کشورهایی که بیشترین زباله پلاستیکی را در دریا می‌ریزند!

موسسه اوشن کانزرونسی آمریکا اعلام کرد تحقیقات نشان می‌دهد میزان زباله پلاستیکی که توسط ۵ کشور آسیایی در آب‌های جهان ریخته می‌شود از حجم کل زباله‌های پلاستیکی دیگر کشور‌های جهان که به دریا می‌ریزند، بیشتر است.
کد خبر: ۱۲۲۱۷۳۳
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ 14 February 2024
|
2575 بازدید

به گزارش تابناک، این موسسه غیر دولتی آمریکایی تأکید کرده است که 5 کشور چین، اندونزی، فیلیپین، تایلند و ویتنام  مسئول60 درصد از کل زباله های پلاستیکی هستند که سالانه در آبهای جهان ریخته می شوند.

این موسسه همچنین تأکید کرده است که نکته بسیار تأسف انگیز این است که انباشت زباله‌های پلاستیکی که ما بر روی آب‌های جهان می‌بینیم تنها 5 درصد از کل این زباله‌ها هستند و 95 درصد از آن‌ها به زیر آب رفته و زندگی جانوری و اکوسیستم اقیانوس ها را به شدت تحت تأثیر قرار می دهند.

نیکلاس مالوس، مدیر موسسه اوشن کانزونسی، معتقد است که با روند کنونی ما تا سال 2025 شاهد وجود یک تن زباله به ازای هر 3 تن ماهی در اقیانوس ها خواهیم بود که عواقب اقتصادی و زیست محیطی شدیدی را در پی خواهد داشت.

منبع: افکار

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟