بازدید 4800
با تحولات منطقه و جهان

حمله هوایی آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن/ مخالفت پوتین با استقرار سلاح های هسته ای در فضا/ توافق برای تعیین نخست وزیر و رئیس جمهور آینده پاکستان/ محاصره اروپا توسط ترامپ و پوتین

حمله هوایی آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن، مخالفت پوتین با استقرار سلاح های هسته ای در فضا، توافق برای تعیین نخست وزیر و رئیس جمهور آینده پاکستان، محاصره اروپا توسط ترامپ و پوتین و ادعای فرانسه درباره سرنگونی دو پهپاد بر فراز دریای سرخ از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده است.
کد خبر: ۱۲۲۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰ 21 February 2024

حمله هوایی آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن/ مخالفت پوتین با استقرار سلاح های هسته ای در فضا/ توافق برای تعیین نخست وزیر و رئیس جمهور آینده پاکستان/ محاصره اروپا توسط ترامپ و پوتین

بین الملل تابناک: حمله هوایی آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن، مخالفت پوتین با استقرار سلاح های هسته ای در فضا، توافق برای تعیین نخست وزیر و رئیس جمهور آینده پاکستان، محاصره اروپا توسط ترامپ و پوتین و ادعای فرانسه درباره سرنگونی دو پهپاد بر فراز دریای سرخ از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده است.

حمله هوایی آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

شبکه «المسیره» بامداد چهارشنبه گزارش داد که جنگنده‌های آمریکا و انگلیس برای دومین بار در ساعات اخیر منطقه «العرج» در شمال غرب شهر الحدیده واقع در غرب یمن را بمباران کردند.

به گزارش تارنمای شبکه المسیره، این دومین حمله در ۲ ساعت اخیر به غرب یمن است.

منابع یمنی پیشتر نیز گزارش دادند که آمریکا و انگلیس مناطقی را در یمن هدف قرار دادند.

براساس گزارش خبرنگار این شبکه، منطقه الجبانه در شهر الحدیده هدف قرار گرفته شده است.

تاکنون گزارشی از شمار تلفات و خسارت احتمالی این حملات منتشر نشده است.

 آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دیماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

مخالفت پوتین با استقرار سلاح های هسته ای در فضا

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه تأیید کرد که مسکو همواره با استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا مخالف بوده و خواستار رعایت همه توافق‌های موجود در این زمینه است.

وی تصریح کرد: این سوال مربوط به هیاهویی است که اخیراً در غرب از جمله در آمریکا در خصوص استقرار سلاح هسته‌ای در فضا بالا گرفته است و موضع ما روشن و صریح است؛ ما همیشه مخالف بوده‌ایم و الان هم مخالف استقرار سلاح های هسته ای در فضا هستیم.

رییس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که ایالات متحده نمی تواند همزمان خواستار شکست روسیه و گفتگو در مورد ثبات استراتژیک باشد.

وی گفت: آمریکا و غرب از یک سو خواهان شکست راهبردی روسیه هستند و از سوی دیگر مدعی هستند که آماده و مایل به مذاکره با ما در زمینه ثبات راهبردی هستند و معتقدند که دو موضوع ربطی به هم ندارند - این امکان پذیر نخواهد بود. اگر آنها به دنبال شکست استراتژیک ما هستند، «ما باید مستقلا به معنای ثبات استراتژیک برای کشورمان فکر کنیم.»

وی تاکید کرد که روسیه «هیچ چیزی را رد نمی‌کند، اما باید بدانیم آنها چه می‌خواهند». رییس‌جمهور روسیه در پایان گفت: «به‌عنوان یک قاعده کلی، آنها می‌خواهند به مزیت‌های یکجانبه دست یابند که این اتفاق نمی‌افتد».

برا اساس گزارش راشا تودی سرگیی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز در دیدار با پوتین گفت که «هیچ پروژه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا وجود ندارد.»

سرگیی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در توضیح خبرهای مبتنی بر احتمال دستیابی روسیه به یک سلاح هسته‌ای فضایی گفت که ایالات متحده در حال انتشار ادعاهای بدخواهانه است تا اقدامات و مقاصد ناخوشایندی را به مسکو نسبت دهد که با واقعیت همخوانی ندارد.

توافق برای تعیین نخست وزیر و رئیس جمهور آینده پاکستان

بن بست در مذاکرات رهبران مسلم لیگ نواز و حزب مردم پس از چندین دیدار و تبادل مطالبات در بحث تشکیل یک دولت ائتلافی بلاخره با توافق نهایی طرفین بر سر تقسیم قدرت به پایان رسید.

بلاول بوتو زرداری رئیس حزب مردم و وزیر سابق امور خارجه پاکستان در حضور سران دو حزب مذکور به رسانه‌ها گفت که توافق طرفین برای تشکیل دولت ائتلافی و تقسیم قدرت در راستای رسیدگی به بحران‌های پاکستان از جمله‌ مشکلات اقتصادی نهایی شد.

وی اعلام کرد که شهباز شریف کاندید ای مشترک ما برای تصدی کرسی نخست وزیری پاکستان خواهد بود و آصف علی زرداری نیز به عنوان رییس جمهور آینده پاکستان معرفی خواهد شد.

شبکه جیو نیوز پاکستان افزود که براساس توافق مسلم لیگ نواز و حزب مردم، رئیس آینده مجلس سنا و استانداران ایالات پنجاب و سِند از حزب‌ مردم خواهد بود و ریاست آینده مجلس ملی و نایب رییس آینده مجلس سنا از حزب مسلم لیگ نواز خواهند بود.

توافق سران ۲ حزب مقتدر مسلم لیگ نواز و حزب مردم پاکستان برای تشکیل دولت ائتلافی با مشارکت چهار حزب دیگر درحالی عنوان می‌شود که حزب «عمران خان» همچنان به فکر تشکیل دولت در اسلام‌آباد (فدرال) و ۲ ایالت پنجاب و خیبرپختونخوا است.

رهبران مسلم لیگ نواز و حزب مردم اعلام کردند که آنان برای تشکیل دولت آینده از اکثریت کرسی‌های مجلس برخوردار هستند و هیچ مانع قانونی و حقوقی پیش روی آنان وجود ندارد.

براساس این گزارش، محمد شهباز شریف برادر نواز شریف (نخست وزیر اسبق) و رئیس حزب مسلم لیگ نواز در اواسط فروردین سال ۱۴۰۱ پس از برکناری عمران خان از قدرت به عنوان بیست و سومین نخست وزیر پاکستان منتخب شد.

آصف علی زرداری ۶۸ ساله (همسر خانم بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان و پدر بلاول بوتو زرداری وزیر سابق امور خارجه) از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ منصب یازدهمین رئیس جمهور پاکستان را برعهده داشت.

محاصره اروپا توسط ترامپ و پوتین

«امروز اروپا میان تهدید روسیه و ترامپ گیر افتاده و باید راهی برای دفاع مستقل از خود پیدا کند؛ امری که نشان می‌دهد دوره رهبرانی که منافع ۲ سوی آتلانتیک را مدنظر داشتند، به سر آمده است».

 پالتیکو در گزارشی به شرح این نکته پرداخته که با شکست‌های اوکراین و احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اروپا به‌شدت نگران امنیت خود است.

به گزارش پالتیکو، حاضران در کنفرانس امنیتی مونیخ با احساس ترسی فزاینده مواجه بودند؛ ترسی که ناشی از احتمال پیروزی روسیه در جنگ اوکراین و روی کار آمدن چهره‌ای مانند دونالد ترامپ در آمریکا است. آن‌ها نگران این هستند که روسیه در جنگ پیروز شده، به اوکراین بسنده نکند و در فکر حمله به دیگر کشورهای اروپایی باشد. از سوی دیگر، با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، ناتو از امروز هم ضعیف‌تر می‌شود و ترامپ اساسا سیاستمداری است که با متحدان آمریکا رفتاری در حد دشمنان این کشور دارد.

همزمان با کنفرانس امنیتی مونیخ امسال، دو خبر بسیار تکان‌دهنده و مهم اعلام شد. خبر نخست عقب‌نشینی نیروهای اوکراین از شهر کلیدی «آودیوکا» بود که در شرق دونباس واقع بوده و از اهمیت استراتژیک فراوانی برخوردار است. اوکراین ماه‌ها از این شهر حفاظت کرده و اجازه چیره‌شدن نیروهای روسیه بر آن را نداده بود، اما در نهایت کمبود نیرو و مهمات موجب شد کی‌یف نیروهایش را از این شهر عقب بکشد تا بیش از این تلفات ندهد.

خبر مهم دیگر، مرگ ناگهانی «الکسی ناوالنی» منتقد سرسخت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بود که به گفته مقامات روسیه به دلایل طبیعی از دنیا رفت. با این حال، انتقادهای تند و تیز او از دولت روسیه موجب شد تا بیشتر چهره‌های حاضر در این کنفرانس، کرملین را مسئول مرگ او بدانند.

نخست‌وزیر سابق سوئد به خبرنگار پالتیکو در این کنفرانس گفت «اروپا میان ترامپ و پوتین گیر کرده است» و باید راهی برای دفاع از خود پیدا کند. اما مسئله اینجاست که آیا قاره سبز این توانایی را دارد؟

یک فرمانده اوکراینی در توضیح عقب‌نشینی نیروهای این کشور از آودیوکا گفت در وضعیت کنونی و با توجه به کمبود مهمات و سرباز، بهترین تصمیم عقب‌نشینی بود. او همچنین هشدار داد که در صورت نرسیدن کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین، این کشور در آینده نیز ناچار است به چنین عقب‌نشینی‌های پرهزینه‌ای تن دهد.

گرچه اروپا به دلیل نگرانی فزاینده نسبت به اقدام احتمالی روسیه شروع به افزایش هزینه‌های نظامی کرده است؛ اما سال‌ها زمان لازم است تا این هزینه‌ها به سلاح و تجهیزات در ارتش‌های اروپایی بدل شوند. به عنوان مثال در میان کشورهای ناتو، لهستان بیشترین سهم از تولید ناخالص داخلی خود را به مسائل نظامی اختصاص داده، اما جنگنده‌های اف-۳۵، موشک‌های پاتریوت و بالگردهای آپاچی تا پایان دهه میلادی جاری به این کشور تحویل داده نخواهد شد.

ضدضربه کردن قدرت دفاعی ناتو و اروپا در برابر تهدید احتمالی ترامپ آسان نخواهد بود. با این حال، بسیاری امروز به این باور رسیده‌اند که این کار باید انجام شود.

در این گزارش آمده است: حتی اگر بایدن هم (در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا) انتخاب شود، اروپایی‌ها رفته‌رفته در حال درک این نکته هستند که دوره روسای جمهوری که همزمان منافع دو سوی آتلانتیک را مدنظر داشته باشند، به اتمام رسیده است.

ادعای فرانسه درباره سرنگونی دو پهپاد بر فراز دریای سرخ

وزارت دفاع فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی‌های جنگی این کشور "در مناطق گشت‌زنی در خلیج عدن و جنوب دریای سرخ حملات متعدد پهپادی از یمن را شناسایی کرده و دو پهپاد را منهدم کردند."

به گزارش"الجزیره انگلیسی" در این بیانیه هیچ اشاره ای به انصارالله یمن نشده است.

فرانسه یکی از اعضای ائتلاف تحت رهبری آمریکا است که به بهانه دفاع از کشتی رانی آزاد و منافع کشورهای غربی و حمایت از رژیم صهیونیستی تشکیل شده است.

با این حال تاکنون فرانسه مانند آمریکا و انگلیس در حملات هوایی به خاک یمن شرکت نکرده است.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
حوثی‌ها در روزهای گذشته هم یک پهپاد آمریکایی را ساقط کردند و هم بر خلاف آسیب‌های جزئی در حملات قبلی‌شان، این بار توانستند یک کشتی باری را حتی تا آستانه غرق شدن پیش ببرند. با این دلگرمی، دیروز هم ادعا کردند که دو ناو آمریکایی را مورد اصابت قرار داده‌اند.

حالا این که این دو تا «ناو» فقط یک کشتی باری از آب در آمد و این موشک هم در واقع در نزدیکی این کشتی به آب خورده، نشانه بازگشت به تنظیمات اولیه است ولی جالب است که این کشتی حامل غله برای گرسنگان خود یمن بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
غله ای که کشتی آمریکایی حمل کند خوردن ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
کاری ندارد. می توانند بگویند بندر عدن متعلق به اسرائیل است. اینجوری این کشتی «عازم اسرائیل» به حساب می آید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
خود آمریکا اعلام کرد که یمن با موشک ضد کشتی کشتی جنگی آمریکا رو زده این دیوانه بازیها در دفاع از آمریکا و غرب حال آدمو بهم میزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
ناشناس 10:14

هیچ کشتی جنگی چه آمریکایی و چه غیر آمریکایی تا کنون «زده نشده» حوثی ها بعضی وقت ها شلیک هایی به سمت ناوهای آمریکایی انجام می دهند که تا حالا حتی ترکش یکی شان هم به این ناوها اصابت نکرده.

چیزی که حال آدم را به هم می زند این است که اشخاصی عامدانه دروغ هایی را می بافند و تازه آن را هم از قول آمریکا و دیگران نقل می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
این دوستمان که که حالش از دفاع از آمریکا و غرب به هم خورده می تواند بگوید که تا حالا آمریکا کجا اعلام کرده که کشتی جنگی اش مورد اصابت قرار گرفته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
ناشناس۱۰:۱۴
این که خود آمریکا اعلام کرده را مستقیماً در منابع آمریکایی دیدید یا به نقل از مثلاً «فارس نیوز» گفتید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
آمریکایی ها دروغ گویند ابلهان باور کنند
پمپئو می گفت ما در سازمان سیا آموزش فریب کاری و دروغ گویی داشتیم
با یک جستجوی ساده سخنرانی تابناک پمپئو پیدا میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
البته یک کشتی حامل ذرت برای ایران را هم هدف قرار دادند که نتیجه حمله سایبری آمریکا به کشتی نظامی ایران بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
حالا جدا از این بحث ها، دفاع از واقعیت معنایش دفاع از آمریکا یا یمن یا دیگران نیست.

اغلب آدم ها دوست دارند اخباری را باور کنند که مطابق علائق یا عقایدشان است. بعضی ها هم خوششان می آید که خبر، به معنای واقعی این کلمه خبر باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
روزنامه وال‌استریت ژورنال آمریکا به نقل از یک مسئول این کشور نوشت که انصارالله (ارتش یمن) برای اولین بار از روی عمد کشتی‌های جنگی آمریکا را با موشک‌های ضدکشتی هدف قرار دادند که این اتفاق دیروز رخ داد.
ای خدا یکم عقل به این غربگداها بده که دارن دیونه میشن
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
سینه چاکان امریکا چه ماله ایی برای رفتن ابروی مغتضحانه امریکای تروریست و انگلیس بی ابرو میکشند . بهمین خبرهای دورغ ارباباتون خوش باشید
مغز براندازان بعد از وتوی قطع نامه آتش بس
آمریکا خوب بلده از حق وتو استفاده کنه. اصلا آمریکا فرهنگ استفاده از حق وتو رو داره. جنگ جنگ تا کشتار کامل کودکانی که ممکن است در آینده حامی حماس باشند.

مغز براندازان همچنین
دین من انسانیت است.

تشخیص
پمپ آب موتور مغز
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
براندازها مغز ندارند اینها فقط کپی کردن بلدند و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
۱۱:۳۰
اوضاع سوریه چطوره ؟
بی شوخی میپرسم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
گروهایی که در سوریه حضورداشتند دیگه کاری ازشون ساخته نیست اقلا برشون گردونید تا هزینه رودوش مردم بیچاره ایران نزارن
مطمئن باشیم هر جا مظلومی هست ظالم نیز وجود دارد مردم سرنوشت خود را رقم می زنند
۝۝۝۝۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
۝۝۝
﴿اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج﴾
۝۝۝
یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
۝۝۝
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
با سلام صلوات کار درست نمی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
فارسی صحبت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
خودت هر روز صبح این دعارو بخون چرا نشر میدی برای دیگران
؟
نه شرقی ، نه غربی ، نه عربی
چون هر کدوم به فکر منافع خودشونن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
برادر اشتباه میکنی هم شرق و هم غرب به کشور ما آسیب میزنن ولی آسیبی که از کمونیستهای روس و کفار نجس خوار چین خوردیم همیشه بیشتر از آسیب غربی ها بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
۱۱:۴
از لحاظ تاریخی بخوای حساب هر کدوم ضربه های بدی به ایران زدن و اتفاقا بیشتر از همه انگلستان و استعمار لعنتیش .
جالب تر از همه وابستگی شدید یمن به کمک های بین المللی است. همه ی درآمد یمن کفاف سیر کردن حتی 25 درصد جمعیتش هم نمی شود. عجیب نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
بعد تازه میخواد فضولی دنیا را بکنه
همین خصلت ملی باعث این پیامدبرای انها شده
وقتی بندر حدیده را تصرف کردند و ارتباط دریایی حوثیها قطع شده دست از این کارها برمیدارند . این کار نتیجه قاتهایی است که مصرف می کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
آمریکا در هر جنگ زمینی وارد شده بعد. از کلی تلفات از اونجا متواری شده. البته خاک بر سر آمریکایی ها که اجازه میدن یک عده صهیونیست مثل بلینکن در کاخ سفید برای حفظ رژیم آپارتاید صهیونیستی، جوانان اونها را به کشتن بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
جدی میگی؟
همه رسانه ها به صورت زنجیره ای حرفهای بی سر و ته اصحاب قدرت را منتشر می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
کی میری غزه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
پس فکر کردی هزینه هاشون از کجا تامین میشه ،
...صدای آمریکا از امریکا پول میگیره ، اینترنشنال از عربستان و
یه طومار میتونم برات بنویسم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
رسانه های ایران را می گویم
شرارت چرا ؟تا به کی ؟و به چه بهائی ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست