با تحولات منطقه و جهان

اعلام تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه برنامه پهپادی ایران/ نامه امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان ملل در پی هتک حرمت قرآن / واکنش تهدیدآمیز کره‌ شمالی به استقرار زیردریایی هسته‌ای آمریکا در کره‌جنوبی/ درگیری‌های شدید در مناطق مختلف سودان

اعلام تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه برنامه پهپادی ایران، نامه امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان ملل در پی هتک حرمت قرآن، واکنش تهدیدآمیز کره‌شمالی به استقرار زیردریایی هسته‌ای آمریکا در کره‌جنوبی، درگیری‌های شدید در مناطق مختلف سودان و هشدار مقام ارشد صهیونیستی درباره وقوع جنگ داخلی در اسرائیل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۳۲
|
۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 21 July 2023
|
4887 بازدید
|

اعلام تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه برنامه پهپادی ایران/ نامه امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان ملل در پی هتک حرمت قرآن/ واکنش تهدیدآمیز کره‌شمالی به استقرار زیردریایی هسته‌ای آمریکا در کره‌جنوبی/ درگیری های شدید در مناطق مختلف سودان

بین الملل تابناک: اعلام تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه برنامه پهپادی ایران، نامه امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان ملل در پی هتک حرمت قرآن، واکنش تهدیدآمیز کره‌شمالی به استقرار زیردریایی هسته‌ای آمریکا در کره‌جنوبی، درگیری‌های شدید در مناطق مختلف سودان و هشدار مقام ارشد صهیونیستی درباره وقوع جنگ داخلی در اسرائیل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه برنامه پهپادی ایران

روز پنجشنبه، شورای اتحادیه اروپا با تکرار اتهام بی اساس حمایت نظامی ایران از جنگ روسیه علیه اوکراین، صادرات قطعات به کار رفته در ساخت و تولید پهپاد از اتحادیه اروپا به ایران را ممنوع کرد.

تارنمای شورای اتحادیه اروپا افزود، در نظام جدید تحریم های بروکسل، محدودیت های مسافرتی و انسداد اموال نیز علیه افراد مسئول، حامی یا دخیل در برنامه پهپادی ایران پیش بینی شده است.

شورای مذکور همچنین حمیدرضا شریفی تهرانی، علیرضا تنگسیری، محسن اسدی، محمدرضا محمدی و محمدصادق حیدری موسی را طبق تحریم های اتحادیه علیه حمایت پهپادی از مسکو و فریدون محمدی سقایی را به اتهام پشتیبانی از سامانه های پدافند هوایی سوریه تحریم کرد.

نامه امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان ملل در پی هتک حرمت قرآن

در پی هتک حرمت دوباره به ساحت مقدس قرآن کریم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نامه نوشت.

در  این نامه آمده است: خبر تأسف برانگیز اهانت دوباره به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، به احساسات و عواطف جامعه مسلمانان‌ جهان و پیروان ادیان الهی شدیدا لطمه وارد ساخته و شوک و نگرانی ناشی از این اقدامات موهن در حال گسترش است. 

وزیر خارجه در این نامه نوشت: جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکومیت شدید صدور مجوز از سوی مقامات سوئد برای اقدام موهن و تحریک آمیز جسارت به قرآن کریم -کتاب مقدس مسلمانان جهان- که برای دومین بار طی یک ماه گذشته رخ می‌دهد، قویا هشدار می‌دهد که تداوم این اقدام تحت پوشش آزادی بیان، توهین آشکار به جمیع مسلمانان، تحریک جوامع مختلف و با هدف اسلام ستیزی و ترویج افراطی گری صورت می‌گیرد.

در این نامه آمده است: بی شک صدور مجوز برای اهانت به قرآن، عمل جسارت به قرآن و یا هر کتاب آسمانی ادیان الهی، هر دو از یک تفکر سرچشمه می‌گیرد که با سوءاستفاده از آزادی بیان، اسلام ستیزی و اسلام زدایی را دنبال می‌کند و عواقب و پیامدهای غیرقابل جبرانی از جمله گسترش نفرت‌، خشونت و بیگانه‌هراسی در جوامع مختلف را به همراه خواهد داشت. 

در این نامه عنوان شده است: تداوم این گونه اقدامات در نهایت صلح و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف الهی را در معرض مخاطرات جدی  قرار خواهد داد.

در نامه امیرعبداللهیان خطاب به گوترش آمده است: از جنابعالی درخواست می‌کنم با محکوم کردن فوری این اقدام، تدابیر لازم را در سریعترین زمان به منظور عدم تکرار و جلوگیری از عواقب خطرناک گسترش و تداوم این پدیده موهن و تحریک آمیز اندیشیده و از دولت‌های عضو‌ سازمان ملل متحد بخواهید با آمران و‌ عاملان این اقدام به شدت برخورد کنند.

به گزارش فارس، روز پنجشنبه و برای دومین بار ظرف چند هفته اخیر «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی با حمایت پلیس سوئد اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد.

در پی هتک حرمت دوباره قرآن کریم در سوئد، سفیر این کشور در تهران امشب توسط ناصر کنعانی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

واکنش تهدیدآمیز کره‌ شمالی به استقرار زیردریایی هسته‌ای آمریکا در کره‌جنوبی

روز پنج‌شنبه برگزاری دولتی کره‌شمالی اعلام کرد، پیونگ‌یانگ معتقد است که استقرار تجهیزات استراتژیک آمریکا در کره‌جنوبی شرایط را برای استفاده آن از تسلیحات هسته‌ای فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش کی‌سی‌ان‌ای، کره‌شمالی همچنین با استناد به بیانیه وزیر دفاع پیونگ‌یانگ، ایالات متحده و کره‌جنوبی را به افزایش تنش در این منطقه متهم کرد؛ گویا این اظهارات و موضع‌گیری کره‌شمالی، به زیردریایی هسته‌ای ایالات متحده (کلاس اوهایو) مرتبط باشد که در روزهای گذشته به بندری در شهر بوسان در کره‌جنوبی وارد شده است.

این واکنش از آن روی منتشر شده که یک سرباز آمریکایی، روز سه‌شنبه در اوج تنش میان دو کره و ایالات متحده از مرز گذشته و در خاک کره‌شمالی بازداشت شد. کره‌شمالی هنوز در مورد حادثه مربوط به سرباز آمریکایی نفوذی اظهارنظری نکرده است.

سه‌شنبه هم‌زمان با برگزاری نخستین نشست کارگروه مشترک واشنگتن و سئول درباره آنچه تهدید هسته‌ای کره شمالی خوانده می‌شود، یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا به کره جنوبی رفت. کرت کمپبل، هماهنگ‌کننده امور هند-آرام کاخ سفید، سفر کم‌سابقه این زیردریایی با قابلیت حمل موشک بالستیک هسته‌ای را تأیید کرد.

او در یک نشست خبری در سئول گفت: هم اکنون که ما اینجا هستیم، یک زیردریایی هسته‌ای آمریکایی در حال پهلو گرفتن در بندر بوسان است؛ این نخستین پهلوگیری یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا در دهه‌های اخیر است.

وزارت دفاع کره‌جنوبی هم کمی پس از اظهارات کمپبل، ورود زیردریایی «یواس‌اس کنتاکی» را تأیید کرد. قدرت اصلی زیردریایی‌هایی با موشک بالستیک آمریکا در قدرت اختفای آن‌هاست که در شلیک موشک بالستیک در دوران جنگ به کمکشان می‌آید. پهلوگیری این زیردریایی‌ها در بنادر خارجی در انظار عمومی پدیده‌ای نادر است.

درگیری های شدید در مناطق مختلف سودان

درگیری های شدید میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در مناطق مختلف سودان ادامه دارد.

 نیروی هوایی ارتش سودان بامداد و صبح جمعه مناطقی در اطراف پایتخت را بمباران کرد.

یگان های توپخانه نیز مواضع نیروهای پشتیبانی سریع در جنوب شهر «ام درمان» را هدف قرار دادند.

مواضع نیروهای پشتیبانی سریع در جنوب و غرب شهر «الابیض» در مرکز سودان از دیگر اهداف بمباران ارتش بود.

صبح جمعه، ارتش سودان در بیانیه ای اعلام کرد، در عملیات اخیر هجده نیروی پشتیبانی سریع کشته و خسارات سنگینی به آنها وارد شد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شد.

طی این مدت نبردهای گاه بسیار سنگین بین دو طرف جریان داشته که تاکنون موجب کشته شدن چند صد سودانی و آوارگی و ترک دیار حدود سه میلیون تن دیگر شده است.

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری اخیرا اعلام کرد که ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک در سودان نیاز فوری به کمک های بشردوستانه دارند.

ارتش سودان مدعی یکپارچه کردن نیروهای نظامی این کشور برای رفتن به سمت تشکیل نهادهای دموکراتیک و واگذاری قدرت به دولتی غیرنظامی است؛ اما نیروهای پشتیبانی سریع مدعی است که ارتش سودان مانع تشکیل دولت غیرنظامی شده و روند دموکراتیک در این کشور را به خطر انداخته است.

هشدار مقام ارشد صهیونیستی درباره وقوع جنگ داخلی در اسرائیل

«ناداو ارگمان» رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در واکنش به اعتراضات در فلسطین اشغالی درباره لایحه اصلاحات قضایی کابینه بنیامین نتانیاهو گفت که این رژیم در آستانه جنگ داخلی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، «ناداو ارگمان» از طرح اصلاحات قضائی کابینه نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

رئیس سابق شاباک در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواست از پیشبرد طرح اصلاحات قضائی عقب‌نشینی کند.

وی گفت: نتانیاهو مثل زمانی که او را می‌شناختم به رژیم اسرائیل متعهد نیست. به نظرم او بیشتر در قبال یک ائتلاف ناممکن احساس تعهد می‌کند.

ارگمان در ادامه با بیان اینکه انتظار می‌رود، این طرح روز دوشنبه رای بیاورد، افزود: من نگرانم که بعد از آن شرایط ما متفاوت شود و من درباره استقلال قضاتمان و درباره (رژیم) اسرائیل نگران هستم.

رئیس سابق شاباک طرح نتانیاهو را وحشتناک خواند و از رئیس کنونی شاباک خواست به نتانیاهو نشان دهد تبعات تصویب آن چه خواهد بود.

وی در پایان گفت: من بسیار نگرانم که ما در آستانه جنگ داخلی قرار داریم.

ارگمان پیشتر گفته بود که نتانیاهو مسئول آسیبی است که به توانایی و کارآمدی ارتش وارد شده است، در حالی که روز سه‌شنبه رئیس ستاد کل مشترک رژیم صهیونیستی، نظامیان کابینه و کنست را مسئول تمرد در ارتش دانست.

«هرتزی هالیوی» نظامیان معترض به لایحه ایجاد تغییرات در سیستم قضایی را تهدید کرد که با پاسخ آنها روبه رو شد.

هالیوی در نشست کمیسیون خارجی و امنیت کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با جملات تلویحا تهدیدآمیز گفت هر که به نافرمانی در ساختار ارتش یا نیروهای ذخیره دعوت کند، به ارتش و امنیت رژیم لطمه وارد کرده است.

وی به وجود چالش‌های امنیتی در این رژیم اذعان کرد و گفت: در شرایط کنونی باید در آمادگی بالا همراه با کارایی و همبستگی باشیم.

ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی به دلیل نافرمانی و تمرد شماری از افسران و نیروهای ذخیره به ویژه خلبانان و واحدهای کوماندو و واحد سایبری در کنار پزشکان نظامی علیه لایحه تغییرات در اختیارات دستگاه قضایی، دچار بحران شده و مقامات صهیونیست نسبت به تبعات امنیتی آن بر این رژیم هشدار داده‌اند.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
تحریم ایران بخاطر برنامه پهپادی، نه بخاطر درست یا غلط بودن برنامه ایران، بلکه در جهت منافع قدرت های بزرگ غربی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
برو بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
موضوع فقط ایران نیست آمریکا سیادت خود را در خطر میبیند و در همه جا دنبال بحران سازی است
ناشناس
| Austria |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
مگه دلیل بهتری از منافع هم هست؟
اینکه ایرانیا عادت کردن بجای منافعشون شعار بدن غلطه نه کار اونا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
صدهامیلیارد دلاراسلحه در منطقه توسط غربیها فروخته شده ولی برنامه پهبادی ما خار چشم دشمنها شده
ناشناس
| France |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
کمک به یک کشور متخاصم ، رفتاری جنگ طلبانه است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
آتش زدن کلام وحی در بزرگترین عید مسلمانان و در مقابل بزرگترین مسجد استکلهم و آن هم با مجوز پلیس سوئد بزرگترین اهانت به بیش از چندین میلیارد مسلمان بود و تکرار این اقدام غیر اخلاقی توهینی بس بزرگتر.
فردی که چنین کاری می کند یا بیمار است و یا اگر بیمار نیست شاید نقشه ای از سوی کشورهای متخاصم بالاخص رژیم اسرائیل باشد تا از طریق سوئد رابطه بین مسلمانان با سایر کشورهای دنیا را شکراب کند.
طبیعی است که وقتی به مقدسات مسلمانان با مجوز پلیس سوئد توهین می شود شک کرد که چنین اقدامی توطئه متخاصمان غربی بر علیه مسلمانان باشد تا احساسات مسلمانان را جریحه دار کنند و سبب شوند که حامیان مقتدی صدر به سفارت سوئد در عراق حمله کنند ولی حامیان مقتدی صدر درخور نکوهش نیستند زیرا وقتی احساسی جریحه دار شد چنین اقداماتی طبیعی است و پلیس سوئد و مقامات کشور سوئد در خور نکوهش هستند که چرا به چنین فردی اجازه چنین جسارت و توهین بزرگی را داده اند و می دهند و جلوی هتاکی های غیر اخلاقی این فرد را نمی گیرند و باعث شده اند که امروز مسلمانان در مقابل سفارتشان اقدامات اعتراضی انجام دهند و اگر چنین اقدامی توسط استکلهم تکرار شود بر کشورهای اسلامی است که سفارت سوئد را به نشانه اعتراض حتی برای یک ماه هم که شده تعطیل کنند و یا اگر اقدامی در مقابل سفارت سوئد به نشانه اعتراض به این توهین بزرگ در کشورهای اسلامی صورت گرفت، استکلهم نباید شاکی باشد زیرا که خود مسبب این اقدامات اعتراضی است.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
قرآن توسط یک مسلمان دوآتیشه ، عضو فعال حشدالشعبی انجام شده است
سیدمحسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
شاید تحریم بهپادی به نفع مردم ایران باشد لااقل پول ما دور ریخته نمی شود
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
چرا ایران مرد و مردانه اعلام نمیکنید که با روسیه همکاری پهپادی دارد؟ جمهوری اسلامی می داند، مردمش می دانند، غرب می داند، اوکراین می داند، اسراییل می داند، همه می دانند، پس دستگاه دیپلماسی چه هدفی از این دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
متاسفانه مسولین خودشون نمیدونن و انکار میکنن!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
جز ترس هیچ دلیلی ندارد !!! از نظر سازمان ملل این کار غیر قانونیه... البته آینده دادگاه هایی با شکایت اوکراین و.... برگزار میشه و ایران مجبور به پرداخت غرامت و...میشه !!! و انزوا بیشتر و دلار گرانتر میشه !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
جالبه افرادی که قرآن رو آتش میزنن خودشون قبلا مسلمون بودن و یکیشون عضو حشد الشعب بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
کسانیکه جهان را در راه اهدافشان با اجیر کردن اشخاص و آتش زدن کتابهای مقدس ادیان مختلف را دارند / سعی در از بین بردن حرمت دینها و بنوعی تبلیغ ضد دین میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
عضو گروه نظامی صرفا مسلمون نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
امیر جون اول برو انگلیسی ات را درست کن بعد اصول نامه نگاری بیاموز و بعد... با اون انگلیسی مادرت هم نامه ات رو‌نمیخونه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
جالب نیست بصورت خودجوش و مردمی در سطح ایران هشتاد پنج میلیونی ده نفر خیابان نمیان تا به این اهانت ها عکس العمل نشان بدند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
از بس منافق بین ما زیاد شده وگر نه جا داشت سفارت سوئد را با خاک یکسان کنیم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
هتک قرآن بخاطر اینه نون دونیه آقایان هست بد است یا بخاطر مقدس بودن این کتاب ؟؟!!! گویا اسلام آقایان با ما مردم عادی فرق دارد ، آقایان حرف از اسلام می‌زنند و بر خلاف خواست اعمه و پیامبران رفتار می‌کنند ، ما حرفی نمیزنیم ولی در جهت آن عمل میکنیم!!! قرآن نیاز به دفاع ندارد.....چرا که هرکس مسئول اعمال خود است !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
با پرچم شیطان بزرگ حرف دیگری نباید شنید.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
لجبازی کودکانه را رها کنیم. وزیر خارجه آمریکا را دعوت کرده و مذاکره کنیم. پرونده ای که با یک مذاکره در اول بحران حل می شد به پرونده بین المللی تبدیل شده و هر رفتاری از طرف ما به فرو رفتن بیشتر در باتلاق می انجامد. ودر ادامه مجبور به حمایت از روسیه شده ایم .جنگ روسیه و اوکراین تمام می‌شود و روسیه و آمریکا غرامت اوکراین را از پول‌های بلوکه شده ما پرداخت خواهند کرد و دادگاه جنایت جنگی برای ما برگزار می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
محمد برجام را آمریکا فسخ کرد و الان هم مخالف اصلی بازگشتبه برجام آمریکا و اسراییل هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
آقای روحانی یک بار این مسیر را رفت و به بن بست خورد. آدم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشه
Mostafafaraji
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
قرار نیست هرکسی که مشکل اعصاب روان داره بهش واکنش نشون بدیم . در هرجا و منطقه ای که این هتک حرمت اتفاق میافته ۱۰۰کتاب ترجمه شده از قرآن هدیه بدید به مردم همون منطقه این کار میتونه توسط نماینده سفیران هر کشور انجام بشه هرکشور اسلامی این کار انجام بده خودش یه تبلیغ بزرگ برای اسلام و مسلمانهامیشه
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟