاحیان اصلی صداوسیما، یعنی مردم درمیان بگذارد، روایت رنجبران از صداوسیما، هم حکایت افول رسانه ملی است و هم بازخوانی مقاطع مهم تاریخ بیست سال اخیر از ماجرای خاتمی و احمدی نژاد و سال پرحادثه 88 و مذاکرات هسته ای و سنگ اندازی های "اتاق فرمان" تا ماجرای رد صلاحیت لاریجانی.

این گفتگوی متفاوت و جذاب را از دست ندهید:

تعداد بازدید : 15475

 

آقای رنجبران سلام خوش آمدید به برنامه قرار ساعت ۱۷ تابناک

سلام خدمت شما و دوستان تابناک خیلی ممنونم که بنده را دعوت کردید.

 

شما ناراحت نشدید من جناب رنجبران صداتون نکردم؟

نه خیلی خاطره ماندگاری شد.

 

خاطره آقای همتی!

در آن مناظره همه نامزدها را به نوبت با آقای ... گفتم  به آقای رئیسی رسیدم ایشان به دلیل اینکه هم روحانی بودند هم سید بنده جناب آقای رئیسی خطابشان کردم؛

یکدفعه آقای همتی برگشت و گفت را به ما گفتید فلان و فلان به ایشان گفتید جناب آقای رئیسی باید عدالت را رعایت کنید بنده هم با همان حالت  چشمانم به صورت غیر کلامی حرفم را زدم بعد هم برگشتم گفتم جناب آقای قاضی زاده هاشمی ، جناب آقای زاکانی و جناب آقای همتی. در آن زمان کامران نجف زاده آن زمان آمریکا بدد تماس گرفت و گفت با همان جناب که گفتید آقای همتی را نابود کردید. بعد که برای یک استراحتی آمدیم بیرون دکتر همتی به بنده گفت دیدی حالت را گرفتم بنده هم گفتم چه حال گرفتنی چیز خاصی اتفاق نیفتاد اما به بهرحال خاطره‌انگیز بود.

 

بنده یک اعترافی کنم این اجرا اولین اجرای بنده است آن هم حضور شخصی مانند شما، کسی که تجربه و سابقه زیادی در خصوص اجرا دارد . فکر می‌کنم شما با تمام کسانی که یک خبرنگار دوست دارد روزی با وی مصاحبه کند مصاحبه داشتید و واقعا مصاحبه با شما خیلی کار سختی است.

نفرمایید شما استاد هستید همه کسانی که شما را می‌شناسند، می‌دانند.

 

آقای رنجبران چرا مجری‌های تلویزیون اکثراً اهل نصیحت هستند؛ کسی که وظیفه اجرای مناظره را بر عهده داشت خیلی تذکرات ساده و بدیهی را به کاندیداها می‌داد قبول داریدکه مجری ها خیلی اهل نصیحت هستند و انگار داستان معلم و شاگردی است؟

قصه مناظر خیلی متفاوت است بنده چون هم اجرا کردم مناظرات داغ مثلاً دیروز امروز فردا را بین آقای شریعتمداری و آقای اصغرزاده که اولین مناظره سنگین بنده بود که دو ساعت طول کشید در سال ۱۳۹۱و بنده از شدت استرس از روی صندلی نمی‌توانستم بلند شوم.

وقتی مهدی خسروی را دیدم خیلی ناراحت شدم که اینقدر نقش مجری را کم رنگ و حذف می کنند نمی‌ گویم در دوره های گذشته نقش مجری چه رنگی بود به هر حال مرتضی حیدری هم سوالات را از توی گوی برمی‌داشت و می‌خواند اما اینکه الان شما کارشناس بیاورید که مجری بخواهد زمان را بگیرد خیلی چیز خوبی نیست. در خصوص این نکته نصیحت کردن این نکات را به مجری می گویند یک تیم محتوایی در پشت صحنه وجود که این نکات را به مجری می گویند که مثلا این نکات را به کاندیداها بگو و مجری هم کاری که کارگردان دستور می دهد را انجام می دهد در یک دوره هایی دست مجری را بازتر می گذارند یک دوره ای هم دست مجری را می بندند در واقع همین الان در میزگردها شما ملاحظه می کنید مجری نقش پان گیرنده را دارد و نقش مجری بسیار کاهش پیدا کرده است و حتما باید این موضوع آسیب شناسی شود و ما برگردیم و یک مطالعه.ای انجام دهیم.

ببینید، از اول سال ۱۴۰۲ مقام معظم رهبری موضوع مشارکت در انتخابات را مطرح کردند و این سابقه نداشت و شما ببینید تلویزیون که شروع کرد به عبارتی قل انتخابات را زدند ، دقیقا یک ماه مانده به انتخابات و در یک ماه چیزی در نمی آید این موضوع برای ما اهالی رسانه سوال ایجاد می کند. زمانی که صداوسیما با نیروهای حرفه‌ای خداحافظی می‌کند در چنین شرایطی خلا آن احساس می‌شود چندین برنامه میزگرد شبیه هم برگزار می‌شو و مخاطب اشباع می‌شود.

 

اگر شما بخواهید آیتمی را به مناظره ها اضافه کنید چه بخش یا آیتمی را اضافه می کنید که مناظره ها گرم تر شود؟

بعد ار مناظرات سال ۱۳۸۸ که آن اتفاقات دو به دو افتاد ، کلان کشور تصمیم گرفتند که مناظرات حتما باشند و مقام معظم رهبری بعد ار فتنه ۱۳۸۸ در خطبه نماز جمعه ۲۹خرداد ماه فرمودند مناظره‌ها خیلی خوب است اما چرا ما این مناظره‌ها را گذاشتیم دم انتخابات که مثل یک بمب منفجر شود.

در آن زمان هم کلی نقد و انتقاد نسبت به آقای احمدی‌نژاد بود و در آن زمان خود ما بودیم و خیلی از آقای احمدی‌نژاد انتقاد نمی کردیم و تمام انتقادات رفت در مناظرات خود را نشان داد.

 

شما اگر در آن زمان صاحب تصمیم بودید دقیقا چه تغییر ایجاد می کردید؟

این که کلان و ستاد انتخابات و تبلیعات انتخابات که متشکل از وزارت کشور ، صداوسیما، شورای نگهبان و قوه قضائیه است آمدند و کاندیداها را به بیش از چهار نفر کردند کار بسیار هوشمندانه ای بود در واقع شکل مناظره جدید شد و آن ماجرای دو به دو پیش نیاید و یعنی افراد هم حرف هایشان را بیان کردند و هم آن حرارت و موضوعات تا حدی پیش نیاید که جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

 

موضوعی که اینجا مطرح می شود این است که اگر ۶، ۷ یا ۸ نفر در یک برنامه باشند درواقع مناظره ای شکل نمی گیرد.

در سال ۱۳۹۲ مناظره ای که آقای روحانی ، قالیباف، عارف، آقای جلیلی، حدادعادل و اقای ولایتی حضور داشتند مگر بد بود اولش یک سری تصاویر را نشان می‌داند و خود ما نمی‌دانستم این تصاویر چیست بعدا متوجه شدند این شیوه خیلی مناسب نیست و رفتند به سمت سوالات جدی، نه مدل این مناظره که فقط کارشناس بیاید و سوالات را مطرح کند و مجری فقط نگاه کند خوب است و نه مدل سال ۱۳۸۸ به نظر بنده مدل سال ۱۳۹۲ مدل خوبی بود و مدل سال ۱۳۹۶ هم در مسیر سال ۱۳۹۲ و ۱۴۰۰ هم تقریبا در همان مسیر بودند البته مدل سال ۱۴۰۰ به دلیل عدم وجود کاندید قوی به غیر از آقای رئیسی کمی ضعیف تر سال های گذشته بود . بنظرم نقش مجری باید بیشتر شود اولین نکته اینکه مجری باید سوالات را مطرح می کرد  در واقع نقل مجری و اینکه مجری سوالات را بپرسد برای مصاحبه شونده در استودیو نه حالت استرس اما یک حالت جدی تر بودن مناظره را برایش ایجاد می کند نسبت به اینکه تصویر یک کارشناسی که عموما همه آن را می شناسند ببیند یا حتی کاری که ۱۴۰۰ اتفاق افتاد اینکه کاندیدا در جلوی ساختمان صدا و سیما برای لحظاتی پشت تریبون قرار می گرفتند برنامه های خود را بیان می کردند و خبرنگاران نیز سوالات خود را می پرسیدند و این باعث ایجاد یک هیجانی می شد اما در حال حاضر این هیجان وجود ندارد و نمی‌دانم چرا رسانه ملی به دنبال ایجاد این هیجان نیست و این نیز یکی از سوالات است.

 

در واقع از زمان دور اول انتخابات مجلس آن شورای اسلامی هیچ هیجانی در صدا و سیما وجود ندارد نظر شما در این باره چیست؟

کاملا درسته. بنده نمی‌گویم در دوره های قبل صدا سیما قدیس بودند درجه یک بودند و هیچ تفکر جناحی نداشتند مگر چنین چیزی ممکن است مثلا در سال ۱۳۷۶ همه سازمان طرفدار آقای ناطق بودند اما آقای خاتمی برنده شد اما در همان سال ۱۳۷۶ در بدنه صدا و سیما شما نگاه کنید سردبیر هایی که وجود داشت سردبیر های متفاوتی بودند از بین ۱۰ سردبیر برتر در سال ۱۳۷۶ ۶ تا به آقای خاتمی رای دادند و ۴ تا به آقای ناطق رای دادند و نیروهایی که در بدنه بودند نیرو های کارشناسی بودند با تفکرات مستقل خودشان و در عین حال چارچوب نظام را قبول داشتند. چند روز پیش از مجموعه انتصابات صدا و سیما لیستی بیرون آمد چینش این مجموعه را نگاه کنید آیا این چینش سوال ایجاد نمی کند؟ چرا رسانه ملی باید در موضع تهمت قرار بگیرد رسانه ملی این همه تلاش می‌کند و زحمت می کشد چرا به دلیل کارهای برخی از افراد باید در موضع تهمت قرار بگیرد.

 

شما یکبار تجربه روابط عمومی وزارت رفاه را داشتید یکبار هم در صدا و سیما به عرصه روابط عمومی ورود کردید به نظر خودتان اشتباه نکردید؟

دومین بار که در صدا و سیما به بخش روابط عمومی رفتم تکلیف داشتم . صدا و سیما بعد از دوره آقای سرافراز که در واقع اولین دوره بود که حکم آقای سرافراز کمتر از پنج سال شد.

بعضی از دوستان شاید بگویند که چرا بنده در این زمان انتقاد می کنم و قبلا اینکار را نمی کردم اما بنده در گذشته هم شدیدترین انتقاد ها را انجام می‌دادم. 

 

اگر کاندیدا های فعلی ریاست جمهوری چه آنهایی که صلاحیت‌ها احراز شد چه آنهایی که صلاحیتشان احراز شد چه آنهایی که رد صلاحیت شدند یک پستی مانند سخنگوی دولت یا روابط عمومی داشتند کدام یک ازاین نامزدها اگر از شما جهت پست سخنگو یا روابط عمومی دعوت می‌کردند همکاری می‌کردید؟

زمانی که مناظره ها را تماشا کردم جای خالی آقای علی لاریجانی به شدت احساس می‌شد و در همین دوره تا قبل از اینکه صلاحیت ها مشخص شود به آقای علی لاریجانی کمک کردم به جهت اینکه معتقد هستم ایشان نیروی مقام معظم رهبری هستند.

 

همه فکر می‌کردند که آقای لاریجانی یک تاییدی گرفته که وارد صحنه انتخابات شده چرا تایید نشد؟

همه ما هم همین فکر را میکردیم اما نشد و درد آقای لاریجانی این نیست که وارد شود و جایی را بگیرد و جای ایشان واقعا خالی است ایشان نیروی کاربلد و دلسوز نظام است.

بنده نمی گویم آقای لاریجانی هیچ اشتباه و خطایی ندارد بنده انتقاد هایی که نسبت به ایشان داشتم را شخصا به خودشان گفتم اما آقای لاریجانی نیرویی است که برای این کشور بسیار زحمت کشیده است و در حوادث خودشان را نشان دادند و همیشه کنار مقام معظم رهبری بود.

 

پس اگر اقای لاریجانی بودند و رای می‌آوردند شما با دولت ایشان همکاری می‌کردید؟

اگر پیشنهاد می‌دادند بله.

 

با کسی از کاندیداهای فعلی همکاری دارید؟

به بعضی ها مشاوره می دهم اما ستاد کسی نرفتم اما از میان کاندیداهای فعلی با هیچ کدام گفتگو نداشتم.

 

در گفتگو و مشاوره دادن به آقای لاریجانی یا بقیه افرادی که به آنها مشاوره می دهید انتقاد می‌کردید یا مانند بعضی از مشاور ها آنگونه که رئیس دوست دارد رفتار می‌کردید؟

این بار که با آقای لاریجانی صحبت می‌کردم گفتم جناب دکتر شما فردی هستید که به جناح اصلاح طلب نمی‌خورید شما یک فرد اصولگرا و حزب‌الهی هستید فقط رابطه خودتان را با دوستان اصول‌گرا ضعیف کردید. ایشان گفتند بنده رابطه را ضعیف نکردم آنها از من دوری کردند. گفتم حتی اگر آنها از شما دودی می‌کردند شما نباید اینکار را می کردید و جلسات را ادامه می‌دادید.

 

زمانی که آقای لاریجانی رئیس صدا و سیما بودند پناهگاه دوستان حزب‌الهی بودند.

تمام افراد حزب‌الهی که در رسانه و صداو سیما رشد کردند در زمان آقای لاریجانی شناخته شدند و اوج گرفتند.

 

آقای خاتمی یک جمله معروف دارد درخصوص اینکه آیا اصلاحات از آقای لاریجانی حمایت می‌کند یا نه ظاهرا برخی از افراد به محضر آقای خاتمی رسیده بودند و ایشان گفته بودند در زمان آقای لاریجانی صدا و سیما هر ۹ روز برای بنده یک بحران ایجاد می کرد و خیلی اذیت شدیم چرا باید از ایشان حمایت کنیم.

در مجلس ششم یک پروسه خیلی سنگین بود که ما کار میکردیم در ماجرای تحصن مجلس ششم پوشش تحصن و اینکه چگونه به این ماجرا بپردازیم . آقای مهران مدیری در زمان طنزی را اجرا کردند بعد از دوره آقای لاریجانی آقای مدیری چه مسیری را در پیش گرفتند ؟ یک سری پست و استوری گذاشتند و این همان مهران مدیری بود که در زمان آقای لاریجانی به اوج رسید و بعد از استوری که ایشان در ماجرای مهسا امینی گذاشتند با وساطت یک سری نهاد ها عذرخواهی کردند و کسانی که با ایشان کار می‌کردند از ایشان شکایت کردند.

 

پیش بینی شما از آینده سیاسی آقای لاریجانی چیست؟

بنده می گویم آقای لاریجانی مظلوم و مقتدر است، مظلوم به این دلیل که با نهایت مظلومیت با ایشان برخورد شد و ایشان هیچ موردی برای رد صلاحیت نداشتند و نهایتا اعلام کردند که مدیر و مدبر نبوده است .

 

به نظر شما این احتمال وجود دارد که برخی از نامزدهای فعلی که در این انتخابات حضور دارند برای حذف ایشان اقدامی انجام داده باشند؟

نه بنظرم چنین احتمالی وجود ندارد و شورای نگهبان مقتدر تر و متدین تر از این حرف‌ها است که اینگونه عمل کند. آقای لاریجانی از این جهت مقتدر است که ایشان با اقتدار پای نظام و رهبری انقلاب می ایستند و به کشور کمک می کند.

زمانیکه آقای احمدی‌نژاد آقای لاریجانی را از دبیری شورای عالی امنیت ملی را برداشتند خبرش آمد که دعوای سختی اتفاق افتاد. چند روز بعد این موضوع آقای لاریجانی قرار بود به ایتالیا بروند که دست آقای جلیلی  را در دست سولانا قرار دهد. علی آقا پذیرفته بود که آنجا برود و ایشان را معرفی کند که تمام شود؛ فکر کنم همان روز بود که ایتالیا رفته بودند و ما هم یک برنامه ریاست جمهوری داشتیم گفتیم؛ خدا کند امروز با این مراجعه ما بتوانیم یک جنبه وحدت را نشان دهیم با صحبتی که با آقای احمدی‌نژاد انجام شد و همین اتفاق هم افتاد.

بنده یک گفتگوی سه ساعت و نیم دیگر هم قبل از مجلس یازدهم و قبل از شهادت حاج قاسم با آقای قالیباف داشتم در آنجا آقای قالیباف خیلی حرف ها را به بنده گفتند اما زمان برنامه و برخی مسائل دیگر به گونه‌ای بود که امکان پخش تمام برنامه وجود نداشت.

در چند روز اول ثبت برای انتخابات ریاست‌جمهوری خبری از ثبت نام روحانیان نبود بجز آقای میرتاج‌الدینی که کاملا مشخص بود ایشان جز گزینه‌های نهایی نخواهند بود تا اینکه آقای پورمحمدی وارد وزارت کشور شدند، ثبت نام کردند و تایید شدند.

 

شما خاطره ناگفته ای از ایشان دارید برای ما تعریف کنید؟

بله بنده با ایشان برنامه داشته ام و دست خط هم از ایشان گرفته‌ام و تا حدودی با ایشان در ارتباط هستم .

 

نزدیک شدن به ایشان کمی ترسناک نیست؟

ایشان بسیار انسان خوش اخلاق و خوش برخوردی هستند و در کار هم بسیار جدی هستند.

 

در خصوص خاطره های ناگفته خودتان با آقای پزشکیان هم برای ما صحبت کنید.

بنده از آقای پزشکیان دستخط گرفتم . قسمتی از دست خط منتشر شد که در خصوص همسر ایشان بود. قسمت بسیار احساسی بود که ایشان واقعا با تمام عشقش از همسرش یاد کرد. همسر ایشان هم فوق تخصص زنان و زایمان بودند و آن تصادف وحشتناک اتفاق افتاد. آقای پزشکیان و همسرش از قبل از انقلاب همراه هم در مبارزات انقلابی فعالیت کردند در زمان چنگ با چهار بچه سختی های فراوانی را تحمل کردند. ایشان تعریف می‌کردند زمانی که کارم در درمانگاه تمام می‌شد دیگر در درمانگاه نمی ماندم فورا به خانه می‌آمدم تا به همسرم کمک کنم و ایشان هم به درس هایش برسد بعد همسر آقای پزشکیان در حوزه خودش نفر برد شد و خود آقای پزشکیان هم نفر دوم حوزه قلب شد و بعد از آن تصادف خودش را به معنای واقعی وقف بچه هایش کرد.

ایشان یک نکته در خصوص تحصن مجلس ششم و مخالفت آقای خاتمی گفتند. ایشان می‌گفتند آقای خاتمی مخالف آن ماجرای تحصن بودند و گفتند شما چرا نزدید در دهن کسی که استارت چنین چیزی را زد.

 

برخی معتقدند که آقای پزشکیان باید تندتر رفتار کند نظر شما چیست؟

آقای پزشکیان کاملا هوشیار هستند و بعید است در این تله گرفتار شوند نکته دیگر اینکه اصلاح طلبان افراد مردمی مانند پزشکیان خیلی کم دارند ایشان واقعا با مردم و ساده زیست هستند. شاید در میان جماعت اصلاح طلبان افراد دیگری هم مانند ایشان با این خصایص پیدا شود اما خیلی محدود است به همین دلیل است که طیف اصلاح طلبان به طور جدی پای کار آمدند.

بنده یک نکته را در این خصوص بیان می‌کنم بعضی‌ها می‌گویند که شما به عنوان کسی که با این نامزدها صحبت کردید به ما بگویید به چه شخصی رای دهیم؛ من دو نکته را عرض میکنم اول اینکه حتما رای بدهید بدلیل اینکه بعضی‌ها دل بستن به رای ندادن اگر مشارکت ضعیف باشد بعضی از افرادی که از نظر شما شایسته نیستند رای می آوردند یعنی شما با رای ندادن به کسی رای می دهید که دوست ندارید بعد هم اختیار کشور به این است که ما یک رقابت پرشور داشته باشیم . اگر مشارکت بالای ۶۰ درصد باشد که به نظر خواست مقام معظم رهبری نیز همین است ما میتوانیم پرقدرت در مجامع بین المللی حرف بزنیم .

 

درست است که بعضی ها گلایه می‌کنند که مثلا چرا فلان کاندید تایید صلاحیت نشد اما بنظرم در میان کاندیداهای حاضر تمام سلایق وجود دارد و میشود رای سفید به صندق ننداخت؛ درست است؟

بله. بنده با احترام به نظر شورای نگهبان دوشت داشتم آقای لاریجانی در میان کاندیداها باشد اما به هر دلیلی نیست اما درحال حاضر ما از همه طیف ها کاندید داریم آقای پزشکیان از اصلاح طلبان، آقای جلیلی از سوپر حزب‌الهی ها آقای زاکانی هم تقریبا از همین سوپر حزب‌الهی ها با کمی تفاوت ، آقای قاضی زاده هاشمی از دولت آقای رئیسی و آقای قالیباف از اصولگرا های عملگرا و آقای پورمحمدی هم از طیف روحانی و اصولگرای سنتی داریم.به نظرم امکان رای دادن وجود دارد اما مردم توجه کنند به کسی که کار نکرده و فقط در رویا ها است و اجازه ندهند کسی رای بیاورد که فضا را به یک فضای تند تبدیل کند چون کشور واقعا کشش فضای تند را ندارد. ما یادم نمی‌رود شهید عبداللهیان همانند برادر برایم بود ایشان زمستان ۱۴۰۰ تعریف می‌کردند که تمام شده بود؛ کار مذاکرات تمام شده بود و به نقطه نهایی رسیدیم ایشان اسم نمی‌بردند اما برخی از طیف‌ها اجازه ندادند کار انجام شود مردم بروند و پیدا کنند و به این فرد رای ندهند.

شهید عبداللهیان نزدیک ترین رابطه را با شهید حاج قاسم سلیمانی داشت.

بعد از شهادت حاج قاسم که بنده در آن زمان مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما بودم قرار بود برای شب یک فرد متفاوت را به برنامه دعوت کنیم از بنده پرسیدند چه کسی را دعوت کنیم بنده هم پاسخ دادم آقای ظریف را دعوت کنیم ایشان از دوستان حاج قاسم بوده‌اند بعد از کلی مشورت  با شهید امیرعبداللهیان تماس گرفتم و نظر ایشان را در این باره جویا شدم شهید امیرعبدالهیان گفت رنجبران خیلی پیشنهاد خوبی است حتما از آقای ظریف دعوت کنید و این سوالاتی که می دهم را هم از ایشان بپرسید. شهید عبداللهیان شش سوال خیلی خوب مطرح کردند یک سوال هم که شهید عبداللهیان روی آن تاکید داشتند که از آقای ظریف بپرسم درخصوص دیدار با پوتین بود.

زنگ زدیم به آقای ظریف بعد سریال گاندو دعوتشان کردیم استقبال نکردند؛  اما به اصرار بنده و اینکه تمایل داشتند خودم روبروی ایشان بشینم دعوت را پذیرفتند و گفتند به خاطر حاج قاسم می‌آیم. تشریف آوردند و برنامه بسیار خوبی شد. من از یک طرف خوشحال بودم اما از جای دیگر ناسزاهایی که به من و خانواده‌ام داده شد آخر که چی! نمی‌فهمم، یعنی چی حاج قاسم. بله ظریف ایراد دارد مگر افراد دیگر ایراد ندارند. مردم ما دقت کنند یک اشتباه بعد پشیمانی دارد.

 

با چه کسی خیلی دوست دارید مصاحبه کنید اما تا به حال امکانش ایجاد نشده است ؟
مقام معظم رهبری. البته بنده ۲ بار توفیق داشتم وخدمت حضرت آقا رسیده‌ام بار اول اواسط فتنه ۱۳۸۸ بود که دخترم بهار به دنیا آمد و بنده خیلی دوست داشتم که اذان را حضرت آقا در گوش دخترم بگویند و در آذرماه وقت گرفتیم و رفتیم و آقا تبرک کردند؛ چفیه خودشان را هم هدیه دادند؛ بار دوم هم در بیمارستان این توفیق را داشتم و خدمت حضرت آقا رسیدم.

 

باهوش ترین فرد جبهه رسانه ای دشمن از نظر شما کیست؟
واقعا عددی نیستند که به آنان فکر کنیم؛ بنظرم باهوش ترین فرد رسانه دشمن در واقع کم هوش ترین ، جناحی ترین فردی است که در داخل کشور مسیر تفرقه را در پیش بگیرد و آب در آسیاب دشمن بریزد.

 

کاندیداها را به اعضای یک خانواده برایمان تشبیه کنید بنده نام میبرم و شما بگویید شبیه چه فردی از اعضای خانواده است؟

مصطفی پورمحمدی 
پدر

مسعود پزشکیان 
دایی غیرتی خانواده

علیرضا زاکانی
همسایه بزن بهادر

امیرحسین قاضی زاده هاشمی 
بچه مودب 

محمد باقر قالیباف 
عموی با پرستیژ خانواده 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۸۲
تلویزیون فقط برای یک جریان خاصی برنامه میسازه که طرفداران همون جریان هم حاضر نیست بیننده تلویزیون باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
وقتی امثال فروغی رییس شبکه هستندو حتی فردوسی پور را هم علی رغم علاقه مردم کنار می گذارند، عملاً نظر مردم نادیده گرفته می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
از همه بدتر، سانسور سازهای موسیقی است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
فرض کن رنجبران که مثل خودشون حزب اللهیه رو تحمل نکردن
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
در بدنه صداوسیما صدها نفر هنرمند و متخصص در فن برنامه سازی تلویزیون حصور دارند که از وضعیت موجود صداوسیما ناراضی هستند بخصوص از
پیشکسوت های رادیو تلویزبون. این بزرگواران شریف می تونند با تخصص و تجربه هایی که دارند بهترین برنامه ها را بسازند اما... امیدواریم هر چه زودتر صداوسیما به جایگاه مردمی خودش برگرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
اتحاد ملی مردم چیزی نیست که بشود براحتی ان را نادیده گرفت
رسانه وسیع ملی این چند سال صراحتا تبربرداشته افتاده بجان این اتحاد

رسانه ملی باید عمیقا تحول پیدا بکنه
باید بکل تغیر و تجدید نظر بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
وظیفه تلویزیون مطالبه گری و آموزش آن به مردم هست
ولی با این انحصار گرایی هیچ وقت اتفاق نمی افتاد و مملکت به سوی پرتگاه حاصل از مدیران نالایق میرود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
یه پیشنهاد. صدا و سیما رو پولی کنید بعد بودجه ای که از بیت المال بر میدارید خرجش میکنید بدید به خود مردم. هرکی دوست داشت پول میده برنامه های صداوسیما رو می بینه
فقط بایدرئیس صداسیماعوض بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
چه فایده!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
از زمان محمد هاشمی، علی لاریجانی، عزت ضرغامی، محمد سرفراز، علی علی عسگری و این آخری پیمان جبلی، صدا و سیما یک خط و یک منحنی را طی کرده است.
منتها زمانهای قبل به علت نبود ماهواره، امکان مقایسه وجود نداشت و انتظارات مردم از صدا و سیما کم بود.
والله اگرشبکه ای فیلم نبودهیچ وقت تلوزیون روشن نمیکردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
من همونم نمیبنیم اصلا
آخرین بار برنامه 90 رو دیدم و دیگر هیچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
شخصا و فقط به دیدن حیوانات وحشی در شبکه مستند و گاهی فوتبال های خیلی مهم را می‌بینم
و در ماه کلا شاید ۶ ساعت جمعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
!سریال های تکراری به چه درد میخورن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
آی فیلم هم ارزش دیدن نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
۱۷:۴۶
همه همینطورن
صدا و سیما به مردم پاسخگو نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
وکشوررابه این روز انداخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
این جدا از دیگر دستگاهها نیست. مگر الان چه کسی پاسخگوی این همه گرانی و تورم و مشکلات است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
چون متعلق به مردم نیست
صدرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
سپاس بیکران تابناک ایول آقای رنجبران با صداقت دمت گرم نفست حق ...کاش مردم آگاه بشن چه کسی چوب لا چرخ پیشرفت آسایش وآرامش.ومعیشت.مردم.میزاره.
صدا و سیما، نسخه تصویری روزنامه کیهان است.
7سال است که حتی یک ثانیه هم صدا و سیما ندیده ام. حتی لیست کانالهایش را از رسیور ماهواره حذف کرده ام.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
دوس داری بابت این افتخار بزرگ به شما هدیه ای ، جایزه ای ، چیزی بدن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
بسیاری مانند شما هستند. چون به یمن پیشرفت تکنولوژی، راههای دیگری هم وجود دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
اکثر مردم همینطور هستند
تعداد کسانی که صدا و سیما نمی بینند چند برابر آنانی است که می بینند.

بنابر این صدا و سیما رسانه ملی نیست.
چرا تلویزیون به این روز افتاده است؟
خب معلومه به خاطر مدیریت جلیلی ها .
همه جای دنیا باید پول بدی تی وی تماشا کنی
در حالی که اینجا رسانه مجانیه
کلی کانال و برنامه خوب هم داره کمی بی انصافیه نگاه منفی به رسانه ملی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
متاسفانه نظر شما خیلی سخیف و سطحی هست : شما میگی : مفت باشه کوفت باشه !!!ا
ناشناس
| Brazil |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
بودجه صداوسیما از درآمدهای کشور که پول مردمه هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
یعنی صدا و سیما مفت اداره میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
مجانیه یعنی چی. از پول کی هزینه میشه که برای مرد مجانی کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
منطقه چون پول بیت المال اینجوری بیرون ریخته نمیشه
شما الان فکر می‌کنی بابت این برنامه های تک جناحی پولی ازت گرفته نمیشه؟
هم رو قبض برقت مباد هم از پول نفت بر میدارند
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
از جیبش که پول نمیده، از بودجه دولتی که متعلق به همه مردمه استفاده می کنه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
عمر هم مجانیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
دقیقا عالی گفتی
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
ازپول نفت گازکه ازپول مردم
صدرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
مجانی ؟؟؟؟؟فیش برق ونگاه کن .کل هزینه صدا و سیما از جیب مردم هست برادر
ایشان در چند سال ابتدایی. خیلی با برجام ضدیت داشت اما کم کم با افزایش سن معقول تر شد
با سلام اگر زیر نویس فارسی هم داشته باشه برای ناشنوایان خیلی خوب است به عنوان پیشنهاد نظر گذاشتم نه تنها برای این گزارس تمام گزارشها لازم است که زیر نویس هم داشته باشد باتشکر فراوان
با سلام
مصاحبه بسیار خوب و واقعا چذاب بود.
ا
خیلی جالب بود. . مخصوصا نیمه دومش.
دلیل عدم استقبال از برنامه های صدا و سیما اینه که مردمی(ملی) نیست و در اختیار قشر اقلیت هست. و فقط اسمش ملی هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
متاسفانه حتی اسمش هم «ملی» نیست.
لاله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
شما خیلی بی انصاف هستید
سیمای جمهوری اسلامی اینقدر که به جبهه مخالف توجه می‌کنه برای خودی های خودش بقول شما برنامه نداره
البته ایرادی ندارد هرکس در طول زندگی پخته و با تجربه می شود ولی خود این آقا هم اوائل با سیاستگژاران صدا و سیما همکاری همه جانبه داشت .
چرا نظر ما را تایید نمی کنید
چون از مهمان شما که از مدیران آقای علی عسکری بوده و ما انتقاد کردیم
حرف زدن خیلی آسان است ولی اجرا دشوار
توی این مملکت حرف قشنگ زیاد می زنن ولی یا اجرا نمیشه یا نمی تونن یا بد اجرا میشه
چقدر جای افراد و تفکراتی مثل جناب آقای رنجبران در صدا و سیما ملی خالی و فقدانش حس میشه ، کساتی که مجری نیستن بلکه برنامه ساز و در عرصه تولید محتوا صاحب نظر و قابل اعتماد هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
آقای شهبازی جای ایشان را به تنهایی پر کرده است و برای حضور دیگران در برنامه ای از این رسانه، سنگ اندازی و تهدید به رفتن میکند.
تلویزیون شاید باب میل بعضی ها نباشه که این طبیعیه ولی خیلی از مردم اخبار و فیلم و برنامه های مختلف رو از شبکه های صداوسیما دریافت می کنن و بویژه سریال های شاد رو
پاسخ ها
All
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
بعضی ها می خوان به جامعه القاکنند تلوزیون بیننده نذاره همین الان هم بیشترین بیننده داره میگن چرا فردوسی پور بیرون کردند ایشان همه برنامه اش سیاسی شده اگر ورزشی هست چکاربه سیاست داره هر برنامه ای باید وظایف خودش انجام بده
این حقوقی که به کارمندان صدا و سیما داده میشه حرام است به والله حرام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
حیف مالیاتهای ما که میشه حقوق بعضی ها و از اون بدتر مزایای نابرابر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
کارمند بیچاره چه تقصیری داره ؟
چقدر راحت به خودشون حزب اللهی میگن و بقیه کافر. ایشون خبرنگار بوده و چه مغرضانه از خاتمی و اطلاح طلبها حرف میزنه. همین نگاه تلوزیون رو ملی نمیکنه
جالب بود مخصوصا وقتی گفت نزارید تند روها بیان. وجالبتر اینکه اونا دوباره نزاشتن برجام سربگیره
تلویزیون هنوز قبول نداره که به این روز افتاده بعد دنبال راه حل باشه؟
البته به سابقه خودت و امثال کامران نجف زاده نگاهی بکن .
صدا و سیمای دولتی کجاش ملی است؟
باسلام از زمانیکه آقای جبلی رییس شده فقط فیلمها و سریالهای تکراری قبلا هم تکرار بود اما نه تا این اندازه هر کانال رو میزنی یا مداحی و یا تصاویری که بچه ها می بینند از وحشت شبها کابوس می بینن آقای جبلی صدا و سیما ملیه نه شخصی روزی نقد میشی تمام نامردیه خانواده دلشون نمیخواد حتی اخبار ببینند و بشنوند
تابناک عزیز این مصاحبه تون بی نظیر عالی بود.دمت گرم تشکر میکنم
روزانه میلیارد ها تومان هزینه یا حرام محتویات بی مصرف صدا وسیما می شود.
در صدا و سیما به بازنشستگان رده پایین حقوقی نمی دهند که شکم زن و بچه اشان سیر شود عمر خود را برای خدمت در صدا و سیما گذاشتم شرمنده زن و بچه هستم همین همسان سازی را که به همه بازنشستگان علی الحساب داده اند به بازنشستگان صدا و سیما نداده اند فقط رئیس و روسا حقوق بالا می گیرند
درودخدابرسیدمحمدخاتمی مرداخلاق ودیانت وشرف وآزادگی وخدمت به کشور
صدا وسیما بایستی وحدت افرین باشد نه مرکز ایجاد فتنه وچند صدای که هروز مملکت دچار اشوب و کشمکش شود به نظ حقیر تا حودی درست داردند عمل می کنند
اکثر نظرات ازروی حوص و بی فرهنگی اجتماعی است فرضکنی این نظرات اجرایی شود ثباتی برای اجتماع باقی می ماند ؟.......
من تلویزیون میبنم اما شبکه های میلی را نگاه نمیکنم راستش گفتم به کسی بر نخوره این صدا سیما هم دیگه مثل سابق صداقت نداره وملی وبرا مردم نیست شده میلی ،،
جای بسی تأسف دارد در جایی که زمانی از صدا و سیما بعنوان یک دانشگاه یاد می شد و امروز به این روز افتاده است. دوستی دارم که فروشگاه سمساری دارد و گاه می کوید در تعجبم که چرا مردم اینقدر به فروش تلویزیون های خودشون رو آوردند تا با فروشش بتونند گره ای از مشکلات خود باز کنند.
این بنده خدا هم تا زمانی که پول می‌گرفت چیزی نمی‌گفت الان که برکنار شده دهن باز کرده عامو تو خودت آنجا بودی چرا چیزی نگفتی
صداوسیما چکار به احمدی نژاد وخاتمی ودیگر افراد دارد برنامه ها تکراری هستند اهانت تا کی
اگر مورد تایید نبودی هرگز به صدا و سیما راه نداشتی .
باتشكر چرا دراین مصاحبه هیچ اسمی از آقای جلیلی نیست خیلی شبهه دارد لطفا توضیح دهید
لاریجانی به اندازه کافی خسارت بار برای مردم و کشور بوده و چند برابر وزن خودش ریاست کرده است
ایشان بیاد از پشت صحنه برنامه دستخط به مردم توضیح بدن
او او او خدایا چقدر حقد وکینه نسبت به جلیلی !!!!!!!!!!!!!!!! پناه بر خدا از بی انصافی تو با این روحیه خبرنگار و مجری و....بودید
صدا و سیما رسانه ملی نیست وکاملا رسانه ای خصوصی برای.......است.
خود ایشون مجری بشدت منفوری هستند. با چهره نازیبا و صدای گرفته و زنانه، دارای جهتگیری شدید سیاسی، آپورتونیست و دارای خنده های زننده و کج....حالا منتقد سازمانی شده که دهه هاست مرده. انتقادت الان مثل کبریت زدن به ذغالهایی است که در تنگ آب هستند
ايشون در حال حاضر در وزارت نيرو هستند كه هيچ ارتباطي به تخصص ايشون نداره
در انتخابات مجلس هم كانديداي مردم نظرآباد شدند كه راي نياوردند
رسانه میلی ۵ شش درصدی
منظورش از بعضی طیف ها نگذاشتند ، دار و دسته جلیلی باید باشه
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری