بازدید 8829

کشتی فرنگی تورنمنت مجارستان: سنگین‌وزن سوم ایران هم طلا گرفت! / دوئل تمام ایرانی ۶۰کیلو برای دوبنده المپیک

در کشتی دنیا کمتر پیش می‌آید که سه نفر برتر یک وزن از یک کشور باشند اما فرنگی‌کاران سنگین وزن ایران اکنون همه مدال‌های مهم ۱۳۰کیلو را به نام خود زده‌اند؛ بعداز طلای میرزازاده و یوسفی در جهان، حالا یک آملی جوان در ۲۰سالگی نایب‌قهرمان المپیک را مغلوب کرده
کد خبر: ۱۲۴۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸ 08 June 2024

کشتی فرنگی تورنمنت مجارستان: سنگین‌وزن سوم ایران هم طلا گرفت! / دوئل تمام ایرانی ۶۰کیلو برای دوبنده المپیک

فردین هدایتی با شکست نایب قهرمان المپیک، به مدال طلای سنگین وزن تورنمنت مجارستان رسید تا آقایی ایران در این دسته کشتی فرنگی در دنیا مسجل شود.

به گزارش تابناک ورزشی؛ رقابت‌های کشتی فرنگی رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی جام امره پولیاک و وارگا یانوس که روزهای ۱۹ و ۲۰ خردادماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود، امروز (شنبه) در وزن‌های ۶۰، ۶۳ و ۱۳۰ کیلوگرم پیگیری شد.

در پایان رقابت های امروز، فردین هدایتی در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. مهدی محسن نژاد در وزن 60 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد، امیررضا ده بزرگی در همین وزن برنز گرفت و میثم دلخانی هم در وزن 63 کیلوگرم به مدال برنز رسید.

 

دوئل ایرانی بر سر جواز المپیک در تورنمنت اروپایی 

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن‌نژاد در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر ولی‌زاده را شکست داد و به نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر داهیون کیم از کره‌جنوبی را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف پریدون ابولادزه از گرجستان رفت و در این دیدار محسن‌نژاد با نتیجه ۵ بر ۶ شکست خورد.

امیررضا ده‌بزرگی دیگر نماینده ایران در وزن ۶۰ کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب پریدون ابولادزه از گرجستان شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، وی به دیدار رده‌بندی راه یافت. این نماینده کشورمان در این دیدار مقابل عبدالکریم فرجات از الجزایر قرار گرفت و با نتیجه ۷ بر صفر به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.

براساس چرخه انتخابی وزن ۶٠ کیلوگرم بین مهدی محسن‌نژاد و امیررضا ده‌بزرگی که پیش از مسابقات مجارستان اعلام شده بود اگر هر کدام از دو کشتی‌گیر مدال طلا کسب کنند، ملی‌پوش این وزن در بازی‌های المپیک پاریس خواهند شد اما در صورت عدم کسب مدال طلا، برنده یک رقابت رو در رو، ملی‌پوش این وزن را تعیین خواهد کرد.

بنابراین تکلیف این وزن در پاریس در یک مبارزه رودرو بین این ۲ مدعی مشخص خواهد شد. در این پیکارها قرار است تکلیف نماینده کشتی فرنگی ایران در وزن‌های ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم در بازی‌های المپیک پاریس مشخص شود.

 

طلای ارزنده غول جوان آملی و ترافیک در سنگین‌وزن ایران 

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فردین هدایتی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر از سد رضا کایالپ قهرمان چند دوره جهان و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک از ترکیه گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

هدایتی در این مرحله مقابل آلن الکسیوس سیوراریو دارنده مدال برنز جهان از رومانی با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

فرنگی‌کار جوان آملی تیم ملی که طلا و نقره جوانان جهان را در کارنامه دارد در فینال به مصاف یاکوبی کاجایا دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان از گرجستان رفت و در نهایت با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

امین میرزازاده نماینده کشتی فرنگی ایران در این وزن در بازی‌های المپیک پاریس است و علی اکبر یوسفی از بابل هم طلای قهرمانی جهان را بر سینه زده است. به این ترتیب سومین غول سنگین‌وزن فرنگی دنیا هم از ایران ظهور کرده است. 

 

دلخانی به برنز رضایت داد

در وزن ۶۳ کیلوگرم، میثم دلخانی در دیدار رده‌بندی مقابل لونت توس از مجارستان به روی تشک رفت که در همان وقت اول، با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید تا مدال برنز این رقابت‌ها را به دست‌ آورد.

دلخانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر انس باشار دارنده مدال برنز جهان از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۱ مغلوب موراد ممدوف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت. 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری