بازدید 1007
کدام رئیس جمهور در برابر ترامپ مناسب است؟

تغییر در روند مدیریت، کلید حل مشکلات داخلی و خارجی ایران

پوریا آسترکی، تحلیگر مسائل سیاسی، با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور، گفت: افزایش مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سبب خواهد شد که نظام سلطه از انجام عملیات تخریب علیه ایران ناامید شود.
کد خبر: ۱۲۴۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹ 09 June 2024

بایگانی‌های پوریا آسترکی | سایت خبری‌ تحلیلی زیتون

به گزارش تابناک، برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست‌جمهوری، در حالی اتفاق می‌افتد که همزمان در ایالات متحده شاهد رقابت سخت در این زمینه هستیم. روندی تعیین‌کننده که در شکل‌گیری چشم‌انداز دو کشور نقش تاثیرگذاری ایفا خواهد کرد.

تحلیلگران داخلی و خارجی بر این باورند که در ماه‌های آینده دونالد ترامپ در آمریکا بر مسند ریاست جمهوری تکیه خواهد زد. اتفاقی که در صورت رخداد چندان خوشایند نخواهد بود!

شکاف‌ داخلی در کشور متوقف شود

پوریا آسترکی، تحلیگر مسائل سياسی، با اشاره به این موضوع به تابناک گفت: درصورت روی کار آمدن دونالد ترامپ دو بخش سیاست  داخلی کشور و سیاست خارجی کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی درباره تاثیر حضور ترامپ بر وضعیت سیاست داخلی ایران بیان کرد: به عقیده من یکی از دلایل تشدید اعتراضات در سال 1396 خروج آمریکا از برجام بود. همچنین تکرار شورش‌ها در آبان سال ۱۳۹۸ و ... را می‌توان از مصادیق این موضوع برشمرد. 

این تحلیلگر ادامه داد: با این حساب مشهود است که فشار حداکثری آمریکا علیه ایران از طریق کنار گذاشتن برجام در بروز تنش‌های داخلی تاثیرگذار بوده است، روندی که با سو مدیریت داخلی تقویت شد.

آسترکی همچنین تاکید کرد: اما نکته حائز اهمیت این است که آمریکا با برداشت غلط خود روی پایگاه مردمی ضعیف و شکننده برای تاثیرگذاری خود در این زمینه استفاده کرد، با هدف اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران را ساقط کند!

این تحلیلگر سیاسی گفت: همیشه یک عامل خارجی نسبت به شکاف‌های داخل کشور سرمایه‌گذاری می‌کند و با برنامه‌ریزی از آن بهره‌وری لازم را می‌برد.

آسترکی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۱۳۹۸، ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ به نظر می‌رسد بهترین فرصتی که در انتخابات پیش‌رو (ریاست جمهوری) برای کشور وجود دارد، ارائه برنامه‌ها و فرصت تغییر و تحولات در مدیریت استانی است.

وی با اشاره به افزایش مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری و اهمیت این موضوع، اظهار کرد: نارضایتی‌های مردم کاهش پیدا کند و تغییر در روند مدیریت سبب شود که رضایت جامعه بدست بیاید. بنابراین شکاف‌های داخل کشور متوقف خواهد شد و نظام سلطه از انجام عملیات تخریب علیه ایران ناامید می‌شود.

به سیاست خارجی خوشبین نیستم

این تحلیگر سیاسی در خصوص سیاست خارجی، اظهار کرد: در سیاست خارجی بنده خوشبین نیستم که در خصوص برجام با آمریکایی‌ها به توافق پایدار برسیم.

وی افزود: برای اینکه موقعیت ایران در جهان و منطقه با منافع نظام سلطه در تضاد است و باید این موضوع را بپذیریم که نمی‌توانیم با نظام سلطه آمریکا به یک توافق پایدار برسیم بنابریان باید تمام تلاش خود را برای کاهش و کنترل تنش‌ها صرف کنیم.

این تحلیلگر سیاسی، عنوان کرد: ما باید به دنبال ایجاد راه حل در موضوعات دیپلماسی، اقتصاد و تجارت بین‌الملل باشیم تا به این ترتیب از اتکای نظام مالی و اقتصادی مشخص در دنیا مستقل‌تر عمل کنیم.

وی افزود: حجم اقتصاد و مراودات تجاری پتانسیل این را دارد که نیازهای تجاری و تبادلات بین‌المللی در حوزه‌هایی مثل بریکس، تجارت با کشورهای منطقه و چین بدون استفاده از نطام بانکی دنیا تاحد زیادی برطرف کنیم و به نیازهایمان پاسخ دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات