جیم کالینز، محقق و مشاور مشهور در حوزه کسبوکارها در مقالهای که درباره تولد و مرگ برندها نوشته، با اشاره به نرخ نابودی ۸۶ درصدی برندهای مشهور، به این موضوع اشاره کرده است که وجود نام یک شرکت در فهرست برترینها، هیچ معنای خاصی ندارد چون تضمینی برای توانایی این شرکتها در ادامه حیاتشان نیست. بسیاری از شرکتهایی که امروز بزرگ و قدرتمند هستند، در سال ۱۹۵۵ هیچ نامی از آنها نبود، مثل همه شرکتهای حوزه تکنولوژی. از سوی دیگر بسیاری از شرکتهایی که آن زمان پرآوازه بودند و این شهرت را جشن میگرفتند، حالا اثری از آنها نیست. برای یافتن برندهایی که امروز دیگر اثری از آنها نیست، نیازی نداریم که به سال ۱۹۵۵ برگردیم، نمونههای موخرتری هم هستند که زود نابود شدند که میتوان از جمله آنها به کامپیوترهای مشهور کامپک اشاره کرد که عمر برند آنها از ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۲ طول کشید. در این ویدیو به این پرسش پاسخ داده میشود.