بازدید 7871
بسته ترند‌ها در هفته گذشته

نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در کانون توجه کاربران فضای مجازی/ با پایان لیگ برتر پرسپولیس به صدر اخبار آمد/ آیا محمود احمدی نژاد تایید صلاحیت می‌شود؟ / بالاخره تکلیف تعطیلی شنبه‌ها مشخص شد

لحظات درگذرند و خبر‌ها از پی هم می‌آیند و می‌روند؛ اما در این میان، برخی اخبار و حوادث بیشتر مورد توجه افکار عمومی قرار می‌گیرند و توجهات بیش از حد به آن‌ها جلب می‌شود؛ اخبار و تیتر‌هایی مانند سید ابراهیم رئیسی، سهام عدالت، جدول لیگ برتر، محمود احمدی نژاد، پرسپولیس، جمیله علم الهدی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، تعطیلی شنبه هاکه هفته گذشته در کانون توجهات قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۲۴۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴ 04 June 2024

به گزارش «تابناک»؛ آنچنان که مورد اشاره قرار گرفت، در میان اخبار و حوادثی که هفته گذشته در فضای مجازی مطرح شد، تعدادی از اخبار برای مدت چشمگیری در کانون توجهات قرار داشتند که در این بسته خبری به اهم آن‌ها اشاره می‌شود. با این توضیح، علاوه بر اشاره به اصل موضوع و یا خبر، تلاش می‌کنیم تا مقداری نیز در مورد چرایی ترند شدن و جزئیات آن توضیح دهیم.

سید ابراهیم رئیسی

شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سقوط بالگرد در شهرستان ورزقان که به همراه ایشان حسین امیر عبداللهیان، مالک رحمتی، سید مهدی موسوی، حجه الاسلام آل هاشم و کادر پرواز بالگرد نیز به شهادت رسیدند در یک هفته گذشته همچنان در کانون توجهات قرار داشته است.

بسیاری از کابران فضای مجازی ناباورانه در جست و جوی اطلاعاتی بیشتر در این خصوص هستند و به صورت مستمر نام شهدا و حواشی مرتبط با ایشان و جریان شهادت ایشان را در فضای مجازی جست و جو و دنبال می‌کنند.

سید ابراهیم رئیسی در سال ۱۳۳۹ هجری شمسی در خانواد‌های روحانی در محله نوغان مشهد مقدس دیده به جهان گشود. پدرش از روحانیون مشهد و جدّ مادریاش هم روحانی بود. او از سادات حسینی (ع) است و نسبش از هر دو سو به امام زین العابدین؛ علی ابن الحسین علیهم السلام میرسد. رئیسی پنج ساله بود که پدر خود را از دست داد.

 رئیسی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ نامزد شده بود، ریاست آستان قدس  را نیز در کارنامه خود دارد. در تاریخ شانزدهم اسفندماه سال ۱۳۹۷ رئیسی با حکم رهبر انقلاب به عنوان رئیس جدید دستگاه قضاء جایگزین آملی لاریجانی شد و در سال ۱۴۰۰ پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد. او در اردیبهشت ۱۴۰۳ در جریان سقوط بالگرد به شهادت رسید.

سهام عدالت

به دنبال اعلام خبری مبنی بر احتمال واریز سود مرحله سوم سهام عدالت به حساب دارندگان این سهام، در هفته گذشته عنوان و عبارت سهام عدالت یکی از عناوین پرتکرار و مورد توجه کاربران در فضای مجازی بود.

دارندگان سهام عدالت که سود سال 1401 خود را به صورت کامل دریافت نکرده اند، منتظرند تا ببینند چه زمانی سود آنها به حسابشان واریز می شود.

سود سهام عدالتی که انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم ۲۴ اسفندماه بود سودی که بنابر اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند البته که میزان دریافتی سود بستگی به سبد سهام افراد داشت.

سود عملکرد مالی مربوط به سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت که تسویه نشد و ۲۸ فروردین ماه مجید عشقی رئیس سازمان در رسانه ملی در خصوص آن گفت: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

 پیش از این هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده بود: شرکت‌های صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مراحل اول و دوم سود سهام عدالت خود به حساب‌های سمات واریز نکرده اند شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس و پارس سوئیچ نیز وجوه مرحله دوم خود را پرداخت نکرده اند.

جدول لیگ برتر

با نزدیک شدن به هفته های پایانی لیگ برتر فوتبال یکی از عناوینی که به شدت مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار داشت، عبارت جدول لیگ برتر بود.

همچنین با اتمام این مسابقات در روز شنبه هفته جاری میزان جست و جوی کاربران در مورد این عبارت به شدت افزایش یافت.

در ادامه به تصویر جدول پایانی لیگ اشاره می شود:

نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در کانون توجه کاربران فضای مجازی/ با پایان لیگ برتر پرسپولیس به صدر اخبار آمد/ آیا محمود احمدی نژاد صلاحیت می‌شود؟ / بالاخره تکلیف تعطیلی شنبه‌ها مشخص شد

بر اساس جدول پایانی سرخ پوشان که باز هم در دقایق پایانی هفته آخر به گل رسیدند تا قهرمان لیگ را در دقایق پایانی عوض کنند، با این پیروزی ۶۸ امتیاز شده و قهرمان ایران شدند.

 استقلال نیز برابر پیکان با ۲ گل به برتری رسید و ۶۷ امتیازی شد.

 در انتهای جدول نیز فولاد و استقلال خوزستان برابر حریفان خود به برتری رسیدند تا پیکان با شکست برابر استقلال پس از صنعت نفت، دومین تیم سقوط کننده به لیگ یک باشد.

محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در دولت های نهم و دهم است که بار دیگر خود را برای دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری نامزد کرد.

از چندین روز پیش از آغاز مهلت ثبت نام میزان جست و جوی نام محمود احمدی نژاد در فضای مجازی به شدت افزایش یافت و بسیاری از کاربران در پی این هستند که بدانند آیا او در این دور از انتخابات تایید صلاحیت می شود یا خیر؟

برخی بر این باورند که در این دوره نیز احمدی نژاد رد صلاحیت می شود و برخی دیگر عقیده دارند احتمال دارد او با چراغ سبزی در خصوص تایید صلاحیت پا به عرضه گذاشته است.

پرسپولیس

به دنبال پایان یافتن لیگ برتر سال 1402-1403 و قهرمان شدن تیم پرسپولیس در این دور از مسابقات، این عنوان نیز به یکی از عناوین پر تکرار در فضای مجازی تبدیل شد.

پرسپولیس با قهرمانی در دور بیست و سوم لیگ برتر ایران تعداد جام‌های خود را به عدد ۱۶ رساند. این تیم که کارشناسان فرم بازی آن در لیگ امسال و به ویژه نیم فصل دوم را ستوده‌اند، سال گذشته هم موفق به کسب هر سه جام قهرمانی ایران شد.

جمیله علم الهدی

جمیله علم الهدی نام همسر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور شهید کشورمان است که پس از شهادت همسر به شدت مورد توجه افکار عمومی به ویژه در فضای مجازی قرار گرفت.

از جمله حواشی قابل تامل پیرامون جمیله علم الهدی انتشار شایعاتی در مورد ثبت نام وی در انتخابات ریاست جمهوری بود.

جمیله‌سادات علم‌الهدی متولد ۱۳۴۴، نویسنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه اهل ایران است. او فرزند آیت الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و همسر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور سابق ایران است.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

با آغاز مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تعداد قابل توجهی از شخصیت های سیاسی و اجرایی خود را نامزد انتخابات کردند که این موضوع به ویژه اسامی این افراد به شدت مورد توجه افکار عمومی در فضای مجازی قرار داشت و کاربران اخبار اسامی که خود را نامزد انتخابات کردند را دنبال می کردند.

ثبت‌نام از داوطلبین انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران از روز پنجشنبه ۱۰ خرداد برگزار شد و عصر روز دوشنبه ـ ۱۴ خرداد ماه ـ پایان یافت.

چه کسانی برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند؟

پرونده داوطلبان برای احراز صلاحیت به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و اسامی نامزدها ۲۲ خردادماه از سوی وزارت کشور منتشر خواهد شد.

مجلس شورای اسلامی

با آغاز دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و انتخاب مجدد محمد باقر قالیباف به عنوان رئیس مجلس، یکی دیگر از عناوین پرتکرار فضای مجازی عنوان مجلس شورای اسلامی بود.

همچنین در روزهای آغازین این دور از مجلس، برخی حواشی نظیر دعوای تعدادی از نمایندگان بر سر اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نیز به افزایش میزان توجه به این عنوان در فضای مجازی کمک کرد.

تعطیلی شنبه ها

موضوع افزایش تعطیلی از یک روز به دو روز در هفته بیش از هفت سال است که بین مدیران اجرایی مورد بحث است، اما اینکه این تعطیلی روز پنجشنبه باشد یا شنبه، همواره محل اختلاف‌نظر بوده است. با گذشت چندین سال از این موضوع در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه، بیستم اسفند ۱۴۰۲ در جریان رسیدگی به کلیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کلیات این لایحه موافقت کردند و در ادامه این موضوع در مجلس به تصویب رسید.

تعطیلی «شنبه‌ها» تا آخر هفته تعیین تکلیف می‌شود

شنبه هفته جاری هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه خود با تعطیلی شنبه‌ها موافقت نکرد و این موضوع سبب شد تا در روزهای اخیر عنوان تعطیلی شنبه ها نیز به یکی از عناوین پر تکرار در فضای مجازی تبدیل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۲
80 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند.

چهر ه هایی تکراری که فاقد توان، اراده و قدرت برای تغییر وضعیت کشور به سمت کم شدن مشکلات هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
چرا باید به این افراد که بارها در آزمونهای متععد رفوزه شده اند، رای بدهم؟
ناشناس
| France |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
انتخابات ریاست جمهوریه یا مجلس!!!!!!؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
کاندیدهای نهایی
لاریجانی
جلیلی
زاکانی
پزشکیان
قالیباف
همتی
هیچکدام از این کاندیداها برنامه مدون و جامعی برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور ندارند. اگر داشتند، در سفل هاس فعلی خود، آن را نشان می دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
قیمت میوه در میادین تره بار شهرداری تهران، امروز 15 خرداد:

زردآلو 85،000 تومان
گیلاس 65،000 تومان
هلو 52،000 تومان
ازگیل 55،000 تومان
توت 67،000 تومان
گوجه سبز 100،000 تومان
چغاله 95،000
انبه 150،000 تومان
زنجبیل 170،000 تومان
آناناس 115،000 تومان
موز 62،000 تومان
طالبی 21،000 تومان
توت فرنگی 82،000 تومان
شلیل 62،000 تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
قیمت جهانی شکر با ۳۲٪کاهش از ۲۷/۷۷به۱۸/۸۶
سنت رسیده و این نشان میدهد قیمت شکر در ایران با دلار آزاد بیش از ۵۰ در صد گرانتر از سایر کشورهای جهان است و ربطی به حذف ارز ۲۸۵۰۰ ندارد بلکه به رانت گیرندگان و کاسبان تحریم مربوط است.
هر کیلو شکر فله در بازار نقدی حدودا ۴۲ تا ۵۴ سنت معامله میشود یعنی قیمت شکر سفید با بهترین کیفیت با دلار ۶۰۰۰۰تومان نباید بیشتر از ۳۲۴۰۰تومان باشد.
همه حرف این است که این اختلاف قیمت که مال مردم است به جیب چه کسانی میرود؟
بسیار جالب است.

افرادی چون قالیباف، نیکزاد، پزشکیان همین هفته قبل به عنوان رییس، نایب رییس و نماینده مجلس سوگند یاد کردند. اما اکنون کاندید ریاست جمهوری شده اند. واقعاً که......!
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
تشنه خدمت هستند
کاربر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
قالیباف دنبال چیست!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
پزشکیان؟ بعید می دونم ،هییت رییسه از خودشونه.
پیش بینی می شود که پنج چهره اصولگرا، یعنی قالیباف، نیکزاد، بذرپاش، زاکانی و حلیلی به همراه یک چهره اصلاح طلب یعنی پزشکیان برای رقابت نهایی تائید شوند.

در این میان شانس قالیباف از همه بیشتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
لاریجانی پس چی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
اسحاق جهانگیری اگر تایید شود
رای بالای دارد
در کشورهای مترقی مردم به کاندیداهای احزاب رای می دهند. اخزابی که شناسنامه آنها مشخص است.
اما در این مملکت مردم فقط می توانند به افراد خودی رای می دهند. آنانی که از فیلترهای متعدد رد شده و تقریباً دارای افکار یکسان هستند.
احمدی نژاد 2 بار تا به حال رد صلاحیت شده.
این بار هم رد صلاحیت خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
تنها کار درست شورای نگهبان رد صلاحیت این معجزه هزاره سوم است.
اکثریت قاطع کاندیداها، پیشینه نظامی دارند.
هیچ کدوم از کاندید ها نمیتونن جای شخص بزرگی مثل رئیسی رو برای من مر کنن آدم به چهره معصوم رئیسی نگاه میکرد لذت میبرد اصلا انگار داداش آدم بود بابای آدم بود خیلی خودی و جذاب بود عملکردش هم که تو مسائل کلی کشور مثل جایگاه ایران و حمله به اسرائیل عالی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
ازنظر چهره درست گفتین ولی از نظر عملکرد اقتصادی بهتره یک نگاهی به شاخص ها بکنید.دلار سه برابر،گوشت از 180هزارتومان به 800هزارنومان و...
هژبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
ظاهرا ملاک یه عده برای رای دادن قیافه کاندیدا هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
جنگ دوست داری!؟ بفرستیمت برو سوریه یا غزه
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
ناشناس رییسی دلارو گرون نکرد اون فقط مقاومت میکرد گرون نشه کمپین غربگداها در اون اشوب هارو دلار رو تا نزدیک ۷۰ برد
بعد از مرحله ثبت نام وتائید صلاحیت، نوبت به شوهای تلویزیونی کاندیداها می رسد.

در این مرحله، نوبت به وعده و وعید، شعار و ادعاهای کاندیداها می رسد. تا می توانند قول می دهند و طلب رای می کنند.

در روز انتخابات هم نام یکی از کاندیداها که از قبل بر او نظر شده، به عنوان پیروز معرفی می شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
مرحله انصراف دادن رو فراموش کردی
ماشالله هیچ کدوم از اقایون استعفا هم نمیدن و با قدرت در حال استفاده از امکانات شهرداری و دولت برای تبلیغ خودشون هستن ، طرف رفته ثبت نام مدیر روابط عمومی شهرداری هم جز ملازمین رکابه
امیدی به اصلاح کشور نیست .
همه اومدین ولی متاسفانه ما نمیایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
خوشبختانه
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
دمت گرم نیا تو بیایی ملت بدبخت میشن مثل ۸ سال روحانی
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
تو از البانی یه پرواز مستقیم بگیر بیا رای بده
مگه نمیگن مجلس در راس اموره جای بسی تعجب است آقای قالیباف که رئیس مجلس و در راس امور هستن و بهترین خدمت را با تصویب قوانین درست میتونن به مردم بکنن چرا خیز برای ریاست جمهوری برداشتن انکار مثل جامهای فوتبال میخوان این پست را هم در کلکسیون پستاشون داشته باشن.
در صلاحیت نداشتن احمدی نژاد که شکی نیست ولی اگر صلاحیت ندارد چرا در مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
برای آنکه سرش گرم شود.
همین الان هم تیم اقتصادی اصولگراها سر کار است پس با آمدن یک اصولگرا سیاستهای اقتصادی هیچ تغییری نمی کند و فقر و قلاکت سوغاتی جناب خاندوزی و همشهریانش ادامه پیدا خواهد کرد.
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
جالب هست آقای قالیباف گفته برای بهتر کردن معیشت مردم پا به عرصه گذاشتم همانطور که در این 3 سال معیشت مردم را بهبود بخشیدیم
حالا نوبت شورای رد صلاحیت است که ببینیم چکار می کند
رای ما فقط (اسحاق جهانگیری) تمام.
احمدی نژاد محبوب صدقه بگیران
احمدی نزاد همان کسی است که بالاترین صندوق ذخیره ارزی با چند صد میلیارد دلار را از خاتمی تحویل گرفت
همان کسی که بالاترین درامد نفتی کل تاریخ ایران را داشت
احمدی نژاد همه این ثروت را نابود کرد و بعد از خودش مشتی ویرانه را تحویل روحانی داد
تحریم های کمرشکن امروز حاصل احمدی نژاد و جلیلی هست
پاسخ ها
تعجب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
برعکس گفتی، اینهایی که گفتی کار دولت روحانی بود، خزانه پر گرفت خالی تحویل رئیسی داد
احمدی نژادفقط یک رقیب داره اونم چنگیزخان مغول هست البته جلیلی انتخاب بشه ممکنه بتونه رقیبش بشه.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات