بازدید 9663

این تصویر عجیب از جن‌های قرمز را مشاهده کنید

یکی از این نوع رعد و برق، رعد و برق قرمز اسپرایت یا جن‌های قرمز است که در ۲۵ سال گذشته فقط روی زمین عکسبرداری و مطالعه شده است.
کد خبر: ۱۱۹۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 03 October 2023

 

به گزارش تابناک، «اطلاعات آنلاین» نوشت: منشاء همه انواع رعد و برق همچنان موضوعی برای تحقیق است و دانشمندان هنوز در تلاشند تا دریابند چرا رعد و برق قرمز رنگ رخ می‌دهد.

تحقیقات نشان داده است که به دنبال یک برخورد مثبت قوی از ابر به زمین، رعد و برق‌های قرمز ممکن است به صورت توپ‌های ۱۰۰ متری هوای یونیزه شروع شوند که از ارتفاع ۸۰ کیلومتری با سرعت ۱۰ درصد سرعت نور به پایین پرتاب می‌شوند.

آن‌ها به سرعت توسط گروهی از توپ‌های یونیزه رگه دار به سمت بالا دنبال می‌شوند. در اینجا یک تصویر فوق‌العاده با وضوح بالا از گروهی از جن‌های قرمز به نمایش گذاشته شده است.

این تصویر یک فریم است که تنها ۱/۲۵ ثانیه طول می‌کشد از ویدیویی که در بالای قلعه Castelnaud در دوردون فرانسه، حدود سه هفته پیش گرفته شده است که در آن جن‌ها به سرعت ناپدید شدند -- هیچ جنی حتی در فریم ویدیوی بعدی قابل مشاهده نبود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری