بازدید 10244
مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴

هنگ‌کنگ ۲ ایران ۴ : زهردار با زوج حمله اروپایی ، لرزان با خط دفاع آسیایی / پوشش عادت تیم قلعه‌نویی با هت‌تریک طارمی

تیم ملی ایرادات خط دفاعی‌اش را از جام ملت‌ها به مقدماتی جام‌جهانی آورده و مقابل حریف درجه‌ سه‌ای مثل هنگ‌کنگ هم بارها فرصت گل تقدیم حریف می‌کند!
کد خبر: ۱۲۴۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸ 06 June 2024

هنگ‌کنگ ۲ ایران ۴ : زهردار با زوج حمله اروپایی ، لرزان با خط دفاع آسیایی / هت‌تریک طارمی ناجی قلعه‌نویی

تیم ملی فوتبال ایران، هنگ‌کنگ را در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در خانه این حریف درجه سه آسیایی مغلوب کرد اما این پیروزی نگرانی‌های کارشناسان درباره برنامه‌های دفاعی قلعه‌نویی تمدید کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم‌های ملی فوتبال هنگ‌کنگ و ایران در دور برگشت بازی‌های گروه E مرحله اول انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ امروز (پنجشنبه) از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه ملی هنگ‌کنگ به مصاف هم رفتند و یوزها با استفاده از زوج زهردار و حرفه‌ای خط حمله خود، دو بر چهار میزبان را شکست داد.

ترکیب هنگ‌کنگ: یاپ هونگ فای، جونز لئون (72 - گربیگ اولیور)، هلیو، چان شینیچی، یو تزه‌نام، وو چون مینگ (72 - نگان چئوک پان)، تان چون لوک، چان فیلیپ، اور مات (76 - اودبولوزور مایکل)، جونیونیو (76 - استفان) و ما هی وای (57 - آنتونی فرانسیس پینتو)

ترکیب ایران: پیام نیازمند، آریا یوسفی (66 - صالح حردانی)، امین حزباوی، شجاع خلیل‌زاده، ابوالفضل جلالی (66 - میلاد محمدی)، محمد قربانی، سامان قدوس (78 - امید نورافکن)، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی (1+90 - جواد آقایی‌پور)، مهدی قایدی و سردار آزمون (78 - شهریار مغانلو)

مهدی طارمی در دقایق ۱۳، ۳۴ (هر دو از روی نقطه پنالتی) و ۵۶ ، سردار آزمون در دقیقه ۶۵ برای ایران و هی‌وی‌ما در دقیقه ۱۴ و پنتو در دقیقه ۶۰ برای هنگ‌کنگ گلزنی کردند. 

هنگ‌کنگ ۲ ایران ۴ : زهردار با زوج حمله اروپایی ، لرزان با خط دفاع آسیایی / پوشش عادت قلعه‌نویی با هت‌تریک طارمی

تیم ملی ایران نهمین برد را در تاریخچه تقابل با این حریف شرق آسیایی، در نهمین بازی به نام خود ثبت کرد تا رکورد صد در صد پیروزی را حفظ کند اما دادن اینهمه فرصت گل و بخت نفوذ به داخل محوطه جریمه، واقعا توجیه پذیر نیست. مطمئنا شاگردان قلعه‌نویی در صورت رویارویی با قدرت های برتر اروپا و آمریکای لاتین دچار مشکل خواهند بود.

اابته امیر قلعه‌نویی در بازی عصر امروز تیم ملی را با ترکیب جوان شده در نیمه عقب زمین ، به میدان فرستاد و از خط دروازه و دفاع گرفته تا خط برخی از پست‌های هافبک، تیم کشورمان را با چهره‌های جدیدی روانه میدان کرد. پیام نیازمند، محمدامین حزباوی، آریا یوسفی، سید ابوالفضل جلالی و محمد قربانی، بازیکنان جدیدی هستند که نسبت به ترکیب تیم در مسابقات قبلی، در بازی مقابل هنگ‌کنگ به میدان رفتند هرچند خیلی از آنها مثل نیازمند گلر فیکس سپاهان با دهها بازی بین‌المللی در لیگ قهرمانان آسیا، کم‌تجربه محسوب نمی‌شوند.

شرح گل ها

هنگ کنگ صفر - ایران یک (دقیقه 12: مهدی طارمی): پنالتی ناشی از هند روی ارسال کوتاه قایدی را مهدی طارمی برخلاف جهت یاپ هونگ فای که سمت چپ را نشانه رفته بود، تبدیل به گل کرد.

هنگ کنگ یک - ایران یک (دقیقه 14: هی وی ما): اشتباه پیاپی در سمت راست زمین ایران ، جایی که صادق محرمی مصدوم است و رامین رضاییان دعوت نشده! کاری کرد تا تان چون لوک صاحب توپ شود و ضدحمله بزند که ارسال زمینی این بازیکن از جناح چپ را هی وی ما از بین پاهای پیام نیازمند به تور دروازه چسباند و کار را به تساوی کشید.

هنگ کنگ 1 - ایران 2 (دقیقه 34: مهدی طارمی):  پاس عمقی تماشایی قدوس و فرار طارمی موجب خطای پنالتی گلر میزبان شد. در حالی که گلر هنگ کنگ به سمت راست شیرجه رفته بود، مهدی طارمی با ضربه چیپ به وسط دروازه دومین گل خود و ایران را به ثمر رساند.

هنگ کنگ 1 - ایران 3 (دقیقه 57: مهدی طارمی): حرکت مهدی قایدی در محوطه جریمه هنگ‌کنگ و پاس در عرض او را مهدی طارمی با شوت فنی و دیدنی به کنج دروازه فرستاد تا هت‌تریک کند و گل سوم ایران با این ضربه دیدنی زده شود. پاس اول را هم خود طارمی به قایدی داده بود.

هنگ کنگ 2 - ایران 3 (دقیقه 59: آنتونی پینتو): تان چون لوک که گل اول تیمش را ساخته بود، این بار با ارسال از کرنر سمت چپ زمین خطرناک ظاهر شد که در شلوغی محوطه جریمه ایران و در حالی که خطا روی علیرضا جهانبخش به نظر می‌رسید، آنتونی پینتو تعویضی دو دقیقه پس از حضور در زمین با شوت زمینی گلزنی کرد.

هنگ کنگ 2 - ایران 4 (دقیقه 65: سردار آزمون): پاس بلند مهدی طارمی از سمت چپ میانه زمین به پشت مدافعان هنگ کنگ پس از برخورد به لئون جونز به سردار آزمون رسید تا او پس از حمل توپ و شوت محکم زمینی گل چهارم را بزند.

هنگ‌کنگ ۲ ایران ۴ : زهردار با زوج حمله اروپایی ، لرزان با خط دفاع آسیایی / پوشش عادت قلعه‌نویی با هت‌تریک طارمی

ایران با 13 امتیاز در صدر جدول گروه E ایستاد و هنگ‌کنگ با یک امتیاز، همچنان در قعر جدول این گروه قرار دارد. تیم‌های ازبکستان با 10 و ترکمنستان با یک امتیاز، به ترتیب در رده‌های دوم و سوم این گروه جای گرفته‌اند. دیگر دیدار این گروه را ازبکستان و ترکمنستان از ساعت 18 امروز برگزار می‌کنند.

 

لحظات حساس مسابقه 

دقیقه 5: سردار آزمون پاس رو به جلویی به طارمی داد. مهاجم شماره 9 ایران بلافاصله دروازه هنگ‌کنگ را هدف گرفت که ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد. پس از یک رفت و برگشت، آزمون این بار فرصت گلزنی داشت و ضربه خطرناکی به سمت دروازه میزبان زد که یاپ هونگ فای موفق به مهار توپ شد.

دقیقه 16: آزمون روی پاس مهدی قایدی صاحب موقعیت گلزنی مناسبی شد که ضربه او، واکنش سنگربان هنگ‌کنگ را به دنبال داشت.

دقیقه 24: ارسال ضعیف بازیکنان هنگ‌کنگ روی دروازه ایران نزدیک بود با اشتباه امین حزباوی به یک گل‌به‌خودی تبدیل شود که توپ راهی کرنر شد.

دقیقه 39: آریا یوسفی با نفوذ دیدنی خود، با دروازه‌بان هنگ‌کنگ تک به تک شد و پاس رو به بیرون داد. در شرایطی که طارمی و حزباوی هر دو فرصت گلزنی داشتند، طارمی به توپ ضربه زد که در کمال ناباوری تبدیل به گل بدل نشد و از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 42: ارسال طارمی به محوطه جریمه هنگ‌کنگ نصیب آزمون شد که شوت مهاجم بایرلورکوزن، دقت لازم را نداشت و توپ با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه 62: ارسال سامان قدوس نزدیک بود وارد دروازه هنگ‌کنگ شود که سنگربان این تیم به‌سختی موفق به مهار این توپ شد.

دقیقه 71: به دنبال ارسال کرنر خطرناکی دیگر، چان شینیچی و چان فیلیپ مقابل دروازه ایران صاحب دو موقعیت گلزنی فوق‌العاده شدند که پیام نیازمند هر دو فرصت را مهار کرد. البته داور مسابقه ثانیه‌هایی بعد، بازی را به دلیل حضور این دو بازیکن در موقعیت آفساید متوقف کرد.

دقیقه 1+90: پاس صالح حردانی در محوطه جریمه به قایدی رسید که ضربه بی‌دقت این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 6+90: ارسال صالح حردانی در محوطه جریمه هنگ‌کنگ روی سر آقایی‌پور فرود آمد که ضربه سر مهاجم استقلال خوزستان از بالای دروازه راهی اوت شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
من تایوان را،به رسمیت،می شناسم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
اوکراین و تایوان و کره جنوبی، به سان خار در چشمان روسیه و چین و کره شمالی هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
خیلی باحالی،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
من تایوان را به رسمیت نمی شناسم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
مگه هنگ کنگ به چین الحاق نشد پس چرا بعنوان یه کشور باید جدا از چین تیم ملی فوتبذل داشته باشه
دل اتون خوش هست. تیم ملی همیشه بازیهای مهم بازنده است.هیچوقت هم قهرمان نمیشه. دیگه تا ابد هم بازی خوب نمیکنه. لیگ امون چی هست که تیم ملی امون باشه. لژیونرمون دنبال تیمه. نه تیم خودش میخوادش نه تیم دیگه ای.آقا. دست رو دلمون نذار. داغونیم. خسته. خسته
این دو گل رو هم نباید می‌خوردیم دفاع و گلر ضعیف کار کردند حسینی و حبیب فرعباسی از این سه گلر دعوت شده آماده ترند
چرا سوال نمی کنید به چه علت احمد نورالهی دعوت نشده است . تا کی فرصت سوزی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
نوراللهی هم کاری ازش ساخته نیست.
فوتبال ایران مانند والیبال مرخص است.
بازیکنان چند ده میلیاردی ایران در سطح تیم محلات یک شهرستان بازی می کنند.
حیف پولی که در فوتبال این مملبکت بریز و بپاش می شود.
مربی بوتاکسی با شکم بزرگ + بازیکنان پیر و پاتال = شکست
بعد از افتضاح جام ملتهای آسیا نوبت به افتاح در مقدماتی جام جهانی رسیده است.
هنگ کنگ تیم رده 151 فیفا است.

خوردن دو گل از چنین تیمی یعنی خوردن 10 گل از تیم فوتبال انگلیس و برزیل و آرژانتین....
متاسفانه بازیکنان داخلی همه مرخص بودند و در حد تیم محلات بودند.
بازیکنان ایران بلحاظ قدرت بدنی و حفظ توپ بسیار ضعیف اند.
تاجیکستان کمی این تیم را بچالش میکشه ولی تمامی مشکلات تیم ملی سر جاش هستند.
این تیم توان شرکت در تورنمنت را نداره و بعد از ۳ بازی افت ۶۵ درصدی میکنه.

در انتخاب بازیکنان دقت نمیشه، یک اکرم عفیف، کار ایران را یکسره کرد.
در تیم ایران بازیکن سرعتی و قدرتی و تکنیکی در کلاس حتی آسیا نداریم.
طارمی در تیم های اروپایی بازی میکنه و شاید تنها ۳ بازیکن در حد خوب داریم.
مربی که تعطیلی.
بدبختی اینه که تو آسیا نمیشه داور و کمک داور رو خرید!!!!
دفاع ضعیف است و جنگجو نیست
تیم ضعیف بازی کرد! گلر و خط دفاعی ضعیف بودند که مطمئناً در بازیهای بعدی از این نقاط با مشکل مواجه خواهیم شد. عدم هماهنگی و بی برنامه گی و عدم پاسکاری درست مشکلات تیم بودند. هر چند با بازی های فردی به گلهایی هم رسیدیم. با این نحوه بازی احتمالاً در بازی با ازبکستان و یا تیم های قوی با شکست مواجه شویم!
تیم رفته رفته ضعیف میشود. احتمالاً بعد از چند وقت دیگر باید بسراغ کیروش برویم تا دوباره برایمان تم قدرتمند بسازد تا بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم!
ما وقتی می‌تونیم تیم ملی خوبی داشته باشیم که لیگ خوب و باکیفیتی داشته باشیم. از این لیگ فوتبال بی‌کیفیت که همش دعوا و بیانیه دادنه و نه var داره و نه یک استادیوم استاندارد و خوب، هیچ‌وقت یک تیم ملی درست و حسابی درنمیاد. آینده فوتبال ایران تا ده سال دیگه یک چیزی شبیه فوتبال کویت هست. یک ویرانه که فقط تاریخ و اسم بزرگی داره ولی در عمل حتی زورش به ضعیف‌ترین تیم‌ها هم نمی‌رسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
این حرف برای بلند مدت خوبه ولی وقتی تیم قوی و خوب داشته باشی و نتونی ازش بدرستی استفاده کنی و باعث ضعیف بازی کردنش بشی ایراد از چیز دیگه است
تیم ایران قویترین تیم آسیاست برای همیشه تاریخ
فقط باید از نظر دفاعی تقویت بشه و محکمتر بازی کنه
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری