بازدید 1558

بارندگی‌های رگباری و شدید میهمان آخر هفته گیلان

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره وضعیت پایدار جوی طی امروز در استان گفت: سامانه بارشی به تدریج از فردا چهارشنبه در استان فعال می شود و برای این وضعیت آب و هوایی با توجه به بارش های شددی و رگباری هشدار سطح نارنجی صادر شده‌است.
کد خبر: ۱۲۳۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰ 09 April 2024

به گزارش تابناک، آرش نبی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار کرد: هشدار هواشناسی برای آخر هفته از بعدازظهر چهارشنبه تا پیش ازظهر جمعه است که بر این اساس بارندگی بعضی مناطق رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها، وزش باد، مه‌آلودگی، رعد و برق، در نقاط مستعد تگرگ و کاهش نسبی دما به طور متوسط بین چهار تا هشت درجه سلسیوس پیش‌بینی شده‌است.

وی عنوان کرد: آبگرفتگی و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها، جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و کاهش دید افقی از مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی است از اینرو ضروری است تا تمهیدات لازم اتخاذ شود.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: خودداری از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، پناه‌گیری در مکان‌های امن و سرپوشیده هنگام وقوع رعد و برق، تگرگ و احتیاط در ترددهای جاده‌ای مورد تاکید است.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هم اسب‌وونی تالش با ۲ درجه سلسیوس کمترین و فومن و املش با ۲۰ درجه بیشترین دمای استان گیلان را به خود اختصاص داده‌اند دمای فعلی رشت ۱۴ درجه و رطوبت ۸۸ درصد است.

کارشناس هواشناسی استان گیلان بیان کرد: دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است اما از فردا تا جمعه به تدریج نامناسب خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری