با تحولات منطقه و جهان

صدور فرمان انهدام موشک‌های کره شمالی توسط ارتش ژاپن/ کشته شدن دو نظامی ترکیه در شمال عراق/ قرارداد 10 میلیارد دلاری چین با کشورهای عربی/ اجرای حکم اعدام ۳ نفر در عربستان سعودی

صدور فرمان انهدام موشک‌های کره شمالی توسط ارتش ژاپن، کشته شدن دو نظامی ترکیه در شمال عراق، قرارداد 10 میلیارد دلاری چین با کشورهای عربی، اجرای حکم اعدام ۳ نفر در عربستان سعودی و واکنش طالبان به گزارش اخیر شورای امنیت  از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۸۸۰۳
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ 12 June 2023
|
14569 بازدید
|

صدور فرمان انهدام موشک‌های کره شمالی توسط ارتش ژاپن/ کشته شدن دو نظامی ترکیه در شمال عراق/ قرارداد 10 میلیارد دلاری چین با کشورهای عربی/ اجرای حکم اعدام ۳ نفر در عربستان سعودی

بین الملل تابناک: صدور فرمان انهدام موشک‌های کره شمالی توسط ارتش ژاپن، کشته شدن دو نظامی ترکیه در شمال عراق، قرارداد 10 میلیارد دلاری چین با کشورهای عربی، اجرای حکم اعدام ۳ نفر در عربستان سعودی و واکنش طالبان به گزارش اخیر شورای امنیت  از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

صدور فرمان انهدام موشک‌های کره شمالی توسط ارتش ژاپن

وزارت دفاع ژاپن روز یکشنبه اعلام کرد که دستور انهدام موشک‌های بالستیک کره شمالی که قلمرو این کشور را تهدید می‌کند، تمدید کرده است.

به نوشته روزنامه «ژاپن تایمز» این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که دستور تخریب موشک‌های کره شمالی به قوت خود باقی خواهد ماند. مقامات ژاپنی مدعی هستند که چنین پرتاب‌های موشکی که می‌توانند بر فراز استان «اوکیناوا» یا سایر نقاط کشور پرواز کند، «تحریک جدی» علیه این کشور است. ژاپن در فوریه ۲۰۱۶ دستور مشابه‌ای صادر کرده بود.

کره شمالی در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی از جمله موشک بالستیک قاره‌پیمای جدیدی با سوخت جامد را انجام داده است.

ژاپن قصد داردبا استقرار موشک‌های آمریکایی «پاتریوت» و همچنین سامانه موشکی «ایجیس» در جزایر «میاکو»، «ایشیگاکی» و «اوکیناوا» با موشک‌های کره شمالی مقابله کند.

بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیونگ یانگ از پرتاب موشک‌های بالستیک منع شده است، اما می‌گوید این قطعنامه‌ها برنامه فضایی غیرنظامی را شامل نمی‌شود. با این حال، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا مدعی هستند که پرتاب ماهواره‌های پیونگ یانگ با اهداف نظامی است.

کشته شدن دو نظامی ترکیه در شمال عراق

وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن دو سرباز ترکیه‌ای در شمال عراق خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو سرباز ترکیه‌ای روز یکشنبه در پی انفجار بمب در شمال عراق مجروح شدند.

در این بیانیه اشاره شده است که این دو سرباز ترکیه‌ای در پی انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

بیانیه مذکور افزود که این بمب توسط اعضای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) کار گذاشته شده بود.

به نقل از میدل ایست نیوز، ترکیه به بهانه مبارزه با اعضای پ.ک.ک در شمال عراق و سوریه حضور دارد.

قرارداد 10 میلیارد دلاری چین با کشورهای عربی

وزارت سرمایه گذاری عربستان یکشنبه شب از عقد قراردادی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار با شرکت‌های چینی در جریان روز نخست نشست تجاری کشورهای عربی و چین خبر داد.

شبکه عربستانی "العربیه" به نقل از منابعی که آنها را آگاه دانست، اعلام کرد که در روز نخست کنفرانس تجاری مشترک میان کشورهای عربی و چین در ریاض، پایتخت سعودی، ۱۰ میلیارد دلار قراردادهای تجاری دوجانبه امضا شد.

این شبکه افزود:در کنفرانس تجاری مذکور، معاملاتی به ارزش ۵ میلیارد دلار برای بخش خودروهای برقی نیز مورد توافق قرار گرفت.

کنفرانس تجاری دو روزه کشورهای عربی و چین امروز یکشنبه در شهر ریاض پایتخت عربستان با سخنرانی وزیر خارجه سعودی آغاز بکار کرد که گام دیگر این کشورها برای تقویت روابط خود با شرق به شمار می رود.

این کنفرانس با مشارکت بازرگانان عرب و چین تحت شعار «همکاری برای رفاه» زیر نظر «محمد بن سلمان» ولیعهد و رئیس هیات وزیران عربستان آغاز بکار کرد.

کنفرانس یاد شده که بزرگترین رویداد اقتصادی چینی- عربی در نوع خود است، بمدت دو روز ادامه خواهد داشت.

برنامه کنفرانس شامل تعدادی جلسات گفت وگو و نشست های دوجانبه است که راه های دستیابی به رفاه و توسعه پایدار در کشورهای مختلف عربی و چین را مورد بحث قرار می دهد.

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان در سخنان خود در افتتاح این کنفرانس گفت که سفر رئیس جمهوری چین به عربستان باعث تقویت روابط دوجانبه بین پکن و ریاض شده است.

وی افزود: در سال ۲۰۲۲ چین بزرگترین شریک تجاری کشورهای عربی با ۴۳۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری بوده و میزان رشد تجاری دو طرف نسبت به سال قبل از آن ۳۱ درصد داشته است .

بن فرحان اضافه کرد: به دستاوردهایی که تاکنون از طریق شراکت بین ما و چین محقق شده است، افتخار می کنیم و دوطرف را برآن می دارد که برای تقویت آن گام برداریم.

وزارت سرمایه گذاری عربستان سعودی با مشارکت دبیرخانه اتحادیه عرب، شورای ارتقای تجارت بین المللی چین و اتحادیه اتاق‌های تجاری کشورهای عربی، این نشست را برگزار کرده است.

این نشست با هدف تقویت و تحکیم همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین کشورهای عربی و چین و بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری داخلی برگزار شده و بخش‌های متنوعی از جمله فناوری، انرژی‌های تجدیدپذیر، کشاورزی، املاک و مستغلات، مواد معدنی علاوه بر تعدادی جلسات گفت وگو و نشست‌های دوجانبه دارد که نشان‌دهنده تغییر بی‌سابقه‌ای در روابط اعراب و چین خواهد بود.

اجرای حکم اعدام ۳ نفر در عربستان سعودی

 وزارت کشور عربستان سعودی روز (یکشنبه) خبر داد که حکم اعدام سه نفر را در منطقه «ریاض» به اتهام اقدامات تروریستی اجرا کرده است.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، این افراد به نام‌های «عبدالملک البعادی»، «محمد العصیمی» و «محمد الطویرش» نام دارند که به گفته وزارت کشور سعودی اقدام به تشکیل یک «هسته تروریستی» برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و تأمین مالی تروریسم کرده بودند.

طبق بیانیه این وزارتخانه، این افراد همچنین اقدام به جمع‌آوری و ذخیره سلاح و مواد منفجره کرده و ضمن داشتن تفکرات تکفیری با یکی از سرکردگان سازمان‌های تروریستی نیز بیعت کرده بودند. با این توضیحات وزارت کشور سعودی احتمال اینکه افراد اعدام شده از اعضای گروهک داعش باشند، تقویت می‌شود.

به گفته وزارت کشور سعودی آن‌ها همچنین قصد ترور یک مأمور امنیتی در حین انجام وظیفه و سوزاندن او را داشتند.

در تاریخ چهارم ژوئن نیز مقامات سعودی از اجرای حکم اعدام سه نفر دیگر به اتهام عضویت در یک گروه تروریستی خبر دادند. پیش از آن در ۲۹ ماه می نیز دو نفر به جرم اقدام علیه امنیت ملی اعدام شدند. دو هفته پیش از آن نیز در تاریخ ۱۵ می، یک فرد به اتهام تشکیل یک گروهک تروریستی و تلاش برای انجام اقدامات خرابکارانه اعدام شد.

واکنش طالبان به گزارش اخیر شورای امنیت 

 ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان در واکنش به گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه این گروه به سیاست «پشتومحوری» خود بازگشته است، در حساب توئیتری خود نوشت: این گزارش از حقیقت دور و بی اساس است.

سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان در ادامه افزود: چنین گزارش‌ هایی دشمنی آشکار با مردم و تبلیغات بیهوده و مغرضانه است.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل پیشتر طی گزارشی اعلام کرد که طالبان به سیاست «مستبدانه» و «پشتومحور» بین سال‌ های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ خود بازگشته است.

در این گزارش همچنین به افزایش فعالیت گروهک تروریستی القاعده پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان و اختلاف میان گروه‌ های داخل طالبان اشاره شده است.

این در حالیست که مقامات طالبان این گزارش را مغرضانه دانسته اند.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۶
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
دیگه نسبت به اعدام های عربستان اعتراضی نداریم؟ آیا؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
خوبی ؟؟؟ دنبال چی میگردی ؟؟ دوست داری با کشورهای همسایه درگیر باشیم یا نباشیم ؟؟؟ تکلیف چیه ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
شما با مردم دشمنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
محمد|Iran (Islamic Republic of)|۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
خسارت حمله به سفارت عربستان را چه مسئولی تقبل می کنه دوست ارزشی ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
اعدام ، اقدام ضد انسانی است .
هر جای دنیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
غربگداها حالا نگران اعدام شیعیان در عربستان شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
رژیم آمریکا با سرکوب نمودن افراطی ژاپن و آلمان باعث شد تعدادی رژیم کثیف مانند کره شمالی با برند کمونیست رشد کنند و بمب اتم بسازند و راحت تهدید کنند . اگر با ژاپن و المان آن برخورد افراطی و زیاده روی نمیشد و خلع سلاح نمیشدن که تمام توان و زور بازوی ژاپن والمان در ساختن رادیو و تلویزیون صرف بشود الان جناب کیم به قبر پدرش میخندید که بتواند موشک بر فراز ژاپن بفرستد و هر روز تهدید کند . هرچی ما می کِشیم از سیاستهای کثیف دولت آمریکا است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
بهرحال ژاپن و آلمان هشتاد سال پیش دنیارو به خاک و خون کشیدن و باید جلوشون گرفته میشد و آمریکا و کشورهای دیگه باهم بسیج شدن و جلوی اینارو گرفتن بعدشم کی گفته که تمام توان ژاپن و آلمان صرف ساخت تلویزیون شده همین الانشم کشوری مثل ژاپن ششمین نیروی نظامی قدرتمند جهانو داره و بخش اعظم تکنولوژی و زیرساخت های صنعتی
جهانن به شرکت های ژاپنی وابسته هستند و در تمام زمینه های علمی و صنعتی از جمله هوافضا، هوش مصنوعی، روباتیک، پزشکی، ماشین آلات و کارخانه جات و حتی تجهیزات نظامی جز کشورهای پیشرو و تعیین کننده هستند. این توهمات شماست که فکر میکنید ژاپن و آلمان ارتش ندارن یا توان نظامی ندارن چون همچیزو فقط تو بمب و موشک میبینین اگه به شما باشه میگید ژاپن و آلمان دوباره باید به همون گذشته تاریکشون برگردن و مث کره شمالی بمب و موشک بسازن و بیفتن به جون به انسان های بیگناه، خیالت راحت یه کشور محدود و کمونیستی که خالی از هرگونه سرمایه و تکنولوژیه و مردمش به نون شب محتاجن هیچ غلطی نمیتونه بکنه
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
بسی خندیدیم ازین تحلیل ، ممنون که شادمون کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
وااای اصن خودت فهمیدی چی گفتی الان مثلا تو ژاپن و آلمان که غول های اقتصادی جهان هستن و کل صنعت دنیا بهشون وابستس رو ضعیف میدونی و فک میکنی که مثلا ژاپن یا آلمان ارتش یا توان نظامی ندارن، واقعا چه اتفاقی میفته که این افکار به دهنتون میرسه آخه کره شمالی در حد و اندازه ایه که بخواد ژاپنو تهدید کنه این بمب و موشکا همش دست و پا زدن بیخوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
بسیسجی ها کجان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
همینجا آماده شهادت
ناشناس
|
Austria
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
با توجه به اینکه در چند ماه احبر چندین گروهگ تروریستی در عربستان شناسایی و عوامل آنها اعدام شدند، باید به نیروهای اطلاعاتی سعودی نبدرک گفت که تا این اندازه خبره و مسلط شده اند و احکام‌ الله متعال را با قدرت و صلابت اجرا می نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
احکام الله متعال رو خوب اومدی .دعا مینمایم ، الله متعال شما را به راه درست هدایت کند تا بجای افراطی گری و
تجسس در نحوه زندگی امت، درست زندگی کنی تا الله متعال در روز قیامت از بنده اش خشنود باشد. والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
«فَلِلّهِ الْحُجَّةُ الْبَالِغَةُ» (انعام/۱۴۹) خداوند حجت و دلیل قاطع و رسا دارد.
«وَقُل لَّهُمْ فِی أَنفُسِهِمْ قَوْلاً بَلِیغًا» (نساء/۶۳) و با آنان سخنی رسا و بلیغ که مؤثر در جان آنها باشد بگو.
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
جالب بود ژاپن دستور داده خخخ ژاپن بعد از حمله اتمی اربابش امریکا. به بردگی تن داده ارتشش کجا بود آخه
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟