بازدید 25355
تک نگاری مسافران پاستور؛

تصور ایران با ریاست جمهوری سعید جلیلی سخت نیست / جلیلی را نمی توان نادیده گرفت!

عنوان و اساتید راهنمای پایان نامه هر دانشجو، چکیده تفکر و ایده های اوست. حالا اگر این دانشجو قرار باشد چندسال بعد از تصمیم گیران و  مذاکره کنندگان سیاست خارجی کشور باشد، اهمیت این اسامی و عناوین بیشتر می شود .
کد خبر: ۱۲۴۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱ 31 May 2024

تصور ایران با ریاست جمهوری سعید جلیلی سخت نیست / جلیلی را نمی توان نادیده گرفت!

 

دو استاد راهنمای سعید جلیلی، مهدی عبدخدایی دبیرکل فداییان اسلام و از یاران نواب صفوی و حجت الاسلام سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد هستند. پایان نامه تئوریکی با موضوع :بنیان اندیشهٔ سیاسی اسلام در قرآن.

در واقع تفکر سیاسی سعید جلیلی را می توان ترکیبی از همین دو نام در نظر گرفت و خلاصه کرد. گمانه ای که با رصد زندگی سیاسی سعید جلیلی می توان قرینه های زیادی برای آن یافت.

واقعیت این است "سعید جلیلی" نامی نیست که بتوان او  در صحنه سیاسی کشور را نادیده گرفت. جلیلی نماینده یک گفتمان و طیف سیاسی و عقیدتی در کشور است. سیاستمداری که برخلاف هواداران پرشور و کمی عصبانی اش، متانت خاصی دارد و  تاکنون از او عکس العمل های شدید کلامی و عاطفی دیده نشده است. سخنران درخشانی نیست. جملات و واژه های تکراری زیاد دارد اما به مدد رگ خراسانی اش می تواند خطابه قابل فهمی ایراد کند و منظور خود را برساند.

سعید جلیلی برخلاف بسیاری از نامزدهای ریاست جمهوری، نه در قامت فرمانده و .. بلکه یک دیده بان ساده و "بچه کف جنگ" به جبهه ها رفته و پایش را درکربلای پنج جا گذاشته است.

نکته قابل توجه این است که جلیلی در انتخابات گذشته از مساله جانبازی اش استفاده نکرده است اما به نظر می رسد در این انتخابات زودهنگام، برای اولین بار تصمیم گرفته است از این مساله استفاده کند. بکار گیری کلید واژه "شهید زنده" و "من شهید زنده هستم" در کارزار انتخاباتی اش به شکلی پررنگ و خاص برجسته شده است. 

به نظرمی رسد دراین انتخابات، سعید جلیلی بسیاری از تعارفات و ملاحظات قبلی را کنار گذاشته است و با توجه به جو عاطفی فقدان رئیس جمهور، رویکرد " من شهید زنده هستم" را به عنوان استراتژی اصلی انتخاباتی خود انتخاب کرده است.

 

شیوه های جدید جلیلی

نکته جالب دیگر این است برخلاف انتخابات ریاست جمهوری 92 و 1400 سعید جلیلی نه در "روز آخر" که در اولین روز و ساعت ثبت نام، خود را به وزارت کشور رساند و رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد. نکته ای که نشان دهنده عزم جدی سعید جلیلی و به روز رسانی تاکتیک های سیاسی و ریختن خجالت او از دوربین و رسانه از سوی اوست. رادیو بین‌المللی فرانسه سالها قبل در تحلیلی، جلیلی را خجالتی و دوربین‌گریز و درون‌گرا خوانده‌بود که بنا ندارد در مجامع بین‌المللی چهرهٔ خود را نمایان سازد.

 

اما چیزی که سعید جلیلی زیاد داشته است، "زمان" است؛ این هم نقطه قوت اوست هم نقطه ضعف اش،  فرصت طولانی بدون دغدغه مسئولیت اجرایی

و حتی غیر اجرایی. بیش از ده سال است که جلیلی عملا کاری جز شبکه سازی و گفتمان سازی ندارد. فراغت طولانی که خروجی اش "دولت سایه" بوده است.

سعید جلیلی که از مخالفان اصلی و مشهور برجام است، در مخالفت با برجام تا آنجا پیش رفت که در ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ نامه ای به رهبرانقلاب نوشت و  خواستار قطع مذاکرات برجام و افزایش غنی‌سازی و ارتقا به سطوح بالاتر تا حتی ۹۰ درصد شد، توصیه هایی که هرگز از سوی مقامات عالی کشور مورد توجه جدی قرار نگرفته است.

این بار، در انتخابات 1400 سعید جلیلی لشگری پنهان دارد، لشگری پنهان و موثر در تلویزیون که برادرش وحید جلیلی آن را رهبری می کند؛ لشگر رسانه ای موثری که در دل رسانه ملی می تواند دغدغه های جناحی اش را به پیش ببرد.

در اولین ماههای مسئولیت وحید جلیلی در تلویزیون؛ خدابخشی پسرخاله وحید و سعید جلیلی را به جای مجید آخوندی معاون سیاسی باسابقه صداوسیما به عنوان معاون سیاسی منصوب شد. خدابخشی با دستور عزت الله ضرغامی، رئیس وقت سازمان صداوسیما طبقه سوم ساختمان شیشه ای را ترک کرد و به کاراقتصادی تهیه غذا روی آورد.

پسرخاله وحید و سعید جلیلی برغم تذکرات داده شده مبنی برتعویض او بدلایل مختلف اما تقریبا دوسال و نیم در سمت خود ماند و بسیاری از نیروهای قدیمی و پرسابقه معاونت سیاسی را تصفیه و طرفداران سعید جلیلی را به ساختمان شیشه ای آورد تا بالاخره بر سر دعوت از رسایی به گفتگوی ویژه خبری و حرفهای اختلاف انگیز او بعد از انتخابات مجلس دوازدهم به دستور عزل شود . 

البته برغم عزل اجباری خدابخشی ، او همچنان به عنوان مشاور رییس سازمان صدا و سیما مرد همه کاره معاونت سیاسی است بویژه آنکه بعد از خدابخشی ، محمدعلی صائب مسئول دفتر سابق وحید جلیلی و نیروی قدیمی خدابخشی در خبررادیو به سرپرستی معاونت سیاسی منصوب شده است.

سیاست فعلی صداوسیما که به نظر می رسد علاقه چندانی به مشارکت بالا در انتخابات نداشته باشد، کاملا هدفمند انتخاب شده است و به نفع سعید جلیلی و طیف حامیان او تمام خواهد شد.

غیر از معاونت سیاسی هم پیمان جبلی با انتصاب وحید جلیلی به قائم مقامی فرهنگی صدا وسیما و سپردن کل شبکه های مختلف

 

سیما به او گام دیگری در جلیلی زاسیون صداوسیما برداشت. گامی که منجر به ریزش شدید مخاطب و تذکر جدی به شخص رییس سازمان شد و مجبور شدند بعد از دوسال و اندی از شعار سلبریتی زدایی وحید جلیلی بازگردند و با بیش از سه برابر قیمت به دنبال سلبریتی ها برای آمدن به برنامه های صدا وسیما در نوروز یا برنامه سازی بروند .

 

 از سوی دیگر، حسن روزی طلب که نماینده سعید جلیلی در انتخابات سال 1400 در جلسات تصمیم گیری صداوسیما برای مناظرات بود نیز به عنوان مدیرکل برنامه های سیاسی صدا و سیما منصوب شده است.

سعید جلیلی پنجاه و هشت ساله اینک در میدان انتخابات ریاست جمهوری حاضر است و شانس قابل توجهی برای رفتن به پاستور دارد.

جلیلی صادقانه حرف هایش را زده است. معلوم است در دولت احتمالی او گشایش و مذاکره ای در کار نخواهد بود. سرنوشت مسائلی چون گشت ارشاد و ...در دولت او واضح است. حتی با کمی اطمینان می گفت دولت جلیلی از دولت قبل هم سخت گیری های بیشتری اعمال خواهد کرد.

طبق محاسبات chatgpt، اگر اقتصاد ایران در سالهای گذشته تحت تحریم نبود، امروز میتوانست GDP معادل ۱ تریلیون دلار (به جای ۴۰۰ میلیارد)، تورم ۳-۵٪ (به جای ۳۰-۴۰٪) و سرانه ۱۱ هزار دلار (به جای ۳هزار) داشته باشد. اقتصادی که با عربستان سعودی برابری میکرد. سعید جلیلی در تاریخ ایران به عنوان فردی که تحریم ها در دوره او شکل گرفت و گریبان ملت و کشور را گرفت یاد خواهد شد، واقعیت این است که تصور جمهوری اسلامی ایران تحت ریاست جمهوری سعید جلیلی چندان سخت نیست و این تصمیم اکثریت خاموش و البته منتقد و معترض است که شاید بتواند معادلات را تغییر دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۸۷
انتشار یافته: ۹۰
جلیلی یعنی مخالفت با دنیا و افزایش دلار و تورم و خودرو و مسکن و ادامه بدبختی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
دقیقا درود به شرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
وای ترسیدم
الان میام رای میدم که مشارکت بره بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
بهتر که جلیلی بشه
من چیزی برای از دست دادن ندارم اقلا کارم یکسره میشه و تکلیفم مشخص
والی
| Japan |
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
چقدر شماها ساده اید!!!اصلا جلیلی رو میارن که مردم از ترس بد و بدتر در انتخابات شرکت کنند و به رقیبش رای دهند و آمار رو ببرن بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
والی جان
اصلا چرا باید رای بدیم وقتی انتخابت باید دقیقا از سبد ادمای سیستمی باشه که حتی راضی به کمککردن به هم دیگه هم نیستن اینا اگر ایده داشتن و سواد مکفی الان بعد 45 سال اندر خم یه کوچه نبودیم فقط میگن بلدم بلدم بلدم و هیچ کسی غیر از ما نباید داخل مجموعه بشه
مهم نیست که چه کسی می شود. بد بدتر یا خوب خوب تر. رای نمیدهم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
واااای تورو خدا بیا رای بده ما منتظر رای تو نشستیم خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
اینایی که میگن رای نمیدیم ترو خدا شما رای ندید نتیجه رای شما میشه کسی که آخر ریاست جمهوریش حتی به قالی های کاخ هم رحم نمیکنه نتیجه رای ما میشه رئیس جمهوری که در حین انجام وظیفه شهید میشه! آره ما مثل هم نیستیم
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
عزیزم نتیجه گفتگو با دنیا رو در دوره آقای روحانی دیدیم دیدیم
جلیلی مردم مقاومت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
1944
قطعا منتظر رای من نیستی چون مشارکت بالا به نفع تو نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
2319
نتیجه مقاومت رو در این سه سال دیدیم
البته با مذاکراتی که در عمان و حتی خاک آمریکا بود و علنی نکردند
بزودی هم خواهی فهمید عامل اصلی برهم زننده برجام کی و چی بود
محمود
| China |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
آقای ناشناس ترا خدا اینقدر به رایت نناز .فکر نکن رای تو و منه . اونها همه رفتنی اند من و شما هستیم که با هم میمونیم و باید با هم کنار بیاییم و کار کنیم پس نگو ما با شما فرق داریم بزار به همه فرقهامون ایرانمون را بسازیم.
جلیلی
و
ریاست
جمهوری
به
حق
چیزای
نشنیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
تا حالا از ده کیلومتری سیاست رد شدید؟??
در صورتی که صدا وسیما در اختیار همفکران جلیلی باشد آمدن لاریجانی بی فایده و حتی مضر میباشد، به فرض که لاریجانی با برجام گشایشهایی ایجاد کند اما دوباره رسانه ملی با تحریف واقعیات زمینه شکست آنرا فراهم خواهد کرد و تکرار اتفاقات ناخوشایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
چقد بده که هنوزم که هنوزه کسی پیدا میشه و از این حرف میزنه که برجام حلال مشکلاته بکشید بیرون آقا ناموسا شما علاقه ای به زندگی توی واقعیت ندارید؟ عاقبت برجام رو ندیدید؟ اصلا میدونید کی از برجام خارج شد؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
صدا و سیما برجام رو از بین برد ؟!!!! خدایا با کیا شدیم 85 میلیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
زمان خاتمی رو یادت بیاد همه اونطرف بودن ولی چقدر بهتر شد که جای ناطق نوری اومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
صدا وسیما رسانه رسمی کشور است و کشورهای خارجی از موضع گیری آن نتیجه گیری می‌کنند
حیف از ایران حیف.....
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
حیف از عمر ما ، چه گناهی کردیم ایرانی بدنیا آمدیم
به قدر کافی دینداریم امّا زندگی هم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
چقدر شعار و حرف آشنایی
من آلزایمر دارم،میتونم رأی بدم؟؟
اباید به عقلانیت بازگشت، کثریت خاموش نباید بترسند ، آنها که دیگر کاری با حرفها ندارند یا در فکر مهاجرتند یا منتظرند اسرائیل حمله کنه یا ترامپ بیاد وضع بدتر از این بشه . کسانی که هنوز در فکر اداره این مملکت هستند باید عاقلانه بر خورد کنند.
کاملا مشخصه دنبال اینن که این بشه ریس جمهور و میشه جز این ادم کسی ندارن که خودی هایشان بهش رای بدن قالیباف که تو مجلس تو تهرانش که یک زمانی اونجا شهردار بود نفر چهارم لیست شد قطعا برای ریاست جمهوری رای نمیاره فقط همین رو دارن برای همینم اولین نفر ثبت نام کرد حتی اگه مشارکت۱ درصد هم باشه توش جلیلی در میاد خواهیم دید
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
با وضع موجود احتمالا لاریجانی اگر تایید شود با رای کم راهی پاستور میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
خدا نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
عجب استدلالی تهران مشارکتش در مجلس با 20 در صد با کل کشور مقایسه می کنید من طرفدار هیچکدام نیستم بخواهم رای بدم می بینم کاندیدا توانایی عمل به وعده هاش دارد جلیلی هیچ مسئولیتی که اجرای باشد نداشته ادم خوب بودن برای من کافی نیست مملکت بااین مشکلات هرکسی نمیتواند اداره کند
آقا همینی که بوده ، خواهد بود، هیچی بهتر نخواهد شد، روز به روز هم بدتر خواهد شد، اگر مهارت شغلی مناسبی دارید مهاجرت بکنید، اگر ندارید دنبال یادگیری اش باشید تا بعد از مهاجرت به مشکل بر نخورید.۴ سال زمان بگذارید عوضش یکبار برای همیشه ازین بدبختی ها نجات پیدا میکنید.
بهتریمن گزینه پزشکیان است
رای ما دکتر جلیلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
رای شما.
با حضور او به مصاف نبرد با اسراییل میرویم
یکبار برای همیشه.
مرگ یکبار شیون هم یکبار
فاتحه مع الصلوات! خدا مردم ایران رو بیامرزه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
روحشون شاد
گمونم متخصص مغز هم حسابی قاتی کرده چون نظر تخصصی راجع به حماسه پرشور انتخابات ۸ تیر نمی دهد !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
ظاهرا از مشارکت ۴۹ درصدی اتتخاباتی مثل مجلس خیلی سوختی با اون تبلیغات و هزینه که انتخابات دوم مجلس که اصلا انتخابات نیست و نبوده هیچ وقت اسمش رو به عنوان امار آوردی
اینایی که میگن رای نمیدیم ترو خدا شما رای ندید نتیجه رای شما میشه کسی که آخر ریاست جمهوریش حتی به قالی های کاخ هم رحم نمیکنه نتیجه رای ما میشه رئیس جمهوری که در حین انجام وظیفه شهید میشه! آره ما مثل هم نیستیم
جناب جلیلی شخصیتی مخلص مردم و انقلاب و از مردمان نیک زمانه است و گزینه ای بسیار مناسب برای ریاست جمهوری، شیطانک ها دیوارهای دروغین برای مردم ترسیم نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
یک رزومه موفق مدیریتی از این فرد بنویس این واژّ های پوپولیتسی مرد نیک و این ها را کنار بگذار
در باب فضایل آقای جلیلی همین بس که قاسم سلیمانی گفته بودند اگر جلیلی رئیس جمهور شود او از سپاه قدس بیرون خواهد آمد…جلیلی دانسته یا ندانسته بامداکزات طولانی و بی حاصل یکی از عوامل انداختن کشور در دام تحریم‌ها بود و
تصور ایران با ریاست جمهوری هیچ کسی سخت نیست، زیرا رئیس جمهور عملا هیچ کاره است. تصمیمات اصلی در جای دیگری گرفته می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
بهترین نظر
با توجه به مشارکت کم مردم انتخابات درنهایت با حضور جلیلی وچند نفر یار کمکی مثل زاکانی ودوستان که نقش حمایتی تو مناظرات رو داشته باشن با حضور اصلاح طلبان بی خطر مثل همتی برکزار خواهد شد وکاندیدا انتخاب خواهد شد
تصور ایران با ریاست جمهوری سعید جلیلی سخت نیست وحشتناک هست کابوس هست مرگ و نابودی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
بزار بیاد راحت بشیم دیگه آخه تا کی گرسنگی و شرمندگی زن و بچه ها و بی پولی و... بزار بیاد تمومش کنه
رای نمیدهم... به هیچ کس و هیچ طیفی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
لطف بزرگی میکنی شماها رای دادنتون بدتره تا ندادنتون
جلیلی فردی کاملا مومن حقیقی، انقلابی موید، صادق و درست کار می باشد ولیکن دیپلمات نیست.
جلیلی فردی کاملا مومن حقیقی، انقلابی موید، صادق و درست کار می باشد ولیکن دیپلمات نیست.
از دست هیچکدامشان کاری ساخته نیست.کلا آدم توانمند لازم نیست
نه بابا سخت نیست، اصلا نیاز به تخیل نداره، همین وضعیت حاضر دست‌پخت برادران جلیلیه.
طبق ضرب المثل معروف تا پریشان نشود کار به سامان نرسد ریاست جمهوری جلیلی = پریشانی
رای فقط رشیدی کوچی فقط اون که بفکرمردم
اهمیتی نداره کی بیاد چیزی عوض نمیشه
حالا هم که هنوز طنین شعارهای انتخابات مجلس شان در گوش ملت است، دوباره علیه پدرخوانده ها اعلام قیام کرده اند و یاد درمانده هایی افتاده اند که قرار است سوپرمن آنها به دادشان برسد؛ سوپرمنی که نتیجه سال های مذاکرات هسته ای اش، تصویب ۶ قطعنامه علیه ایران بود که ۵ تایشان تحریم های گسترده علیه ایران را رقم زد و مردم را به معنای واقعی درمانده کرد!
کشورمون شده گوشت قربونی!!
جلیلی که بیاید ان دو نفر و نصفی ادم حسابی هم که تا حالا مهاجرت نکرده اند راهی غربت خواهند شد.
جليلي را نمي توان ناديده گرفت يعني چه؟
جليلي با تمام قوا كمتر از پنج درصد جمعيت بالغ كشور وزن دارند ، اين حقيقت در انتخابات مختلف كشور ثابت شده است .
از نظر ملت ايشان وزني ندارد و نظراتشان قابل اعتنا نيست. بقيه موارد را هم خود دانيد.
4 تا آدم باسواد اقتصادی بیارید.تا دلت بخواد افراد بله قربان گو برای این پست هست.
آقای جلیلی ویژگی های ممتاز زیادی دارد. نتیجه برجام را هم دیدیم و دیدیم که آبی برایمان در دیگ مذاکرات برجامی نجوشید و کشور عقبگرد کرد. تعامل دولت رئیسی با دنیا بهتر بود و ایران بدون انزوای بین المالکی در شانگهای و بریکس و ... عضو شد و فروش نفت و رشد اقتصادی اش رشد کرد. یک زمانی در مورد شهید رئیسی هم همین تخریبها بود که اگر بیاید در پیاده رو ها دیوار میکشد. تخریب را رها کنید و با انصاف باشید.
ما ایرانی هستیم و باید به فکر آبادانی ایران بیندیشیم
فکر کنیم ببینیم با کدامیک از کاندیداها آینده بهتری برای خودمان و آیندگان ایجاد خواهد شد
یک عملکرد قابل قبول ازش نام ببذید فقظ ......
تصور آینده ایران با جلیلی.....وحشتناکه . مصمم تر از قبل برای مهاجرت همیشگی از ایران به همراه خانواده...
پیشاپیش یه حسی بهم میگه جلیلی میشه...ولی ای کاش نشه چون هر جریان تندرویی قادر به اداره کشور نیست..نه فقط ایران..در هر کشوری.. اصولگرایان بهتره کنار بایستند...رای من حتی به همتی هم نیست.. بنظرم در این شرایط آقای لاریجانی بهترین گزینه است برای کشور .با توجه به اعتدالی که در رفتار و عملکرد ایشون هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
لاریجانی هنوز به سوالات مالی قبلی پاسخ نداده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
لاریجانی؟ میشه لطف کنی رای همون رای ندی؟
من کهبه کل با رای دادن مخالفم. اما اگه جلیلی کاندید بمونه به هر کس دیگه ای که رقیب اون باشه میرم رای میدم. چون این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست. مردم اینو مطمئن باشید.
نویسنده لطفا دقت و امانت داری داشته باشند.
کلمه شهید زنده را آقای جلیلی به کار نبردند. نامزد دیگری که مورد بی توجهی رسانه ها قرار گرفته بودند، به کار بردند.
و کاندید برادر بزرگ
فقط مشارکت حداقلی لین رای میاره
جلیلی یک درصد آرا را هم نمی اورد. به فرض محال هم بیایید ملت را بدبخت می کند و باید منتظر تورم وحشتناک و قبمت های سرسام اور باشیم
کدام رئیس جمهور قدرت رفع تحریم را دارد؟ بسم الله این گوی این میدان . مشکل ما الان گشت ارشاد و .. نیست اول اقتصاد باید درست بشه که اون هم با تحریم سرابی بیش نست. شما برید اقتصاد دان جایزه نوبل هم بیاورید فرقی نخواهد کرد. همه بلا های مملکت هم حاصل تحریم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
کسی که قدرت برچیدن بساط گشت ارشاد را نداشته باشه قدرت رفع تحریم هم نداره خیلی ساده است کمی فکر کن خودت می فهمی
در فضای مجاز و در سایت های همفکران اصلاحاتی ها جلیلی رای نداره
اما در کف میدان جلیلی طرفداران بیشماری داره
مثل انتخابات ۸۸ که دچار توهم تقلب در انتخابات شدید
جلیلی رو میارن‌تا مردم‌از لج‌جلیلی برن‌به یکی‌دیگه رای بدن درصد مشارکت بره بالا.‌همین و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
دیگه نخ نما شده مردم از این انتخابات نمایشی عبور کردن
از آقای جلیلی بپرسید شما در مبارزه با فساد چه کردید؟مثلا در باره فساد باغ ازگل یا موقوفات قزوین یا موقوفات آستان قدس یک کلمه حرف خشک وخالی زدید؟
سلام فکر می کنید حسن و تقی و نقی فرق می کنند به حال مردم؟
بهترین گزینه دکتر پزشکیان
میخوام یه کتاب بنویسم اسمش معجزه هزاره چهارم:)))))))
به بیان ساده جلیلی احمدی نژاد غنی شده و لاریجانی روحانی ضعیف شده است حال خود خوانید حدیث مفصل از این مجمل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
از تشبیهاتی که به کار بردید مجظوظ شدم.
بهترین گزینه برای اکثریت مردم جلیلی هست.
فردی شجاع و قوی و ضد سلبریتی و سرمایه داری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
بهترین گزینه برای 4 درصدی ها منظورته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
اکثریت ۵۰۰ هزاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
بابا، ایشان فاقد خصوصیات یک سیاستمدار است.، یک سیاسنمدار به معنای واقعی می بایست دارای صفت موذیگری باشد.
کلا برای اداره مملکت دو طیف وجود دارد یکی تندروها که کاری بلد نیستند و دیگری متخصصان که تندروها ها اجازه کار و خدمت را به آنها نمی دهد
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری