نبض خبر

اگر با حجاب مشکل دارید، از ایران بروید!

کد خبر: ۱۱۹۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ 04 September 2023
تعداد بازدید : 83135
کد خبر: ۱۱۹۱۳۴۶
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ 04 September 2023
|
312990 بازدید
|
بازدید 312990
ویدیوی مناظره دو دختر نوجوان درباره حجاب طی روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی منتشر شده که جنجال برانگیز شده است. صحبت های یکی از این دختران نوجوان در طرفداری از قانون حجاب در کشور، واکنش‌های زیادی را در پی داشته است. در بخشی از این مناظره این دختر نوجوان می گوید که اگر با حجاب در ایران مشکل دارید می‌ توانید به جای دیگری برای زندگی بروید. این بخش را می‌بینید
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶۸
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۳۲۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
مشکل داریم ولی از ایران نخواهیم رفت. به شما یاد خواهیم داد به عقاید همه افراد احترام بگذارید.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
به عقاید همدیگه احترام بزاریم؟؟

یک قاتل روانی هم اعتقادات خودش رو داره.
یک تروریست هم به خاطر اعتقاداتش آدم می‌کشه.
یک استاد دانشگاه هم به خاطر این که فکر می‌کنه روش تدریسش درسته آینده تعداد زیادی دانشجو رو نابود می‌کنه.
.
.
.
پس هر عقیده‌ای محترم نیس

اگر هرکسی بخواهد طبق عقیده خود رفتار کند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و قانون جنگل در جامعه حکم فرما خواهد شد.

و اینکه می‌گویید هر کس عقیده خوش را دارد و باید به آن عقیده احترام گذاشت این جمله خودش یک قانون است و ما را مجبور می‌کنید به آن عمل کنیم؛ اگر کسی معتقد باشد که عقیده هر کسی محترم نیست، طبق قانون شما این حرف هم درست است و باید به این عقیده نیز احترام گذاشت و این یک تناقض بزرگ است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
آقای مهدی سفسته نکن
اول ببین این اعتقادی که تو داری درسته این قانونی که ازش دم میزنی مبنا عقلی داره بعد بیا تز بده
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
مهدی خان ساندیست تاریخش گذشته اتانولی شده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
نظر میدیم، در بیان نظر توهین نمیکنیم، باز هم منتشر نمیشه ولی گفتنش بهتر از نگفتن هست.
برای قانون کردن حجاب اجباری، ۵ آیه از ۲ سوره ی احزاب و نور رو علم کرده اند. در حالی که معنا و تفسیر این ۵ آیه هم چیزی در خصوص اجبار بیان نمیکنه. نکته ی دیگر اینکه در قرآن در ۵ آیه به حجاب پرداخته شده، در چند آیه به زکات پرداخته شده؟ در چند آیه به نیکی به پدر و مادر توصیه شده؟ در چند آیه به نماز توصیه شده؟ جواب این سوالات، میزان اهمیت حجاب از نگاه خدا و قرآن رو نشون میده.
فقط ۵ آیه که به حجاب اشاره داره نه اجبار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
آقا مهدی اگه نمیتوانید در کنار اکثریت مخالف نظر شما زندگی کنید ممنون میشیم اگه یه جایی مثل واتیکان درست کنید و جمع بشید داخل اونجا اونوقت هم شما راحتید هم ما
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
در پاسخ به تحلیل فوق منطقی و فلسفی آقا مهدی، دوست عزیز، قانون باید مبنای عقلی داشته باشه چون برای زندگی انسان ها وضع میشه.
دوستان شما اعتقاد به این دارند که قوانین باید با شرع مقدس مطابقت داشته باشه، در کجای شرع به اجبار حجاب اشاره شده؟
در کجای شرع برای عدم رعایت اجبار حجاب مجازات تعیین شده؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
اولا سفسته نه، سفسطه
ثانیا حالا میشه بفرمایید چجوری آدم میتونه بفهمه اعتقادش درسته یا نه؟
خب تو برو به اون داعشی بگو اعتقادت اشتباهه، جوری برات دلیل و برهان های عقلی و نقلی میاره که خودتم قانع میشی?
پس بگو چجوری میشه فهمید یکی عقیدش درسته یا نه؟
خب من میگم چه چیزی بهتر از حرف خدا؟
شما وقتی میری یه کالایی میخری، برای نحوه استفادش به دفترچه راهنما مراجعه میکنی
خب خدا هم خالق انسانه و میدونه چه چیزی براش بهتره و توی دفترچه راهنما (قرآن) دستور میده به حجاب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
مهدی! یک لیوان آب بخور اول.
بعد از پدرتان در مورد تاریخ دهه شصت شمسی سوال کن. براتون توضیح میدهندداستان ویدیو و نوار کاست و شطرنج چگونه بوده است.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
از نظر شما، هر کی مخالف حرفتون بزنه میشه ساندیس خور، و یک درصد هم احتمال نمیدید اشتباه میکنید
در تفکر شما منطق جایی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
آفرین مهدی جان بهترین پاسخ را ارائه دادی، جالبه بدانید که حجاب در قدیم در اروپا هم ریشه داشته و اکثر بانوان و راهبه ها بطور کامل با الگو گیری از حضرت مریم رعایت میکردند ولی رفته
رفته چون بطور قانون نبوده ، زن های فخر فروش و بی بنده بار با تبلیغ بسیار بد حجابی و سپس بی حجابی را ساکن کردند بطوری که امروزه این آیین در غرب فراموش شده
خودت فکر کن اگه ایران حجاب اجباری نبود از بین بانوان با حجاب چند نفر فریب زن های فخر فروش را میخوردند و این پوشش سست میشد. مثال بارزش در همین قانون است که در سال های اخیر چند نفر افراد فریب خورده با زیبایی و شیبایی انسان های با عفت توبه کردند.


مانند داستان زن و شوهری که یکی شان دین دار و نماز خوان و دیگری سست و بی دین است و مشاهده میشود بعد سال ها
زندگی مشرک یا هردو دین دار میشوند یا هردو بی دین و کمال همنشین اثر میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
سفسطه بی سواد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
ما که راضی نیستیم کسی بره دوست داریم کسانی هم که رفتند برگردنداما اگر قرار بررفتنه یک رفراندوم بگذارند
هایی که در اقلیت هستند یا ساکت شوند یا بروند ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
اینجا مردم شرف دارند مثل شما نیستند برای آرزشها بهترین جوانان را دادیم نمی گذاریم یک مشت اجیره شده جیره خوار غرب هر غلطی بخواهند بکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
بله احترام به قانون مهم هست ولی ایا قانون گذار ان نماینده اکثریت هست یا نماینده حاکمیت اگر نماینده اکثریت باشد مشکل حل است و این ار عجایب هست که نماینده اقلیت برای اکثریت قانون می نویسد و انتظار تبعیت اکثریت را دارد
ملکه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
البته سفسطه درستش میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
آقا مهدی مثالهای شما یک مثال دیگه رو کم داره یکی هم از دین اسلام زده جلو و دین جدید ابداع کرده مثل خود شما و امثال رفیقهای شما آقا مهدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
زکی
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
در پاسخ به علی آقا که میگن در کجای شرع حجاب اجباری بوده؟

قبل از اینکه آیه حجاب نازل بشه، خود زنان حجاب داشتن و بد میدونستن زن سر باز بیاد تو جامعه، فقط روسریشون را به جایی که بیارن پایین، می‌انداختن پشت گردن، تا اینکه این آیه نازل شد که:
وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ
روسری‌ های خود را بر سینه خود افکنید (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)
پس وضع حجاب اون موقع خیلی بهتر از الان بود

و این که میگن در کجای شرع، برای عدم رعایت حجاب، مجازات تعیین شده
ببین دوست عزیز، همین شرع اومده مجازات ها را چهار بخش کرده
که دوتاش حدّ و تعزیره

فرقش اینه که حد مجازاتیه که نوع، میزان و کیفیتشا شرع تعیین میکنه و قاضی در اون اختیاری نداره
ولی در تعزیر مجازاتیه که برخلاف حدّ، شرع اندازه‌ای براش تعیین نکرده و تعیین اون به صلاحدید قاضیه

عدم رعایت حجاب، حدّ نداره ولی جزء تعزیراته و مجازاتش بر اساس قانونه
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
سلام با این مناظره کار ندارم ولی در کل با نظر آقا مهدی موافقم
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
باشه قبوله من از ایران میرم ولی چون در این مملکت سهم دارم حداقل یک میلیون دلار حقمون بدین تا همین فردا برم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
این هم راه حل دوستان:
با اختلاس مشکل دارین، با دزدی مشکل دارین، از معیشتتون راضی نیستین،
آلودگی هوا، خشکی دریاچه، گرانی ها،
از این کشور برید.
مسلم نیکخواه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
اون خانم وامثال ایشان دروغ میگن که میخوان توایران بمانند وآبادکردنش راببینید چراکه بارعایت نکردن قانون حجاب، توکشورهرج ومرج ایجادمیکنن درنتیجه هرج ومرج باعث ویرانی میشه،نه آبادانی.پس خواهشاخودتان ودیگرانراباایی حرفاگول نزنین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
باید همه به عقاید هم احترام بگذارن. (فقط عقایدی که باعث ضرر به دیگران نمیشن.)
مهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
چرا ابتدای انقلاب اسلامی تا حدود ۲سال حجاب اجباری نبود؟مگر قانون خدا نبوده اونموقع؟یهو کشف کردن این قانون را؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
کسانی باید از ایران بروند که با خواست مردم مشکل دارند.مردم با حجاب مشکل ندارند ولی اجباری بودنش راقبول ندارند حالا شما نمیتونید اینو تحمل کنید از ایران برید
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
خواست مردم را اکثریت و البته شریعت مشخص می‌کنه
حجاب قبل از اینکه قانون جمهوری اسلامی باشه، قانون
خداست
یعنی اگه به فرض اکثریت مردم با قانونی موافقند که مخالف حکم خداست باید پیاده بشه؟
در ضمن در ایران حجاب اجباری نداریم، بلکه پوشش اجباری داریم. با کمی مطالعه متوجه میشید قانون پوشش در همه کشورها وجود داره، فقط حدّش فرق میکنه؛ حد جمهوری اسلامی را هم شرع مشخص میکنه

و یه چیز دیگه اینکه چقدر ساده‌اید که فکر می‌کنید بحث بین اختیاری کردنه، می‌بینید که رسانه های معاند فلا دارند نبود حجاب را اجبار می‌کنند و اونی که حجاب و چادر داره از سرش میکشن، پس قضیه به همینجا ختم نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
آع مهدی جوابت نسبت مثبت ومنفی کامنت علی آقاست
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
بله قانون پوشش همه کشورها دارند.ولی کشورهای دیگر حدپوشش را عرف مردم تعیین میکند نه سلیقه اختراعی یکعده که خودشونم باهم اخنلاف دارند ومردم رو بازیچه اختلافات خودشون کرده اند.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
سلیقه اختراعی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
از تعداد لایکا مشخصه کیا اگه مشکل دارن باید برن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
شما که خود را فراتر از خدا میدانید.خدا حتی پذیرش دینش را هم اجبار نکرده چه برسد به حجاب.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
آقا مهدی آفرین اگر از راست گویانی رای گیری کن ببینید اکثریت حجاب را اجباری میخواهند ولی بد نیست یک سری هم به اصول و فروع دین بزنید ببینید حجاب مد نظر شما هم در اصل و فرع دین هست اگر از راستگویانید
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
اگر از بحث حجاب و قانون حجاب در کشور فراتر بریم مشکل بزرگ تر در این کشور آن است که قانون خوب یا بد گذاشته میشود ولی خیلی خیلی بدتر اجرا میشود. آیا قبل از جریانات به وجود آمده در تابستان سال گذشته حجاب به آن روایتی که قانون گذار تعیین کرده بود رعایت میشد در همه شهرها و سرتاسر کشور یکسان رعایت میشد در تمام محلات یک شهر یکسان رعایت میشد. قوانین دیگر هم همین طور در شهرسازی در رانندگی در دادگاه ها و هصدها نهاد حاکمیتی دیگر که با قانون و قوانین قانون گذار سر و کار دارد رعایت میشود یکسان رعایت میشود پس مشکل جای دیگری است که مردم را قانون گریز میکند و قانون گذار هم باید ببیند وقتی به هر دلیل قدرت اجرای یک قانون را به آن صورت و شیوه ای که ذکر گردیده را ندارد پس به دنبال چیست میشود قانون سلیقه ای در هر کوچه و محله و شهری یک نوعی از این قانو با توجه به قدرت قانون گذار اعمال میشود. و نهایتا سنگ روی سنگ بند نمیشود چه قانون حجاب درست باشد چه نباشد و همین طور داستان ادامه دارد در خصوص سایر قوانین کشور که با زندگی روزمره مردم و سلیقه پذیری نهاد قدرت روبرو میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
بعضی ها اینجا دلشون به تعداد لایک ها خوشه ولی لایک رو میشه با نرم افزار جعل کرد
اما مساله اصلی اینه که نوجوان ها که هنوز عقلشون کامل نشده مطمئنن خیلی هاشون دوست دارن آزاد باشن
مخصوصا اگه تو خانواده ای باشن که والدین بچه ها رو آزاد بزارن اونوقت نوجوان به خودش و احساساتش صدمه میزنه
این وظیفه بزرگتره که بچه رو درست راهنمایی کنه
به همین دلیله که تو دنیا به بچه ها حق رای نمیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
متاسفانه کشوری که توش بزرگ شدمو عمرم رو توش گذرندوم بایت فاتحه اش رو بخونم با فکری که به وجود اومده و ایران رو سهم خودشون می دونند.
واقعااین بود آرمانهای انقلاب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
دارند می روند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
اینجا خاک ماست اینجا ایران ماست و ایران ما خواهد ماند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
این خانوم جلسه ای ها چه پررو هستند‍‍!!
پاسخ ها
طه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
پر رو آنهایی هستند زیر بار حکم خدا نمی روند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
پررو شماها هستین ، که قانون الهی رو قبول ندارین !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
راستش بنده با بی حجابی موافق نیستم ولی چون نمی توانم بی حجاب ها را قانع کنم وارد بحث با بی حجاب ها نمی شم! اینجا این خانم چادری دقیقا کار رو خرابتر کرد چون بلد نیست چطور حرف بزند و معمولا این آدم ها سطح آگاهی پایینی دارند و راستش من حق رو به اون خانم دیگه می دم در حالیکه صدرصد با بی حجابی مخالفم! من تا حالا یک آدم انقلابی با هوش و توانمد و با سواد و آگاه که بتونه تاثیر بذاره ندیدم بجز آقای علی اکبر رائفی پور! اینجا آقای علی اکبر رائفی پور را می خواست نه این حاج خانم که کار رو خرابتر کرد ... همون یه ذره دین و ایمان باقیمانده در گشور هم توسط این آدم های نا آگاه از بین می ره
الی
|
United States of America
|
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
اگر عدالت برقرار بشه، اگر ویژه خواری ور بیفته، اگر جلو دزدی‌ها و اختلاس‌ها گرفته بشه، اگر رشوه خواری‌ها از بین بره، اگه اوباش به سزای اعمال خودشون برسن، اگه…… خانم‌ها که هیچ به والله مردها هم تضمین میدن با چادر و مقنعه تو انظار عمومی حاضر بشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
احسنت! بهترین جواب! شیر مادرت حلالت! ان شاء الله
خانم فاطمه زهرا س بهتون عنایت کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
کسی که مسلمون باشه اینطوری چرت و پرت بی ربط نمیگه
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
حجاب دلیل ماندن یا بی حجابی دلیل رفتن نیست.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
من بدحجابم ولی با حجاب مشکلی ندارم واقعا هرکس با حجاب دیگران مشکل داره باید بره از ایران
پاسخ ها
طه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
چرا چرت و پرت میگی بد حجابی حتماً با حجاب مشکل داری خودت گول نزن خودت اصلاح کن وگر نه بعد از مرگ در عالم برزخ اصلاحت می کنند آنهم چه اصلاحی که به غلط کردن می افتی ولی دیگه فایده ندارد.
یس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
وای طه شما ها چقدر خوبید، حیف کسی قدرتون رو نمیدونه،نه تنها به فکر دنیای ما هستید و این دنیا جلو مارا میگیرید بلکه وضعیت ما را در برزخ هم پیش بینی و گوشزد می کنی. بهتر نیست به فکر دنیای خودت و خانوادت آخرت خودت باشی تا فضولی تو کار دیگران ؟؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
طه و دیگر همفکران ؛
آیا معنی ختم رسل را میدانید؟
یعنی خداوندتا جایی که لازم بوده بشر را هدایت کرده و بعد از اون به خود انسانها مربوط میشه
امثال شما خودتان را بالاتر از پیامبران و در حد خالق قرار داده اید که میخواهید با زور و شلاق و جریمه همه رو مثل خودتان کنید و این برای خودتان هم خیلی خطرناک است ،چون دیگران هم مثل خودتان عمل میکنند مانند فرانسه که داشتن حجاب ممنوع شده البته آنها به زورگویی شماها نیستند وتنها در مراکز آموزشی سختگیری میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟