بازدید 1987

تمهیدات شهرداری برای شب‌های سرد تهران

مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه گشت فوریت‌های اجتماعی سازمان در سه شیفت کاری به شکل ۲۴ ساعته در سطح شهر تهران فعالیت دارند، گفت: از ابتدای مهر سال جاری در هر یک از مناطق ۲۲ گانه شهر با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی طرح گشت «حامی شهر» به اجرا در آمده است.
کد خبر: ۱۲۰۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 01 November 2023

به گزارش «تابناک»، احمد احمدی صدر در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تمهیدات این سازمان برای شب‌های سرد پایتخت بیان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما، طرح گشت «حامی شهر» مناطق ۲۲ گانه تهران ویژه افراد آسیب دیده و در معرض آسیب که سرپناهی ندارند، در کنار گشت های حامی شهر سازمان خدمات اجتماعی از نخستین روز مهر تا پایان سال جاری به اجرا در می آید.

وی افزود: در این طرح هر یک از مناطق از ساعت ۲۲ تا ۵ صبح با اختصاص یک واحد خودروی وَن، مددکار اجتماعی و ضابط قضایی اقدام به گشت زنی در معابر محدوده منطقه مورد نظر و ساماندهی افراد بی‌سرپناه می‌کنند و آنها را به مراکز تحت پوشش ارجاع می دهند. 

احمدی صدر با بیان اینکه در این راستا اعتبارات مالی نیز برای هریک از مناطق براساس فعالیت‌شان از سوی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تعریف شده است، ادامه داد: در کنار فعالیت گشت فوریت‌های اجتماعی سازمان، مناطق ۲۲ گانه و عوامل نواحی ۱۲۳ گانه شهر تهران نیز فعالیت دارند تا در صورت مشاهده افراد بی سرپناه در فصل سرما اقدام به معرفی این افراد کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: از ابتدای مهر تاکنون تنها از سوی گشت های حامی شهر مناطق ۲۲ گانه، بیش از ۴۷۰۰ نفر مددجوی آسیب دیده و در معرض آسیب مورد ساماندهی قرار گرفته اند.

تکمیل فاز دو یاورشهر ۹  با قدرت ادامه دارد

 احمدی صدر همچنین در بازدید از پروژه فاز دو یاورشهر ۹ سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، گفت: با کار شبانه روزی و جهادی در حال تکمیل این پروژه مهم و بزرگ شهرداری تهران هستیم و ان شاءالله با تکمیل این فاز حدود ۲۵۰۰ ظرفیت به ۵۰۰۰ ظرفیت قبلی مراکز یاورشهر شهرداری تهران اضافه خواهد شد و در مجموع مراکز یاورشهر با ۷۵۰۰ ظرفیت فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

وی افزود: مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر ۹، در سال ۱۴۰۱ با ۱۵۰۰ ظرفیت افتتاح شد و حالا با تکمیل فاز ۲ قرار است این مرکز با ۴۰۰۰ ظرفیت پذیرای مددجویان ماده ۱۶ کلانشهر تهران باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری