چگونه پیامک‌های مزاحم را لغو کنیم؟

ممکن است برخی از کاربران تمایلی به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی از سوی اپراتورهای همراه نداشته باشند، بر این اساس، هر یک از اپراتورها روش‌هایی را برای غیرفعال‌سازی این نوع پیامک‌ها برای کاربران خود در نظر گرفته اند.
کد خبر: ۱۱۶۵۲۶۴
|
۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ 24 February 2023
|
3801 بازدید
|
۵

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ممکن است برای کاربران آزاردهنده و مزاحم باشد به همین دلیل بیشتر کاربران به‌دنبال راهی برای غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی هستند. پس از مسدود شدن سرشماره‌های پیامکی، شرکت‌ها به استفاده از شماره‌های شخصی برای ارسال پیامک روی آوردند و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات هم سامانه #۸۰۰* را برای شناسایی و مسدودسازی این شماره‌ها راه‌اندازی کرد؛ در عین حال، همچنان بعضی از پیامک‌های تبلیغاتی از سوی خود اپراتورهای همراه ارسال می‌شود که البته برای غیرفعال‌سازی این پیامک‌ها هم راه‌حل وجود دارد.

روش عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی اپراتور همراه اول

برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در اپراتور همراه اول، مشترکان می‌توانند با یکی از روش‌های ارسال عدد «۱» به «۸۹۹۹»، شماره گیری کد دستوری #۸۹۹۹*،  تماس با مرکز اطلاع‌رسانی ۹۹۹۰،  مراجعه به سامانه همراه من (پرتال و اپلیکیشن)  نسبت به قطع سرویس پیام تبلیغاتی خود اقدام کنند.

البته همراه اول ذکر کرده که پیامک‌های اطلاع‌رسانی اپراتور و اطلاع‌رسانی سرویس‌های پایه و باند پهن همراه اول، پیامک‌های تبلیغاتی محسوب نمی‌شوند،  بنابراین درصورت قطع سرویس پیام تبلیغاتی، مشترکین این نوع پیام‌ها را دریافت می‌کنند. همچنین برخی مشترکین به واسطه عضویت در باشگاهی خاص یا ارائه شماره خود به فروشگاه‌ها از این مبادی پیامک تبلیغاتی دریافت می کنند که در این خصوص نیز اپراتور دخالتی ندارد.

روش فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل

کاربران اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) نیز می توانند تصمیم بگیریند که مایل به دریافت کدام گروه پیامکی هستید و سپس برای دریافت یا عدم دریافت هر دسته از پیامک‌ها اقدام کنند. این کار با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل‌من و گزینه  «مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی، شماره‌گیری کد ‌۵۰۰۶#* و دریافت فهرست کاملی از گروه‌های پیامکی و پیامک به ۵۰۰۶ و انتخاب کلیدواژه مربوط به دریافت هر دسته از پیامک‌ها،  امکان‌پذیر است.

مدیریت خدمات پیامکی در اپراتور رایتل چگونه است؟

در اپراتور سوم تلفن همراه (رایتل) نیزکاربر می تواند با استفاده از نرم‌افزار رایتل من و مراجعه به منوی "مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده"، شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* یا کد دستوری #۱۹۵* و انتخاب قطع تبلیغات، شماره‌گیری کد #۳*۸۰۰* یا ارسال عدد ۳ به ۸۰۰، برای غیرفعال‌سازی و جلوگیری از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی که از مراکز پیام‌ مانند (۱۰۰۰۱۲۳۴۵ و ۳۰۰۰۰۱۲۳۴۵) و شماره‌های مشابه ارسال می‌شود، کاربرد دارد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
دروغه.به والله دروغه.من هر هفته این کدهای دستوری و شماره گیری رو برای همراه اول انجام میدم و خدا شاهده بعد از ۲۴ ساعتی که اعلام میکنند،پیام های بیشتری میادکه قبلا اصلا نمیومد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
روبیکا عین مگس مزاحم‌ تبلیغات ارسال می کنه مسدود هم‌نمیشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
فعلا که خود اپراتورها بیشترین مزاحمت و پیامکهای بی دلیل و مشکوک را وقت و بی وقت ارسال می کنند. کافیه گوشی را چند ساعت تو یک اتاق ساکت بگذارید و بعد کنار گوشی یک بشکن بزنید، سریع یک پیام از ایرانسل میاد.
زنبورک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
خود شما هم که بیشتر کدها رو اشتباه نوشتین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
گور پدرشون! شماره تلفن،شغل، سال تولد، رشته تحصیلی و ... را می فروشند بعد میگویند چگونه پیامک‌های مزاحم را لغو کنیم!!!
خوب کی اجازه داد مشخصات مشترکین رو بفروشی؟
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیت دلار
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات