بازدید 11730
هورا؛ یک پرونده میلیون یورویی دیگر در فوتبال از بیت‌المال تسویه شد

خارجی‌ها سر سفره نفت ایران/ رادوشویچ؛ آش شور ۸۰میلیاردی که انصاری‌فرد و برانکو برای پرسپولیس پختند و تاوانش را مردم دادند

این قصه در سرخابی‌ها سر دراز دارد؛ برخی مدیران عامل دلال‌دوست این دو تیم، دو دهه است که سوراخ دعا را خوب پیدا کرده‌اند و پای برگه‌هایی را امضا می‌زنند که می‌دانند چند ماه بعد به سند شکایت از باشگاه بدل می‌شود و چند صد هزار یورو از منابع ارزی کشور را با خود می‌برد.
کد خبر: ۱۲۲۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵ 21 February 2024

خارجی‌ها سر سفره نفت ایران/ رادوشویچ؛ آش شور ۸۰میلیاردی که انصاری‌فرد و برانکو برای پرسپولیس پختند و تاوانش را مردم دادند

سرانجام باشگاه پرسپولیس مشکل مالیاتی که در قرارداد بوژیدار رادوشوویچ بود را تمام و کمال و با پرداخت ده میلیارد تومان دیگر، حل کرد!

به گزارش تابناک ورزشی، گلر بی‌کیفیت و معمولی کروات که برانکو ایوانکوویچ به باشگاه پرسپولیس آورده بود، اینقدر از سرخ‌ها پول چاپید که برای بقیه زندگی خودش و نسل‌های بعدش کافی است.

سرانجام دیروز مالیات قرارداد نجومی رادوشویچ هم به حساب اداره مالیات واریز شد تا پرونده بدهی به این بازیکن سمج و جنجالی که دیگر به فحش‌های چاله میدانی در ایران هم آشنا شده بود، بسته شود.

بازیکنی که چند فصل با کمترین دقایق بازی فقط تمرین نمود و در بهترین نقاط تهران زندگی کرد. او در خوابش هم نمی‌دید که یک میلیون یورو در جایی از فوتبال دنیا آن هم خاورمیانه دستمزد بگیرد؛ اما محمدحسن انصاری‌فرد این رویا را برای او به حقیقت تبدیل کرد و البته بعید است همه ماجرا بدون مسائل پشت پرده و به این سادگی باشد. 

این تنها امضای مشکوک انصاری‌فرد نبود؛ غیر از ماجرای کت‌وشلوارهای لاکچری از جیب باشگاه دولتی، قرارداد عجیب آنتونی استوکس کلاهبردار ایرلندی هم توسط محمدحسن انصاری‌فرد امضا شده بود.

اما در مورد رادوشویچ؛ غیر از سطح فنی این دروازه‌بان که در حد گلرهای معمولی لیگ برتر ایران هم نبود و توسط هموطنش برانکو به پرسپولیس تحمیل شد، شیوه زیرکانه جذب محبوبیت توسط او بود که با نشان دادن تعصب کذایی، رگ خواب هواداران ایرانی را با پست‌های آنچنانی در کانال‌های تلگرامی پولکی پیدا کرده بود تا تمدید قرارداد با او کمترین مخالفت را به خود جلب کند. برانکو غیر از او، بودیمیر دیگر هموطنش را هم در خط حمله سرخ‌ها به کار گرفت که فقط یکی دو گل زد و پولی خارق‌العاده گرفت و رفت. ماجرای اوکراینی ها هم هنوز فراموش نشده است که در سطح لیگ دسته دوم ایران هم نبودند اما کمیسیون قراردادشان به این حرف های فنی اولویت داشت.

خارجی‌ها سر سفره نفت ایران/ رادوشویچ؛ آش شور ۸۰میلیاردی که انصاری‌فرد و برانکو برای پرسپولیس پختند و تاوانش را مردم دادند

پیش از این، پرسپولیس برگه مفاصا حساب مالیاتی رادو را به این بازیکن و وکیلش ارسال کرده بود اما آنها در اقدامی عجیب، این برگه را قبول نکرده بودند و اعلام رضایت به فیفا را منوط به ارائه فیش پرداخت بانکی کرده بودند. 

باشگاه پرسپولیس پس از پرداخت مالیات رادوشویچ فیش‌های واریزی را برای وکیل این بازیکن فرستاد؛ این نشان می‌دهد فردی از داخل پرسپولیس اطلاعات کامل و دقیقی در اختیار گلر بنجل کروات قرار می‌داد.

متاسفانه فوتبال ورشکسته دولتی ایران را یک بار دیگر از گوشت تن خود جدا کرد و بابت قرارداد اشتباه که اصلا وجود فساد در آن بعید نیست، به یک عامل خارجی داد. پولی که باید به پرداخت حقوق و دستمزد بازیکنان و مربیان تیم از بزرگسالان تا رده‌های پایه اختصاص یابد، به جیب دلالان و واسطه‌هایی می‌رود که تا داخل اتاق مدیرعاملی تیم‌های دولتی پیشروی کرده‌اند.

از این دست محکومیت های تلخ و زهرماری که از جیب مردم و بیت‌المال در فوتبال ایران به اجنبی پرداخت شده، کم نبوده است.

همین امسال بود که دیگر باشگاه دولتی پایتخت برای تسویه قرارداد دوساله‌ای که فقط یک‌چهارم آن اجرا شده بود، برای یکی دوماه تاخیر در پرداخت، بیش از یک و نیم میلیون یورو جریمه و تنبیه و مجبور شد که رقم کل دوسال قرارداد استراماچونی را با سود بانکی‌اش به حساب این ایتالیایی فرصت طلب و وکیلش بریزد.

پولی که نفس استقلال را گرفت و مهمتر آنکه این باشگاه و هوادارانش را برای دومین فصل پیاپی از لیگ قهرمانان آسیا محروم کرد!

این قصه در سرخابی‌ها سر دراز دارد؛ برخی مدیران عامل دلال‌دوست این دو تیم، دو دهه است که سوراخ دعا را خوب پیدا کرده‌اند و پای برگه‌هایی را امضا می‌زنند که می‌دانند چندماه بعد به سند شکایت از باشگاه بدل می‌شود و چند صد هزار یورو از منابع ارزی کشور را با خود می‌برد.

اینکه پشت پرده این پول بین چه افرادی تقسیم می‌شود و به حساب چه کسانی برمی‌گردد را نمی‌توان بدون ابزار اطلاعاتی و ورود نهادهای امنیتی متوجه شد که آن هم گویا فعلا در اولویت این مراجع نیست و شاید ولخرجی‌ها و فسادهای فوتبال را نسبت به بسیاری از مفسده دولتی، رقم درشتی نمی‌دانند که ورود کنند!

هنوز خبرنگاران ورزشی ماجرای قرارداد حیرت‌انگیز مانوئل ژوزه پرتغالی در زمان مدیریت سردار محمد رویانیان با پرسپولیس را از یاد نبرده‌اند که با جهش نرخ ارز در آن مقطع، نزدیک بود باشگاه را به انحلال بکشد و تا یوروی آخرش از جیب مردم تسویه شد.

خارجی‌ها سر سفره نفت ایران/ رادوشویچ؛ آش شور ۸۰میلیاردی که انصاری‌فرد و برانکو برای پرسپولیس پختند و تاوانش را مردم دادند

پرونده ای که چندسال ادامه داشت و پیرمرد لجوج، پوست پرسپولیس را برای امضا رویانیان کَند؛ البته این تنها شاهکار این سردار نیروی انتظامی نبود و ...

سیاهه خارجی‌های استقلال و پرسپولیس که طی دو دهه اخیر این دو باشگاه را بدون کمترین بازدهی تیغیدند و چندصد هزار دلار و یورو به جیب زدند، آنقدر طولانی شده که حسابش از دست نهادهای نظارتی در رفته و گویا به یک روال در فوتبال و مدیران بی‌کفایتش تبدیل شده است.

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۰
بیت المال کجا بود؟ از ارث پدری وزرای ورزش پرداخت شده!تازه تیم سوگلی وزارت ورزش بعد از 50 سال که برای بقا در لیگ تلاش کرده بود موفق جام قهرمانی اسنپ را بالای سر بیرد!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
"بیت المال ما"یعنی مال باباشونه هر جور دلشون خواست خرج می کنن. ادم با دیدن این ماجرا ها عشق رای دادن ‌یدا می کنه!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
لطفا یک نفر توضیح دهد
کشوری که یک استادیوم و زمین چمن استاندارد ندارد
با فوتبال چه نسبتی دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
فوتبال افیون جوانان معطل بیکار ضرری که فوتبال به این مملکت زده هیچ ورزشی نزده تازه حق ورزشهای دیگه رو پایمال کرده و بعضا به تعطیلی کشونده چون توش پول شویی زیاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
کدام یکی از این آدمهایی که الان بابت این قراردادها دارید آنها را سرزنش می کنید از مردم عادی هستند؟ همه جزئی از باندهای قدرت و ثروت و از خالص ترین نیروها هستند
این روی صحبت با سایت تابناک هست. حداقل کمی تحقیق می کردید تا نقش نداشتن برانکو در این قضیه رو متوجه می شدید. این قراردادی بود که انصاری فرد با این گلر بست اون هم پنج ساله. اون هم دو ساله بود و وقتی پول نداشتن بهش بدن ی پیشنهاد قرارداد پنج ساله بهش دادن. رسالت شما دادن خبر درست هست نه خبر نادرست برای بازدید زیاد. لطفا کمی دقت کنید در انتخاب اسمها و تیترها و اصل خبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
آقای رحمانی شما هم دقت بفرمائید که این گزارش نویسنده داره و ربطی به سایت نداره.
سفره باز پربرکت و قدرالسهم همگانی زحمتکشان دست اندر کار
خیلی ساده باشید که تصور کنید این مدیران سفارشی نمی دانند دارند چه میکنند. هر چه انجام می دهند پای دلالهای خودی شون وسطه... مثل اینکه باکر کنیم فرزند فلان مدیر فقط یک میلیون تومت تو حساب بانکی اش بوده
آقا جان سفره ای پهن است و مدیران باشگاه نخورند این مردم بدبخت بخورند. مدیرانی که پول اجاره بهای خونه شون نداشتند. حالا در دئریای پول غوطه ورند. بسیجیان، حزب الهی ها کجایید؟ والهی قسم اگر جلو اینها را و اختلاسات و دزدی هارا بگیرید. آن تار مو خودبخود حل میشود. مردان خدا مردم به این دزدی ها و اختلاسات معترضند نه به چیز دیگر. اگر مردید دیر نشده اقدام نمایید.دوتا شون بگیرید در هر لباسی و در هر مقامی و پستی باشد گردنشان را در ملاء عام بزنید. کل مشکلات ایران حل میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
کاش میشد صد تا مثبت داد
مردم به این دزدیا معترض هستن کی میخاید بفهمید شاید هم می‌فهمید و کاری از دستتون برنمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
میلیاردهای دلار از بیت المال غارت میشود و به رگ غیرت کسی هم برنمی خورد. بعد برای کوچکترین خطایی شدیدترین برخوردها با افراد عادی میشه
چرا این باشگاهها هیچ مدیریت صحیحی ندارند
مردم مالیات میدهند که اینها ریخت و پاش کنن
چرا یک بار هم نشد از آقای انصاریفرد توضیح و بازخواست بشه در خصوص این قرارداد . پول بیت المال و چطور تو جیب این خارجیها ریخت کسی هم پاسخگو نیست
خوبه به این مسایل می پردازید ، اما بد نیست کمی هم به اوضاع و احوال تیم محبوبتون که گوشه ای از شاهکارای مدیر عامل ها و هیئت مدیره هاش رو رییس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد هم می پرداختید .
نکنه اون هم خط قرمز نظام شده ؟!!!!!!!!1
حیف اون پول های بیت المال!!! پول مملکت ببین صرف کجا ها میشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
یه قسمتش رو تونل می سازن بقیه هم میره دست کلاهبردار های حرفه ای
دولت پاک دست و محرومین چرا محمدحسن انصاری‌فرد محاکمه نمی کنید؟ چرا به شعار عدالت که داده بودیت عمل نمی کنید؟ متاسفانه هر روز مردم نا امیدتر و بی اعتماد تر به نظام شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
محاکمه برای خواص نیست
مال مفت ملت و دل بی رحم ....
اگر فوتبال ما به معنی واقعی خصوصی بود، الان پرسپولیس و استقلال هر سال حداقل 4 -5 تا لژیونر به اروپا منتقل میکردند و سالیانه 3-4 میلیون دلار درامد داشتند، نه اینکه سالیانه 1000 میلیارد از جیب ما مردم خرج کنند که نصفش تو جیب زنجیره دلالان بره
اصولا در هر فضایی که خصوصی نباشه و از جیب افراد پول نره بلکه از خزانه کشور خرج بشه، منشا فساد و رانت و مافیا هست و هیچ پیشرفتی حاصل نمیشه چون دلسوزی وجود نداره.
نمونه دیگر وجود دو خودروساز دولتی که سالها فقط منابع دولتی و جیب مردم رو بلعیدن و همیشه طلب کار هستند و هر سال هم مدیرعاملاشون عوض میشن تا یه گروه جدید بیان و از این سفره عریض و طویل متنعم بشن
گند رييس فدراسيون در فاجعه ويلموتس هم جزء همين دسته گلهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
بدترین پرونده این سال ها ویلموتس بود و باعثان این پرونده هنوز سر کار هستند و هیچ کاری علیه شون صورت نگرفته
این انصاری فرد و تاج به کدوم گروه مافیایی و قدرت وصل اند که هیچ نهادیی زورش نمیرسه اینها رو محاکمه شون کنه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
همشون یک یک اینکاره ان
سلام با تشکر از نویسنده . تا وقتی که از فوتبال بعنوان عامل سیاسی و مخدر اجتماعی و سرگرم کنننده و بجای الویت به توسعه اقتصادی استفاده میشود . همین اش و همین کاسه است .
نوش جانشان این مدیران بی هویت و بی کیفیت و این فوتبال فاسد و این افراد بی سوارد باید هم سرشان کلاه یرود چون اقای تیزپای اسیا میگوید فوتبالیست بی سواد باید مدیر شود این هم نتیجه مدیران فوتبالیست بی سواد .
تنها راه انحلال این دو تیم است و واگذاری اسم انها به هر کس پول بدهد
من الان یهویی حساب کتاب کردم با یورو 55000 ت یک میلیون یورو ، میشه 200 تا پراید 250 میلیونی خرید وداد دست 200 تا جوان بیکار مسافرکشی کنن !! خرج خودشان رو در بیارن تازه این کار باعث شادی مضاعفی میشه که با فوتبال در پیتی ما هم عمرا نمی توان ایجاد کرد.قضاوت با شما !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
میشه باهاش کلیه گرسنگان و فقیرهای کشور را سیر کرد تا در طول سال گرسنه نخوابند
تاج باید محاکمه و برکنار بشه ، این خواست مردمه .
سیستم فاسد
کجای دنیا باشگاههای دولتی دارن.این دولتی بودن جز فساد و زیان برای مردم و کشور چیز دیگری نداشته
پاسخ ها
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
کجای دنیا این همه محدودیت برای باشگاه ها درست می کنن، کجای دنیا حق پخش بازی رو به تیمها نمی دن، کجای دنیا حق تبلیغات رو از تیمها می گیرن و.... عزیز دل اجازه نمیدن تیمها از حالت دولتی بیرون بیان، باشگاه پرسپولیس یعنی قدرت، باشگاه استقلال یعنی قدرت، باشگاه سپاهان و... اینها همه منابع قدرت و رانت هستن و هیچ مدیر دولتی از اونها نمی گذره، اصلا چه چیزمون شبیه بقیه دنیاست که فوتبالمون باشه.
مابه فوتبال زیادی بهاداده ایم ایاهندواندونزی وچین ومالزی که بیش ازنصف جمعیت جهان راتشکیل میدهندازنداشتن فوتبال اینچنینی ضررکرده اندمابه تقلیدازاروپابه دام افتاده ایم هم ازنظرمالی هم حیثیتی برای حضورخانمها دراستادیوم چقدربیانیه های تحقیرامیزفیفا راتحمل کردیم چقدرازشکایات بازیکنان بی گیفیت ومربیان دغلبازضررمالی تحمل کرده ایم بجای این ضررهااگراستادیوم های باگیفیت میساختیم وبرای نوجوانان ازمربیان کارازموده داخلی بهره میبردیم هم فوتبال باکیفیت تری داشتیم هم چشم بسته دنبال فوتبال اروپایی باان قراردادهای گذایی وزدوبندهای مالی نمیرفتیم
تا زمانی که مدیر باشگاه دستش تا آرنج توو جیب مردمه و پول مفت بیت المال و مالیات کارمند و کارگر بدبخت ایرانی رو میده به یه مشت بازیکن و مربی بی خاصیت، اوضاع همینه
فوتبال بهانه ای شده که یک عده نورچشمی، فقط بیایند و به عنوان مدیر عامل، مدیر فلان و سرپرست و هیات مدیره و… فقط بچاپند و اموال را از ایران خارج کنند. بقول دادکان، این فوتبال در پیتی هم هیچوقت دیگر قهرمان آسیا نخواهد شد فقط یک عده بخور بخور میکنند.
وقتی پول یا مفت هست هر روز یکی هوس آش پختن می کنه.....
یکی میشه استقلال و پرسپولیس ، یکی میشه ب ز ، یکی میشه دبش و .... الی ماشاء الله تا بخواهی پول یا مفت هست برای خودی ها ........ مردم بدبخت هم کاملا نخودی .
مشکل از سیستم انتخاب مدیران تو ایرانه که تماما بدلیل مسائل سیاسی و امنیتی و حزبی انتخابها انجام میشه !
چرا یک مرد پیدا نمی شود یک تی پایی بکشد زیر این قراداد بندهای ترکمن چایی به خدا بعضی از این نفرات رو ناصر الدین و مظفر الدین را کم کردند و انها را رو سفید
مربی از کشورهای یگوسلاوی سابق باید ممنوع بشه در ایران. این کشورها خودشون درب و داغون هستند میخواهند کمک ما کنند، البته یه عده با بستن قرارداد با خارجی های بنجال به سود خود میرسند، که این خیانت به کشور هست،
این موضوع که پول قرارداد با یه نفر رو ندی وبخایی بپیچونی واخر سر با یخ وترشی میگیرند ، موضوع کلی جامعه شده تویه کلیه امور ومعاملات ،به نظرتون دزدی محترمانه نیست
پول را باید طبق قرارداد پرداخت کرد والا شکایت میکنند و خسارت هم میگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
راست میگه.خوب مثل آدم قرارداد حساب شده ببندند
بیچاره بیت المال، شرم بر تیمداری دولتی
میگم اینقدری که شما نگران دستمزدهای میلیاردی فوتبال هستید ، نگران دستمزدهای 10 میلیارد برای 10 روز فیلمبرداری سلبریتی ها و بازیگرهاهم هستید که همشون مخالف نظامن؟
اینهمه فلسطین ولبنان وعراق و ونزوئلا سوریه میخورند یه بار هم خارجیهای دیگه بخورند در هر صورت به خودمون نمیدند خیالت راحت
آخه اقایونه مثلاً روشن فکر جامعه،این قضیه ب برانکو چه ربطی داشته،نه پس میخواستید پرسپولیس دروازبان دوم نداشته باشه،مخصوصا ک دروازبان خوبی هم بود،مسائل مالی هم برمیگرده به مدیریت،5سال تو پرسپولیس بوده بدون حاشیه درحالی ک تیمهای شهرستانی همون موقع دروازبان اول میخواستنش،حالاهم پولش خواسته،شما کوچکتراز این حرفایید ک برانکو رو خراب کنبد،حیف ک نمیشه چیزایی ک دلم میخواد و بهتون میاد وبگم
یک سوالی دارم که مشتاقم جواب بدین، فرقی داره که از پول بیت المال یک خارجی بدزده یا یک ایرانی!!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
فرقش اینه که خارجی بصورت ارزی سرمایه رو خارج میکنه و ضررش بیشتره. هرچند ایرانیها هم ممکنه یک مقدارش رو خارج کنند که اون غیرقانونیه.
این بنده خدا که رو نیمکت چسبیده بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی